Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  MS-ihmisten kannattaa huolehtia D-vitamiinin saannista
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  
 
Sivu: 1 2 3 ... 79
Lähetä aihe Tulosta
Re: V....tus osio!? (Luettu 362540 kertaa)
ada
God Member
*****
Poissa


YaBB 1G - SP1 on Kuningas!

Viestejä: 1110

Sukupuoli: female
Re: V....tus osio!?
24.06.2008 - 09:24:08
 
Joo,ja mulla menee parhaillaan Medrol 32mg 20 kpl päivässä...
mitäs siitä tuleekaan päivää kohden...laskekaa kellä on sukkela matikkapää  Pyöritä silmiä
Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
Caroline80
God Member
*****
Poissa


I Love YaBB 2!
Viestejä: 1119
Kaarina
Sukupuoli: female
Re: V....tus osio!?
Vastaus #1 - 24.06.2008 - 10:03:22
 
Mullakin on kaksi kertaa ollut Medrol 32 mg ja 20 tablettia vuorokaudessa viitenä päivänä.
Mun silloiset uudet oireet katosivat nopeasti, eikä kortisonista tullut mitään oireita. Hymiö Hymiö
Siirry sivun alkuun
 

Carpe diem, quam minimum credula postero. ”Tartu päivään, älä luota huomiseen.” Hymiö
 
IP on kirjattu
 
maru
Full Member
***
Poissa



Viestejä: 135

Re: V....tus osio!?
Vastaus #2 - 26.06.2008 - 13:56:25
 
Rebekka
Ootko ,ajatellu, et kyse vois olla aurinkoihottumasta. Täh

Mulla nimittin kävi just niin.
Atoopikko myöskin ja tottunut jos johonkin, mutta tätä en tajunnu.

Erikoslääkäri sen sitte selvitti ja hoidoksi sovittiin valohoito(10 krt ?)

Autto hyvin - kuulema se ikäänkuin rokottaa luonnon aurinonvaloa vastaan. Viileä
Toimi oikein hyvin, ,eikä oo sittemmin tarvinnu valohoidossa käydä  Silmänisku
Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
amiel
God Member
*****
Poissa


Havuja, prrkele!   
Viestejä: 1274
Rovaniemi
Sukupuoli: female
Re: V....tus osio!?
Vastaus #3 - 26.06.2008 - 15:45:25
 
Nyt se sitten tapahtui, mitä oon jo vuoden pelännyt.
Siirtelen tätä kannettavaa aina tarpeen mukaan paikasta toiseen, ja monesti on käynyt mielessä, että mitä jos pudotan tämän.
Se putos nyt sillä seurauksella, että tuo välilyöntinäppäin irtos. Kiinnikkeet murtui, eikä sitä saa enää kiinni.

Sain vähän napattua koneesta kiinni, eli kun kansi oli auki, niin sain tungettua sormeni just tuon välilyönti-näppäimen alle. Onneksi ei pudonnut suoraan parketille, vaan meni käsien kautta.
Sormikin aukes, mutta laastarilla siitä selvitään.

Perrkele.  Vihainen
Siirry sivun alkuun
 

Vilkkaat heijasteet-97, eka plakki-98, MS-dg 2006 (hyvänlaatuinen ms-sairaus), ei selkeitä pahenemisia, ei lääkitystä. Kunto hyvä; MS ei näy, mutta tuntuu. Töissä.
Olen puhunut läpiä päähäni.
 
IP on kirjattu
 
kulmis
Senior Member
****
Poissa


tasapainoilua
Viestejä: 273
helsinki
Sukupuoli: female
Re: V....tus osio!?
Vastaus #4 - 26.06.2008 - 18:38:07
 
Olen tässä futsinut, että ms-ihminen on ympäristölleen vaarallinen ainakin itseelleen.
Laukaisin tossa yks päivä talossa palohälyttimet soimaan, kun käristin kastiketta.
Eilen leikkasin leipää kahtia ja viilsin kämmeneeseen syvän vekin.
Menin parvekkeelle ja tuuli heitti oven auki niin että se meni rikki.
Vesilasi kaatui keittiössä suoraan sähkötöpseleihin jne..
Elämä on tosi vaarallista. Varsinkin kun unohtelee ja pudottelee asioita ja tavaroita kokoajan
Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
ada
God Member
*****
Poissa


YaBB 1G - SP1 on Kuningas!

