Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  MS-ihmisten kannattaa huolehtia D-vitamiinin saannista
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 3 
Lähetä aihe Tulosta
Hermokipu (Luettu 29341 kertaa)
Kati
Junior Member
**
Poissa

Sukupuoli: female
Hermokipu
29.08.2004 - 17:06:07

Mulla on alkanut nyt särkemään käsiä ja jalkoja sillai että uskoisin tän olevan hermokipua. ??? Särkee ikäänkuin luusta asti sillei poltellen ja vihloen. Epävarma
Buranaa olen ottanut mutta ei se tähän oikein auta.
Onko tähän jotain lääkettä vai onko nää niitä kipuja joita on vaan kestettävä kun sairastaa? Pelästynyt
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

eki
God Member
Poissa

me ollaan sankareita kaikki.......

Pirkanmaa, lentokentän reuna
Sukupuoli: male
Re: Hermokipu
Vastaus #1 - 29.08.2004 - 17:13:32

Tramal on kohtuullisen tehokas hermosärkyihin niitä oon ottanu joskus. Triptylin pitäis kai kans auttaa, kumpaakin neurologi kirjotti, tosin tää jälkimmäinen purnukka on kyllä avaamattomana kaapissa.
Siirry sivun alkuun

eki
...
IP on kirjattu

mymmeli
Ex-jäsen

Vastaus #2 - 29.08.2004 - 17:56:07

Sitä en tiedä, onko tehokasta lääkettä, kun en ole itse löytänyt/saanut. "Tavallisista" särkylääkkeistä ei ole lääkärien ja oman kokemuksen mukaan mitään hyötyä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Kati
Junior Member
**
Poissa

Vastaus #3 - 29.08.2004 - 17:58:21

Juuh olen huomannut ettei auta!
Tää on tuskallista!!!  Itku
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

kaija-leena
YaBB Newbies
*
Poissa

..Halauksia ja iloa päivään!!!!!

pohjois-karjala
Vastaus #4 - 29.08.2004 - 18:30:25

Klotriptyl tabletti auttoi minua jonkun verran,käytin viime syksynä vain pari kk ja lisänä imovanea 1 tabl.!( molemmat iltaisin otettuna)...kun oli ensin muutaman vuoden yhtäjaksoista kipua,syvää ,polttavaa ja raastavaa kaikissa raajoissa!! Olisi voinut repiä jäsenensä irti...yöt oli pahimmat!  Nyt en enää ole tarvinnut viime loppuvuoden jälkeen..tilanne rauhoittunut jostakin syystä.
Siirry sivun alkuun

kaija-leena

IP on kirjattu

Kati
Junior Member
**
Poissa

Vastaus #5 - 29.08.2004 - 19:20:21

Mäkun luulin että pääsen tän taudin kanssa ns "helpolla" ...
Toivottavasti menee ohi pian!!
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

elisabet
God Member
Poissa

dg. -99, benigni, lääk.atsatiopriini,
töissä

Vastaus #6 - 29.08.2004 - 20:17:19

Kati, hermokivun katkaiseminen lääkkeillä on tärkeää jotta menis ohi. Koviin kipuihin yleensä käytetään epilepsialääkkeitä, mutta kannattaa ottaa kuurin ajaksi sairaslomaa. Lääkepökkyrässä tuskin pystyy töitä tekemään.
Siirry sivun alkuun

"joka kohdalla on vaikutuksensa, riippumatta siitä, palaako sama tai samanlainen koskaan uudestaan."

IP on kirjattu

Kati
Junior Member
**
Poissa

Vastaus #7 - 29.08.2004 - 20:27:10

Onko tää pahenemisvaihe? ???
Meinaa vaihdoin tossa n. 4kk betan copaan ja ennen en ole tälläistä kivun tunnetta tuntenut.. Epävarma
Nytkö vasta alkaa tauti oireilla kivuliaasti, kun kaikki kysyy että kait sulla särkyjä on niin ei ole kyllä ollut...
4-vuotta olen sairastanut...
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

great_has_been
God Member
Poissa

Ahkeruus kovan onnenkin
voittaa
Helsinki, Kittilä
Vastaus #8 - 29.08.2004 - 21:33:25

Minulla on sellainen hyvä tuuri, että Tramal sopii ja toimii.  Triptyl on myös hyvä kipujen vähentämislääke, mutta sen teho alkaa vasta noin kahden viikon kuluttua aloittamisesta.

Kannattaa kuitenkin pikaisesti ottaa yhteyttä neurologiin ja aloittaa sopivan kivun hoidon etsimistä, ennen kuin kipu kroonistuu, ja sitten siitä vasta hankala tuleekin.

