Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Parlamentti on paikka jossa jokainen saa puhua. (parlare, it. puhua)
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
Monenlaisia jumppaohjeita (Luettu 10860 kertaa)
Nallepuh
God Member
Poissa

Munchen
Sukupuoli: female
Monenlaisia jumppaohjeita
01.03.2002 - 18:18:21

Alkuperainen otsikko: jumppaohjeita, siiretty neurobic valikkoon, koska keskustelussa siirrytaan mm. kuminauhajumppaan)
Jumpalla kesäkuntoon:
Tällä yksinkertaisella kuuden kohdan sarjalla
kenen tahansa on mahdollista saavuttaa ihannevartalo kesäksi.

OHJEET:

1. ALKUVERRYTTELY: Taivuttele klemmaria auki ja kiinni.
TOISTOT: 150 kertaa, tai kunnes tulee hiki.

2. REISILIHAKSET: Pudota klemmari lattialle, kyykisty, nosta ylös.
TOISTOT: Aluksi kerran. Kun kunto kohoaa, toista 3-30 kertaa.

3. KÄSIVARSILIHAKSET: Nostele paperipinoja paikasta toiseen.
TOISTOT: 10 - 100 kertaa. Kun kunto kasvaa, voit siirtyä nostelemaan mappeja.

4. VATSALIHAKSET: Käy kertomassa työkavereillesi naurulihaksia hykerryttäviä juttuja. TOISTOT: Kunnes työkaverisi ovat kuulleet kaikki juttusi noin 100 kertaa. Käy silloin hakemassa täydennystä duunihuumorin nettisivuilta.

5. YLEISKUNTO: Kun havaitset puolison,lapset tms. häiriötä aiheuttavan tekijän lähestyvän, pinkaise pakoon niin pitkälle kuin pääset/tai kelaa tai kiiruhda. TOISTOT: Yksi kerta  per häiriötekijä riittää. Jos kotonasi on mahdollisuus käyttää stepperiä (=juosta portaita ylös alas), harjoituksen teho paranee.

6. LOPPUVERRYTTELY: Rentoudu vielä 15 minuuttia töiden parissa.

TÄRKEÄÄ: Jotta ehdit saada kroppasi ajoissa kesäkuntoon, tätä yksinkertaista kuuden kohdan sarjaa on ehdottomasti harjoitettava kokonaiset kahdeksan tuntia päivässä!

Virnistys Virnistys Virnistys Virnistys

Siirry sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 12.05.2002 - 10:14:08 Kirjoittaja great_has_been »  

DG -92,kavelen,B jo vuodesta -96,osatyokyvyttomyyselakkeella

IP on kirjattu

Tupuna
God Member
Poissa

Juuri,kun aloin tottua
eiliseen,tuliki n tämä
päiv
Kerimäki
Re: Jumppaohjeita
Vastaus #1 - 02.03.2002 - 16:20:48

HEH! Virnistys Virnistys Virnistys

Kertokaas työ vielä, miten ton sai kopioitua, kun en enää muista. Oikean puolen hiirellä, ja sitten?????

Ensiksi tuli mieleeni, että pitäisköhän Maskun kuminauhajumpat  (samaa ohjelmaa kolme kertaa viikossa kohta neljän kuukauden ajan) vaihtaa tuohon, mutta laiskimuksena taidankin jatkaa kuminauhojen venyttelyä, kun niitä ei tarvitse tehdä kuin yksi tunti päivässä sisältäen jo venytyksetkin ja sitten ollaan jo kesäkunnossa.....vai mitä muut kuminauhojen viruttelijat (siellä teillä päin ehkä venyttelijät, mutta täällä Savossa..) ovat mieltä. Kopio olisi kyllä muutoin poikaa. Työssäni kullanarvoista tietoa. Juustoinen
Siirry sivun alkuun

