Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Talon hyviin tapoihin kuuluu, ettei käytä kopiosuojattua tai loukkaavaa materiaalia. Jos huomaat täällä jotain epäasiallista tai hälyttävää, ilmoita ylläpitäjille mod1 tai admin.
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 ... 5 6 7 8 
Lähetä aihe Tulosta
Hyvä neurologi! (Luettu 73637 kertaa)
elisa
God Member
Poissa

Maailma on ikuinen keinulauta.
- Montaigne
Välisuomi
Sukupuoli: female
Re: Hyvä neurologi!
Vastaus #90 - 07.06.2007 - 14:18:25

Huh, en ole tainnut olla liian vaativa, koska epikriisit alkavat sanoilla: Asiallinen ja orientoitunut... Viileä

Kokeeko lääkäri asemansa uhatuksi silloin, jos ei hallitse alaansa? Neurologia on laaja- alainen, on monenmoista pipiä keskushermostossa.
Siirry sivun alkuun

dg RR 2/05, työkyvyttömyyseläke 5/05 Rebif22 Rebif44

IP on kirjattu

maareta
Junior Member
**
Poissa

oulu
Vastaus #91 - 07.06.2007 - 15:09:49

Sain vihdoinkin varattua ajan yksityiselle neurologille. Toivottavasti hoitosuhde lähtee toimimaan...
Laskeskelin, että olen tavannut OYS:ssa  8:lla neurologia, lisäksi 3 työterveyslääkäriä, 2 silmälääkäriä, 1 korvalääkäri, 1 sydänlääkäri, 2 fysiatria... Eikä vieläkään mitään selvyyttä asiaan!
Psykiatri kylläkin puuttuu listasta... Siinäkö se olisikin !?!  Pelästynyt Virnistys
Siirry sivun alkuun

Memento vivere - muista elää!

IP on kirjattu

Alina
Ex-jäsen

Vastaus #92 - 01.08.2007 - 14:17:19

Onko kellään kokemusta Laura Airaksesta? Erikoisalana on ainakin MS.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

omppu
YaBB Newbies
*
Poissa

Vastaus #93 - 02.08.2007 - 09:38:11

Kun kävin neurologilla kontrollissa tässä kesän alussa oli lääkäri mielestämme aika kammottava. Siis varmasti osaa asiansa mutta asiakaspalvelussa on kehittämistä.

Aluksi hän selaili 10 minuuttia papereitani sanomatta mitään. Sitten viitaten magneettikuvaukseen, joka oli muutama päivä aikaisemmin, sanoi että kyllä siellä jotain löytyi. Ja taas jatkui papereiden selaaminen. Diagnoosi tuli täräyttämällä: "Kyllä tämä on MS-tauti. Miten paljon te taudista tiedätte?" Jep.

Neurologi otti käyntimme aikana muutamia puheluita vastaan. Kerrottuaan ensin diagnoosin ja jotain pientä taudista, hän alkoi kyselemään minkälaista lääkitystä haluan. Ei siinä vaiheessa oikein ajatus kulkenut niin hyvin että tekisi mieli heti jotain lääkitystä alkaa miettimään. Onneksi hoitaja oli sitten paljon mukavampi ja empaattisempi.  Ja tein toivomuksen että seuraavassa kontrollissa olisi eri lääkäri.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

kaizas
Senior Member
Poissa

Mikään ei ole niin tärkeää,
kuin puutarhanhoito
TURKU
Vastaus #94 - 02.08.2007 - 13:42:17

Ny on pakko vastatatatatata........

L.A. on omalääkärini TYKS:ssä. Tehnyt lisurin raskaus/ms ja ny väitteelee jostain suun? kautta
lääkkeestä. Parasta hoitoa, mitä voi saada, sanos kaiza, paitti onhan JPE ollu paras lääkäri, jonka vast.otolla käynyt,
kaikki lääkärit mukaanluettuna.

Eli, jos turuus päin asustelet, JPE toimii yksityisellä, Brahenkadulla eikä Kauppiaskadulla...
Laura rules...också

Viileä
Siirry sivun alkuun

Dg 12/1996, RR, Copaxone, töissä osaeläkeläisenä

........eikä sekään (puutarhanhoito) ole niin kovin tärkeää

IP on kirjattu

Hunns
God Member
Poissa

cogito ergo sum
Helsinki
Vastaus #95 - 02.08.2007 - 18:15:17

omppu kirjoitti on 02.08.2007 - 09:38:11:
Sitten viitaten magneettikuvaukseen, joka oli muutama päivä aikaisemmin, sanoi että kyllä siellä jotain löytyi.

