Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Tervetuloa Parlamenttiin, MS-keskustelupalstalle. Terveisin Aapo Halko
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 3 ... 39
Lähetä aihe Tulosta
Yleinen liikuntafiilistely-ketju (Luettu 306673 kertaa)
Teati
God Member
Poissa

"And this above all; to
Thyne own self be true"

Etelä-Kymenlaakso
Sukupuoli: female
Yleinen liikuntafiilistely-ketju
19.08.2007 - 12:34:17

Aattelin, että pitää yrittää tälläistä ketjua mihin voi lajista riippumatta kirjoittaa hyvistä ja huonoista jumppahetkistään... Hymiö

Olen omista sauvakävelyreissuistani yms kirjoitellut tuonne kivat/hyvät asiat- ketjuun, koska ne on tasan kivoja asioita, ja olen päättänyt muistaa olla onnellinen joka ainoasta lenkistä mistä kunnialla selviän!

Tänään lähdin lenkille vähän niinkuin itseltäni salaa, koska päätä särki, eikä olisi pitänyt, ja eihän se nyt niin kauhean hyvältä tuntunut, kas kummaa... Pelästynyt

Perjantaina alkaisi allasjumppa, se on mulle näin "siviilissä" uusi harrastus, sopparilla tykkäsin kovasti. Hymiö
Siirry sivun alkuun

"Always look on the bright side of life... if life seems jolly rotten, there's something you've forgotten..."&&&&ekat "selkeät" oireet 09/03, dg 01/04, RR, Copa(kokeiltu Rebif), op-töissä, ei apuvälin

IP on kirjattu

sasaliini.
God Member
Poissa

Paras kosto on nauttia
elämästä.
Uusimaa/Hyvinkää
Re: Yleinen liikuntafiilistely-ketju
Vastaus #1 - 19.08.2007 - 12:45:38

Minäkin meinaan aloittaa tuon allasjumpan.
Vesi on m un ehdoton elementti!

Vedessä liikkeet ei tee kipeetä. Vesi hellä mun nivelille.
Ensi torstaina olis eka kerta. Saan siitä veilä kaupungintyltekijä alennuksen, joten ei tuu liian kalliiksikaan.  Juustoinen

Hyvä ketjun aloitit Teati.  Juustoinen
Siirry sivun alkuun

Diagnoosi 04/07, RR, Copaxone, työssä 6h/pvä....
WWW sasaliini.  
IP on kirjattu

LilLik
God Member
Poissa

Huomisesta en tiedä mitään,
tämä päivä on minun...

Vastaus #2 - 19.08.2007 - 12:49:57

Voi tää on tosi hieno ketju! Kiitos teatin oivalluksesta!! Hymiö

Minä kovasti olen päättänyt aloittaa kävelylenkit ja tännehän voin sitten tulla kanssa fiilistelemään kun olen ihan oikeasti lenkillä ollut Silmänisku
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

vepa
Full Member
Poissa

Sukupuoli: male
Vastaus #3 - 19.08.2007 - 23:32:00

Hyvä ketju tämä.

Just sopiva mulle, kun olen ollu nyt hyväkuntonen ja tosi mielelläni kuntoilen.

Toissa kesänä eli dg-vuonna kävelymatka 100m. Toissa talvena yritin hiihtoa, tosi väkisinhiihtoa olikin ja kaaduin hetikohta tasasella ja horjuin niinkun en ois ikinä hiihtäny. Viime kesänä kävelymatka 1km. Tänä kesänä kilometrejä sekä pyöräily sujuu nyt todella hyvin.

Koiran kanssa kävelylenkkejä joka päivä ja tänään jopa juoksin n.50m varovasti kylläkin.

