Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Tervetuloa Parlamenttiin, MS-keskustelupalstalle. Terveisin Aapo Halko
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 3 4 ... 8
Lähetä aihe Tulosta
Hyvä neurologi! (Luettu 73642 kertaa)
mari98
YaBB Newbies
*
Poissa

I Love YaBB 2!
satakunta
Sukupuoli: female
Re: Hyvä neurologi!
Vastaus #15 - 18.05.2007 - 09:53:40

Synti sanoa, mutta hiukan mä kadehdin. Oikeesti olen tosi onnellinen sun puolesta. Oma neurologikäynti jättää useimmiten tyhjyyden tunteen. Lapsellista, mut ajattelen yleensä, et kurjaa "kun lääkäri ei lainkaan välitä". Jos ei oo kysymykset paperilla (jos kehtaa sitä ottaa esille) niin on olkona huoneesta ennenkun huomaakaan...

Viime keväänä laitoin eurot pinoon ja investoin käynnin Suomen Turkuun Juha-Pekka Erälinnan luo. Erittäin miellyttävä ja luottamusta herättävä neurologi. Pitää varmaan taas alkaa säästää.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Teati
God Member
Poissa

"And this above all; to
Thyne own self be true"

Etelä-Kymenlaakso
Vastaus #16 - 18.05.2007 - 10:02:38

Voi elämä... mä muutan Tampereelle!!! Juustoinen

Olen kateudesta vihreä, mutta silti suon mielelläni kaikille moisen neurologikokemuksen!!!
Siirry sivun alkuun

"Always look on the bright side of life... if life seems jolly rotten, there's something you've forgotten..."&&&&ekat "selkeät" oireet 09/03, dg 01/04, RR, Copa(kokeiltu Rebif), op-töissä, ei apuvälin

IP on kirjattu

jamido
God Member
Poissa

RR 2004 Takaisin Tysabrilla

Mikkeli
Vastaus #17 - 18.05.2007 - 10:04:31

Joo, unelmaltahan tuo kuulostaa. Ei mun neurologissakaan mitään vikaa ole, unohtaa vaan kertoa mulle niistä aivoituksistaan Silmänisku. Ehkä se on niin, että nuo nuoremmat jaksaa olla vielä oikeasti kiinnostuneita potilaistaan. Sitten kun on kymmeniä vuosia pyörinyt koneistossa niin ihminen unohtuu. (Ikuinen optimisti)

(Btw näkyykö nuo SP-muutokset samalla tavalla magneettikuvissa?)
Siirry sivun alkuun

WWW jamido  
IP on kirjattu

jamido
God Member
Poissa

Mikkeli
Vastaus #18 - 18.05.2007 - 10:07:15

mari98 kirjoitti on 18.05.2007 - 09:53:40:
Jos ei oo kysymykset paperilla (jos kehtaa sitä ottaa esille) niin on olkona huoneesta ennenkun huomaakaan...

Heh, tai sitten letkut kiinni käsivarressa, ennen kuin ehtii kunnolla kertoa mikä vaivaa...
Siirry sivun alkuun

WWW jamido  
IP on kirjattu

Teati
God Member
Poissa

"And this above all; to
Thyne own self be true"

Etelä-Kymenlaakso
Vastaus #19 - 18.05.2007 - 10:13:47

jamido kirjoitti on 18.05.2007 - 10:07:15:
mari98 kirjoitti on 18.05.2007 - 09:53:40:
Jos ei oo kysymykset paperilla (jos kehtaa sitä ottaa esille) niin on olkona huoneesta ennenkun huomaakaan...

Heh, tai sitten letkut kiinni käsivarressa, ennen kuin ehtii kunnolla kertoa mikä vaivaa...

Sama kokemus - mulle on päätetty aloittaa pulssi, mutta pahus, lääkäri unohti kertoa sen mulle ( saati siis kysyä, että haluanko), ja toi marin kokemus on ihan kun omasta elämästä... Virnistys

Kaikesta huolimatta, ihanaa, että kaikilla ei ole samanlaista - antaa vähän toivoa! Hymiö
Siirry sivun alkuun

"Always look on the bright side of life... if life seems jolly rotten, there's something you've forgotten..."&&&&ekat "selkeät" oireet 09/03, dg 01/04, RR, Copa(kokeiltu Rebif), op-töissä, ei apuvälin

IP on kirjattu

great_has_been
God Member
Poissa

Ahkeruus kovan onnenkin
voittaa
Helsinki, Kittilä
Vastaus #20 - 18.05.2007 - 11:38:04

Kyllä kai enimmäkseen neurot on ihan hyviä. Se on kovasti riippuvaista henkilökemioista, kenen kanssa kokee tulleensa kuulluksi.