Viestejä: 1110

Sukupuoli: female
Re: V....tus osio!?
Vastaus #5 - 27.06.2008 - 20:14:08
 
Ja niin kuin odottelin kesää ja lämmintä ja vaikka mitä kivaa...
Vettä sataa,lämmintä +12, ja koko akka pois pelistä pahiksen takia!
Minen ala tämmöstä p**kaa!!!!
-Ihan kun olis joku ajanut jyrällä yli.... Surullinen Surullinen
Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
Rebekka
God Member
*****
Poissa


"Se parhaiten nauraa,
kellä vahvin lääkitys"

Viestejä: 1682
Helsinki
Sukupuoli: female
Re: V....tus osio!?
Vastaus #6 - 29.06.2008 - 11:52:12
 
maru kirjoitti on 26.06.2008 - 13:56:25:
Rebekka
Ootko ,ajatellu, et kyse vois olla aurinkoihottumasta. Täh


En ajatellut aurinkoihottumaa vaihtoehtona, kun ei ollut aurinkoista.  Silmänisku Mulla on joskus ollut sitä ja musta se oli erilaista, tämä ihottuma on laikukasta eikä kutia. Joka tapauksessa tämä on paranemaan päin...

Yllättäen kun kerroin tästä kavereille, on aika monella ( 3 ) ollut samantyyppistä ja kaksi saanut kortisonin piikkinä. Heillekään ei aiheuttaja varmuudella selvinnyt.

Ps. Oon myös aikoinaan, lukioiässä, saanut valohoitoa atooppiseen ihottumaan
Siirry sivun alkuun
 

Dg 11/02, RR, ei lääkitystä, töissä.

Met Lapin tytöt olemma tämmösiä: Meän kanssa on niin helppoa olla, saa olla justihin niinku met sanomma! Silmänisku
 
IP on kirjattu
 
ada
God Member
*****
Poissa


YaBB 1G - SP1 on Kuningas!

Viestejä: 1110

Sukupuoli: female
Re: V....tus osio!?
Vastaus #7 - 01.07.2008 - 13:46:56
 
Voiko olla totta että tuon jättikortisonin jälkeen on niiiiin monta
päivää huono olo ja kamala uupumus ja heikotus!!??
-Kunnolla jaksa ees v***ttaakaan... nippa nappa hengitellä... Surullinen Pelästynyt Vihainen
Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
Pauliina
God Member
*****
Poissa


Paree luara uutta ku lapioora
vanhaa...
Viestejä: 675
pohjanmaa
Sukupuoli: female
Re: V....tus osio!?
Vastaus #8 - 01.07.2008 - 23:09:58
 
ada kirjoitti on 01.07.2008 - 13:46:56:
Voiko olla totta että tuon jättikortisonin jälkeen on niiiiin monta
päivää huono olo ja kamala uupumus ja heikotus!!??
-Kunnolla jaksa ees v***ttaakaan... nippa nappa hengitellä... Surullinen Pelästynyt Vihainen


Voi se olla valitettavasti Mimmi! Yritä sinnitellä... ja Piikin ohjeen mukaan "muista hengittää".
Viime vuosina (siis näinä vuosina 24 ja 25 JMSdg:n) on mun kestokykyni kortisoniin hävinnyt
lähes täysin. Kaksi ensimmäistä viikkoa ja varsinkin ne ekat päivät on ihan kaameita. Ei tosiaan
jaksais edes hengittää - yrittää vain olla olemassa...
Halaus ja jaksamisen rutistus sinulle Mimmi!
Siirry sivun alkuun
 

Tavoitteenani on kuolla terveenä... ja satavuotiaana...
 
IP on kirjattu
 
iita
God Member
*****
Poissa


Onnellisuus on pitkälti
oman ajattelusi tulosta...

Viestejä: 733
pohjanmaa
Sukupuoli: female
Re: V....tus osio!?
Vastaus #9 - 02.07.2008 - 07:58:57
 
ada kirjoitti on 01.07.2008 - 13:46:56:
Voiko olla totta että tuon jättikortisonin jälkeen on niiiiin monta
päivää huono olo ja kamala uupumus ja heikotus!!??
-Kunnolla jaksa ees v***ttaakaan... nippa nappa hengitellä... Surullinen Pelästynyt Vihainen


Sama kokemus täälläkin. Kerran olen saanut kortisonin tabletteina ja kuurin loputtua olo tuli vain huonommaksi. Vähitellen olo helpottui ja oireet vähenivät mutta siihen meni ainakin pari viikkoa.

