Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Talon hyviin tapoihin kuuluu, ettei käytä kopiosuojattua tai loukkaavaa materiaalia. Jos huomaat täällä jotain epäasiallista tai hälyttävää, ilmoita ylläpitäjille mod1 tai admin.
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
Lihasnykäyksistä (Luettu 6698 kertaa)
Railakas
Ex-jäsen

Lihasnykäyksistä
10.09.2005 - 02:30:51

Otsikko alunperin: Nykiminen

tästä aiheesta on varmaan kirjoitettu moneen kertaan, mutta haluan vielä erikseen kysyä. eli kuinka monella on ms-tautiin liittyvänä oireena ollut lihasnykäyksiä siellä sun täällä kehossa. mulla on taas puolen vuoden tauon jälkeen aktivoituneet, enkä voi olla miettimättä pahempia vaihtoehtoja, kun varsinaista ms-diagnoosia (vaikka ensimmäiset ms-tautiin sopivat löydökset jo vuosieen takaa, tai ehkä juuri siitä syystä) mulla ei ole...
eli ovatko nämä faskikulaatiot tavallisia?

keväällä söin magnesium tabletteja, ja jäi fiilis, että olisivat auttaneet. aloitin pari päivää sitten uudelleen. oire ei sinällään vaivaa muuta kuin psyykettä, kun herää ajatus pahoista vaihtoehdoista..
Siirry sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 17.04.2006 - 14:03:30 Kirjoittaja mod1 »  

IP on kirjattu

Leena
Junior Member
**
Poissa

Sukupuoli: female
Re: nykiminen
Vastaus #1 - 10.09.2005 - 11:52:42

Moikka vaan. Mulla on ainakin noita nykinöitä  siellä ja täällä. Tällä hetkellä niitä on enemmän kuin normaalisti ja luulen että ne jotenkin liittyvät tähän pahenemisvaiheeseen, johon sain viime viikolla kortisonia.
Oireena oli kova päänsärky ja huimaus sekä pahoinvointi ja sitten alkoi mennä vasen jalka ja käsi myös voimattomiksi(tärisivät).
Vasemmassa jalassa oli samoihin aikoihin voimakkaita nykinöitä ja niitä on siinä vieläkin. Neurologille mainitsin asiasta, mutta ei ottanut sen kummemmin kantaa.

Kortisonipulssin aikana tuli samanlaista nykinää vasemman rinnan alle, eli just sydämmen kohdalle Kieli.
Tästä mainitessani hoitsut huolestuivat ja tilasivat heti sydänfilmin vaikka minä kivenkovaa väitin että se oli lihasnykinää. No kyl mä tiedän et tuo kortisonikin voi aiheuttaa ihan oikeitakin rytmihäiriöitä ja on mulla niitäkin ollu pulssin aikana, mut tää oli ihan selkeesti erilaista nykinää, näin sen jopa paidan läpi.
No sydänfilmissä ei sitte ollu mitään ihmeellistä, muuta kun syke nousi aina nykinän aikana.

Kyllähän tuo minuakin vähän hirvitti kun mullakaan ei vielä virallista diagnoosia ole muuta kun demyelinaatio.
Mitään tutkimuksia ei nyt tän pahisvaiheen aikana tehty, hoidettiin vaan kortisonilla, joka auttoikin aika hyvin: päänsärky on hävinnyt ja huimaus, jalka on vielä vähän vapiseva, mut eiköhän sekin siitä ajan kanssa.
Terv. Leena
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Tiirikainen
Senior Member
Poissa

Elämä on laiffii!
Ylä-savo
Vastaus #2 - 11.09.2005 - 20:48:07

Moroo!
Minulla on kyllä lihasnykäyksiä ympäri kehoa, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Aika usein saattaa sormi tai varvaskin nykiä, elävät omaa elämäänsä... Pyöritä silmiä
Siirry sivun alkuun

Mielummin teen ja kadun kuin jätän tekemättä ja kadun. -Tiirikainen -

IP on kirjattu

LileCa
YaBB Newbies
*
Poissa

HUMAN SACRIFICE
IMATRA
Vastaus #3 - 11.09.2005 - 23:31:16

mie olen niin kova nykimään öisin että samassa sängyssä nukkuminen mun kanssa voi tuottaa unettomia öitä Juustoinen kovassa treenissä tai vastaavasti fyysisessä työssä ei nykäyksiä tule, mutta heti kun rentoudun niin lihakset alkaa elämöimään..

niin minulla nämä nykäykset rajoittuu käsiin, jalkoihin ja selkään
Siirry sivun alkuun

Kovin omituinen, kova ja luinen Juustoinen
LileCa  
IP on kirjattu

Islena
Senior Member
Poissa

Kaukaa viisas - läheltä
hyvännäköinen.
Pohojos-Pohojanmaa
Vastaus #4 - 12.09.2005 - 19:51:11

Miehellä pompahtelee jalat, jos ne rentoutuvat (esim. juuri nukkumaan mennessä tai jos kattoo telkkua makuuasennossa). Ei tätäkään koko aikaa ole, yleisimmin jos takana on jokin rasitus tai huonosti nukuttuja öitä. Joskus jalat säpsähtelee pitempäänkin ja melko tiheään, mutta sitten voi mennä pitkään ettei säpsähtelyä ja nykimistä ole esiintynyt yhtään. Diagnoosin alkuvaiheessa heräsin jokaiseen pompahdukseen ja rekisteröin joka ikisen nykäyksen ja säpsähdyksen, mut nyt mä olen jo ilmeisesti tottunut niihin  Pyöritä silmiä
Siirry sivun alkuun

Falling feels like flying - until you hit the ground.

IP on kirjattu

Cud
God Member
Poissa

Errare humanum est
Tellus
Sukupuoli: male
Vastaus #5 - 13.09.2005 - 11:16:27

Minä kärsin myös levottomista jaloista mutta magnesiumtabletit auttaa yllättävän hyvin siihen. Istumatyö pahentaa oireita eniten mutta myös rasitus voi joskus aiheuttaa oireita.
Siirry sivun alkuun

I'm not quite what I thought I was but then again I'm maybe more - Queensryche - The Warning - Roads to madness

IP on kirjattu

Railakas
Ex-jäsen

Vastaus #6 - 18.09.2005 - 14:34:28

Kiitos vastauksista. Välillä vaan meinaa huolestua ihan hirveästi näistä oireista.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta