Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Tervetuloa Parlamenttiin, MS-keskustelupalstalle. Terveisin Aapo Halko
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 3 ... 12
Lähetä aihe Tulosta
Kipulääkitys (Luettu 60271 kertaa)
Iitaliina.
God Member
Poissa

~ PPMS ~

Sukupuoli: female
Kipulääkitys
30.08.2007 - 13:23:44

Olen vuosien kuluessa kokeillut kaikenlaisia mömmöjä kipuun. Celebra auttaa hieman, samoin Baclon+Sirda. Mutta vain vähän. Enemmän sitten jää auttamatta. Millaisia troppeja olette käyttäneet kipuun? Mistä apua ja millaiseen kipuun?

Minulla pahinta on jalkojen hermokipu, joka on niiiiiiiiiiiiiin syvältä ...

Migreeniin on toimiva lääkitys. Pienempiin tehoaa Celebra.
Siirry sivun alkuun

Ihmiset unohtavat mitä olet tehnyt.
Ihmiset unohtavat mitä olet sanonut.
Mutta he eivät unohda niitä tunteita,
joita olet heissä herättänyt.

IP on kirjattu

Teati
God Member
Poissa

"And this above all; to
Thyne own self be true"

Etelä-Kymenlaakso
Re: Kipulääkitys
Vastaus #1 - 30.08.2007 - 16:29:37

Migreeniin on mullakin toimiva lääkitys, tosin sitä ei voi syödä niin usein kuin tarvitsisin.

Celebraa olen joskus kokeillut, ja siitä ei ollut mulle mitään apua - ihan kun olisin plaseboa syönyt... Epävarma
Samoin ketoprofeinijohdannaiset eivät mulla aiheuta edes sivuoireita. Olen törmännyt särkylääkkeissä aika useisiin itselläni toimimattomiin.

Olen syönyt hermokipuihin sekä Neurontinia että Lyricaa, jotka mulla vielä auttaneet suht' hyvin. Nyt on Lyrica menossa näistä kahdesta.

Lihasrelaksanttina Baklofen, Sirdasta tulee liian pöhnä.

Burana on ollut mulla sitten se perusapu kaikkeen, paitsi hermokipuihin - teho ei ole mennyt vuosienkaan jälkeen, mutta annoksen pitää olla tarpeeksi iso (siis näin on ollut aina).
Joskus on ollut kuuriluontoisesti diklofenaakkia, mutta mulla se alkaa ylläpitää särkyä aika nopeasti.
Siirry sivun alkuun

"Always look on the bright side of life... if life seems jolly rotten, there's something you've forgotten..."&&&&ekat "selkeät" oireet 09/03, dg 01/04, RR, Copa(kokeiltu Rebif), op-töissä, ei apuvälin

IP on kirjattu

Ma__Ke
God Member
Poissa

Dg RRMS 03.05.2007 Rebif44

Päijät- Häme
Sukupuoli: male
Vastaus #2 - 30.08.2007 - 21:10:38

Mulla vaivaa jaloissa outo kipu, jota en osaa selittää millään adjektiivilla mutta taannoin sain siihen lyricaa tosin vaan 75 mg annostuksella mutta on jeesinyt hiukan. Välillä taas on sellaista "pakottavaa" kipua jaloissa ja käsivarsissa jonka lääkärille luonnehdin sanalla "kasvukipua". Ainakin muistikuvia on lapsuudesta ja samanlaista kipua oli miedompana ja aina vanhempien selitys oli "kasvukipuja". Lieneekö tuttu tunne muille ?!? Näihin kasvukipuihin on auttanut panacod.

Perussärkyihin sitten panadol 1 g kun ei buranoita saa syödä  Surullinen Olis vissiin tuo burana vatsalle ja maksalle kai parempi vaihtoehto Epävarma
Siirry sivun alkuun

Elämä on kenties lyhyt, mutta hymyyn menee vain sekunti aikaa. (Arabialainen sanonta)

IP on kirjattu

Sauhu
Full Member
Poissa

Mitä tehdään se tehdään
kunnolla!
Pirkanmaa
Vastaus #3 - 31.08.2007 - 08:50:08

Hyvin sanottu Ma__Ke. Mä olen ite miettiny miten niitä joitakin kipuja kuvailis mutta "kasvukipujahan" ne!!! 600 mg Buranaa olen niihin popsinu mutta ei oikein vatsa tykkää niin vahvoista ja Panacodista lähtee taju  Surullinen
Siirry sivun alkuun

Kaikille ei tarvi olla hyvä mutta kenellekkään ei saa olla paha!!!