-  Ei elämä ole pelkkää iloa ja riemua, se on myös ruusuilla tanssimista...  -

IP on kirjattu

anuleena
Vieras

Vastaus #2 - 02.03.2002 - 22:15:33

Aikaisempi viesti:
Maskun kuminauhajumpat (samaa ohjelmaa kolme kertaa viikossa kohta neljän kuukauden ajan)

Yksi kommentti:
Koville ottaa nuo kuminauhat ja nyt kun niitä on vielä kiristettykin (oletko jo tässä 3. vaiheessa)  ei meinaa millään onnistua takareisien lihaksilla. Puhumattakaan niitten hemmetin nauhojen sitomisesta.    Vihainen
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Tupuna
God Member
Poissa

Juuri,kun aloin tottua
eiliseen,tuliki n tämä
päiv
Kerimäki
Vastaus #3 - 03.03.2002 - 09:03:11

[quote author=anuleena  link=1014999501&amp/0#7 date=1015100133]

Yksi kommentti:
Koville ottaa nuo kuminauhat ja nyt kun niitä on vielä kiristettykin (oletko jo tässä 3. vaiheessa)  ei meinaa millään onnistua takareisien lihaksilla. Puhumattakaan niitten hemmetin nauhojen sitomisesta.    Vihainen

[/quote]

Antun (siis Andreas) mukaan viimeinen väri on menossa. Toistoja ja kertoja tulee kohta vielä lisää. Siis sitten neljä kertaa viikossa ja vielä tuo aerobinen harjoitus päälle (viides), joka pitää myös tehdä. Kaikkeen sitä lupautuukin. Jaloilla ja käsillä on nyt sininen nauha ja vatsa/selkälihakset treenantuu kullan värisellä. Aloitin vihreällä (jalat/kädet) ja se katkesi "etuajassa". Kyllä usen tuntuu, että maksimit joutuu vetämään. Viimeiset suorituskerrat onnistuu äänellä vahvistettuna. Pidän kampaa....Toukokuussa "kontrolli" Turussa. Harjoitusten jälkeen olo on kyllä taivaallisen ihana ja olen palkinnut itseni sitten vielä piikillä! Jos sulla on sähköposti ja haluat vaihtaa enemmänkin ajatuksia, niin tervetuloa hotmaimailiin. Juustoinen

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Christina
Ex-jäsen

Vastaus #4 - 03.03.2002 - 14:37:12

[quote author=Tupuna  link=1014999501&amp/0#4 date=1015078848]
 .....vai mitä muut kuminauhojen viruttelijat (siellä teillä päin ehkä venyttelijät, mutta täällä Savossa..) ovat mieltä. Kopio olisi kyllä muutoin poikaa. Työssäni kullanarvoista tietoa. Juustoinen
[/quote]

Joo, niinkuin s64 kirjoitti, niin kyllä minäkin pyykin juuri ja juuri virutan (mieluummin huuhtelen), kuin venytän! Enkä minä ole pohjanmaalta!!!
Nuo kuminauhat ovat kissojen mielestä ihan kivoja. Olemme vain "ilkeyksissämme" poistaneet ne, kun kumi ei välttämättä ole kissan massulle hyväksi.
Muuten kaikenlainen liikkuminen on hyvästä, ja venyttelyt ihan mukavaa puuhaa, itse olen vain sellaisessa vaiheessa, että alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää...kaikki paitsi vesi. Ja venyttely - siitä vain on niin himskutin vähän hyötyä - vaikka kuinka veeenyyytteeleen, niin heti kun lopetan, sama spastisuus iskee kiinni.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Tupuna
God Member
Poissa

Juuri,kun aloin tottua
eiliseen,tuliki n tämä
päiv
Kerimäki
Vastaus #5 - 03.03.2002 - 20:20:21

Tulin juuri spinningistä, tappohommaa, mutta hengissä selvisin tälläkin kertaa. Se mun spinning on Nolostunut...vähän kevyempää kuin muilla, niin ja mukaeltua täysin mun tarpeisiin. Ei kukaan ole vielä valittanut, että laiskottelen Virnistys Vaatii sekin itsekuria tehdä kepposesti, kun toiset vetää täysillä. No saman hinnanhan olen siitä maksanut, siis jatkossakin antaa mennä vaan. Siitä tulee jälkikäteen niin taivaallinen olo, jos ei ota huomioon sitä, että jalat tuntuvat enemmänkin makaronilta.

