Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Parlamentti on paikka jossa jokainen saa puhua. (parlare, it. puhua)
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  
 
Sivu: 1 ... 4 5 6 7 8 ... 14
Lähetä aihe Tulosta
Huimaa ja pyörryttää (Luettu 88317 kertaa)
tammikuu
Senior Member
****
Poissa


dg:06:RR, 08 Devicen,
Atzamun, kortison
Viestejä: 452
Pirkanmaa
Sukupuoli: female
Re: HUIMAUS
Vastaus #75 - 11.10.2005 - 11:57:31
 
Hei, kiitos vastuksista  Hymiö Hymiö Tämä minun kaataa oikealle tässä testissä.
Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
Tupuna
God Member
*****
Poissa


Juuri,kun aloin tottua
eiliseen,tuliki n tämä
päiv
Viestejä: 623
Kerimäki
Sukupuoli: female
Re: HUIMAUS
Vastaus #76 - 02.02.2006 - 21:47:42
 
Rombergin testissä, jossa nostetaan kädet vaakatasoon, seistään jalat vierekkäin yhdessä  ja laitetaan silmät kiinni,  ihminen kaatuu yleensä päässä olevan vammautuneen alueen puoleen.  Liikeradathan risteytyvät, joten esim. vamma oikealla puolella aiheuttaa mm. kehossa vasemman puolen häiriöitä motoriikassa.
Siirry sivun alkuun
 

-  Ei elämä ole pelkkää iloa ja riemua, se on myös ruusuilla tanssimista...  -
 
IP on kirjattu
 
Hanna
Ex-jäsen





Re: HUIMAUS
Vastaus #77 - 02.02.2006 - 22:05:55
 
[quote author=Tupuna  link=1138731470/0#3 date=1138909662]ihminen kaatuu yleensä päässä olevan vammautuneen alueen puoleen.  Liikeradathan risteytyvät, joten esim. vamma oikealla puolella aiheuttaa mm. kehossa vasemman puolen häiriöitä motoriikassa. [/quote]

Jasso! Enpä ole tuota ennen ajatellutkaan. Olen vain ihmetellyt, miksi kaataa ihan miten sattuu Hymiö. Pääsääntöisesti on kaatanut taakse, mutta nykyisin kaataa oikealle...
Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
Manna
God Member
*****
Poissa



Viestejä: 1326
Oulu/Haukipudas
Sukupuoli: female
Re: HUIMAUS
Vastaus #78 - 03.02.2006 - 09:34:28
 
Toi on ainakin mulla totta. Mulla on plakit oikealla puolella ja silloin kun huimaa niin vetää vasemmalle. Kesällä en pysynyt vasemmalla jalalla pystyssä yhtään, mutta oikealla ei mitään.
Siirry sivun alkuun
 

Dg 09/05, RR, Copaxone, töissä
 
IP on kirjattu
 
Telle
YaBB Newbies
*
Poissa


Tasapainoilua kotitöiden
keskellä
Viestejä: 36
Pohjois-pohjanmaa
Sukupuoli: female
Tänä aamuna huimasi rajusti
Vastaus #79 - 12.09.2006 - 16:07:47
 
Taisin nuolaista ennekuin tipahtaa. Olo on ollut n.viikon ajan ihan hyvä. Ei ole pahemmin huimannut ja hoksottimet ovat toimineet. Tänä aamuna heräsin sitten nuorimmaiselle antamaan tuttipullosta maitoa. Mutta eivätpä jalat pitäneetkään ja yritin nousta mutta huimasi niin etten pystyssä pysynyt. Mies haki oksennusastian, mutta ei mitään tullut vaikka yökkäytti. Menin sitten taksilla päivystykseen jossa otettiin sydänfilmi, verikokeita ja neuron tutkimus. Kaikki muut ok, mutta neuron sorminenätesteissä en pysynyt pystyssä. Neuro soitti osastolle 33 ja nyt sitten kahden viikon sisällä magneettikuviin ja selkäydinnäytteeseen. Pääsin kotiin odottelemaan kun olen kohtalaisessa kunnossa tällä hetkellä, pystyn kävelemään ja syömään vaikka etookin kokoajan, ihmettelen vain että pystynköhän hoitaan lapset, tällä hetkellä mies kotona auttamassa  Epävarma positiivista tässä on se että pääsen nopeasti tutkimuksiin!!
Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
Telle
YaBB Newbies
*
Poissa


Tasapainoilua kotitöiden
keskellä
Viestejä: 36
Pohjois-pohjanmaa
Sukupuoli: female
Re: Tänä aamuna huimasi rajusti
Vastaus #80 - 13.09.2006 - 09:29:02
 
Eilinen päivä meni etoessa ja makoillessa. Tänään pelotti nousta sängystä mutta kaatumatta olen selvinnyt vaikka vähän meinaa huimata ja on vähän huono olo (ei tee mieli syödä). Henkisesti olo ei ole paras mahdollinen. Ajatukset pyörii tulevissa tutkimuksissa ja pelottaa mitä ne tuo tullessaan.. Surullinen Eikä viimeöinen uni ainakaan parantanut oloani. Näin unta että lääkäri sanoi mulle että olen sairastunut vakavasti. Ja sitten se sanoi vielä jostain arvosta että tavallisesti se on alle 4 ja mulla se oli 78.  Täh
Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
Tarani
Full Member
***
Poissa


Ainoastaan muutos on pysyvää!