Laitan tästä nyt pikku listan mielestäni oikein hyvistä neurologeista.
Aakkos- eikä tärkeysjärjestys.

J-P Erälinna
Markus Färkkilä
Outi Junttila
Sari Kiuru-Enari
Mikael Ojala
Riitta Rinne
Teija Silen
Pentti Tienari

Nämä ovat siis sellaisia henkilöitä, jotka ovat tulleet vastaan sairastamisen eri vaiheista, ja kaikista olen kovasti tykännyt, ja voin suositella.  MS-tautiin erityisesti perehtyneitä ovat Erälinna, Färkkilä, Rinne ja Tienari.

Henkilökohtaisesti eläisin vaikka kolme kuukautta kaurapuurolla tai näkisin nälkää, kuin luopuisin vuosittaisesta neurologikäynnistä "omalla" lääkärillä. Minun ei ole koskaan tarvinnut miettiä, "onko tää nyt pahis", tai "voiko tälle oireelle tehdä jotain", koska neurologi on aina tehnyt viisaasti päätöksen parastani ajatellen. Onhan tässä vuosikymmenen kuluessa näköjään kertynyt kymmeniä sähköposteja, joilla minut on hoidettu.  Mutta lääkärit voivat hoitaa sähköpostilla tai puhelinajalla vain sellaisia potilaita, joiden tilanteeseen he ovat pitkäaikaisen hoitosuhteen perusteella tutustuneet.

Meilahden päivystyksessa oli muuten myös oikein hyvä neurologi, venäläinen nuorehko nainen.  Saarenmaalla kylpylässä oli sattumalta lääkärinä huikea naisneurologi, joka tiettävästi on siirtynyt Suomeen.  Heitä voisin myös suositella, mutta valitettavasti en nimeä muista.

Niin, jatketaan tätä "Hyvien neurologien" listaa. Mutta sovitaanko niin, ettei aleta sitten mitään "mustaa listaa".  Siitä lienee enemmän huonoja kuin hyviä seurauksia.  Eiköhän se riitä, että on tässä "suosituslistalla", nimen puuttuminen olisi sitten riittävä "rangaistus". Viileä

Siirry sivun alkuun

RR MS dg 03/99, atyyppinen MS 11/07&&Kokeiltu lääkitys: Rebif 99-02, Imurel 07, ivig 07 tarvittaessa&&Työkyvyttömyyseläkkeellä  99-&&Ei apuvälineitä, kävelymatka 50-500 metriä

IP on kirjattu

Iitaliina.
God Member
Poissa

~ PPMS ~

Vastaus #21 - 18.05.2007 - 12:14:22

Juha Multanen on aivan loistava tyyppi. Kun tuota matkaa tuonne MS-neuvolaan on, asioita on paljon hoidettu sähköpostilla ja puhelimessa. Juha oli ensimmäinen neurologi, joka otti minut todesta ja laittoi asioihin vauhtia. En tiedä, missä olisin ilman häntä.
Siirry sivun alkuun

Ihmiset unohtavat mitä olet tehnyt.
Ihmiset unohtavat mitä olet sanonut.
Mutta he eivät unohda niitä tunteita,
joita olet heissä herättänyt.

IP on kirjattu

pipana
YaBB Newbies
*
Poissa

elä elämäsi hymyillen,
hymyile läpi kyynelten

Uusimaa
Vastaus #22 - 18.05.2007 - 12:21:28

olen Iitaliinan kanssa samaa mieltä. Mulla oli onni saada Multanen kun eka kerran menin neurologille ja asiat lähti heti menemään eteenpäin. Todella välitti potilaasta ja otti kaikki vaivat tosissaan sekä selitti mitä etsitään ja mitä ja miksi tutkitaan
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Caroline80
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Kaarina
Vastaus #23 - 18.05.2007 - 12:31:37

