Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Talon hyviin tapoihin kuuluu, ettei käytä kopiosuojattua tai loukkaavaa materiaalia. Jos huomaat täällä jotain epäasiallista tai hälyttävää, ilmoita ylläpitäjille mod1 tai admin.
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 ... 7 8 9 10 11 12
Lähetä aihe Tulosta
Kipulääkitys (Luettu 61929 kertaa)
elisa
God Member
Poissa

Maailma on ikuinen keinulauta.
- Montaigne
Välisuomi
Sukupuoli: female
Re: Kipulääkitys
Vastaus #120 - 02.02.2008 - 09:38:17

lebris kirjoitti on 02.02.2008 - 01:39:52:

Happy Days...

...are here again! Toivottavasti kannabiksen myötä toteutuu. Hymiö

Vai tuleeko meistä sitte skitsoja? Epävarma

Neuropaattinen kipu on syvältä, vaikka onkin vain tuntohäiriö.
Siirry sivun alkuun

dg RR 2/05, työkyvyttömyyseläke 5/05 Rebif22 Rebif44

IP on kirjattu

Cud
God Member
Poissa

Errare humanum est
Tellus
Sukupuoli: male
Vastaus #121 - 05.02.2008 - 15:53:06

lebris kirjoitti on 02.02.2008 - 01:39:52:
Jätin suositusten mukaan KAIKKI muut särkylääkkeet pois paitsi en Neurontinia, joka kuulemani mukaan ärsyttää myös vatsaa???

Jep, kyllä ärsyttää (kokemusta on..).

Jippii, nyt olen päässyt siihen tilanteeseen että säryt herättä mut aamusin jo ennen kuin kello soi. Eli ei riitä että menen myöhään nukkumaan ja otan samalla Temgesiciä (ihanaa nukahtaa Temgesiciä kielen alla..), silti herään 4-5 tunnin kuluttua siihen että käsivarret ovat tulessa. Tietysti unenpuute lisää kipua, joten kiva oravapyörä..
Siirry sivun alkuun

I'm not quite what I thought I was but then again I'm maybe more - Queensryche - The Warning - Roads to madness

IP on kirjattu

Mymskä
Ex-jäsen

Vastaus #122 - 06.02.2008 - 14:25:02

Perunpa tässä puheitani. Cymbalta tuntui siis aluksi auttavan kovastikin tuohon jalkojen särkyyn, mutta eipä hätää! Se on jo tullut takaisin! Mitähän sitä seuraavaksi kokeilisi...

Mä en kyllä enää tiedä onko tämä nyt sitä stanan hermosärkyä vai jotain muuta vai sekoitus kaikkea. Osittain ainakin hermokipua, koska siihen tarkitetut lääkkeet auttavat osittain. Sais vaan sellaisen lääkkeen, jolla lähtisi tunto kokonaan. Ai niin, mutta mullahan on sairaus, jonka takia voisi lähteäkin! Ehe ehe.

Taas uusi koktaili kokeiltavaksi. Panokset kovenee... Vihainen
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Cud
God Member
Poissa

Errare humanum est
Tellus
Vastaus #123 - 07.02.2008 - 10:20:38

Mikä on tilanne tuon lääkekannabiksen kanssa? Jospa se olisi seuraava lääkekokeilu kun Neurontin ei auta ja Temgesic menettää tehonsa. Mielialalääkkeet eivät minulle sovi, joten niistä ei ole toivoakaan. Jos pitää valita kahden pahan välillä, eli kipu vai pahoinvointi, niin mielummin sitten kivut. Kun kiipeilee seinillä sentään näkee muita ihmisiä mutta pää pöntössä on aika yksinäistä. Eli jos palaan aluperäiseen kysymykseen, onko mitään toivoa että lähitulevaisuudessa voisi saada sitä lääkekannabista?
Siirry sivun alkuun

I'm not quite what I thought I was but then again I'm maybe more - Queensryche - The Warning - Roads to madness

IP on kirjattu

ada
God Member
Poissa

YaBB 1G - SP1 on Kuningas!

Vastaus #124 - 07.02.2008 - 10:39:15

Mulle neurologi sanoi,kun pähkäiltiin mun kipulääkkeitä,että
mitä järkeä on syödä hirveitä annoksia esim.Lyricaa,Neurontinia,
Temgesicia tms jos niistä ei ole apua!! -Jos tilanne on yhtä paha
syö niitä sitten tai ei. Maksa poksahtaa ja maha "repeää"!
Sitä kannabista odottelen minäkin kun ei mistään em.lääkkeistä
ole ollut apua.
Sähkölätkät takamuksessa ja selässä kerran päivässä lievittää
hiukkasen.Siis vain hiukkasen.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Lapakulma
Senior Member
Poissa