Viestejä: 169
Vantaa
Sukupuoli: female
Re: Tänä aamuna huimasi rajusti
Vastaus #81 - 13.09.2006 - 11:50:13
 
Lieköhän jotain tautia taas liikkeellä Pyöritä silmiä, koska kertomasi on kuin mun parista viime viikosta. Tosin mulla oli huimausjakso reilu viikko sitten,  viime viikko oli oikein jees ja mukava olo ja nyt taas sunnuntai illasta alkaen huimaa ja huono-olo. Joten voi se olla jostain ympäristössä riehuvasta virustaudistakin aiheutuvaa....en toki väitä, että sulla näin olisi, mutta itselläni esim. vatsatauti, lievimpikin, tai flunssa aiheuttaa vastaavia oireita  Pyöritä silmiä.
Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
Telle
YaBB Newbies
*
Poissa


Tasapainoilua kotitöiden
keskellä
Viestejä: 36
Pohjois-pohjanmaa
Sukupuoli: female
Re: Tänä aamuna huimasi rajusti
Vastaus #82 - 14.09.2006 - 09:38:18
 
Hyvä että löytyy kohtalontovereita  Hymiö Eilen päivä meni hyvin väsymystä ja voimattomuuden tunnetta lukuunottamatta. Aamulla herätessä tunsin heti itseni voimattomaksi ja väsyneeksi. Nyt olen yrittänyt tehdä normaalikotihommia ja tuli tosi huono olo. Oksettaa, aamupala ei maistunut. Ja painokin on laskusuuntainen. Eilen illalla oli kauhea paineen tunne päässä..alkaa tosiaan pelottaa että mitä tämä on..
Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
Manna
God Member
*****
Poissa



Viestejä: 1326
Oulu/Haukipudas
Sukupuoli: female
Re: Tänä aamuna huimasi rajusti
Vastaus #83 - 14.09.2006 - 09:57:01
 
Mulla iski eilen illalla yhtäkkiä huimauskohtaus. Olin menossa bussipysäkiltä kotiin, kun alkoi huimata ja sitä jatkui n. tunnin ajan. Tunto-oireetkin oli silloin voimakkaampia. Hieman tuntuu nytkin sellaista ihan lievää huimauksen tunnetta. Ei oo kivaa... Surullinen
Siirry sivun alkuun
 

Dg 09/05, RR, Copaxone, töissä
 
IP on kirjattu
 
Yello
Senior Member
****
Poissa


Meikäläisiä on valitettavasti
vain yksi
Viestejä: 414
Stadi
Sukupuoli: male
Re: Tänä aamuna huimasi rajusti
Vastaus #84 - 14.09.2006 - 10:03:05
 
Vielä yksi kohtalotoveri nostaa tassuaan!

Meikäläisellä tuo raju huimaus iski toissa lauantaina. Pakko oli pitää tuolista kahdella kädellä kiinni, jottei olisi pudonnut. Otsa pöydässä ja silmät kiinni pystyi jotenkuten olemaan, mutta sänkyyn siirryttyäni, kaverin avustuksella, tulikin sitten oksennus. Lanssilla sitten sairaalaan, jossa otettiin nuo samat kokeet kuin sinullakin. Minun kohdallani epäilivät kyllä kovasti sisäkorvaan liittyvää ongelmaa, tulehdusta tms., ei mitään neurologista.

Toivottavasti olo paranee sinulla nopeasti!

-y-
Siirry sivun alkuun
 

'On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. '

-Paula 8v. -
WWW  
IP on kirjattu
 
Rebekka
God Member
*****
Poissa


"Se parhaiten nauraa,
kellä vahvin lääkitys"

Viestejä: 1682
Helsinki
Sukupuoli: female
Re: Tänä aamuna huimasi rajusti
Vastaus #85 - 17.09.2006 - 23:49:37
 
Mäsäni oirehti ensimmäisen kerran kesäkuussa -02 ja elokuussa koin ensimmäisen pahenemisvaiheen, joka alkoi kovalla huimauksella. Kävelin pitkin seiniä ja maatessakin maailma pyöri, vaikka oli silmät kiinni. Huono olo siihen liittyi myös, oksensin. Myöhemmin syksyllä alkoi samanlainen huimauskohtaus kesken kiireisen aamuvuoron, kävelin pitkin seiniä. Kävin päivystyspolilla, sain pari viikkoa sairaslomaa, mutten kortisonia, koska ei ollut dg:a. Tuossa vaiheessa kaikki tutkimukset muistaakseni tehty, oottelin vaan "viimeistä sanaa", jonka neurolta sitten marraskuussa sain Kieli Ajoittaista huonoa oloa liittyi perusoloon koko syksyn, jonka ansiosta opettelin syömään aamupalaa  Kieli Jotain hyvääkin Silmänisku

Kokonaisuudessaan erittäin ikävä vaihe elämässä, sekä henkisesti että fyysisesti, joten voimia sulle Telle!
Siirry sivun alkuun
 

Dg 11/02, RR, ei lääkitystä, töissä.

