Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Tietoa, tukea, tuttuja.
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 ... 3 4 5 6 7 8
Lähetä aihe Tulosta
Hyvä neurologi! (Luettu 73641 kertaa)
Hunns
God Member
Poissa

cogito ergo sum
Helsinki
Sukupuoli: female
Re: Hyvä neurologi!
Vastaus #60 - 21.05.2007 - 18:02:31

Ja älkää sitten luulko, etteikö yksikään neurologi Parlamenttiin kurkistaisi!
Siirry sivun alkuun

Älkää erehtykö luulemaan kuvaa omakseni; kyseessä on esi-isäni.

ms-tauti vuodesta 1992, dg 2003, Copaxone, osatyökyvyttömyyseläkkeellä, keppi, joskus rollaattori

IP on kirjattu

Mirkku
God Member
Poissa

Pohjois-Suomi
Vastaus #61 - 21.05.2007 - 20:22:36

Teati kirjoitti on 21.05.2007 - 17:59:00:
Muuten, neuro sanoi aika jännän kommentin, kun pähkäilin sitä, että olen ollut normaalia kauemmin remissiossa; sanoi, että tää tauti saattaa sammahtaakin itsekseen...Hymiö

Mielenkiintoista! Voisitko kertoa vähän lisää?  Hymiö

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Pia
God Member
Poissa

Mind over matter!
Pohjanmaa
Vastaus #62 - 21.05.2007 - 20:38:13

Mirkku kirjoitti on 21.05.2007 - 20:22:36:
Muuten, neuro sanoi aika jännän kommentin, kun pähkäilin sitä, että olen ollut normaalia kauemmin remissiossa; sanoi, että tää tauti saattaa sammahtaakin itsekseen...Hymiö

Aivan! Haluaisin kuulla lisää. Onko joku muu kuullut tästä?
Tosin minullakin oli ms:n sammahtamisen vuosia välillä oikein monia, mutta en silloin tiennyt että minulla on ms.
Siirry sivun alkuun

dg RR 06/01.  SP-epäily. Kokeiltu beta ja copa. Lääkitys oireenmukainen. Osatyökyvyttömyyseläke 2006. Fysioterapia 45 x v.

IP on kirjattu

TOMA
Ex-jäsen

Vastaus #63 - 21.05.2007 - 21:00:26

Hunns kirjoitti on 21.05.2007 - 18:02:31:
Ja älkää sitten luulko, etteikö yksikään neurologi Parlamenttiin kurkistaisi!

Joo! Mun Neuro ikuna kuullukkaan tästä saitista.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

irma
God Member
Poissa

YaBB 1G - SP1 on Kuningas!

Vastaus #64 - 21.05.2007 - 23:04:18

Kiva, että Hunns muistit kommenttini!!! Juustoinen

Irmalle kommenttina, että en tiedä ymmärsinkö oikein, mutta olen aina ollut vastaanotolla erittäin kohtelias ja jopa muodollinen - ainoa asia mikä on muuttunut, on tietomäärä sairaudestamme!

Voipi olla että lääkärin on helpompi puhua tasavertaisesti jos potilaalla on tietoa sairaudesta ja hän osaa ilmaista tietonsa. Tässä taannoin puhuin ensi kertaa tapaamani työterv.lääkärin kanssa ihan off-topic aiheesta. Hän puhui minulle rautalangasta taivuttaen asiasta jonka ymmärsin ilman taivutteluakin, tai oikeastaan tiesin jo. Ei kiva asenne, mutta asia ei ollut minulle tärkeä. Neurologien ja muidenkin kanssa asiat sujuu ällistyttävän hyvin, asiakkaan vastaanottavaisuus kai on myös se tekijä. Ollaan molemmat kiinnostuneita lopputuloksesta, potilas ja lääkäri.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Teati
God Member
Poissa

"And this above all; to
Thyne own self be true"

Etelä-Kymenlaakso
Vastaus #65 - 22.05.2007 - 08:41:56

Pia kirjoitti on 21.05.2007 - 20:38:13:
Mirkku kirjoitti on 21.05.2007 - 20:22:36:

Aivan! Haluaisin kuulla lisää. Onko joku muu kuullut tästä?
Tosin minullakin oli ms:n sammahtamisen vuosia välillä oikein monia, mutta en silloin tiennyt että minulla on ms.

Se jäi oikeastaan vähän irralliseksi kommentiksi, kun oli niin paljon ns. käytännön asioita hoidettavana.

Mutta ymmärsin niin, että tosiaan aktiivisen vaiheen jälkeen (mulla ollut shuubeja parin kuukauden välein) tauti saattaa jossain tapauksessa pysähtyä. En tiedä tarkoittiko, että ihan lopullisesti, mutta ainakin hyvin pitkäksi aikaa (vuosiksi)... Neurologini on kuitenkin kokenut kliinikko, että siinä mielessä on kaikupohjaa.