Eli mulla on kaikenkaikkiaan menny niin, et mäsän alku jyrkästi alaspäin ja nyt jo vuodenverran hyvin noinniinkun kävelyn sekä lämmönsiedon suhteen.
Siirry sivun alkuun

Dg.02/2005, RR, copaxone, tk-eläke 02/08
IP on kirjattu

Mannukka
Junior Member
**
Poissa

Etelä-Pohjanmaa
Vastaus #4 - 20.08.2007 - 09:10:05

Tämä on kieltämättä toivoa antava ketju. Toivottavasti monet just diagnoosinsa saaneet löytää tämän. Siis sen takia, että huomaavat (niinkuin minäkin), että liikunnasta voi nauttia monella tavalla tämän surkean taudinki kanssa.  

Eilen pakotti vasenta nilkkaa niin paljon, että vaihdoin kävelylenkin pyöräilyyn. Tunnin pyörälenkin jälkeen oli mieli korkealla ja takamus hellänä.  Juustoinen
Nilkan oireiluki helpotti lenkin aikana.

Siirry sivun alkuun

dg 7/07,RR, Avonex, töissä

IP on kirjattu

Silja
Full Member
Poissa

I Love YaBB 2!

Vastaus #5 - 20.08.2007 - 13:40:06

Minulle jooga on aivan ehdoton hyvän olon liikunta  Hymiö
Siitä saan aina ihanan rentoutuneen olon ja hyvän mielen.

Vauvauinti on toinen lempeä liikuntamuoto, mutta se valitettavasti pitää lopettaa kun vauva kasvaa  Juustoinen
Siirry sivun alkuun

Ekat oireet 3/97. Dg 10/04. Lääkitys Avonex. Kunto hyvä, ei tarvetta apuvälineille.&&Kokopäivätyössä.

IP on kirjattu

Teati
God Member
Poissa

"And this above all; to
Thyne own self be true"

Etelä-Kymenlaakso
Vastaus #6 - 20.08.2007 - 14:48:45

Kiva, että on näin positiivinen vastaanotto ollut tällä! Juustoinen

Itse ajattelin, että koska juoksijoilla on oma ketjunsa, ja minä poloinen kun en ole koskaan juoksemaan oppinut, mutta kuitenkin voimieni mukaan yritän liikkua, niin olisihan se kiva kuulla muidenkin sinnittelystä.

Mielestäni on ihan se ja sama liikkuuko itsekseen vai jumpparin kanssa, vai onko liikuntasaavutus se, että kävelymatkan pituus on jo 300m... kaikki kokemukset ovat yhtä arvokkaita, ja välillä työn ja tuskan takana!
Omat onnenhetkeni ovat viime aikoina liittyneet siihen, kun tietyt tasapainojutut sujuvat paremmin, ja kehonhallinta on selvästi kehittynyt. Hymiö

Ja Mannukka, kerro sisarellesi terveisiä, jos olette puheissa... Hymiö
Siirry sivun alkuun

"Always look on the bright side of life... if life seems jolly rotten, there's something you've forgotten..."&&&&ekat "selkeät" oireet 09/03, dg 01/04, RR, Copa(kokeiltu Rebif), op-töissä, ei apuvälin

IP on kirjattu

Mannukka
Junior Member
**
Poissa

Etelä-Pohjanmaa
Vastaus #7 - 20.08.2007 - 15:19:10

Teati kirjoitti on 20.08.2007 - 14:48:45:

Terveiset välitetty. Siskoni palannee näihin kuvioihin ihan lähipäivinä.  Hymiö
Siirry sivun alkuun

dg 7/07,RR, Avonex, töissä

IP on kirjattu

Teati
God Member
Poissa

"And this above all; to
Thyne own self be true"

Etelä-Kymenlaakso
Vastaus #8 - 20.08.2007 - 15:21:32

Mannukka kirjoitti on 20.08.2007 - 15:19:10:
Teati kirjoitti on 20.08.2007 - 14:48:45:

Terveiset välitetty. Siskoni palannee näihin kuvioihin ihan lähipäivinä.  Hymiö

Kivakiva!!! Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Mirkku
God Member
Poissa

Pohjois-Suomi
Vastaus #9 - 20.08.2007 - 15:53:15

Olen ollut lapsesta asti liikunnallinen ja liikun edelleen varsin ahkerasti. Tällä hetkellä enimmäkseen kävellen ja joskus myös luistellen.

