Fanny kirjoitti on 26.03.2007 - 11:38:10: Olen nyt v. 2006 tammikuun alusta lähtien syönyt vitamiineja ja hivenaineita. Voin tällä hetkellä hyvin, uusia oireita ei ole tullut, siihen saakka niitä ilmaantui pari kertaa vuodessa ja kaikki oireet jäivät pysyviksi.
Hyvä, että vointisi on parempi tällä hetkellä.
Lainaus: Neurologi määräsi aikoinaan Kalcipos D – tabletteja osteoporoosin estoon, luunmittausta ei lääkäri pidä tärkeänä kohdallani kuin aikaisintaan 65 vuoden iässä.
Neurologin määräämät nappulat ovat hiukan eri asia kuin summanmutikassa ostetut pillerit luontaistuotekaupan hyllyltä.
Lainaus:Mistä olet elisa saanut sellaisen käsityksen, että vitamiinit parantaisivat sairauksia?
Ihan noin suoraan en mielestäni kirjoittanut, sitä en ainakaan tarkoittanut, vaan esim. tässä meidän mäsässä ei enää jälkeenpäin pystytä korjaamaan tilannetta, jos nuoruusiässä on jäänyt D- vitamiinin saanti vähän retuperälle.
Lainaus:Tutkimukset, joita D-vitamiinin kohdalla on tehty, ovat nimenomaan näyttäneet, että D-vitamiinin riittävä määrä elimistössä ehkäisee eri sairauksien puhkeamista, ei paranna mitään.
Tässä ketjussa oli kuitenkin käsittäkseni puhe
D- vitamiinista ja MS- taudista, ei kaikista mahdollisista sairauksista ja niihin liittyvistä vitamiineista.
Lainaus:Syön terveellisesti, mutta mittausten mukaan, ei elimistöni ennen vitamiinien lisäystä, pystynyt kuitenkaan syömästäni ravinnosta imeyttämään riittävästi vitamiineja ja hivenaineita.
Sinulla on hyvä tilanne, koska tilanteesi on kontrolloitua.
Lainaus:Kalliiksi tämä tulee, mutta olen sen sijaan jättänyt pois joitakin nautintoaineita. Elämässä on tehtävä valintoja ja niitä olen joutunut tekemään. En syö suklaata, en tupakoi enkä käytä alkoholia.
Jos rahapussissa riittää valuuttaa tottakai ne kannattaa käyttää itselleen parhaimmalla tavalla. Valinnat ovat jokaiselle tuttuja.