Met Lapin tytöt olemma tämmösiä: Meän kanssa on niin helppoa olla, saa olla justihin niinku met sanomma! Silmänisku
 
IP on kirjattu
 
Telle
YaBB Newbies
*
Poissa


Tasapainoilua kotitöiden
keskellä
Viestejä: 36
Pohjois-pohjanmaa
Sukupuoli: female
Re: Tänä aamuna huimasi rajusti
Vastaus #86 - 19.09.2006 - 12:36:09
 
Kiitos, voimia tässä tarvitaan. Lasten kans on välillä vaikeaa kun kädet ovat voimattomat ja tasapaino meinaa heittää. Nyt tuntuu taas olevan enemmän sellainen päivä että voimattomuuden tunnetta on ja pientä huimausta. Näkökentässä väreilee kokoajan ja vaikeaa tarkentaa katsetta. Alahuuli on puutui juuri äsken  Surullinen
Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
Piikki
Ex-jäsen





Re: Tänä aamuna huimasi rajusti
Vastaus #87 - 19.09.2006 - 13:20:48
 
Tuopas on juuri sellainen huimaus, jonka perusteella sain diagnoosin v.-88... muutamana päivänä olin kokenut omituista tasapainon horjuvuutta, ja sitten tuli illalla oksetusolo mutta mitään ei tullut ulos. Sitten aamulla heräsin sängyssäni huonoon oloon ja aattelin mennä kylppäriin, nousin istumaan mutta paiskauduin saman tien takaisin makuulle koska maailma heitti häränpyllyä. Se päivä kului vessanpytyllä istuen - eikä pahoinvointi hellittänyt ollenkaan. Mutta okse ei tullut! Ei kivaa... kun sama toistui seuraavana aamuna, hankkiuduin tk:n kautta päivystykseen ja sieltä osastolle.

En saanut kortisonia, mutta muutaman päivän intensiivistä lepoa, kaikenmaailman kokeita - ja diagnoosin. Jonka pahvi luin itsekseni potilaskansiosta.
Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
eve
God Member
*****
Poissa


dg -93 eläkkeellä   Mukavaa
olla elossa!
Viestejä: 1286
Savonlinna
Sukupuoli: female
Huimaa niin että on vaikea pysyä pystyssä
Vastaus #88 - 03.11.2006 - 11:38:51
 
Minulle on nyt aloitettu (reilu viiko sitten) jalkojen särkyyn Trileptal -epilepsialääke Lyrivan lisäksi. Nyt on tullut huimausta joka todella vaikeuttaa liikkumista, pitää melkein aina kulkea seivän läheltä, että voi ottaa vähän tukea.
Onko kenelläkään vastaavaa ongelmaa, ja samaa lääkitystä? Olisiko odotettavissa että oire helpottuu kun jatkaa vaan lääkkeen syömistä? Toistaiseksi ei ole kylläkään ollut apua jalkasärkyynkään. Seuraava soittoaika neurologille on kuun lopulla, joten kai sinne asti yritän sinnitellä tällä lääkityksellä ja näillä oireilla.
Plääh! Vaikuttaa siltä, että seuraava mahdollinen hoitotoimenpide on pään katkaisu tältä muijalta, kun päästähän nämä kaikki neurologiset oireet ovat lähtöisin! En tiedä miltä sitten tuntuisi olo päättömänä. Pelästynyt Pelästynyt
Siirry sivun alkuun
 

"Ota nokoset aina kun ramasee, äläkä stressaa mistään."
 
IP on kirjattu
 
Juliane85
God Member
*****
Poissa



Viestejä: 1005
Etelä-Suomi
Sukupuoli: female
Re: Huimaa niin että on vaikea pysyä pystyssä
Vastaus #89 - 03.11.2006 - 11:48:54
 
Sun huimaus voi tulla siitä epilepsia-lääkkeestä. Olen kuullut ainakin yhden ihmisen sanovan samaa Neurontinista, joka sekin on epilepsiaan tarkoitettu eikä kivun hoitoon.
Siirry sivun alkuun
 

”Pimeys ei voi karkottaa pimeyttä; vain valo voi tehdä sen. Viha ei voi karkottaa vihaa; vain rakkaus voi tehdä sen”. - Martin Luther King jr.
Näe metsä puilta - maalaisjärkeä unohtamatta - Pirjo L.
 
IP on kirjattu
 
Sivu: 1 ... 4 5 6 7 8 ... 14
Lähetä aihe Tulosta