Tähän minun on pakko vastata, vaikka minulla ei olekaan lääketieteellisiä opintoja, että kyllä sieltä kuuluukin jotain löytyä. Tyhjä pää on huolestuttava diagnosointimielessä, ja ihan muutenkin.
Siirry sivun alkuun

Älkää erehtykö luulemaan kuvaa omakseni; kyseessä on esi-isäni.

ms-tauti vuodesta 1992, dg 2003, Copaxone, osatyökyvyttömyyseläkkeellä, keppi, joskus rollaattori

IP on kirjattu

vakiovieras
Senior Member
Poissa

Sukupuoli: male
Vastaus #96 - 02.08.2007 - 19:00:10

Hunns kirjoitti on 02.08.2007 - 18:15:17:
Tyhjä pää on huolestuttava diagnosointimielessä, ja ihan muutenkin.

Menee OT:ksi, mutta pakko on tuohon vastata näillä magneettikuvilla ranskalaisesta vesipäästä:

...

Vaikka aivoista ei ole paljoa jäljellä, kaveri on elänyt ihan normaalia perheellisen duunarin elämää. ÄÖ hepulla tosin on keskiarvoa alempi (75), mutta siitäkin saattaa olla joskus enemmän hyötyä kuin haittaa.

Hämmästyttävää!
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Alina
Ex-jäsen

Vastaus #97 - 02.08.2007 - 21:18:49

kaizas kirjoitti on 02.08.2007 - 13:42:17:
Ny on pakko vastatatatatata........

L.A. on omalääkärini TYKS:ssä. Tehnyt lisurin raskaus/ms ja ny väitteelee jostain suun? kautta
lääkkeestä. Parasta hoitoa, mitä voi saada, sanos kaiza, paitti onhan JPE ollu paras lääkäri, jonka vast.otolla käynyt,
kaikki lääkärit mukaanluettuna.

Eli, jos turuus päin asustelet, JPE toimii yksityisellä, Brahenkadulla eikä Kauppiaskadulla...
Laura rules...också

Viileä

Joo, L.A on tosiaan kova tutkimaan ja varmaan tietää asiasta paljon. Mikä ei tietty tarkota että olis empaattinen ja hyvä kuuntelija... Nyt vaan kun on saanut "turpaan" jo niin monelta taholta niin sitä voipi vaikka pillahtaa itkuun siellä vastaanotolla  Itku Nyt kun olen taas kerran koonnut itseni, olis mukava saada edes rahoilleen vastinetta kun yksityiselle puolelle hiihtää.

Vaikka onhan se tosiaan niin että yks tykkää yhdestä ja toinen toisesta, lääkäreissäkin  Silmänisku

Taidan mennä kuitenkin sinne Brahenkadulle, kiitos teille taas kerran avusta  Hymiö

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

mika1972
YaBB Newbies
*
Poissa

dg08/2006 RR Rebif44mg
Opiskelija
tampere
Sukupuoli: male
Vastaus #98 - 16.09.2007 - 16:43:25

Aika uutena potilaana kyselen vähän tays:sin lääkäreistä. Eli onko joka käynti kerralla eri lääkäri(millasia ne on voi laittaa privana viestiä). Miten usein käytte kontrollissa, verikokeissa (käytän rebiffiä)
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

sihteeri
God Member
Poissa

Ähtäri
Vastaus #99 - 16.09.2007 - 18:41:10

Oho, mulla on ollut hyvä säkä kaikkien kahden Juustoinen neurologin kanssa, joiden kanssa olen ollut tekemisissä.
ihan eka vierailu erikoistuvan luo olikin ihan muusta maailmasta, mutta ensimmäinen "oikea" ja etenkin nyt tämä toinen jonka potilaana pääsääntöisesti nyt olen, on ihana  Pusu
Minä meinaan tulla hulluksi hoitajien kanssa, ja ehkä vielä tulenkin.
Ja sen kanssa, että tuntuu kuin hoitajat ja lääkärit olisi töissä eri firmassa  Vihainen
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Fanny
God Member
Poissa

Si vis amari, ama.
Helsinki
Vastaus #100 - 16.09.2007 - 19:52:54

Fanny kirjoitti on 19.05.2007 - 17:10:07:
16.10.2000 tapasin ensimmäisen kerran elämässäni neurologin Hyksin päivytyspolilla. Olin sinä päivänä 10 tuntia tutkimuksissa ja tapsin kaksi neurologia tuon päivän aikana. Molemmat olivat ystävällisiä ja asiansa osaavia henkilöitä.