Greatin listan lääkäreistä on kokemuksia vain Erälinnasta ja Rinteestä ja hyviä ovat. Myös Varsinais-Suomen MS-neuovolan lääkärit ova huipputasoa ja miellyttäviä. TYKsin neurologit kuuluvat samaan ryhmään mun mielestäni.
Siirry sivun alkuun

Carpe diem, quam minimum credula postero. ”Tartu päivään, älä luota huomiseen.” Hymiö

IP on kirjattu

Pia
God Member
Poissa

Mind over matter!
Pohjanmaa
Vastaus #24 - 18.05.2007 - 13:00:59

Riitta Rinne Maskussa on huumorintajuinen ja suorasukainen. Sopi minulle, tykkäsin hänestä kovasti. Ei johtunut ehkä Rinteestä vaan Maskun aikatauluista: kiireen tuntu oli kova.
Heti jos sellainen tulee, itselleni tulee olo: "Pitää selvittää asiansa äkkiä!" ja sitten unohtuu paljon.
Siirry sivun alkuun

dg RR 06/01.  SP-epäily. Kokeiltu beta ja copa. Lääkitys oireenmukainen. Osatyökyvyttömyyseläke 2006. Fysioterapia 45 x v.

IP on kirjattu

jamido
God Member
Poissa

Mikkeli
Vastaus #25 - 18.05.2007 - 15:40:38

Niin, en tiedä lasketaanko lääkärin vai mun viaksi se, että mulle joskus tulee "anteeksi, että olen olemassa"-olo? Se on kuitenkin plussaa, että pääsee aina samalle lekurille, joka hoitaa kaiketi myös muita MS-potilaita. Riitta Rinne oli ihan pätevän oloinen lääkäri... Jäi sopparin jälkeen vaan ihmetyttämään, miksi hän toppuutteli minua ottamasta selvää asioista. Niinku kiirehtisin liikaa, kun on niin kivaa sairastaa Kieli. Kai se johtui tästä mun taipumuksesta esittää asiat ehkä vähän mustassa valossa:Hymiö. Pelkkää plussaa kuitenkin, hän osasi rakentaa ihan oikeita lauseita Silmänisku.
Siirry sivun alkuun

WWW jamido  
IP on kirjattu

arja61
God Member
Poissa

Penkkiurheilija henkeen
ja vereen.
pohjanmaa
Vastaus #26 - 18.05.2007 - 16:45:53

Mä olen käynyt kerran Hanna Kuusiston vastaanotolla (silloin Iitan kanssa peräkkäisillä ajoilla...) Pätevältä tuntui, mulla vaan oli silloin juuri päällimmäisenä mielessä ja olin ahdistunut aviomiehen sairastumisesta vakavasti. Silla käynnillä jäi mun MS-kuulumiset taka-alalle. Kuusisto kirjoitti silloin minulle pitäkän sairasloman ennaltaehkäisevästi, että pysyisin itse mahdollisimman hyvässä kunnossa kaiken murheen keskellä. Siitä sairauslomasta olisi varmaan tk-lääkärillä saanut vääntää kättä...
Siirry sivun alkuun

Dg. 1/94, RR, Betaferon 4/01, osatyött.eläke 9/03, ei apuvälineitä.&&&&Ei pohojalaasetkaan täyrellisiä oo - meiltä puuttuu heikkouret.&&&&Sääliä saa ilimaaseksi mutta kateus pitää ansaata!

IP on kirjattu

Katariina7
Senior Member
Poissa

Vastaus #27 - 18.05.2007 - 17:34:05

Lainaus:
Niin, jatketaan tätä "Hyvien neurologien" listaa. Mutta sovitaanko niin, ettei aleta sitten mitään "mustaa listaa".  Siitä lienee enemmän huonoja kuin hyviä seurauksia.  Eiköhän se riitä, että on tässä "suosituslistalla", nimen puuttuminen olisi sitten riittävä "rangaistus". Viileä

Mä en kyllä näe mitään hyvää syytä tämmöseen sopimiseen !!!
Ei tänne voi kaikki hyvät neurologitkaan tulla listalle, ei sitä voi pitää rangaistuksena, jos ei ole tälle listalle päässyt.
Kyllä mun mielestä on ihan hyvä kirjoittaa siitäkin, että on ollut "huono" neurologi jonka vastaanotolle ei toivo toiste joutuvansa.  Siinä on se hyväpuoli, että vaikka yleisellä puolella ei voi vaikuttaa siihen kenelle joutuu.  Niin nämä samat neurologit siellä yksityisellä ottaa vastaan enkä toivo kenenkään joutuvan "huonolle" neurologille itse maksavana vain sen takia, että sana ei kulje.
Yhtä hyvin voidaan listata neurologit, jotka eivät ole vastanneet asiakkaan tarpeisiin!!!
Siirry sivun alkuun

Asioilla on tapana järjestyä, mutta ei välttämättä toivotulla tavalla.