IP on kirjattu

Ma__Ke
God Member
Poissa

Päijät- Häme
Vastaus #4 - 31.08.2007 - 09:29:28

Sauhu kirjoitti on 31.08.2007 - 08:50:08:
ja Panacodista lähtee taju  Surullinen

Pakko myöntää että kyllähän se panacodi "isoakin" miestä vähän heitättää, enkä ole vielä kertaakaan joutunut edes ottamaan määrättyä maksimiannosta eli 2 poretta kerralla ja toivottavasti ei koskaan tarvitsekkaan.
Siirry sivun alkuun

Elämä on kenties lyhyt, mutta hymyyn menee vain sekunti aikaa. (Arabialainen sanonta)

IP on kirjattu

Teati
God Member
Poissa

"And this above all; to
Thyne own self be true"

Etelä-Kymenlaakso
Vastaus #5 - 31.08.2007 - 09:40:46

Ei tää Buranakaan mikään vatsaystävällinen oo... nykyään menee Somac rinnalla vatsansuojana. Tosin ei Buranan takia, mutta hyvä senkin vuoksi, että menee... Hymiö

Kauanko olit Make vielä ajatellut kasvaa... Silmänisku
Siirry sivun alkuun

"Always look on the bright side of life... if life seems jolly rotten, there's something you've forgotten..."&&&&ekat "selkeät" oireet 09/03, dg 01/04, RR, Copa(kokeiltu Rebif), op-töissä, ei apuvälin

IP on kirjattu

Ma__Ke
God Member
Poissa

Päijät- Häme
Vastaus #6 - 31.08.2007 - 10:09:33

Teati kirjoitti on 31.08.2007 - 09:40:46:
Ei tää Buranakaan mikään vatsaystävällinen oo... nykyään menee Somac rinnalla vatsansuojana. Tosin ei Buranan takia, mutta hyvä senkin vuoksi, että menee... Hymiö

Kauanko olit Make vielä ajatellut kasvaa... Silmänisku

Semmonen 4 cm olis vielä tarkoitus venyä jotta sais sen 190 cm täyteen. Vähän vaan tuntuu olevan hitaan laista tämmösen yli kolmekymppisen pituuskasvu  Virnistys
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

elisabet
God Member
Poissa

dg. -99, benigni, lääk.atsatiopriini,
töissä

Vastaus #7 - 31.08.2007 - 10:22:46

noissa kipulääkkeissä on kokemusteni mukaan täysin yksilöllinen teho ja sivuvaikutukset. yöllä mulla toimii tosi hyvin Triptyl, mutta en sitä kyllä päivällä voi ottaa.
heinäkuussa sain nivelsidevammaan Tramalia, joka joillain auttaa, tosin mulla ei. mutta ei kyllä väsyttänytkään, eikä sekoittanut päätä. sitä ehkä voisi kokeilla, jospa se sinulla tehoaisikin "kasvukipuihin". ne on muuten aika tyypillisiä hermosärkyjä mäsillä.
Siirry sivun alkuun

"joka kohdalla on vaikutuksensa, riippumatta siitä, palaako sama tai samanlainen koskaan uudestaan."

IP on kirjattu

Cud
God Member
Poissa

Errare humanum est
Tellus
Vastaus #8 - 31.08.2007 - 10:38:52

Burana: Ei poista kipuja.
Vioxx: Oli ehkä parempi kuin Celebra mutta paska homma kun oli tappava lääke.
Celebra: Sormikipuihin ja siihen se toimii hyvin koska on ilmeisesti tulehdusperäinen kipu.
Panacod: Toimii pääsärkyyn mutta ei muihin kipuihin.
Neurontin: Toimii jonkun verran hermokipuihin jos otan 3600mg päivässä mutta ei poista kivut kokonaan.
Temgesic: Tehokkainta mitä olen käyttänyt. Poistaa kivut melkein kokonaan, ainakin jos ei tee mitään joka pahentaa kivut. Sivuoireet oli aluksi todella pahat ja aiheuttaa vieroitusoireita. Teho laskee käytön mukaan. En haluaisi jatkaa mutta ehkä ei ole vaihtoehtoa..
Lyrica: Seuraava kokeilu jospa tämä poistaisi kivut. Tuskin, mutta yrittää kai pitää.
Marihuana: Tätä haluaisin kokeilla mutta lääkkeenä, ei laittomana.

Pöhnässä on hyvää elää, no ei, perhana ku ei millään löydy lääke joka poistaisi nämä helkkarin kivut. Viidettä vuotta mennään kovilla kivuilla jotka välillä saa pää sekaisin (kivut siis, ei lääkkeet niinkään).
Siirry sivun alkuun

I'm not quite what I thought I was but then again I'm maybe more - Queensryche - The Warning - Roads to madness

IP on kirjattu

Tiivi
God Member
Poissa

I'm Alive!!
Aivan Saimaan rannassa
Vastaus #9 - 31.08.2007 - 16:02:05

Miulla on tällä hetkellä käytössä selkäruodon kipuun Paramax-Cod 2 tbl x 3, välillä selviän 3-4 tbl/vrk. Yöksi otettuna lääkkeen teho häviää juuri sillo kun selkäkipu on pahimmillaan ja sen takia uni loppuu lyhyeen. Kaipaisin jotain vähän pitkävaikutteisempaa lääkettä. Mut sit taas noihin nivelten kipuihin (pakotuksen/viiltävän kivun välimuoto  Täh) ei tuo Paramax-Cod oikein auta... Onko mitään kokemusperäisiä suosituksia pitkävaik. lääkkeistä? Tulehduskipulääkkeistä Buranalla sain tuhottua mahan. Ketomexiä siedän pieninä kuureina. Parasetamoli (kylläkin kipulääke) käy paremmin mut se ei itsessään auta yhtään, sama kuin popsis pastilleja. Silmänisku Kokeilin joskus Lodinea ilman suurempaa helpotusta, tais olla samaa sarjaa teholtaan kuin parasetamoli. Voltarenistakaan en huomannut olevan mitään apua. Sitä tais olla miulla päänsärkyyn jossain vaiheessa, mut ei tainnut auttaa siihenkään... ongelmatapaus... Silmänisku Hymiö
Siirry sivun alkuun