Saatuani varmistuksen diagnoosiin kysyin vanhimmalta pojaltani tietääkö hän ketään hyvää neurologia. Vastaus oli yksi tuossa greatin listassa mainittu neurologi. Tilasin ajan hänen yksityisvastaanotolleen ja pääsin myöhemmin hänen potilaakseen Hyksiin. Lopetettuani beetainterferonin käytön ja kieltäydyttyäni muista lääkkeistä, jouduin pois Hyksin kirjoista ja sen jälkeen olen ollut MS-neuvolan asiakkaana. Sekä Hyksin että Humsin neurologit ovat molemmat olleet asiallisia ja kuunnelleet minua.

Olen tosin saanut kuulla, että lääkäri joutuu haastattelemalla kaivamaan tietoa erilaisista oireistani, koska en kerro mitään. Kaiken kaikkiaan kaikki ne henkilöt, joiden kanssa olen tämän diagnoosin saatuani joutunut tekemisiin, neurologit, tk-lääkäri, Kelan toimihenkilöt, puhe- ja fysioterapeutti, kaupungin sosiaalitoimiston sosiaalisihteerit jne. ovat olleet minulle ystävällisiä ja kaikki asiat on hoidettu hyvin. Olen aina ollut sitä mieltä, että niin metsä vastaa kuin sinne huutaa eli omasta käytöksestä on paljon kiinni.

Luin uudelleen koko ketjun ja kyllä hävettää tuo viimeinen, varsin omahyväiseltä kuulostava lause. Ehkä mulla on vaan ollut hyvä säkä näissä asioissa, en tiedä. Tänä vuonna en todennäköisesti tapaa neurologia ollenkaan. Aika oli tilattu jo kaksi kuukautta ennen vastaanottoa, mutta jouduin perumaan sen, koska samana päivänä olisi ollut fysioterapia, syksyn ensimmäinen vesijumppa ja sen kanssa samaan aikaan neurologin vastaanottoaika.

Tilaan marraskuussa uuden ajan ensi vuoden puolelle. Kerran vuodessa mä olen viime vuosina käynyt tapaamassa neurologia, joka on sitten haastatellut ja kysellyt, missä mennään. Mitään uutta oireitta ei tänä vuonna ole ilmaantunut, joten selviän kenties tänä vuonna ilman neurologia. Yllätyksiä toki saattaa tulla, mutta tällä hetkellä on kaikki hyvin.
Siirry sivun alkuun

Dg. v. 2000, Betaferon 2001-2003
Osatyökyvyttömyyseläke v. 2003
Työkyvyttömyyseläke v. 2005

IP on kirjattu

Mirkku
God Member
Poissa

Pohjois-Suomi
Vastaus #101 - 24.09.2007 - 11:15:01

Kävin tänään uudella neurologilla, joka oli "vierailulla" naapurikaupungista. Paikkakuntani ainoa neuro on virkavapaalla, joten täällä meän perällä ajat on milloin kenellekin. Neurologi tarkisti silmät ja teki kaikki mahdolliset neurologiset testit, jotka oli KAIKKI normaaleja. Sanoi, että jos ei ois mun papereita lukenut, niin ei tietäis MS-taudista mitään. En tiedä oisko tutkinut mua oma-aloitteisesti, mutta kysyin heti alussa olisiko mahdollista. Kiinnosti tietää, kun edellisen neuron kans ei olla yli kymmeneen vuoteen muuta kuin kuulumiset vaihdettu.