IP on kirjattu

great_has_been
God Member
Poissa

Ahkeruus kovan onnenkin
voittaa
Helsinki, Kittilä
Vastaus #28 - 18.05.2007 - 18:23:20

Katariina7 kirjoitti on 18.05.2007 - 17:34:05:
Mä en kyllä näe mitään hyvää syytä tämmöseen sopimiseen !!!
Ei tänne voi kaikki hyvät neurologitkaan tulla listalle, ei sitä voi pitää rangaistuksena, jos ei ole tälle listalle päässyt.
Kyllä mun mielestä on ihan hyvä kirjoittaa siitäkin, että on ollut "huono" neurologi jonka vastaanotolle ei toivo toiste joutuvansa.  Siinä on se hyväpuoli, että vaikka yleisellä puolella ei voi vaikuttaa siihen kenelle joutuu.  Niin nämä samat neurologit siellä yksityisellä ottaa vastaan enkä toivo kenenkään joutuvan "huonolle" neurologille itse maksavana vain sen takia, että sana ei kulje.
Yhtä hyvin voidaan listata neurologit, jotka eivät ole vastanneet asiakkaan tarpeisiin!!!

Eipä sitten sovita, ettei tunnu kirjoittelua rajoitettavan.

Kerron nyt kolme syytä, miksi toivoisin, ettei mustamaalaamiseen mennä.

1) Julkimoitteista voi tulla oikeudellisia seuraamuksia (kunnianloukkaus, herjaus etc.) jotka kohdistuvat palstan ylläpitäjään eli aapoon.

2) Jo olemassa olevaa hoitosuhdetta voi tarpeettomasti vaurioittaa se, että on nähnyt lääkärin nimen mustalla listalla.  Se myös vaikeuttaa hoitosuhdetta lisäämällä epäluottamusta ja epäluuloisuutta.

3) Tiedän joidenkin neurologien tätä palstaa ihan potilaille suositelleen, koska täällä on aika järkevää keskustelua.  Mielestäni on ihan rakentavaa ja hyvä juttu olla neurologikunnan kanssa ystävällisissä väleissä.

Että ei tarvi sopia, tällaista vaan toivon.
Siirry sivun alkuun

RR MS dg 03/99, atyyppinen MS 11/07&&Kokeiltu lääkitys: Rebif 99-02, Imurel 07, ivig 07 tarvittaessa&&Työkyvyttömyyseläkkeellä  99-&&Ei apuvälineitä, kävelymatka 50-500 metriä

IP on kirjattu

mymmeli
Ex-jäsen

Vastaus #29 - 18.05.2007 - 18:37:52

Pia kirjoitti on 18.05.2007 - 13:00:59:
Riitta Rinne Maskussa on huumorintajuinen ja suorasukainen.

Allekirjoitan. Riitta näki kerran Maskussa, kun sovittelin rullaluistimia jalkaan (toki jumpparin kanssa olin lähdössä, en sentään yksin)... Hän pyöritteli silmiään ja kysyi "mitä sä nyt oikein, aikuinen nainen"
Hän oli tuolla kuntoutusjaksolla"omalääkärini" ja oli juuri sellainen lääkäri josta pidän.

Minusta on kyllä hyvä, että joku (great) perustelee kantansa. Ja vieläpä hyvin... Noita herjausjuttuja on viime aikoina ollut aika paljon, ja erilaisia keskustelupalstoja seuraillaan tarkkaan.
Ei täällä tarvitse tekemällä tehdä asioista rajoittavia, on vain tiettyjä asioita, joita on hyvä tehdä harkiten. Näihin asioihin kuuluvat julkiset henkilöihin kohdistuvat solvaukset ym. Harkintaan kehottaminen ei siis ole vapaan keskustelun rajoittamista, ellei joku sitä välttämättä halua omalla kohdallaan sellaisena nähdä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 3 4 ... 8
Lähetä aihe Tulosta