Eiköhän sitä muutakin kuntonsa eteen voi tehdä kuin venytellä niitä kuminauhoja. Oikeastaan mikään mihin pystyy, ei ole kiellettyä, mielikuvitus liikkeelle. Allasvoimistelu on varmasti sellainen laji, joka useimmille sopii riippuen tietenkin siitä, onko paikkakunnalla valmiudet tällaiseen (pyörätuoliasiakkaat). Punttisalihomma onnistuu useimmiten pyörätuolistakin. Matkat ovat tietty oma hankaluutensa.  Tässä vain alkua. Itse olen luopunut ainoastaan syvämerisukelluksesta ja laskuvarjohyppelystä Silmänisku Juustoinen Virnistys. Ettekö usko?

Noista kuminauhajumppaohjeista; Tämä ohjelma, jota toteutan sisältyy Maskussa tehtävään tutkimukseen (mikähän sen nimi nyt olikaan, muistaako Piisku tai Maija; joku voima- ja kestävyysharjoittelun merkitys lievässä ja keskivaikeassa MS-taudissa). Koska kyse on tutkimusaineistosta, en uskalla tuota ohjelmaa suoralta kädeltä lähteä eteenpäin kertomaan (siis huippusalaista!). No joo, kysyn Rombergin Antulta. Jos tää ei onnistu, niin voin kyllä jonkunlaisia ohjeita antaa omastanikin päästäni joskus myöhemmin, jos haluatte. Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Maija
God Member
Poissa

Porvoo
Vastaus #6 - 04.03.2002 - 09:54:57

Mulla on myös jokin yleisempi ja laajempi nauhajumppaohjelma, kunhan etsin ja löydän sen. Se ainakin on ihan julkinen ja voin laittaa faksilla tai kirjeenä, mutta voihan niitä kysyä omilta jumppareiltakin.

Ainakin Porvoossa on sekä terkkarissa että sairaalassa sama ATK-jumppaohjelma kuin Maskussakin, että ei muuta kuin pyytää fysioterapeuttia etsimään ja tulostamaan nauhaohjeet ja vielä opettamaan ne.

Itse olen tarkistanut Maskun jumpan kerran kuussa jumpparin kanssa ja joka kerta on ollut jotain kysyttävää. Varsinkin selkä kipeytyy mulla helposti ja joudun aina uudelleen tarkistamaan, etten rasita sitä vahingossa väärin.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Christina
Ex-jäsen

Vastaus #7 - 04.03.2002 - 17:58:46

Joo, ihanasti huomenna on taas allasjumppapäivä!
Muuten olen ottanut itselleni sellaisen periaatteen, että mieluummin jotakin, kuin ei mitään. Käveleksin täällä sisällä aika ajoin niin, että mieheni kysyy: "Mihinkä sinä nyt...?" "Eikunkävelen", on vastaus.
Käytän myös mieheni seisomatelinettä "balettiharjoituksiin".
On ihan hyvä siirrellä painoa (omaa) jalalta toiselle ja siinä on myös hyvä tehdä nopeitakin kiertoliikkeitä. Ei haittaa olematon tasapaino, kun koko ajan saa pitää kiinni.
Siitä huolimatta minun on ihan pakko tunnustaa:"Toi jumppaaminen kyllästyttää, vuodesta toiseen, eikä pääse edes ulos sauvakävelemään "naapurinakan" kanssa!"
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Mika
God Member
Poissa

Miehen mitta: pituus +
paino on yli 30
Espoo
Sukupuoli: male
Vastaus #8 - 04.03.2002 - 20:06:28

Itse ehdotin sellaista MS-ihmisille tarkoitetun jumppavideon tekoa, kun Maskussa olin, en tiedä ottiko idea tuulta. Niitähän voisi tehdä muutamankin, esim. kuminauha, keppi ja sit ilman mitään.

