Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Tervetuloa Parlamenttiin, MS-keskustelupalstalle. Terveisin Aapo Halko
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 ... 35 36 37 
Lähetä aihe Tulosta
Tysabrilaiset (Luettu 279410 kertaa)
sihteeri
God Member
Poissa

Ähtäri
Sukupuoli: female
Re: Tysabrilaiset
Vastaus #540 - 26.03.2015 - 22:17:50

Minä olen saanut Tysabria muutaman kerran pidempään kuin Seikkuli, eilen taisi olla 82. kerta.
Eli aika hiton monta vuotta.
Ja sen ekan tiputuksen jälkeen ei ole ollut ensimäistäkään pahista ja päässä näyttää sisällä ihan samalle kuin silloin kun Tysabri aloitettiin.
Niin ja mä treenaan just ekalle täysmaratonilleni.
Loistolääke!
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Juliane85
God Member
Poissa

Etelä-Suomi
Vastaus #541 - 30.03.2015 - 14:43:02

Mä olen käyttänyt sitä niin kauan, etten uskalla edes ajatella. Pelkään kuollakseni, että se loppuu. - Marianna  Hymiö
Siirry sivun alkuun

”Pimeys ei voi karkottaa pimeyttä; vain valo voi tehdä sen. Viha ei voi karkottaa vihaa; vain rakkaus voi tehdä sen”. - Martin Luther King jr.
Näe metsä puilta - maalaisjärkeä unohtamatta - Pirjo L.

IP on kirjattu

Nanne
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #542 - 17.04.2015 - 16:58:53

Mulla oli muutama päivä sitten 7. krt ja heti saman päivän iltana ilmeni uusi oire: ensimmäistä kertaa siis näköhäiriöitä. Siis sellainen sokea, 'repelöinen' alue ilmestyi vasemman silmän näkökenttään. Kesti noin puiolisentuntia. Silmäpolilla ei löydetty mitään ja totesivat vain, että ei varmaan liity ms-oireistoon. Hah! Tänään uusiutui lyhyesti sokeatuntemus ja värinäkö oli hetken jotenkin kummallinen (sinertävä?). Eli tällaista.. Ilmeisesti kyseessä ei ole kuitenkaan radikaali pahis, joten odottelen vielä uuden yhteydenoton ottoa sairaalalle. Jostain olin lukevinani, että leivissä tapauksissa henkinen ja fyysinen rasitus/stressi pitäisi poistaa, jotta paraneminen voisi alkaa. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta yritetään! Juustoinen gradua ja opintojen loppuunsaattamista vaan tässä keväällä töiden lisäksi..

Onko muilla ilmennyt uusia oireita Tysan oton aikana? Toisaalta mulla on ollut jo kohta vuoden noi 'hyttyset' ja viivat näkökentässä sekä sellaista kummallista ohimosärkyä, joten näköhermon tulehdus on tainnut olla koko ajan tuloillaan..
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

helmiQ
YaBB Newbies
*
Poissa

Vastaus #543 - 19.05.2015 - 19:53:22

Tulinpa monien vuosien jälkeen katsomaan mitä tänne kuuluu. Löysin oman kirjoituksenkin tuolta ekalta Tysabrilaiset-sivulta  Pelästynyt

Nyt olen saanut Tysabria 78/34, eli yhteensä 78 kertaa ja uudelleen aloittamisemisen jälkeen 34 kertaa. Välissä oli 9 kk tauko.

Vielä jatkan Tysabrilla, mutta suunnitelmissa vaihto Gilenyaan.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Juliane85
God Member
Poissa

Etelä-Suomi
Vastaus #544 - 24.08.2015 - 14:06:58

Tysabrin käytön aikana mulla ei ollut pahenemisvaiheita.Hymiö
Siirry sivun alkuun

”Pimeys ei voi karkottaa pimeyttä; vain valo voi tehdä sen. Viha ei voi karkottaa vihaa; vain rakkaus voi tehdä sen”. - Martin Luther King jr.
Näe metsä puilta - maalaisjärkeä unohtamatta - Pirjo L.