Palloilulajejakin on tullu kokeiltua jonkin verran ja vaikka itse sanonkin, niin olin aika haka pesäpallossa joskus muinoin. En tiedä miten käyttäis nykyään (ai että ois kiva päästä kokeilemaan, mutta mistä joukkue?), kun tuntuu että sihti on vähän heikentynyt. Viimeksi kun kävin pelaamassa sulkapalloa, niin löin koko ajan ohi. Näkö on kyllä hyvä, eikä ole kaksoiskuviakaan ollut koskaan, joten ihan oikeaa palloa oon yrittäny hutkia, mutta ku ei osunu, niin ei osunu  Virnistys Täytyy kyllä käydä vielä kokeilemassa.

Siirry sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 26.08.2007 - 09:45:08 Kirjoittaja Mirkku »  

IP on kirjattu

elisa
God Member
Poissa

Maailma on ikuinen keinulauta.
- Montaigne
Välisuomi
Vastaus #10 - 20.08.2007 - 19:02:00

Pidän hyötyliikuntana rikkaruohojen kitkemistä tosta pihalta. Kyykkyyn- ylös ja tasapainoilua kivien päällä.

Koulussa lempilaji urheilutunnilla oli pesäpallo, olin lukkarina meidän joukkueessa. Siinä sai hyvin tuuletettua kitarisojakin samalla, kauheeta karjumista välillä Virnistys. Siihen aikaan koulussa oli keväisin koko koulun pesiskisat, me pärjäsimme kohtalaisesti niissä geimeissä.
Mirkku, pitäiskö järjestää mäsien pesis- turnaus? Katsojillakin voisi olla hauskaa. Juustoinen

Pääsin juoksuviestijoukkueeseenkin, vaikken ole koskaan kuulunut keiju- sarjaan. Koulun hiihtokisoista on jäänyt muistikuva veren mausta suussa, periksi en prkle silloinkaan antanut, vaan pistin menemään 10 senttiä sohjoa suksen pohjissa etiäpäin. Oli väärät voiteet yksissä kisoissa Virnistys.

Sienestys on mukavaa ulkoilua nyttemmin, siinä saa kulkea hissuksiin, kanttarellit osaavat maastoutua hyvin. Vadelmia oli kiva kerätä, ei tarvinnut kyykkiä ja laatu korvasi määrän, se oli verkkaista touhua.

Keilattiin avosopparilla, tykkäsin kovasti. Se kuuluu sarjaan: pitäisi viedä itse itseni niskasta keilaamaan, tullut saamattomaksi jotenkin.
Voiko kotiin laitostua? Pelästynyt Epävarma
Siirry sivun alkuun

dg RR 2/05, työkyvyttömyyseläke 5/05 Rebif22 Rebif44

IP on kirjattu

iceblink
Full Member
Poissa

Vastaus #11 - 20.08.2007 - 22:37:42

elisa kirjoitti on 20.08.2007 - 19:02:00:
Voiko kotiin laitostua? Pelästynyt Epävarma  

loistava kysymys!!
antaa ajateltavaa, näin äskettäin eläkkeelle jääneenä voi olla kotiin laitostumisen vaara. enpä ole tajunnut tuota aikaisemmin...

on siis ryhdistäydyttävä ja lähdettävä sieneen tai kävelylenkeille metsään.
pesistä pelasin viimeeksi tyttären ollessa ala-asteella, perustimme äiti-lapsi-porukan, joka pelasi koulun kentällä alkuillasta. porukka sai valtavan suosion - ja että meillä oli hauskaa  Virnistys.
Siirry sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 21.08.2007 - 23:08:09 Kirjoittaja iceblink »  