Dg 03/03, RR, Copaxone, tk-eläkkeellä 05/2008

IP on kirjattu

Iitaliina.
God Member
Poissa

~ PPMS ~

Vastaus #10 - 31.08.2007 - 16:57:07

Voltarenista tuli mieleen... Minulla joskus auttoi Voltaren+Panacod. Kumpikaan ei yksin, mutta yhdessä siis jonkin verran apua. Häipyi vain sekin vaikutus ajan myötä.

Neurontinit ja Lyricat on kokeiltu. Panacod on kokeiltu. Burana on kuin tyhjää. Temgesicin kanssa vain nukkuisin, tosin ei siitä kipuunkaan ollut apua. Tramalista virtsaumpi. Panadol fortea maha ei siedä. Triptyl ja Klotriptyl on kokeiltu. Efexor. Ööööö... Harmi kun en ole kokeiluja kirjannut mitenkään. Olisi varmasti mielenkiintoista luettavaa. Tai mielenkiintoista ja mielenkiintoista... Epävarma

Tänään juttelin erään ihmisen kanssa ja ajattelematta tokaisin, että isoin ongelma tällä hetkellä on kipu. Oli kai jonkin verran yllättynyt, sillä mm. liikkumisen ongelmat alkavat myös rasittaa arkea aika tavalla. No, kipua ei kai ymmärrä kunnolla kuin sellainen, jolla itsellään on kovia kipuja.
Siirry sivun alkuun

Ihmiset unohtavat mitä olet tehnyt.
Ihmiset unohtavat mitä olet sanonut.
Mutta he eivät unohda niitä tunteita,
joita olet heissä herättänyt.

IP on kirjattu

Cud
God Member
Poissa

Errare humanum est
Tellus
Vastaus #11 - 31.08.2007 - 17:29:46

Iitaliina. kirjoitti on 31.08.2007 - 16:57:07:
Efexor. Ööööö...

Efexor kokeilin tasan yhden tabletin. Laatta lensi heti, tosin on mahdollista että oli yhteisvaikutus Temgesicin kanssa joka aiheutti sen. Ehkä pitäisi kokeilla uudestaan jos nyt pysyisi ruoka siellä missä kuuluukin kun on melkein koko paketti käyttämättä.
Siirry sivun alkuun

I'm not quite what I thought I was but then again I'm maybe more - Queensryche - The Warning - Roads to madness

IP on kirjattu

mari98
YaBB Newbies
*
Poissa

I Love YaBB 2!
satakunta
Vastaus #12 - 31.08.2007 - 19:22:39

Mulla on ihan mieletön kipu (polte) jalkapohjissa+ puristus kaikissa varpaissa. "Hyytävää" kipua reisissä ja oikeassa kädessä. Erilaisia tuntohäiriöitä lähes koko kropassa. Lääkitykseksi on kokeiltu Tramal, Lyrica, Neurontin, Triptyl,Remeron, Noritren. Seuraavaksi on tarkoitus kokeilla Efexor.  Ja sähköhoitoja on kokeiltu kans. Kun ei auta niin ei auta. Ihmeellistä on, että siihen jossain määrin tottuu. Kivutonta, normaalia päivää ei oo.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

sihteeri
God Member
Poissa

Ähtäri
Vastaus #13 - 01.09.2007 - 09:12:21

Minä sain ekaa kertaa kipulääkettä eilisellä lääkärikäynnillä, koska jalkasärky levossa tuppaa haittaamaan nukkumista.
Kyseessä on kivun, kihelmöinnin ja polttelun yhdistelmä ja lääkkeeksi sain Lyricaa.
Ja olen kamalan pettynyt siihen  Epävarma Jokin osa katosi - kihelmöinti ja polttelu - mutta kipu jäi ja jalat tuntuivat kamalan jäykiltä ja painavilta.

No, kokeilen nyt jonkin aikaa, josko alkaisi auttaa.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

sihteeri
God Member
Poissa

Ähtäri
Vastaus #14 - 01.09.2007 - 14:12:30

Hei, onko kenellekään tullut kurja olo seuraavaksi päiväksi tuosta Lyricasta?
Kokeilin siis viime yöksi ekan kerran jalkojen leposärkyyn. Tänään (ja myös yöllä) jalat on olleet kauhean painavat ja jäykät, ja itse vaan makaisin jatkuvasti, väsyttää niin. Voiko olla lääkkeen jälkivaikutusta vai ihan muuta vaan?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 3 ... 12
Lähetä aihe Tulosta