Kävin tänään uudella neurologilla, joka oli "vierailulla" naapurikaupungista. Paikkakuntani ainoa neuro on virkavapaalla, joten täällä meän perällä ajat on milloin kenellekin. Neurologi tarkisti silmät ja teki kaikki mahdolliset neurologiset testit, jotka oli KAIKKI normaaleja. Sanoi, että jos ei ois mun papereita lukenut, niin ei tietäis MS-taudista mitään. En tiedä oisko tutkinut mua oma-aloitteisesti, mutta kysyin heti alussa olisiko mahdollista. Kiinnosti tietää, kun edellisen neuron kans ei olla yli kymmeneen vuoteen muuta kuin kuulumiset vaihdettu.
Se tuntu vähän hassulta, että tää neuro kiinnitti huomattavasti paljon enempi huomiota mun kokooni (hoikkanen), kuin itse MS-tautiin. Tauti jäi hitusen taka-alalle, mutta varmaan sen takia, kun tilanteeni on ollut vuosikausia vakaa, joten mitä siitä sen enempää keskustelemaan. Lekuri MÄÄRÄS mut (ei edes kysynyt mielipidettäni) keliakia vasta-aine-, vitamiini-, magnesium-, kalsium-, folaatti jne. mittaukseen verestä ja kuulemma sen takia, kun olen niin "pikkuruinen"

Se tosiaan käytti sanaa pikkuruinen. Kerroin kyllä olleeni aina hoikka, mutta samapa nuo on mittauttaa.
En ole käynyt tätä ennen kuin kahdella eri neurologilla ja tämänpäiväinen oli muistutus siitä, kuinka paljon voi olla eroa lääkärillä ja lääkärillä. Mistään pysyvästä hoitosuhteesta on kuitenkaan turha haaveillakaan ainakaan täällä pohjoisessa.