Vastaus #125 - 07.02.2008 - 11:08:53

Moi. STM ilmoittaa asiasta kuukauden sissällä. Huhtikuun ihan alussa STM pitää Lääkäreille seminaarin eli antaa ohjeistuksen sen käytöstä jne. Kyllä se Lääkekannabis on tulossa hoitomuodoksi Suomessa. Purkit olis tarkoitus saada apteekista Maaliskuun aikana näin lupasivat. Tiedän että moni saa avun Bedrocanista onhan siitä jo näyttöä. Toivotaan että tulis kivuton Kesä!! Eikä mitään tule jos ei sitä vaadi.. Kaksivuotta "tehokasta" painostusta! Hintana oli se että Maskuun ym. tuli porttikielto eli olen syrjäytetty. No nyt olen saamassa oikeuteni takaisin..?
Siirry sivun alkuun

ms  etenevä sekä borrelioosi  eläkkeellä  lääkitys Bedrocan

IP on kirjattu

Cud
God Member
Poissa

Errare humanum est
Tellus
Vastaus #126 - 07.02.2008 - 13:44:54

Lapakulma kirjoitti on 07.02.2008 - 11:08:53:
Kaksivuotta "tehokasta" painostusta! Hintana oli se että Maskuun ym. tuli porttikielto eli olen syrjäytetty. No nyt olen saamassa oikeuteni takaisin..?

Kiitos uhrautuksesta! Toivottavasti lääkärit sitten myös uskaltaa sitä kirjoittaa..

Neurontinia pitäisi ehkä taas lopettaa kun ei tunnu auttavan, tai sitten se auttaa, enhän minä tiedä kuinka paha tämä kipu olisi ilman niitä. Ainakin kivut ikäväsi muistuttaa itsestään jos ei ajoissa muista ottaa lääkkeitä. Temgesic toimii kyllä jotenkin mutta ei niin tehokkaasti kuin aluksi ja sitä on vaikea ottaa että se vaikuttaisi ympäri vuorokauden koska sen vaikutusaika on liian lyhyt. Reseptin mukaan saan ottaa niitä 1-3 vuorokaudessa mutta kun tehokas vaikutusaika on noin 3-4 tuntia, niin jää aika iso aukko kun pitää pärjätä ilman vaikutusta. Luulen että en pärjäisi ilman Neurontinia koska vaikka se ei poista kipuja, kuten olen aijemmin todennut, niin se kuitenkin poistaa sen pahimman ärsytyksen. Eli ilman sitä tulisi kivusta hulluksi mutta sen avulla pystyy hallitsemaan kipuja jotenkin. Ikäviä ne on kuitenkin.

Kun pari vuotta sitten sain Temgesic, niin ne auttoi todella hyvin ja silloin jätin Neurontin pois koska vatsa ei kestänyt niitä, varmaan osittain omasta syystä koska en tajunnut kuinka tärkeätä on ottaa samalla tarpeeksi nestettä ja kuinka tärkeä on mikä neste käyttää (ei kannata viinillä huuhtoa niitä alas..). Samalla kun sivuoireet meni ohi rupes niitten teho myös laskea ja nyt ne tehoaa vain murto-osan siitä mitä ne aluksi. Tosin, en halua sivuoireet takaisin.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

great_has_been
God Member
Poissa

Ahkeruus kovan onnenkin
voittaa
Helsinki, Kittilä
Vastaus #127 - 07.02.2008 - 13:47:31

Minulle neurologi lupasi jo monta vuotta sitten, että heti kun saa laillisesti reseptin kirjoittaa, resepti tulee.  

Mutta hän on kyllä aina ollut tarkka kipulääkityksen suhteen.  Ei saa käyttää liikaa, ja pitää vaihtaa aineita ei pääse tulemaan särkylääkesärkyä.
Siirry sivun alkuun

RR MS dg 03/99, atyyppinen MS 11/07&&Kokeiltu lääkitys: Rebif 99-02, Imurel 07, ivig 07 tarvittaessa&&Työkyvyttömyyseläkkeellä  99-&&Ei apuvälineitä, kävelymatka 50-500 metriä

IP on kirjattu

irma
God Member
Poissa

Vastaus #128 - 29.02.2008 - 11:25:22

Oletteko saaneet hermokipulääkettä yleislääkäriltä vai pitääkö ottaa yhteys neurolle. Eilen meni tilanne mahdottomaksi ("tein kuolemaa") kun tuntohäiriöpuolen hampaisiin äityi kipu (kolmoishermosärky?). Kipu on lamaannuttavin oire tässä taudissa. Yö meni jämä-tramalin voimin enkä ole vieläkään tolkuissani siitä. Karmea lääke. Sain juuri hammastuen rentouttamaan yönarskutusta vaan oireet oli jo ehtineet liian pitkälle.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

eero
Senior Member
Poissa

Päijät-häme
Vastaus #129 - 29.02.2008 - 12:39:58

Yleislääkärit kyllä kirjoittaa samat lääkket kuin neurokin,kovimmat aineet saa sitten kipupolilta,jos tarvis on.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Nasuliini
God Member
Poissa

käymme yhdessä ain, käymme
aina rinnakkain....
kokkola
Vastaus #130 - 29.02.2008 - 12:48:12