Tämmösen videon etu on sinä että ainakin liikkeiden "kestot" on  järkeviä ja ois joku jota seurata.

Ehdottivat, josko minua kuvattaisiin, mutta totesin että tälläisen videon päätehtävä on motivoida, ei aiheuttaa pahoinvointia kanssa ihmisissä Virnistys

Nyt oon noudattanut 6 kertaa viikossa noin 40-45 min jumppaohjelmaa, oon aikas ylpee ittestäni Hymiö koko fysikaalis ajan voi käyttää venytteluihin, tää on mulla ainakin toiminut kohta kuukauden  Pelästynyt
Siirry sivun alkuun

Tiesitk, että .... Suomen ensimmäinen poliisikoira oli nimeltään "Hektor von der Volmeburg".
IP on kirjattu

Nallepuh
God Member
Poissa

Munchen
Vastaus #9 - 05.03.2002 - 11:27:08

[quote author=Mika  link=1014999501&amp/15#17 date=1015265188]
Itse ehdotin sellaista MS-ihmisille tarkoitetun jumppavideon tekoa,
Ehdottivat, josko minua kuvattaisiin, mutta totesin että tälläisen videon päätehtävä on motivoida, ei aiheuttaa pahoinvointia kanssa ihmisissä Virnistys

[/quote]

Joo,Mika vaan videolle-se ois niiin hauskaa.Sit ma lupaan noudattavani sita ohjelmaa 6 kertaa viikossa.Sitahan vallan masentuu ku kattoo jotain naita tallasia ylitrimmattuja taydellisia ihmisia.
Siirry sivun alkuun

DG -92,kavelen,B jo vuodesta -96,osatyokyvyttomyyselakkeella

IP on kirjattu

Christina
Ex-jäsen

Vastaus #10 - 05.03.2002 - 17:57:25

[quote author=Nallepuh  link=1014999501&amp/15#18 date=1015320428]

Joo,Mika vaan videolle-se ois niiin hauskaa.Sit ma lupaan noudattavani sita ohjelmaa 6 kertaa viikossa.Sitahan vallan masentuu ku kattoo jotain naita tallasia ylitrimmattuja taydellisia ihmisia.
[/quote]

Virnistys Virnistys Virnistys Virnistys Virnistys Virnistys Virnistys
Kannatan 100 %:sti edellistä puhujaa! Sitten minäkin lupan tehdä ohjelmat läpi, monta kertaa viikossa! Sitäpaitsi mitä niitä ylitrimmattuja akkoja katselemaan, jos parempaakin on?
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

great_has_been
God Member
Poissa

Ahkeruus kovan onnenkin
voittaa
Helsinki, Kittilä
Vastaus #11 - 05.03.2002 - 21:40:01

Olen videoita ehdottanut ms-liiton ihmisille.  Koska olen ollut tekemisissa aikanaan seka Stakesin, Kelan ja RAY:n kanssa, heilla olisi kottikarrykaupalla rahaa tallaisiin hyviin hankkeisiin.
Ms-liitossa asia ei sytyttanyt.  Olen myos sen verran perehtynyt naihin vammasijarjestoihin, etta on vakavaa syyta epailla, etta he eivat HALUA, ETTA VAMMAISET ITSE HOITAISIVAT ITSEAAN JA TULISIVAT PAREMPAAN KUNTOON, KOSKA SITTEN EI JARJESTOT OLISIKAAN NIIN TARPEELLISIA. (Ja monen jarjestobyrokraatin virka uhattuna).
Siirry sivun alkuun

RR MS dg 03/99, atyyppinen MS 11/07&&Kokeiltu lääkitys: Rebif 99-02, Imurel 07, ivig 07 tarvittaessa&&Työkyvyttömyyseläkkeellä  99-&&Ei apuvälineitä, kävelymatka 50-500 metriä

IP on kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta