Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Avattu maanantaina 24. syyskuuta 2001
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 
Lähetä aihe Tulosta
Joogasta... (Luettu 23002 kertaa)
elisabet
God Member
Poissa

dg. -99, benigni, lääk.atsatiopriini,
töissä

Sukupuoli: female
Re: Joogasta...
Vastaus #15 - 23.01.2008 - 10:05:57

oli hyvä juttu palata takaisin joogaan, vaikka tuntuikin hiukan raskaammalta kuin muistin. heräsin aamulla virkeämpänä ja verensokerit tietty matalammat kuten muunkin liikunnan jälkeen.

joogassa on se hyvä puoli, että asanat voi tehdä tosi yksilöllisesti ja kulloisenkin tilanteen mukaan. nyt mulla tuntuu paremmalta tehdä raajojen liikkeet kevyemmin ja käyttää enemmän vatsa- ja selkälihaksia. tärinöitä en ole kokenut ikäviksi, mutta kipuja vältän. siksi nyt pienemmät ja kevyemmät raajojen liikkeet.
Siirry sivun alkuun

"joka kohdalla on vaikutuksensa, riippumatta siitä, palaako sama tai samanlainen koskaan uudestaan."

IP on kirjattu

Neilikkamies
Full Member
Poissa

00550 Helsinki
Sukupuoli: male
Re: Joogasta...
Vastaus #16 - 08.02.2014 - 13:36:42

Olen nyt käynyt muutaman kerran Helsigin joogayhdistyksen Joogahuoneella. Se on kävelymatkan päässä kotoa ja 10 kerran lippu maksaa elekeläisalennuksella 90 €. Se on ilman sponsorointia halvempi kuin 10 kerran lippu Shantissa HUMS:in sponsoroimana.

Tarjolla on useita ryhmiä, mutta minua kiinnosti päiväsaikaan olevat hatha-ryhmät. Eräs ystäväni toimii joogaohjaajana tuolla. En mennyt hänen ryhmäänsä, mutta sain hyviä vinkkejä ohjaajista.

Päädyin kokeilemaan toista Liisa Tuffnerin päiväryhmää ma klo 13. Tuffner on eläkkeellä oleva sairaanhoitaja, jos on työskennellyt selkärankavammaisten kanssa töissä ollessaan. Tyyli on lempeä ja rauhallinen ja muistuttaa parhaillaan hengityksen tiedostavaa kävelymeditaatiota. Neljän kerran jälkeen olen ryhtynyt tekemään asanoita kotona, todennut räsymaton riittämättämäksi, ryhtynyt välineurheilijaksi ja ostanut oman joogamaton.

Kävin 25 vuotta sitten kansalaisopiston joogaryhmässä ja olin ainoa mies 20 daamin seurassa. Se oli vähän haalea kokemus, koska sen henkisyys oli pintapuolista eikä vienyt minnekään. Sama kokemus karateryhmässä.

Tässä välillä 25v aikana ei ole ollut aikaa eikä virtaa joogalle. Päähuomio on ollut meditaatiossa. Tunnen toisaalta useita, jotka joogaavat, koska se tukee meditaatiota ja tunnen myös niitä, jotka meditoivat, koska se tukee joogaa.

Nyt kun on sairauslomalla, on aikaa, ja oma neurologikin kehotti menemään joko jooga- tai pilatesryhmään. Vuodenvaihteessa olin 10 päivän meditaatioleirillä, jossa istuttiin paljon ja jalat jäykistyivät nopeasti eikä pieni ulkoilukaan auttanut ja pidempi lenkki sai jalat ihan tukkon ja oli vaikea kävellä. Jotain piti tehdä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 
Lähetä aihe Tulosta