Joo, täällä kans ootellaan kannabista. Kipulääkearsenaali on melkoinen ja uusi resepti saatiin viime keskiviikkona (en muista nimee nyt, kun kirjotan tätä töissä). Kauheeta lääkkeitten kierrätystä, kun koko ajan on kipee jostain, eikä kipupolille pääse itkemälläkään. En ole kuulemma tarpeeksi kipeä.... Täh
Siirry sivun alkuun

Jo kävi ilo ilolle, riemu riemulle remahti, tuntui soitto soitannalle, laulu laululle tehosi.  Kalevala

IP on kirjattu

eero
Senior Member
Poissa

Päijät-häme
Vastaus #131 - 29.02.2008 - 14:20:49

Kävin juuri muutama viikko sitten kipupolilla ja tarjonta oli seuraava:vanhat lääkitykset pysyköön samana ja Lyricaa kokeillaan uudestaan parin vuoden jälkeen.Siitä kokeilusta kerroinkin sitten enemmän"Lyrican lopetus"-ketjussa.
Mitään "ihmeitä" ei ollut tarjolla,kannabista en edes kysynyt,vielä.Samat lääkkeet saa yleislääkäriltäkin,ei tarvitse kipupolille näköjään mennä.Tramalista sanoi ettei näe mitään syytä lopettaa jos kerran toimii,neurohan sitä lopetettavaksi halusi,vaikka esim.Lyrican sivuvaikutukset ovat moninkertaisesti pahemmat kuin Tramalilla.Näin siis minulla.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Iitaliina.
God Member
Poissa

~ PPMS ~

Vastaus #132 - 29.02.2008 - 22:32:53

Minä myös odottelen toimivaa lääkitystä kipuun... Ei meinaa jaksaa näitä millään. Ihan sama, mitä se lääke on kunhan vain auttaa.
Siirry sivun alkuun

Ihmiset unohtavat mitä olet tehnyt.
Ihmiset unohtavat mitä olet sanonut.
Mutta he eivät unohda niitä tunteita,
joita olet heissä herättänyt.

IP on kirjattu

irma
God Member
Poissa

Vastaus #133 - 02.03.2008 - 12:46:47

Purukisko vei muutamassa yössä parhaimmat terät lihasjännitykseltä joten tilanne voi normalisoitua. Taitaa olla jonkinmoinen pahis menossa, kun alaleuka laukkaa, on tasapainohäilriötä ja älytöntä nukkumista. Ehkä tramal-yön tokkura oli tätä pahis-tokkuraa osaksi. Sen kyllä ymmärsin että hermokipu on raastavaa ja täysin invalidisoivaa ja että sen poistamiseksi tai lieventämiseksi tekee mitä tahansa. Toisilla on ehkä korkeampi kipukynnys mutta minä menen ihan kyykkyyn kivusta, haukon vain henkeä. Pyydän kyllä varalle jotain kipulääkettä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Cud
God Member
Poissa

Errare humanum est
Tellus
Vastaus #134 - 03.03.2008 - 10:54:39

irma kirjoitti on 02.03.2008 - 12:46:47:
Toisilla on ehkä korkeampi kipukynnys mutta minä menen ihan kyykkyyn kivusta, haukon vain henkeä. Pyydän kyllä varalle jotain kipulääkettä.

Neurontin on siitä hyvä, että vaikka se ei poista kipua, niin se kumminkin rauhoittaa kipusignaalit sen verran ettei mene kivusta kyykkyyn ja pystyy toimimaan vaikka sattuu. Vaikka pärjää ilman kipulievitystä, niin on hyvä että sitä on varalla koska jos iskee paha kohtaus on paha olla ilman. Itselle tulee melkein paniikki jos ei ole järeämpiä aseita kipua vastaan kun kipu pahenee. Joulunaikoihin kävi niin että Temgesic loppui ja kivut paheni. Apteekista se oli loppunut mutta onneksi löytyi toisesta mutta en tiennyt saanko sitä vai ei ja se ei ollut mikään mukava tilanne. Oikeastaan aika ahdistava tilanne kun tietää mitä ne kivut on ilman lievitystä, ja kun tietää mitä ne on vaikka on lievitystä, niin mielikuvitus rupee tekemään temppujaan pahentamaan tilannetta.

Hieman mietityttää mikä on pahempi kipu vai kivun pelko. Pikanttina lisänä on kipulääkityksen sivu- ja vieroitusoireet. Tähän asti on jaksanut sillä että on ollut pieni toive siitä että tämä kipu joskus häviäisi, kun se on hieman lieventynyt alkuajasta, mutta viiimeiset 3 vuotta se ei ole kuitenkaan muuttunut mihinkään ja en tiedä miten jaksan loppuelämän tämän kanssa. En myöskään tiedä miten sisäelimet kestävät jatkuvaa kipulääkitykset käyttöä, eihän nämä lähes 6 vuottakaan ole mennyt ihan ongelmitta.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 ... 7 8 9 10 11 12
Lähetä aihe Tulosta