Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Talon hyviin tapoihin kuuluu, ettei käytä kopiosuojattua tai loukkaavaa materiaalia. Jos huomaat täällä jotain epäasiallista tai hälyttävää, ilmoita ylläpitäjille mod1 tai admin.
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Äänestys Äänestys
Kysymys: Nouseeko kuume helposti?

« Viimeisin muokkaaja: Teati on: 28.11.2006 - 14:10:04 »

Sivu: 1 2 3 
Lähetä aihe Tulosta
Kuumekysely (Luettu 55311 kertaa)
ra
Full Member
Poissa

Pohjanmaa
Sukupuoli: female
Re: Kuumekysely
Vastaus #30 - 02.08.2007 - 18:30:10

Mulla on pariin otteeseen tänä vuonna kuume noussut 38 asteeseen. Normaalilämpö oli jo lapsena 36,2. Nyt usein on alle 36 asteen.
Enkä mä kestä kuumetta, heti päästävä maakuulle.
Siirry sivun alkuun

MS dg -01, Copa syksystä -02, eläkkeellä

IP on kirjattu

ANNE
God Member
Poissa

En ole täydellinen idiootti,
joitakin osia puuttuu.

Helsinki
Vastaus #31 - 04.08.2007 - 16:40:58

Aika heti kyllä saan lämpöä ja bakteeritulehduksissa kuume nousee helpostikin tuonne 39 C paremmalle puolelle. Ei se nuorempana haitannut, mutta nykyään menee hiukankin kovemmassa kuumeessa koivet alta ja tasapaino täysin.
Siirry sivun alkuun

MS-dg RR 01&&Copaxone 02&&Tk-eläke 04

IP on kirjattu

Alina
Ex-jäsen

Vastaus #32 - 07.08.2007 - 10:43:07

Aikas mielenkiintoinen juttu muuten!

Mulla on ollut normaalilämpö ennen ihan tasan 36.8. Pari viime vuotta on mittari näyttänyt jotain 35.5 paikkeilla kun olen luullut että on kuumetta. Mähän olen palellutkin jatkuvasti niin perhan paljon. Nyt taas homma on muuttunut niin (kesän ajan), että hikoilen kuin sieni. Ja koko ajan. Mittasin lämmön, 36.6. Ja mulla siis kainalot valuu, pöksyt liimaantuu penkkiin.

Saunassa taas otan hillittömät löylyt mutta sitä lämmön tunnetta mikä ennen tuli en saa millään. Nahka palaa (olen punanen kuin rapu juhlissaan) mutta se ihoa syvemmälle menevä lämpö puuttuu. Ja varpaat palelee, siis saunassakin. Sitten lähtee tietty voimat ja makoilen suihkun lattialla odottamassa että jalat kantaa taas... Pyöritä silmiä Pitää varmaan mitata lämpö saunan jälkeen ihan uteliaisuudesta.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Hanna
God Member
Poissa

YaBB 1G - SP1 on Kuningas!

Tampere
Vastaus #33 - 29.08.2007 - 02:00:58

Lapsena olin usein (joka vuosi, useammin kuin kerran) korkeassa kuumeessa. Mitä enemmän tullut ikää, sitä harvemmiksi ovat kuumeilut jääneet.

37,3 on nykyään jo sairaan sairas kuume!
Siirry sivun alkuun

RR dg. 12/99,04/00 Lääkityksenä mennyt 05/00- -04 Betafeon, Rebiff44, Copaxone, Rebiff22, Rebiff 44; 09/04 MitoksantroniX2; 03/08 TysabriX1. Ei tiedossa tulevaa lääkitystä...

IP on kirjattu

Ma__Ke
God Member
Poissa

Dg RRMS 03.05.2007 Rebif44

Päijät- Häme
Sukupuoli: male
Vastaus #34 - 29.08.2007 - 09:29:29

Mulla heittelee konehuoneen lämmöt ihan älyttömästi tälleen aikuisiän myötä eli 36,4 asteesta aina tuonne 36,6  Virnistys eli siinä normilämpö tosin nyt kun rebif suureni tuohon puoliväliin eli 22:een niin piston jälkeisenä aamuna usein löytyy jopa 37,2 - 37,5.

Eli penskana oli kyllä ihan kunnon kuumeita ja parikymppisenä (ekiä peesatakseni) oli keuhkokuume ja lähes 40 astetta varjossa oli kehon lämpö  Virnistys
Siirry sivun alkuun

Elämä on kenties lyhyt, mutta hymyyn menee vain sekunti aikaa. (Arabialainen sanonta)

IP on kirjattu

Ma__Ke
God Member
Poissa

Dg RRMS 03.05.2007 Rebif44

Päijät- Häme
Vastaus #35 - 29.08.2007 - 09:34:07

Teati kirjoitti on 28.11.2006 - 14:09:23:
Olen miettinyt ollaanko me kaikki mäsäläiset tälläisiä valkosoluvammaisia kuten minä, että kuume nousee hädin tuskin siihen 37 asteeseen? Mulla on eri harvoin kuume noussut kunnolla, ja silloinkin jossain tosi sairaudessa, kuten tuhkarokko lapsena, tai keuhkoputkentulehdus...

