Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  MS-ihmisten kannattaa huolehtia D-vitamiinin saannista
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Äänestys Äänestys
Kysymys: Nouseeko kuume helposti?

« Viimeisin muokkaaja: Teati on: 28.11.2006 - 14:10:04 »

Sivu: 1 2 3 
Lähetä aihe Tulosta
Kuumekysely (Luettu 55313 kertaa)
Teati
God Member
Poissa

"And this above all; to
Thyne own self be true"

Etelä-Kymenlaakso
Sukupuoli: female
Kuumekysely
28.11.2006 - 14:09:23

Olen miettinyt ollaanko me kaikki mäsäläiset tälläisiä valkosoluvammaisia kuten minä, että kuume nousee hädin tuskin siihen 37 asteeseen? Mulla on eri harvoin kuume noussut kunnolla, ja silloinkin jossain tosi sairaudessa, kuten tuhkarokko lapsena, tai keuhkoputkentulehdus...
Siirry sivun alkuun

"Always look on the bright side of life... if life seems jolly rotten, there's something you've forgotten..."&&&&ekat "selkeät" oireet 09/03, dg 01/04, RR, Copa(kokeiltu Rebif), op-töissä, ei apuvälin

IP on kirjattu

Manna
God Member
Poissa

Oulu/Haukipudas
Re: Kuumekysely
Vastaus #1 - 28.11.2006 - 14:16:43

Tuskin sentään kaikki ollaan kuumeettomia, mutta minä satun olemaan myös. Eli mulla hyvin hyvin harvoin nousee kovin paljon päälle 37. Kerran muistan olleen päälle 38 ja olin tosi kipeä. Lapsuusajasta en kyllä muista kuumeita muuten kuin että olihan niitä aina välillä. Mulla on kyllä aika matala "normaali" kehon lämpötila...35,5 ja niillä main.
Siirry sivun alkuun

Dg 09/05, RR, Copaxone, töissä

IP on kirjattu

fripe
Junior Member
**
Poissa

Ei niin huonoa ettei joitain
hyvääkin
Keski-Suomi
Sukupuoli: male
Vastaus #2 - 28.11.2006 - 14:16:51

Teati kirjoitti on 28.11.2006 - 14:09:23:
kaikki mäsäläiset tälläisiä valkosoluvammaisia kuten minä, että kuume nousee hädin tuskin siihen 37 asteeseen?

Kuume nousee hyvin harvoin, kolme kertaa aikuisena kuume on noussut yli normaalin lämpötilan reilusti ja silloin oli kyllä kunnon lämmöt.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Kuju
YaBB Newbies
*
Poissa

I hate mondays!!!
Kuopio
Vastaus #3 - 28.11.2006 - 14:23:39

On TOSI alhainen Manna toi sun lämpötilas, mulla jos tippuu noihin lukemiin niin olen todella sairas. Pari viikkoa sitten ensteks väsytti ihan sikana ja sen jälkeen tipahti lämpötila 35,4:ään. Yleensä lämpötila on 36,6 paikkeilla.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Manna
God Member
Poissa

Oulu/Haukipudas
Vastaus #4 - 28.11.2006 - 14:27:40

Kuju kirjoitti on 28.11.2006 - 14:23:39:
On TOSI alhainen Manna toi sun lämpötilas, mulla jos tippuu noihin lukemiin niin olen todella sairas. Pari viikkoa sitten ensteks väsytti ihan sikana ja sen jälkeen tipahti lämpötila 35,4:ään. Yleensä lämpötila on 36,6 paikkeilla.

