Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Tervetuloa Parlamenttiin, MS-keskustelupalstalle. Terveisin Aapo Halko
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 3 4 5 ... 8
Lähetä aihe Tulosta
Hyvä neurologi! (Luettu 73647 kertaa)
jamido
God Member
Poissa

RR 2004 Takaisin Tysabrilla

Mikkeli
Sukupuoli: female
Re: Hyvä neurologi!
Vastaus #30 - 18.05.2007 - 19:15:18

En minäkään kannata tuota "mustamaalausta", eikä noiden aikaisempien kommenttien ollut tarkoitus sitä tehdäkään, vaikka rajoilla liikuttiinkin. Huumorintaju on loistava piirre lääkärissä ja henkilökemiat tärkeitä, mutta mun mielestä pääasia on, että lääkärillä on kokemusta näinkin oudoista tapauksista kuin meikäläinen. Eli taas mentiin niihin pitkäaikaisen hoitosuhteen etuihin Pyöritä silmiä.
Siirry sivun alkuun

WWW jamido  
IP on kirjattu

Hanna
God Member
Poissa

YaBB 1G - SP1 on Kuningas!

Tampere
Vastaus #31 - 18.05.2007 - 20:05:38

Pia kirjoitti on 18.05.2007 - 13:00:59:
Riitta Rinne Maskussa on huumorintajuinen ja suorasukainen. Sopi minulle, tykkäsin hänestä kovasti. Ei johtunut ehkä Rinteestä vaan Maskun aikatauluista: kiireen tuntu oli kova.
Heti jos sellainen tulee, itselleni tulee olo: "Pitää selvittää asiansa äkkiä!" ja sitten unohtuu paljon.

Hei meillä on sama maku! Itse olisin maininnut Kuusiston lisäksi samaisen tyypin Hymiö.
Siirry sivun alkuun

RR dg. 12/99,04/00 Lääkityksenä mennyt 05/00- -04 Betafeon, Rebiff44, Copaxone, Rebiff22, Rebiff 44; 09/04 MitoksantroniX2; 03/08 TysabriX1. Ei tiedossa tulevaa lääkitystä...

IP on kirjattu

mymmeli
Ex-jäsen

Vastaus #32 - 18.05.2007 - 20:25:26

Onko Hanna Kuusisto ollut jossain vaiheessa Maskussa? Mulla on joku mielikuva nuoresta naisneurologista siellä joskus aika kauan sitten (joskus 90-luvun lopulla). Hänen nimensä tosin saattoi olla Sanna tai Susanna tai mikä tahansa muu mikä rimmaa Hannan kanssa. Hän oli muistaakseni erikoistumassa siihen aikaan.

Löytyyhän se tietysti tuolta papereista, jos kaivelee, mutta kun laiskottaa...
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Rebekka
God Member
Poissa

"Se parhaiten nauraa,
kellä vahvin lääkitys"

Helsinki
Vastaus #33 - 18.05.2007 - 20:39:26

Ehdottomasti oon myös sitä mieltä, ettei luetella "huonoja neuroja" nimeltä. Vaikkei mitään herjaussyytteitä tuliskaan, on se mun mielestä mautonta. Privana voi varmaan niitä tietoja vaihdella halutessaan...
Siirry sivun alkuun

Dg 11/02, RR, ei lääkitystä, töissä.

Met Lapin tytöt olemma tämmösiä: Meän kanssa on niin helppoa olla, saa olla justihin niinku met sanomma! Silmänisku

IP on kirjattu

elisabet
God Member
Poissa

dg. -99, benigni, lääk.atsatiopriini,
töissä

Vastaus #34 - 18.05.2007 - 21:49:36

Katariina7 kirjoitti on 18.05.2007 - 17:34:05:
Kyllä mun mielestä on ihan hyvä kirjoittaa siitäkin, että on ollut "huono" neurologi jonka vastaanotolle ei toivo toiste joutuvansa.  Siinä on se hyväpuoli, että vaikka yleisellä puolella ei voi vaikuttaa siihen kenelle joutuu.  Niin nämä samat neurologit siellä yksityisellä ottaa vastaan enkä toivo kenenkään joutuvan "huonolle" neurologille itse maksavana vain sen takia, että sana ei kulje.
Yhtä hyvin voidaan listata neurologit, jotka eivät ole vastanneet asiakkaan tarpeisiin!!!

henkilökohtaisesti en tätä "vapautta" kaipaa. jos on joskus ollut huono tuuri neurologin suhteen, voi ihan itse päättää, ettei toista kertaa enää mene. sitäpaitsi eri potilaat kaipaavat neurologeiltakin eri asioita, sen olen itse havainnut keskustellessani muiden mäsien kanssa
neurologithan eivät ole täällä vastaamassa tekemisistään, jos jollain on huomauttamista. itse olen tottunut siihen, että silloin sellaisista vaan ei puhuta. sorry.
Siirry sivun alkuun

"joka kohdalla on vaikutuksensa, riippumatta siitä, palaako sama tai samanlainen koskaan uudestaan."

