Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  5.1.2009 MS Crossroads -parlamentti päivitettiin versioon 2.3.1
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 ... 9 10 11 
Lähetä aihe Tulosta
Re: Esittely: "Kuka oot, mistä tuut" 2.? (Luettu 11523 kertaa)
mytty
Full Member
Poissa

Elä! Älä murehdi!
Päijät-Häme
Sukupuoli: female
Re: Esittely: "Kuka oot, mistä tuut" 2.?
Vastaus #150 - 12.03.2010 - 12:34:15

Ikää pian 34v. Asustelen maaseutukaupungin syrjäkylällä, missä menossa vanhan ok-talon remppa ja laajennus.
Ammatiltani ope.
Kotona vanhempainvapaalla tai nyt oikeastaan sairaslomalla ja mies vanhempainvapaalla. Pojat 5½kk ja 2,5v.  Hymiö
Oireet alkoi puutumisella viime kesänä ollessani raskaana. Dg tuli suht nopeasti, koska isällänikin ms.
Tauti ollut tosi ärhäkkä (pelkkää pahista tosta kesästä asti ja toimintakyky selkeästi ajoittain huonoa) ja hoitoja tullut näinä muutamana kk:na moneen junaan kuten alla näkyy... Epävarma

"Itsehoitona" n. 1½kk olen syönyt BBD:n ohjeiden mukaan + vihreää teetä ja superfoodeja sekä runsas valikoima vitamiineja  Hymiö

Toivoani en ole heittänyt, enkä masennukseen vajonnut, vaikka välillä pelottaakin...

Siirry sivun alkuun

MS dg 09/09, RR, aggr., Tysabri 5/10 ->
CCSVI dg 08/10

Hoitovapaalla

Eläköön erilaisuus!

IP on kirjattu

Maijuli
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #151 - 03.05.2010 - 16:29:55

Uusi täällä. Ikää 30, perheeseen kuuluu mies ja kaksi lasta, 4,5v tytär ja 2,5v poika. Diagnoosin sain reilu kuukausi sitten. Tammikuussa oli ensimmäiset oireet (mm. yliherkkä tuntoaisti toisessa jalassa), jotka kestivät reilun viikon. Sen perusteella sain kuitenkin lähetteen neurologille. Ja hyvä niin, vaikka itse mietinkin että onko tarpeellista. Odotellessa helmikuussa alkoivat jalat puutumaan ja pian olinkin vyötäröstä alaspäin puuduksissa. Kävin magneettikuvassa ennen neurologille menoa ja sieltä sainkin diagnoosin heti mukaani. Plakkeja löytyi sekä aivoista että selkäytimestä. Tuossa vaiheessa puutuminen oli onneksi laskeutunut vain jalkateriin ja sitä on edelleen.

Betaferon lääkitys piti aloittaa tänään, mutta tällä hetkellä en ole siinä kunnossa, että voisin mannä opettelemana pistosta. Reilu viikko sitten aloin kärsiä pahasta huimauksesta ja pahoinvoinnnista ja olinkin 4 pvä sairaalassa. Nyt odottelen kotona oireiden loppumista... tilanne on onneksi hiukan helpottanut, ei tarvitse olla enää huvipuistossa koko aikaa... silti heitättää hiukan ja olo on vähän kuin humalaisella. Saisi loppua jo.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

pioni
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi
Pirkkala
Vastaus #152 - 24.07.2010 - 12:32:30

Moi!
Uutena tällä sivustolla kirjottelen. Enkä oikein osaa käyttää näitä sivuja, mutte ehkä tää tästä Täh
Olen 30v nainen Pirkkalasta. Diagnoosi 11/2008, lääkitys Rebif.
Mitään näkyviä oireita ei ole mutta piilo pirulaisia sitäkin enemmän. Vaikeinta on tän hyväksyminen. Vertaistukee vailla...
Aurinkoista kesää kaikille!
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Yaana
Senior Member
Poissa

Grow up and Blow away!

Nokia
Vastaus #153 - 24.07.2010 - 15:25:23

Pirkkalasta jos oot niin olet lähellä  tampereella kokoontuvaa   MS toimistoa ja sielä  kokoontuvaa nuorten kerhoa.
Vertaistukea ja muutenkin juttuseuraa kannattaa katsella  Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

JONE
God Member
Poissa

Puh on kova jätkä
Tampere
Sukupuoli: male
Vastaus #154 - 24.07.2010 - 20:30:02

VIVA PIRKKALA! Patria o muerte! Olen kotosin pirkkalan toiviosta, mut nyt aikas kauan asunut jo pirkkalan slummialueella, eli tampereella!
Mut kerran pirkkalalalainen, aina pirkkalalainen.
Siirry sivun alkuun

Paljon on kierretty, mut pirun pientä rinkiä!

IP on kirjattu

Peltoniemi
YaBB Newbies
*
Poissa

Pöh..
Joensuu ja Iisalmi
Sukupuoli: male
Vastaus #155 - 27.07.2010 - 01:23:19

Taidanpa tänä helteisenä yönä olla ihan hurrja..  Kieli ..ja koettaa (osaanko?) kirjoittaa tänne 1. kerran, olenhan täällä ollut vasta vähän yli neljä vuotta, keväästä -06 taustalla.

Olen MS:ää sairastanut koko aikuisikäni, ensimmäisen kerran lääkäri kirjannut epäilyksen ms? vuonna -88, diagnosoitu -98 ja rakennusurakoitsijan työstä jouduin jäämään (pääsin) sairaseläkkeelle vuonna -03.., 41-vuotias mies itäisestä suomesta, Joensuusta.

Toivotan tässä teille/ meille kaikilla hyvää hienon kesän jatkoa, koetetaan jaksaa iloita ja nauttia pitäen pää kylmänä!

..n. vuosi sitten näihin aikoihin olin myös ihan hurrja ja liityin erääseen nettikontaktijuttuun, kävin sinnekin just profiilin taas avaamassa.., lämpököhän saa hurrjastelemaan?  Juustoinen Silmänisku
Siirry sivun alkuun

Dg. -98, rr, Avonexia 8 vuotta, nykyisin Copaxone, työkyvyttömyyseläkkeelle -03. Taistelua kesken luovuta en, sairauteni kanssa opettelen elämään..

IP on kirjattu

Helmen kalastaja
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #156 - 04.08.2010 - 10:09:48

HymiöHei Kaikille!
Olen keski-ikäinen nainen Etelä-Karjalasta. MS-diagnoosin kanssa olen elänyt jo 25-vuotta, olen eläkkeellä ja käytän copaxonea jo kolmatta vuotta. Yritin päästä tänne foorumiin vuoden verran, kokeilin ja kokeilin, kunnes tuttu nuori nainen vain hetken näpytteli koneella ja hups kirjautuminen onnistui. Hyvää aivojumppaa tämän koneen kanssa räpläily,,minulla ollut vasta oma läppäri vähän aikaa ja ennen en ole koko tietokonetta käyttänyt.
Tykkään kirjoittaa ja minulle saa kirjoittaa.
Kesäterveisin: helmen kalastaja
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 ... 9 10 11 
Lähetä aihe Tulosta