*kirjoittaa off tropickia*  Hymiö

Ja mitä tähän tulee niin mä taidan oikeesti olla hieman "valkosoluvammainen", tästähän on ollu aiemminkin puhetta et mun arvot ei meinaa pysyä oikeissa lukemissa ja sitä nyt tutkitaan ja asia alkoi kiinnostaa itseänikin joten tilasin työterveydestä vanhoja labratuloksia vuodesta 2002 tähän päivään ja yhdessäkään ei ollu oikeita valkosoluarvoja  Täh

Tosin en tietenkään muista mikä on ollut vaivana kyseisten kokeiden oton aikana.....
Siirry sivun alkuun

Elämä on kenties lyhyt, mutta hymyyn menee vain sekunti aikaa. (Arabialainen sanonta)

IP on kirjattu

-SaNi-
Junior Member
**
Poissa

Määrittelemätön vierailija.

pohojammaa
Vastaus #36 - 30.08.2007 - 12:54:14

Ma__Ke kirjoitti on 29.08.2007 - 09:34:07:
Teati kirjoitti on 28.11.2006 - 14:09:23:
Olen miettinyt ollaanko me kaikki mäsäläiset tälläisiä valkosoluvammaisia kuten minä, että kuume nousee hädin tuskin siihen 37 asteeseen? Mulla on eri harvoin kuume noussut kunnolla, ja silloinkin jossain tosi sairaudessa, kuten tuhkarokko lapsena, tai keuhkoputkentulehdus...

*kirjoittaa off tropickia*  Hymiö

Ja mitä tähän tulee niin mä taidan oikeesti olla hieman "valkosoluvammainen", tästähän on ollu aiemminkin puhetta et mun arvot ei meinaa pysyä oikeissa lukemissa ja sitä nyt tutkitaan ja asia alkoi kiinnostaa itseänikin joten tilasin työterveydestä vanhoja labratuloksia vuodesta 2002 tähän päivään ja yhdessäkään ei ollu oikeita valkosoluarvoja  Täh

Tosin en tietenkään muista mikä on ollut vaivana kyseisten kokeiden oton aikana.....

Täällä taas muistui mieleen, että työterveyshuollossa on kahtena kertana mainittu punasolujen labra-arvojen ylitys. Ei kuitenkaan niin merkittävästi, että toimenpiteisiin olisi ryhdytty. Onko kenelläkään punasoluista kokemusta ? Kuitenkin kuulun ennemmin näihin alilämpöisiin.

Vähän OFT...
Siirry sivun alkuun

"Onni ei ole asema jolle saavutaan, vaan tapa matkustaa."&&&&R29.8, R20.2, M54.1, demyelinoivan taudin poissulkeminen menossa&&Vilkkaat refleksit, alaselässä kirkassignaaliläiskä (mikä lie)&&Lomailen.

IP on kirjattu

sasaliini.
God Member
Poissa

Paras kosto on nauttia
elämästä.
Uusimaa/Hyvinkää
Vastaus #37 - 10.10.2007 - 18:30:29

Mulla tuo normaalilämpö 36.3 tuntumassa.
Kun lämpö nousee 36.8, tunnen sen jo luissani ja lihaksissani.
Olo alkaa olla voimaton ja hömelö. Olisi jotenkin helpompaa, jos se lämpö tärähtäisi heti reippaasti yli 37..Olisi helpompaa ja selkeämpää esim. sairaslomalle jääminen. Sekä ihan lääkärille meneminen.

Nyt kärvistelin viikon pienessä lämmössä töissä. 37.1-37.4 tietämillä. Sen korkeemmaksi ei noussut.
Viikon jälkeen muutaman ihmisen painostuksen tuloksena menin lääkäriin (tiistaina) ja sain hetimiten loppuviikon sairaslomaa. Nyt lukema tänään pysynyt normaalissa kun en ole tehnyt juurikaan.
Käynyt vain kaupassa ja sairaalassa psyken luona. (imuroin kotona)

Nyt huilaillen loppuilta.
Siirry sivun alkuun

Diagnoosi 04/07, RR, Copaxone, työssä 6h/pvä....
WWW sasaliini.  
IP on kirjattu

kaptah
God Member
Poissa

Lisää aksonia elämään!

Helsinki
Vastaus #38 - 05.11.2007 - 20:43:29

Nonni! Tässä sitä ollaan lentsussa/vatsataudissa/jossakin epämääräisessä vitsauksessa. Ensimmäistä kertaa jouduin nyt käyttämään sitä ms-hoitajalta jo dg-vaiheessa saatua neuvoa ottaa vakavasti pienemmätkin flunssat, joten otin saikkua - ainakin huomisen.

Niin, siis kuumettako? Siltä tuntuu kyllä, mutta digitaalinen pikamittari antoi koomisen 34,7c -lukeman, ja tavallinenkin mittasi tasan 36 astetta.

Kylmäverinen jätkä...
Siirry sivun alkuun

Dg 08/2006, RR(?), ei lääkitystä

IP on kirjattu

moparpappa
Ex-jäsen

Vastaus #39 - 01.12.2008 - 07:12:08

Normaali "lempeni" näytetään lukemin 36.3 ja tulehdustautien sekä lievempienkin flunssien aikana hella hehkuu lukemissa 37.1 - 37.5 celsiusta.
Monien muiden tavoin, olen silloin ihan aikuisten oikeesti pipi ja totaalisen voimaton...

Toista viikkoa on parhaillaan lämpö ollut 37-37.5 ja viime viikolla syyksi paljastui keuhkokuume eli sitä tässä nyt podetaan, antipijoottiva otetaan ja parliksessa sekoillaan...  Pelästynyt
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 3 
Lähetä aihe Tulosta