Kyllä ne sitä ihmettelee tuolla sairaalassakin. Mutta ei mulla ole yhtään huono olo tän lämmön kans eli kai tää on sitten mulle normaalia. Harmi kun en ole aiemmin seuraillut, niin tietäis että onko mäsän jälkeen jotenkin muuttunut..tai lääkityksen aloituksen. Mulla on kyllä melkein aina kylmät kädet ja jalat ja palelen aika herkästi.
Siirry sivun alkuun

Dg 09/05, RR, Copaxone, töissä

IP on kirjattu

Juliane85
God Member
Poissa

Etelä-Suomi
Vastaus #5 - 28.11.2006 - 14:48:51

Mun ”kuume” on noissa Mannan lukemissa, ja korkea kuume jonkun sairauden aikana, mutta silloinkin harvoin. Lämpö kyllä kohoaa vähän kierron aikana, mikä kuuluu asiaan. Sairaana en ole ollut ”juuri koskaan”.
Siirry sivun alkuun

”Pimeys ei voi karkottaa pimeyttä; vain valo voi tehdä sen. Viha ei voi karkottaa vihaa; vain rakkaus voi tehdä sen”. - Martin Luther King jr.
Näe metsä puilta - maalaisjärkeä unohtamatta - Pirjo L.

IP on kirjattu

Teati
God Member
Poissa

"And this above all; to
Thyne own self be true"

Etelä-Kymenlaakso
Vastaus #6 - 28.11.2006 - 15:43:16

[quote author=Manna link=11647 Mulla on kyllä aika matala "normaali" kehon lämpötila...35,5 ja niillä main. [/quote]
Joo, just tälläistä keskustelua toivoinkin syntyvän, mulla nimittäin on kanssa normaalilämpö siinä 35,7 hujakoilla, eli jos on vaikka 36,8 mittarissa, niin koen, että mulle se kyllä on kuumetta. Jostain olen ymmärtänyt, että korkeampi lämpötila olisi parempi, pöpöt tykkäis vähemmän...?
Siirry sivun alkuun

"Always look on the bright side of life... if life seems jolly rotten, there's something you've forgotten..."&&&&ekat "selkeät" oireet 09/03, dg 01/04, RR, Copa(kokeiltu Rebif), op-töissä, ei apuvälin

IP on kirjattu

Maestra_
Junior Member
**
Poissa

Vastaus #7 - 28.11.2006 - 16:23:27

Mulla ei kanssa nouse kuume. Keuhkokuumekin oli kuumeettomana. Lämpö nousee 37 tuntumaan tai yli vain jos jostain syystä "kuivun". Eli jos oksennustauti iskee, niin lämpö nousee.

Normaalilämpö mulla on 36,3. Jos nousee muutaman kymmenyksen, niin olo on onneton.

Koulussa oli aina kiva, kun terkkari ei uskonu et voi olla kipee jossei oo kuumetta.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Minka
Full Member
Poissa

Vastaus #8 - 28.11.2006 - 18:06:01

Maestra_ kirjoitti on 28.11.2006 - 16:23:27:
Normaalilämpö mulla on 36,3. Jos nousee muutaman kymmenyksen, niin olo on onneton.

Mulla samoissa lukemissa. Kuumetta oli viimeksi kun Rebifiä aloitin, nousi kerran jopa 37,3 Pelästynyt Sitä ennen en edes muista milloin oli viimeksi, lapsena todennäköisesti.
Siirry sivun alkuun

dg 09/05, copaxone, töissä

IP on kirjattu

baarimimmi
God Member
Poissa

Suomi-Rock jyrää!!!
länsi-suomi
Vastaus #9 - 28.11.2006 - 18:18:06

Normaalilämpö on 36,4°C. Kuume nousee tosi harvoin. Viimeisen yhdeksän vuoden ajalta muistan kolme kertaa jolloin olisi ollut oikein kuumetta (yli 38°C) mutta lämpöilyä 37-37,4°C on ollut melkein kaikkien räkätautien keralla ja olo on todella surkea. Kovassa kuumeessa ei sitten taas olekaan surkea olo, vaaan oikeastaan aika hauska; niinkuin humalassa olisi... Kovin kuume oli yhden influenssan mukana. Hetkellisesti 40,6°C!!!
Siirry sivun alkuun

G35 dg 7.2.-06, Rebif 22 3/10 - 6/10, aloitetaan Avonex 6/10, "työttömänä" kotiäitinä
Perhe poika 5/07 tytöt 6/00 ja 12/01, mies (1/71)
Koiruus Pete (2/07) ja kissa Masse (5/08)
IP on kirjattu

kaptah
God Member
Poissa

Lisää aksonia elämään!