Tsemppiä Mimmi  Pusu
Siirry sivun alkuun
 

dg 12/02, RR ,R44 vaihdettu Copaan 01/08, tk-eläkkeellä, Iloonen elämä on tervehellistä.  Kyllä mailma opettaa,jonsei muuta niin hiliaa kävelemähän
 
IP on kirjattu
 
iita
God Member
*****
Poissa


Onnellisuus on pitkälti
oman ajattelusi tulosta...

Viestejä: 733
pohjanmaa
Sukupuoli: female
Re: V....tus osio!?
Vastaus #10 - 02.07.2008 - 08:13:47
 
Sain eilen postia Melalta ,kirjeessä kehoitettiin palauttamaan oheinen lomake täytettynä että voivat tarkastaa olenko vielä oikeutettu saamaan heiltä eläkettä. Jos ei lomaketta palauta on todennäköistä että eläke päättyy.

Ok,ei mitään ongelmaa...paitsi ettei mukana ollut mitään lomaketta  Vihainen  Soitin siltä istumalta allaolevaan numeroon ja tiedustelin ystävällisesti että onko tämä joku uusi tapa vähentää Melan eläkkeensaajia. Jos et palauta lomaketta eläke loppuu mutta ei annata edes mitään täytettävää lomaketta. Virkailija oli hyvin pahoillaan koska joku on unohtanut laittaa lomakkeen kirjeeseen mukaan. Lähettää nyt uuden.

Ei siinä mitään, vahinkoja sattuu  mutta kyllä pisti vihaksi  Vihainen
Siirry sivun alkuun
 

dg 12/02, RR ,R44 vaihdettu Copaan 01/08, tk-eläkkeellä, Iloonen elämä on tervehellistä.  Kyllä mailma opettaa,jonsei muuta niin hiliaa kävelemähän
 
IP on kirjattu
 
Mirkku
God Member
*****
Poissa



Viestejä: 837
Pohjois-Suomi
Sukupuoli: female
Re: V....tus osio!?
Vastaus #11 - 02.07.2008 - 10:44:55
 
Oon käyny kolmena peräkkäisenä päivänä pitkällä lenkillä helteessä, eli jo muutenkin yliherkkä iho on ollu koetuksella armottoman auringonpaahteen takia. Vointi on erinomainen, mutta kasvot tykkää kuumasta kyttyrää. Nyt on sitten ei nuppi, vaan lärvi kivasti turvoksissa. Täällä sitä ollaan oikein söpönä, voe kettu!

Alkoholilla ei ole minkäänlaista osuutta asiaan.

Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
ada
God Member
*****
Poissa


YaBB 1G - SP1 on Kuningas!

Viestejä: 1110

Sukupuoli: female
Re: V....tus osio!?
Vastaus #12 - 02.07.2008 - 21:15:46
 
Mun naama helottaa kuin kirsikkatomaatti,vaikkei aurinkoa nähtykään
näillä main päiväkausiin.
Nuo hemmetin kortisonit! Kortisonidarra edelleen ja nyt uutena juttuna
kunnon kaatohuimaus vasemmalle!
-Puhumattakaan siitä että joku yrittää työntää jotain rautatankoa lonkista ja selästä sisälle! Vihainen Vihainen
Imovanesta ei apua yöksi mutta pikku tujaus Diapamia auttaa hitusen.
Ettäs kyrsii!! Vihainen Vihainen
Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
maru
Full Member
***
Poissa



Viestejä: 135

Re: V....tus osio!?
Vastaus #13 - 03.07.2008 - 11:48:53
 

Mimmi.
Mä olen pyytänyt "hännän" pulssin jälkeen eli tabuja jonkun aikaa.
Neurot ei mielellään anna mut minä vänkäsin ja sain. Se kyllä helpottaa
kortisoni krapulaa.
Kyllähän se ajan kanssa helpottaa, olo on kyllä(mulla) ihan kamala pulssin jälkeen. Tsemppiä !
Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
ada
God Member
*****
Poissa


YaBB 1G - SP1 on Kuningas!

Viestejä: 1110

Sukupuoli: female
Re: V....tus osio!?
Vastaus #14 - 03.07.2008 - 13:36:36
 
Alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä että nappaan kourallisen noita "pameja"...
Eikö liene sama maata kaatopöhnässä sängyssä raatona,kuin sinkuilla raatona
kipu/kortisonipöhnässä tässä toisten riesana... Itku
Ei jaksa,ei...!
Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
Sivu: 1 2 3 ... 79
Lähetä aihe Tulosta