IP on kirjattu

Nanne
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #545 - 06.09.2015 - 20:20:10

Kohta tulee vuosi täyteen tysabrilla. Nyt viime aikoina on olo ollut kyllä oikein hyvä. Veikkaan, että hyvät yöunet on myös syynä tähän. Tosin huomaan aina kun on huonommin nukuttu yö takana, että aamulla on jälleen sokea piste silmässä, mikä kyllä häviää lähes yhtä nopeasti kuin on tullutkin. Lisädraamaa on myös tullut keltarauhaspillerikuurin aloittamisesta, kun ei ole kuukautisia kuulunut yli 1,5 vuoteen.. Epävarma
Mites teillä muilla vointi?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Fredo
YaBB Newbies
*
Poissa

It is what it is

Sukupuoli: male
Vastaus #546 - 11.02.2016 - 15:05:35

Ensimmäinen Tysabri muutama tunti sitten, 9 vuoden Avonexin jälkeen. Mielenkinnolla odotan mitä tuleman pitää. PML-riski kummittelee jossain kaukana koska JCV oli positiivinen.
Toki jos tämä on vaikutukseltaan edes Avonexin luokkaa ilman sivuvaikutuksia  niin saan jokaisesta viikosta kaksi päivää "takaisin" jotka aiemmin olin piikin jälkeen melko romuna.
Jännittävää.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Fredo
YaBB Newbies
*
Poissa

It is what it is

Vastaus #547 - 04.04.2016 - 22:10:44

Kaksi tiputusta takana, kolmas myöhemmin tällä viikolla. Vaikutus ei ole ihan toivottu, käveleminen on mennyt hankalammaksi vaikkakin muuten ehkä skarpimpi olo monella tapaa.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Nanne
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #548 - 26.08.2016 - 18:00:34

Hei, pitkästä aikaa täällä! Olen nyt tasan kaksi vuotta Tysalla ollut ja olo on kyllä ollut oikein hyvä tänä aikana. Joitain muita ongelmia kyll ollut mutta ne taas eivät liittyne tähän lääkkeeseen. Onneksi jc-virustesti on ollut negana koko ajan. Edellisessä magneettikuvauksessa oli leesiot vähentyneet, mikä oli mahtava uutinen! Mihinkään ei tauti siis ole vaikuttanut olotilassani. Treenaan tällä hetkellä jopa 6 kertaa viikossa😉 Eli Tysalla mennään niin kauan kunnes jotain tapahtuu johonkin suuntaan.. Toivottavasti saisi pysyä näinkin terveenä jatkossakin☺️
Mites teillä muilla tysalaisilla?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Fredo
YaBB Newbies
*
Poissa

It is what it is

Vastaus #549 - 07.03.2017 - 20:16:07

Tästä päivästä asti jo entinen Tysabrilainen, JCV-positiivinen jo alkuun mutta vuoden jälkeen riski saada aivoihin tulehdus oli noussut labrojen perusteella joten se oli siinä. Harmi. Seuraavaksi kortisoni ja kierros taas labrassa ja magneetissa sitten mahdollisesti Mabthera >>vuoden lopussa joku uusi lääke jos hyvin käy.  Epävarma
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Elvari
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #550 - 12.02.2021 - 07:37:11

Tuleva tysalainen ilmottautuu, piti alkaa gilenyalla alkuviikosta, vaan pulssi oli liian alhainen, ensin meinasivat kardio osastolla aloitella, vaan päättivät lopulta vaihtaa lääkkeen... Mukavaksi asian tekee, että asun muutaman min päästä jorvista, mutta koronan takia joudun ajamaan peijakseen asti.... Gilenya olisi kyllä onnistunut jorvissa?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Elvari
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #551 - 23.02.2021 - 20:18:18

Mitenkä nopeasti ihmiset on kokenut muutoksia tysabri lääkityksen aloituksesta? Itsellä alkoi eilen ilman mitn outouksia, onkohan muutokset tässäkin asiassa täysin yksittäistapauksia?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Elvari
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #552 - 04.04.2021 - 08:48:01

Nyt pari piikkiä takana. Ekan jälkeen tuli joitain muutamia kipukohtauksia, eli ristiselkään ilmeisesti hermostollisia. Todella voimakkaita jotka laittoi automaattisesti säpsähtämään eri asentoon. Asennon muutos auttoi eikä kipulääkkeitä siis tarvinnut edes ottaa. Mutta polvet rupee puutumaan ja näkökin vähän sameilee.... Ei taida siis toimia minulla?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 ... 35 36 37 
Lähetä aihe Tulosta