IP on kirjattu

kossut
Full Member
Poissa

YaBB 1G - SP1 on Kuningas!

Heinola
Sukupuoli: male
Vastaus #35 - 18.05.2007 - 23:54:07

Päijät-Hämeen Keskus-sairaalassakin on hyvät neurot, ja etenkin kuntoutus ohjaajat Virnistys
Siirry sivun alkuun

kossut

IP on kirjattu

vakiovieras
Senior Member
Poissa

Vastaus #36 - 19.05.2007 - 10:02:13

elisabet kirjoitti on 18.05.2007 - 21:49:36:
jos on joskus ollut huono tuuri neurologin suhteen, voi ihan itse päättää, ettei toista kertaa enää mene.

Minä olen taas sitä mieltä, että huonosta asiakaspalvelusta saa julkisesti valittaa, kunhan sen tekee omana itsenään ja omalla nimellään. Asiakassuhdehan se neurologin ja potilaan välinen suhdekin usein on.

Kokonaan toinen juttu on se kun neurologi on hankkiutunut asemaan, jossa hänen toimillaan on laajempaa vaikutusta ihmisten näkemykseen tästä sairaudesta ja vaikkapa sen hoitoon käytetyistä lääkkeistä. Siinä asemassa hänen on mielestäni siedettävä anonyymiä arvostelua yhtälailla kuin jonkun Susan Kurosenkin.

Ketjun aloitusviestissä Pia kertoi uudesta neurologistaan, jolla oli ajanmukainen ja avoin näkemys MS-taudista. Sen sijaan useampikin muista tässä ketjussa nimeltä mainituista neurologeista on kommentoinut aihetta julkisesti hyvinkin vanhakantaisesti, mikä tuntuisi palvelevan lähinnä lääketeollisuuden etua. Se ei tietenkään vähennä heidän arvoaan kliinikkoina, mutta antaa kylläkin herkullisen mahdollisuuden pohtia heidän toimintansa perimmäisiä motiiveja. Ja jos tilaisuus tarjoutuu, sitä pohdintaa tulen varmaan jatkossakin harrastamaan tällä palstalla ;-)

Lainaus:
1) Julkimoitteista voi tulla oikeudellisia seuraamuksia (kunnianloukkaus, herjaus etc.) jotka kohdistuvat palstan ylläpitäjään eli aapoon.

Ihan noin se ei Parlamentin tapauksessa taida toimia. Aapon piikkiin tänne kirjoittavien mahdolliset törttöilyt eivät mene. Tällä hetkellä ylläpitäjä on vastuussa palstan kirjoituksista vain, jos palsta toimii päätoimittavetoisen verkkojulkaisun välittömässä yhteydessä. Siksi esim. Hesarin kotisivujen keskusteluissa julkaistavat viestit ennakkomoderoidaan, mutta Suomi24:ssa ei.

Jos jostain viestistä tulisi poliisiasia, viestin alkuperän selvittäminen tuskin olisi kovin vaikeaa. Hommaa saattaisi hankaloittaa lähinnä se, jos nimimerkki olisi kirjoittanut kaikki viestinsä yleisessä käytössä olevilta koneilta (esim. kirjastoista) tai kierrättäisi kaiken verkkoliikenteensä jonkun anonyymipalvelimen kautta.

Jokainen on siis ihan itse vastuussa siitä, mitä näppikseltään tänne suoltaa.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

mymmeli
Ex-jäsen

Vastaus #37 - 19.05.2007 - 10:12:34

vakiovieras kirjoitti on 19.05.2007 - 10:02:13:
Jokainen on siis ihan itse vastuussa siitä, mitä näppikseltään tänne suoltaa.

Nythän on valmisteitta lakialoite, jonka mukaan keskustelupalstojen moderaattorit/ylläpito olisivat vastuussa julkaistuista viesteistä. Vähän samaan malliin kuin lehtien päätoimittajat. Mielenkiintoista on nähdä, miten asiasta päätetään ja kuinka tuollainen asia käytännössä toteutettaisiin. Henkilökohtainen arvioni on, että moni keskustelupalsta lakkaa olemasta, jos tuo menee läpi.