Helsinki
Vastaus #10 - 28.11.2006 - 18:45:31

"Mä en ikinä ole kipee - tosin aina jotain ihme pikku kremppaa."
-Minä, silloin ennen.
Siirry sivun alkuun

Dg 08/2006, RR(?), ei lääkitystä

IP on kirjattu

Nallepuh
God Member
Poissa

Munchen
Vastaus #11 - 28.11.2006 - 18:51:23

Just tanaa mittasin lammon,ku loysin kuumemittarin ja olen sita suht saannollisesti tarkkaillut-siis lampoa. Oli 35,3,mut se on ihan normaali,siks mustki tuntuu kamalalta jo 37 lampo.
Siirry sivun alkuun

DG -92,kavelen,B jo vuodesta -96,osatyokyvyttomyyselakkeella

IP on kirjattu

Fanny
God Member
Poissa

Si vis amari, ama.
Helsinki
Vastaus #12 - 28.11.2006 - 20:26:22

Normaali lämpö mulla taitaa olla 36,1 ja jos lämpö nousee yli 37 olen ihan pipi. Kuumetta on diagnoosin jälkeen ollut tosi harvoin. Betaferonin käytön aikana ei kertaakaan ja muuten ehkä kerran kolmessa vuodessa.
Siirry sivun alkuun

Dg. v. 2000, Betaferon 2001-2003
Osatyökyvyttömyyseläke v. 2003
Työkyvyttömyyseläke v. 2005

IP on kirjattu

heppuli
Senior Member
Poissa

vantaa
Vastaus #13 - 29.11.2006 - 18:51:04

Mulla normaalilämpö tuossa 36,1-36,3 välillä. Ei ole aiemmin kuume noussut kuin kerran keuhkoputkentulehduksessa 39,7 asteeseen. Nykyään on puskenut kuumeen heti päälle eli lämpö pamahtaa nopeasti miltei 40 asteeseen. En tiedä syytä, miksi nyt kuume nousee helpommin ja korkealle. Hyvähän se on, että nousee, niin paraneekin nopeammin kun pöpöt kuolee  Silmänisku
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

great_has_been
God Member
Poissa

Ahkeruus kovan onnenkin
voittaa
Helsinki, Kittilä
Vastaus #14 - 29.11.2006 - 20:24:30

Tästä nyt oli jossain (todennäköisesti New Scientist, jonka luen joka viikko). Kuume on siis hyödyllinen mekanismi.  Kuume tehostaa immuunipuolustusjärjestelmän toimintaa.

Eli ne, jotka ovat onnellisia saadessaan kuumetta (heillä ehkä ABCR toimii paremmin), onnittelen.

Minä olen siis juuri yksi näitä onnettomia: puhelin soi, "olen sairaana".  Minä vaan siihen, että olen minäkin, mutta hommat on pakko hoitaa.  Lottovoiton sijasta olen aikanaan haaveillut puhelinnumerosta, jonne saisi soittaa, kun ei jaksaisi mennä töihin. Mutta eläkeläinen ei tarvitse puhelinnumeroita.

Siirry sivun alkuun

RR MS dg 03/99, atyyppinen MS 11/07&&Kokeiltu lääkitys: Rebif 99-02, Imurel 07, ivig 07 tarvittaessa&&Työkyvyttömyyseläkkeellä  99-&&Ei apuvälineitä, kävelymatka 50-500 metriä

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 3 
Lähetä aihe Tulosta