elisabet kirjoitti on 18.05.2007 - 21:49:36:jos on joskus ollut huono tuuri neurologin suhteen, voi ihan itse päättää, ettei toista kertaa enää mene.
Minä olen taas sitä mieltä, että huonosta asiakaspalvelusta saa julkisesti valittaa, kunhan sen tekee omana itsenään ja omalla nimellään. Asiakassuhdehan se neurologin ja potilaan välinen suhdekin usein on.
Kokonaan toinen juttu on se kun neurologi on hankkiutunut asemaan, jossa hänen toimillaan on laajempaa vaikutusta ihmisten näkemykseen tästä sairaudesta ja vaikkapa sen hoitoon käytetyistä lääkkeistä. Siinä asemassa hänen on mielestäni siedettävä anonyymiä arvostelua yhtälailla kuin jonkun Susan Kurosenkin.
Ketjun aloitusviestissä Pia kertoi uudesta neurologistaan, jolla oli ajanmukainen ja avoin näkemys MS-taudista. Sen sijaan useampikin muista tässä ketjussa nimeltä mainituista neurologeista on kommentoinut aihetta julkisesti hyvinkin vanhakantaisesti, mikä tuntuisi palvelevan lähinnä lääketeollisuuden etua. Se ei tietenkään vähennä heidän arvoaan kliinikkoina, mutta antaa kylläkin herkullisen mahdollisuuden pohtia heidän toimintansa perimmäisiä motiiveja. Ja jos tilaisuus tarjoutuu, sitä pohdintaa tulen varmaan jatkossakin harrastamaan tällä palstalla ;-)
Lainaus:1) Julkimoitteista voi tulla oikeudellisia seuraamuksia (kunnianloukkaus, herjaus etc.) jotka kohdistuvat palstan ylläpitäjään eli aapoon.
Ihan noin se ei Parlamentin tapauksessa taida toimia. Aapon piikkiin tänne kirjoittavien mahdolliset törttöilyt eivät mene. Tällä hetkellä ylläpitäjä on vastuussa palstan kirjoituksista vain, jos palsta toimii päätoimittavetoisen verkkojulkaisun välittömässä yhteydessä. Siksi esim. Hesarin kotisivujen keskusteluissa julkaistavat viestit ennakkomoderoidaan, mutta Suomi24:ssa ei.
Jos jostain viestistä tulisi poliisiasia, viestin alkuperän selvittäminen tuskin olisi kovin vaikeaa. Hommaa saattaisi hankaloittaa lähinnä se, jos nimimerkki olisi kirjoittanut kaikki viestinsä yleisessä käytössä olevilta koneilta (esim. kirjastoista) tai kierrättäisi kaiken verkkoliikenteensä jonkun anonyymipalvelimen kautta.
Jokainen on siis ihan itse vastuussa siitä, mitä näppikseltään tänne suoltaa.