Siihen saakka jokainen on vastuussa omista sanoistaan. Poliisiasiaksi muuttuessaan viestin lähettäjä tosiaan on helppo selvittää, ja kunnianloukkaussyyte voidaan nostaa.
Kuluttaja-asiamies on huonoa asiakaspalvelua saaneen viranomainen. Kuuluvatko terveydenhuoltopalvelut kuluttaja-asiamiehen toimialaan?

Hyvien lääkärien/neurologien suhteen on varmasti monenlaista makua. Kaikki eivät tykkää samanlaisesta kohtelusta, joten sikäli suositukset tai varoitukset ovat vähän hankalia antaa.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

elisabet
God Member
Poissa

töissä

Vastaus #38 - 19.05.2007 - 10:53:05

vakiovieras kirjoitti on 19.05.2007 - 10:02:13:
elisabet kirjoitti on 18.05.2007 - 21:49:36:
jos on joskus ollut huono tuuri neurologin suhteen, voi ihan itse päättää, ettei toista kertaa enää mene.

Minä olen taas sitä mieltä, että huonosta asiakaspalvelusta saa julkisesti valittaa, kunhan sen tekee omana itsenään ja omalla nimellään. Asiakassuhdehan se neurologin ja potilaan välinen suhdekin usein on.

joo, ei taatusti tulla ajattelemaan eikä käyttäytymään samalla lailla tässä asiassa.

Lainaus:
Hyvien lääkärien/neurologien suhteen on varmasti monenlaista makua. Kaikki eivät tykkää samanlaisesta kohtelusta, joten sikäli suositukset tai varoitukset ovat vähän hankalia antaa.

näin se näyttää olevan. eipä ole toisten mielipiteistä mullekaan ollut koskaan hyötyä omissa lääkärisuhteissani, joten ei ole jatkossakaan mitään tarvetta kuunnella niitä.
Siirry sivun alkuun

"joka kohdalla on vaikutuksensa, riippumatta siitä, palaako sama tai samanlainen koskaan uudestaan."

IP on kirjattu

vakiovieras
Senior Member
Poissa

Vastaus #39 - 19.05.2007 - 11:41:00

elisabet kirjoitti on 19.05.2007 - 10:53:05:
joo, ei taatusti tulla ajattelemaan eikä käyttäytymään samalla lailla tässä asiassa.

Eikös se perinteisesti menekin niin, että suomalainen ei valita saamastaan palvelusta, vaan vaihtaa vähin äänin palvelun tarjoajaa :-)

Lainaus:

Totta. Siksi minä arvostankin omalla nimellä annettua kritiikkiä. Se on omiaan karsimaan kirjoittajalta pahimmat ylilyönnit.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

jamido
God Member
Poissa

RR 2004 Takaisin Tysabrilla

Mikkeli
Vastaus #40 - 19.05.2007 - 12:21:55

Jos tämä nyt käännetään asiakaspalveluksi niin... Myös asiakkaan oma toiminta vaikuttaa siihen minkälainen asiakaspalvelutilanteesta muodostuu. Jos potilas itse ei halua kuulla esim. diagnoosiaan, niin lääkärin on todella vaikeaa muuttaa tilannetta mitenkään positiiviseksi kokemukseksi. Mikäli tuolla samalla lekurilla sitten vieraillaan vain sen yhden kerran, hänelle ei tarjoudu tilaisuutta muuttaa sitä mielikuvaa mikä hänestä on jäänyt.

Nämä terveysasiat ovat niin tunteita herättäviä juttuja, hieman eriasia kuin palanut pihvi ravintolassa. Jokainenhan kertoo huonot kokemuksensa omalle lähipiirilleen, onko sitä nyt tarpeen sitten ruotia enää NÄIN julkisesti? Varsinkin kun osa tällaisista johtuu ihan vaan väärinymmärryksistä.

Minä vihasin/pelkäsin ensimmäistä neurologiani. Hän oli jotenkin suorasukaisempi kuin muut tapaamani lääkärit. Ihme sinänsä, hänenhän oli kerrottava minulle MS-epäilystäni. Joka kerta kun kävin hänen vastaanotollaan, tuo tapa puhua asiat suoraan, sai minut itkemään. Juuri kun aloin tottua siihen diagnoosini varmistui ja minut siirrettiin toiselle lääkärille. Mikäli olisin käynyt tämän ensimmäisen luona vain kerran, hän olisi nyt minun "mustalla listallani". Vaikka tämä nykyinen on hieman liian tuppisuu ja edellinen oli siihen aikaan liian suorapuheinen, olen omalla tavallani oppinut pitämään molemmista. Tässä tapauksessa vain minun mielipiteelläni on merkitystä.
Siirry sivun alkuun

WWW jamido  
IP on kirjattu

Teati
God Member
Poissa

"And this above all; to
Thyne own self be true"

Etelä-Kymenlaakso
Vastaus #41 - 19.05.2007 - 13:04:52

Mulla ei tulisi mieleenkään moittia neurologiani nimellä!!!