Se tuntu vähän hassulta, että tää neuro kiinnitti huomattavasti paljon enempi huomiota mun kokooni (hoikkanen), kuin itse MS-tautiin. Tauti jäi hitusen taka-alalle, mutta varmaan sen takia, kun tilanteeni on ollut vuosikausia vakaa, joten mitä siitä sen enempää keskustelemaan. Lekuri MÄÄRÄS mut (ei edes kysynyt mielipidettäni) keliakia vasta-aine-, vitamiini-, magnesium-, kalsium-, folaatti jne. mittaukseen verestä ja kuulemma sen takia, kun olen niin "pikkuruinen"  Virnistys Se tosiaan käytti sanaa pikkuruinen. Kerroin kyllä olleeni aina hoikka, mutta samapa nuo on mittauttaa.

En ole käynyt tätä ennen kuin kahdella eri neurologilla ja tämänpäiväinen oli muistutus siitä, kuinka paljon voi olla eroa lääkärillä ja lääkärillä. Mistään pysyvästä hoitosuhteesta on kuitenkaan turha haaveillakaan ainakaan täällä pohjoisessa.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

aivohippa
YaBB Newbies
*
Poissa

I Love YaBB 2!

Vastaus #102 - 27.09.2007 - 16:32:51

Juha Multanen Hyksissä ja Hgin ms-neuvolassa on kans ihan mahtava!
Asialleen omistautunut, kuunteleva ja asiallinen. Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Hunns
God Member
Poissa

cogito ergo sum
Helsinki
Vastaus #103 - 28.09.2007 - 16:30:07

aivohippa kirjoitti on 27.09.2007 - 16:32:51:
Juha Multanen Hyksissä ja Hgin ms-neuvolassa on kans ihan mahtava!
Asialleen omistautunut, kuunteleva ja asiallinen. Hymiö

Onko Multanen Hyksissäkin? Muilta osin allekirjoitan. Asiallisuutta lääkärien taholta juuri kaipaan, Multaselle se tuntuu olevan itsestäänselvyys. Olkoon vaan lääkäri!  Silmänisku

Tuntuu siltä, etten ole tarpeeksi korostanut seuraavia asioita, sillä ne ovat tuntuneet jäävän ilman tarpeellista huomiota:
Jos haluan nähdä spektaakkelin, menen Oopperaan. Jos taas kaipaan pellejä, ostan lipun sirkukseen. Jos menen lääkäriin, esim. Meilahden sairaalaan, odotan kohtaavani lääkärin, en aikaisemmin mainittuja vaihtoehtoja. Tällöin pidän itsestäänselvyytenä, ettei lääkäri kauhistele ääneen minulla olevia oireita, oleta tietävänsä jotain mitä ei voi tietää tai vähättele ongelmiani. Esimerkiksi.
Siirry sivun alkuun

Älkää erehtykö luulemaan kuvaa omakseni; kyseessä on esi-isäni.

ms-tauti vuodesta 1992, dg 2003, Copaxone, osatyökyvyttömyyseläkkeellä, keppi, joskus rollaattori

IP on kirjattu

lebris
God Member
Poissa

I Love YaBB 2! -84,Copaxone,
SPMS, eläkeke -93
Häme
Vastaus #104 - 28.09.2007 - 19:15:19

Hunns totesi taas sen globaalisuuden, mutta myös ETTÄ asiat ovat erillisiä. Eli hyvä neurologi tutkii neurologista statustasi (ottaen huomioon muut sairaudet) painottaen ms-tautiasi.
Kampaaja ei niinkään ole kiinnostunut, onko hilseesi MS-taudista johtuvaa.

Yksilö on yhdessä paketissa. Maapallo isommassa paketissa. Avaruus...solu...

Olen matkani varrella tavannut monta hyvää neurologia. Juhani Palo (edesmennyt), jolta sain ms-diagnoosin, Juhani Wickströmin, hän joka "määräsi minut eläkkeelle "  Juha Multasen, Teija Silenin, Maskun hyvät neurologit...heitähän on monta!
Jopa muutamat terveyskeskuslääkärit ovat alkaneet kiinnostua neurologisista sairauksista meidän (pariskunta) myötä. Kaksi on jo alkanut erikoistumaan neurologiaan (oletettavasti).

Hymiö Hymiö Hymiö

Hyvää yötä...  
Siirry sivun alkuun

Keksi tähän jotain viisasta! "Venäläinen ferrari on paras punainen auto"! Nyt minä sen kekkasin!

IP on kirjattu

Sivu: 1 ... 5 6 7 8 
Lähetä aihe Tulosta