IP on kirjattu

Tirlittan
Full Member
Poissa

Vastaus #12 - 20.08.2007 - 23:56:27

Kyllä tänään taas oli ilo ylimmillään, kun pääsin kipuamaan hevosen selkään ja jopa uskalsin ravata muutamat pätkät. Vielä haaveilen kunnon jalkatuesta, että voisi ravissa keventää. Kuntosalista olen kiinnostunut vasta sairastuttuani ja jotain pientä kivaa on sieltäkin löytynyt - soutulaitteesta on tullut mun kaveri. Tavoite on että vielä tänä syksynä "soudan" 3 km, siihen on vielä matkaa, mutta kiva fiilis kun liikunnasta saa hien pintaan, muukin kuin tuskan hiki, kun ei kroppa pelaa.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

elisabet
God Member
Poissa

dg. -99, benigni, lääk.atsatiopriini,
töissä

Vastaus #13 - 21.08.2007 - 11:02:13

juu, Teati, tämä on oikein hyvä ketju  Juustoinen

Tirlittan vaikuttaa tosi rohkealta hevosten kanssa, mikä on hieno homma. tosin taitaa siinä olla lahjakkuuttakin mukana  Silmänisku

mulla on vähän hassua ollut liikunnan kanssa, koska en oikeastaan ole aikaisemmin ollut kovin pitkäjännitteinen liikunnan ja voinnin parantamisen suhteen. se on tullut vasta mäsän ja muiden tautien jälkeen. tietysti siinä on jonkinlainen pakkotilannekin, mutta taitaa olla mulle muissakin asioissa tyypillistä heittäytyä yltiöpäiseksi (tai ainakin sisukkaaksi) silloin kun alkaa mennä huonosti. nämä juoksemiset ynnä muut ovat alkaneet juuri heikkojen puolien vahvistamisesta ja mielenkiinnosta nähdä miten pitkälle niissä tahdonvoimalla pääsee.
nyt ei ole muita uusia haasteita kuin oman hevosen kanssa pärjääminen, mutta siinäkin on mulle ihan tarpeeksi. juoksuketjuun kirjoittelen sitten kun homma menee eteen- tai taaksepäin. nyt se tuntuu hyvältä samoilla kilometreillä ja juoksukerroilla kuin ennenkin. pääasia, että jaksaa juosta niin paljon ja kauan kuin huvittaa. en nyt tällä hetkellä enempää siihen haluakaan pistää aikaa.

kuntosalilla sen sijaan pitäisi enemmän treenata. se ei ole uusi haaste, viime talvena oli jo hyviä kokemuksia säännöllisemmästä harjoittelusta. nyt alkaa tulla kipuja huonosta ryhdistä ja toispuoleisesta lihasten käytöstä. jospas pääsis taas salille loppuviikosta...
Siirry sivun alkuun

"joka kohdalla on vaikutuksensa, riippumatta siitä, palaako sama tai samanlainen koskaan uudestaan."

IP on kirjattu

Teati
God Member
Poissa

"And this above all; to
Thyne own self be true"

Etelä-Kymenlaakso
Vastaus #14 - 21.08.2007 - 12:32:30

elisabet kirjoitti on 21.08.2007 - 11:02:13:
mulla on vähän hassua ollut liikunnan kanssa, koska en oikeastaan ole aikaisemmin ollut kovin pitkäjännitteinen liikunnan ja voinnin parantamisen suhteen. se on tullut vasta mäsän ja muiden tautien jälkeen. tietysti siinä on jonkinlainen pakkotilannekin, mutta taitaa olla mulle muissakin asioissa tyypillistä heittäytyä yltiöpäiseksi (tai ainakin sisukkaaksi) silloin kun alkaa mennä huonosti

Mulla on ihan sama juttu, että olen ollut aina sellainen "aloittaja" ennen... nyt vasta olen löytänyt ehkä sitten sen oikean motivaation jatkuvasti ylläpitää kuntoa, vaikka aina välillä pitääkin aloittaa taas alempaa. Hymiö
Ja silloinkin, kun ei muuten oikein huvittaisi... Pyöritä silmiä
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 3 ... 39
Lähetä aihe Tulosta