Sitäpaitsi olen päättänyt että maanantain käyntini sujuu upeasti, olenhan nykyisin "sairaan hyvä potilas", kiitos Greatin ja koko Parliksen... Pyöritä silmiä
Siirry sivun alkuun

"Always look on the bright side of life... if life seems jolly rotten, there's something you've forgotten..."&&&&ekat "selkeät" oireet 09/03, dg 01/04, RR, Copa(kokeiltu Rebif), op-töissä, ei apuvälin

IP on kirjattu

elisabet
God Member
Poissa

töissä

Vastaus #42 - 19.05.2007 - 14:53:13

jamido kirjoitti on 19.05.2007 - 12:21:55:
Jos tämä nyt käännetään asiakaspalveluksi niin...

hyvä kommentti  Virnistys
yhteistyön luonne mullakin on lääkärien kanssa hiukan erilainen, mutta kaipa se lääkäri-potilassuhde myös "asiakaspalvelun" puitteissa pelaa onnistuneella vuorovaikutuksella.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

arja61
God Member
Poissa

Penkkiurheilija henkeen
ja vereen.
pohjanmaa
Vastaus #43 - 19.05.2007 - 16:39:01

En kannata mustan listan laatimista. Olen käynyt vuosien kuluessa aika monella neurologilla neur.pkl:lla eikä mulla ole kenestäkään pahaa sanottavaa. Eräästäkin neurologista olen kuullut kovasti moitteita, mutta mulla aina asiat sujui hyvin hänen kanssaan. Ehkä se on tässäkin, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan?
Siirry sivun alkuun

Dg. 1/94, RR, Betaferon 4/01, osatyött.eläke 9/03, ei apuvälineitä.&&&&Ei pohojalaasetkaan täyrellisiä oo - meiltä puuttuu heikkouret.&&&&Sääliä saa ilimaaseksi mutta kateus pitää ansaata!

IP on kirjattu

Fanny
God Member
Poissa

Si vis amari, ama.
Helsinki
Vastaus #44 - 19.05.2007 - 17:10:07

16.10.2000 tapasin ensimmäisen kerran elämässäni neurologin Hyksin päivytyspolilla. Olin sinä päivänä 10 tuntia tutkimuksissa ja tapsin kaksi neurologia tuon päivän aikana. Molemmat olivat ystävällisiä ja asiansa osaavia henkilöitä.

Saatuani varmistuksen diagnoosiin kysyin vanhimmalta pojaltani tietääkö hän ketään hyvää neurologia. Vastaus oli yksi tuossa greatin listassa mainittu neurologi. Tilasin ajan hänen yksityisvastaanotolleen ja pääsin myöhemmin hänen potilaakseen Hyksiin. Lopetettuani beetainterferonin käytön ja kieltäydyttyäni muista lääkkeistä, jouduin pois Hyksin kirjoista ja sen jälkeen olen ollut MS-neuvolan asiakkaana. Sekä Hyksin että Humsin neurologit ovat molemmat olleet asiallisia ja kuunnelleet minua.

Olen tosin saanut kuulla, että lääkäri joutuu haastattelemalla kaivamaan tietoa erilaisista oireistani, koska en kerro mitään. Kaiken kaikkiaan kaikki ne henkilöt, joiden kanssa olen tämän diagnoosin saatuani joutunut tekemisiin, neurologit, tk-lääkäri, Kelan toimihenkilöt, puhe- ja fysioterapeutti, kaupungin sosiaalitoimiston sosiaalisihteerit jne. ovat olleet minulle ystävällisiä ja kaikki asiat on hoidettu hyvin. Olen aina ollut sitä mieltä, että niin metsä vastaa kuin sinne huutaa eli omasta käytöksestä on paljon kiinni.

Siirry sivun alkuun

Dg. v. 2000, Betaferon 2001-2003
Osatyökyvyttömyyseläke v. 2003
Työkyvyttömyyseläke v. 2005

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 3 4 5 ... 8
Lähetä aihe Tulosta