Paras kommentti oli kuitenkin, kun sanoin, että on tää vaan kummallinen tauti, neurologini vastasi, että ni-in... ( se kuuluu vähän tähän sarjaan: paskat minäkään tästä mitään ymmärrän! Juustoinen)
Siirry sivun alkuun

"Always look on the bright side of life... if life seems jolly rotten, there's something you've forgotten..."&&&&ekat "selkeät" oireet 09/03, dg 01/04, RR, Copa(kokeiltu Rebif), op-töissä, ei apuvälin

IP on kirjattu

mymmeli
Ex-jäsen

Vastaus #66 - 22.05.2007 - 10:17:12

Teati kirjoitti on 22.05.2007 - 08:41:56:
Mutta ymmärsin niin, että tosiaan aktiivisen vaiheen jälkeen (mulla ollut shuubeja parin kuukauden välein) tauti saattaa jossain tapauksessa pysähtyä. En tiedä tarkoittiko, että ihan lopullisesti, mutta ainakin hyvin pitkäksi aikaa (vuosiksi)... Neurologini on kuitenkin kokenut kliinikko, että siinä mielessä on kaikupohjaa.

Minulla varmaan sitten on sammahtanut mäsä.
Ensimmäistaen kahden vuoden aikana oli shuubia niin tiuhaan, ettei juuri erottanut, onko ne edes shuubeja. Luulin jo että mulla on rajusti etenevä tautimuoto, vaikka palauduinkin aina tosi hyvin.

Sitten pääsin osaeläkkeelle, aloitin pistoslääkityksen ja aloin saada säännöllistä kuntoutusta. Tauti oli hipihiljaa kymmenen vuotta. Eikä tuo nyt kauheesti metelöi vieläkään. Mielenkiintoista nähdä muuttuuko tilanne samanlaiseksi kuin alussa jossain vaiheessa. Tai ei siinä oikeastaan mitään mielenkiintoista ole...
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

great_has_been
God Member
Poissa

Ahkeruus kovan onnenkin
voittaa
Helsinki, Kittilä
Vastaus #67 - 22.05.2007 - 10:28:10

Kyllä kai se voi rauhoittua vuosiksi.  Minullahan oli 1998-2001 pahenemisvaihetta toisen perään, joskus vuonna 2003 alkoi rauhoittuminen ja vuodet 2004-2006 oli vain yksi relapsi vuodessa. Aloin jo epäilemään koko diagnoosia (vaikka sen tekijän ammattitaidosta ei ollut epäilyjä).

Viime syksynä kaikki muuttui, kolme relapsia puolen vuoden sisään. Näkö on heikentynyt niin rajusti, että huomenna aloitetaan sytostaatit. "Pikku tauti, pikku lääkkeet, iso tauti isot lääkkeet".

Hyvä neurologi on tässäkin avainasemassa. Voin olla täysin vakuuttunut siitä, että neurologi(e)n ratkaisu on tehty vain minun parastani ja näkökykyni säilyttämistä ajatellen.  Minun ei siis itse tarvitse pähkäillä lääkitystä, olen luottavaisin mielin, voin vain keskittyä surutyöhön huolehtimisen sijasta.
Siirry sivun alkuun

RR MS dg 03/99, atyyppinen MS 11/07&&Kokeiltu lääkitys: Rebif 99-02, Imurel 07, ivig 07 tarvittaessa&&Työkyvyttömyyseläkkeellä  99-&&Ei apuvälineitä, kävelymatka 50-500 metriä

IP on kirjattu

Iitaliina.
God Member
Poissa

~ PPMS ~

Vastaus #68 - 22.05.2007 - 11:32:03

irma kirjoitti on 21.05.2007 - 23:04:18:
Voipi olla että lääkärin on helpompi puhua tasavertaisesti jos potilaalla on tietoa sairaudesta ja hän osaa ilmaista tietonsa.

Eräs neuro koki tämän uhkaksi. Siis että tiesin saman kuin hänkin, ja käytännön toimista enemmänkin. Kaipa tässä on sitten jokaisella oma tapansa.
Siirry sivun alkuun

Ihmiset unohtavat mitä olet tehnyt.
Ihmiset unohtavat mitä olet sanonut.
Mutta he eivät unohda niitä tunteita,
joita olet heissä herättänyt.

IP on kirjattu

Mirkku
God Member
Poissa

Pohjois-Suomi
Vastaus #69 - 22.05.2007 - 13:16:55

Iitaliina. kirjoitti on 22.05.2007 - 11:32:03:
Voipi olla että lääkärin on helpompi puhua tasavertaisesti jos potilaalla on tietoa sairaudesta ja hän osaa ilmaista tietonsa.

Eräs neuro koki tämän uhkaksi. Siis että tiesin saman kuin hänkin, ja käytännön toimista enemmänkin. Kaipa tässä on sitten jokaisella oma tapansa.