Onnea ja sitkeyttä hankkeelle.  Joskus sopivan cocktailin löytyminen on monen yrityksen ja kokeilun takana.
Siirry sivun alkuun

RR MS dg 03/99, atyyppinen MS 11/07&&Kokeiltu lääkitys: Rebif 99-02, Imurel 07, ivig 07 tarvittaessa&&Työkyvyttömyyseläkkeellä  99-&&Ei apuvälineitä, kävelymatka 50-500 metriä

IP on kirjattu

Minninen
Senior Member
Poissa

Pirkanmaa
Vastaus #9 - 30.08.2004 - 09:03:38

Moikka pitkästä aikaa.

Minulle kirjoitettiin viime neuron käynnillä Neurotinia (kauppanimi oli joku aivan muu). Ja sitä olen nyt sitten ottanut ja tuntuu myös auttavan. Enään ei mene yöt valvoessa. Että sillä saralla menee hyvin...muuten ei sitten niinkään.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Kati
Junior Member
**
Poissa

Vastaus #10 - 30.08.2004 - 09:44:11

Soitin neuron polille kun nyt toi vasen puoli jalastakin särkee..polvi ei tahdo koukistua..
Aika heikkoo on täällä Turussa nyt lääkärille pääsy..mä soittelen päivemmällä jos saisin vaikka soittoajan lääkärille... ???
Kait sitä pitää sitten mennä jonottamaan jos ei muuten apua saa..ensiapu kutsuu... Epävarma
Olishan noita lääkkeitä kuulemma mutta laillisia ei vielä suomessa..lueskelin vanhoja juttuja ja marihuana tuli esiin...
Noh täytyy nyt vaan kestää... Itku
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Hanna
Ex-jäsen

Vastaus #11 - 30.08.2004 - 18:05:20

Itselläni on kans tuo sama lääke kuin Minniselläkin, Neurontin. On ihan hyväksi havaittu toistaiseksi. Nyt on tosin vasen polvi heittäytynyt hankalaksi. Koukistuu ja ojentuu kyllä hyvin, mutta sivulle käännettäessä jalkaa tulee viiltävä syvä kipu. En tiedä, onko hermokipuihin liitännäinen vai joku muu juttu...

Neurontinin ansiosta illat ovat kyllä paljon antoisampia kuin aiemmin. Ei tarvitse nurista särkyjä muulle kokoonpanolle Hymiö.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Kati
Junior Member
**
Poissa

Vastaus #12 - 30.08.2004 - 21:24:50

Huomenna aamulla ensiapuun niin lääkäri katsoo mitä tehdään.
Ilmeisesti beta on nyt poistunut kehosta ja copa ei ole saanut täyttä tehoa vielä päälle..voi olla kuulemma jotain sellaistakin.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Cud
God Member
Poissa

Errare humanum est
Tellus
Sukupuoli: male
Vastaus #13 - 30.08.2004 - 22:47:29

Minulla on nyt pian ollut pari vuotta hermosärkyä molemissa käsissä kyynärpäistä alaspäin. Olen kipuihin saanut Neurontiniä joka alussa sai mut ihan sekasin mutta muutamassa päivässä totuin niihin vaikka nykyisin mulla on usein "känninen" olo. Huimaa ja maa keinuu mutta en ole varma johtuuko tämä lääkeistä vai onko pää muuten vaan epäkunnossa. Käytän 6 x 300 mg päivässä. Joskus auttaa niin että tuskin edes huomaa mitään kipuja mutta useinmiten kipu on silti ihan helvetinmoinen. Kylmyys pahentaa kipuja huomattavasti ja olen jo huomannut että talvi on tulossa. Jos käytän pitkähihasta puseroa tai takkia niin tulee vasempaan kyynärpään alueelle sähköiskumainen kipu. Tähän kipuun mikään lääke ei auta ja on melkein mahdotonta nukkua. Jos käytän hanskoja niin ne ärsyttää käsiä niin että lopuksi luulen että tulen hulluksi. Sattuu ja samalla kutittaa niin p******sti, jos raaputta niin sattuu tuplasti enemmän ja kymmen kertaa kauemmin. Aluksi kipu oli niin paha että mulla oli varmaan pulssi 160 lepotilassa, jos nyt silloin pystyi puhumaan mistään lepotilasta, mutta nykyään kipu on vähän hellittänyt että voi elää suht normaalia elämää. Toki kädet vaikutta kaikkeen, en voi tehdä mitä tahansa. Usein sattuu kun leikin pojan kanssa tai pidän häntä sylissä ja on välillä vaikeeta peittää kipuja niin ettei hän pelästyisi siitä. Joskus haluaisi vaan karjua mutta kun ei jaksa...
Siirry sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 26.09.2004 - 13:38:16 Kirjoittaja Cud »  

I'm not quite what I thought I was but then again I'm maybe more - Queensryche - The Warning - Roads to madness

IP on kirjattu

Kati
Junior Member
**
Poissa

Vastaus #14 - 31.08.2004 - 19:12:07

No niin 7 tuntia ensiavussa ja sain Neurontin lääkettä 2-3 kertaa päivässä.
Toivon todella että auttaa! Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 3 
Lähetä aihe Tulosta