Iitaliina: Sama tuntemus on minullakin. Ennemmin se ongelma on ollut siinä, että lääkärillä ei ole ollut mitään uutta kerrottavaa, mitä en potilaana jo tietäisi. Sekin on totta, että me sairastavat tiedetään varmaan joitain tautiimme liittyviä asioita paremmin kuin lääkärit.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Teati
God Member
Poissa

"And this above all; to
Thyne own self be true"

Etelä-Kymenlaakso
Vastaus #70 - 22.05.2007 - 14:16:14

Mirkku kirjoitti on 22.05.2007 - 13:16:55:
Iitaliina. kirjoitti on 22.05.2007 - 11:32:03:

Iitaliina: Sama tuntemus on minullakin. Ennemmin se ongelma on ollut siinä, että lääkärillä ei ole ollut mitään uutta kerrottavaa, mitä en potilaana jo tietäisi. Sekin on totta, että me sairastavat tiedetään varmaan joitain tautiimme liittyviä asioita paremmin kuin lääkärit.

Mulla on itsellänikin ollut tähän asti sellainen tunne, että oma neurologini ei tykkää jos on kauhean aktiivinen itse... mutta mene ja tiedä?!

Irmalle unohdin vastata, että Baclonin sijaan tuli Baklofen Merck 10mg... Hymiö
Siirry sivun alkuun

"Always look on the bright side of life... if life seems jolly rotten, there's something you've forgotten..."&&&&ekat "selkeät" oireet 09/03, dg 01/04, RR, Copa(kokeiltu Rebif), op-töissä, ei apuvälin

IP on kirjattu

tammikuu
Senior Member
Poissa

dg:06:RR, 08 Devicen,
Atzamun, kortison
Pirkanmaa
Vastaus #71 - 22.05.2007 - 14:28:54

Pia kirjoitti on 17.05.2007 - 20:25:16:
Onko se lobbausta, jos sanon kuka on kyseessä? Itse olen valmis menemään perässä tästä lähtien Tampereelle, jossa hän vakituisesti on. On vielä niin nuorikin, että voisi olla hyvä vakiolääkäri  lopputarinani ajan.

Olin samalla neurologilla itse tänään ja kyllä Pia totta puhui.
Tosiaan osaava ja potilaan parasta ajatteleva.
Ei men itsekkään lukkoon ja pystyy paljon luotettavammin puhumaan asioista.
Tälläisiä neurologeja lisää .... kaikille. Hymiö Hymiö Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Cud
God Member
Poissa

Errare humanum est
Tellus
Sukupuoli: male
Vastaus #72 - 23.05.2007 - 15:00:30

En ole vielä hyvää neurologia tavannutkaan mutta en halua nimetä ketään, ei kuitenkaan siksi että se minusta olisi mitenkään väärin. Ensimmäinen neurologi teki pahan virhediagnoosin, toinen oli osaava mutta täys hönö ja kolmas "huijas" minulta rahaa turhilla kokeilla. Kahdella vaikutti että oli jotain pahasti päässä vikaa.. Minun asenne lääkäreitä kohtaan on muuttunut rajusti negatiivisempaan suuntaan sen jälkeen kun sairastuin, vaikka olen kyllä tavannut hyviäkin lääkäreitä mutta ne ei ollu neurologeja..
Siirry sivun alkuun

I'm not quite what I thought I was but then again I'm maybe more - Queensryche - The Warning - Roads to madness

IP on kirjattu

JONE
God Member
Poissa

Puh on kova jätkä
Tampere
Sukupuoli: male
Vastaus #73 - 23.05.2007 - 15:10:31

Jos on Tampereelta päin väkee, niin suosittelen lämpimästi M-L Sumelahtea tai M. Ukkosta, kyllä hommat hoituu ja tietävät mistä puhuvat.
Siirry sivun alkuun

Paljon on kierretty, mut pirun pientä rinkiä!

IP on kirjattu

Hunns
God Member
Poissa

cogito ergo sum
Helsinki
Vastaus #74 - 23.05.2007 - 15:53:13

Cud kirjoitti on 23.05.2007 - 15:00:30:
Minun asenne lääkäreitä kohtaan on muuttunut rajusti negatiivisempaan suuntaan sen jälkeen kun sairastuin

Samassa veneessä ollaan. Minun mielestäni kellään heistä ei ole oikeutta lisätä kärsimystäni. Tyhmyys on tyhmyyttä, silloinkin kun se on puettu valkoiseen takkiin.
Siirry sivun alkuun

Älkää erehtykö luulemaan kuvaa omakseni; kyseessä on esi-isäni.

ms-tauti vuodesta 1992, dg 2003, Copaxone, osatyökyvyttömyyseläkkeellä, keppi, joskus rollaattori

IP on kirjattu

Sivu: 1 ... 3 4 5 6 7 8
Lähetä aihe Tulosta