Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Avattu maanantaina 24. syyskuuta 2001
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 3 4 5 
Lähetä aihe Tulosta
Tietoa Tysabrista (Luettu 94260 kertaa)
kaarinas
Junior Member
**
Poissa

I Love YaBB 2!
pohjanmaa
Sukupuoli: female
Re: Tietoa Tysabrista
Vastaus #45 - 17.06.2010 - 14:29:55

Jepulis, tunti piti olla tarkkailussa. Ja tosin mulle hoitaja tarkasti labrat, eikä lekuria näkynyt missään vaiheessa vaikka mulle oli kerrottu, että pitää joka kerta käydä Täh
Iltapäivällä mulle sitten soitti joku neuro kotiin ja kyseli, että mitenkä olen voinut kun maanantaina olen tiputuksessa ollut??
Siis täh?? Olin siis torstaina. Kävimme sitten siinä mielenkiintoisen keskustelun  Silmänisku.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sinnocence
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #46 - 19.06.2010 - 13:26:50

TAYSissa laitetaan eka Tysabri 1h ja sit perään suolaliuosta 1h (tarkkailu).
Siirry sivun alkuun

Dg 02/2010, Tysabri 02/2010. Tauotettu 05/2011 raskauden vuoksi. Synnytys 02/2012. Tysabrin uudelleenaloitus 04/2012.

http://sinnocencedreams.blogspot.com/

IP on kirjattu

jalmari
Senior Member
Poissa

Jokiloinen
Sukupuoli: male
Vastaus #47 - 19.06.2010 - 22:09:58

Sinnocence kirjoitti on 19.06.2010 - 13:26:50:

Tuossa taitaa olla monenlaista käytäntöä. Itse saan aluksi setiritsiinipillerin ja suolaliuosta tiputetaan n. vartin, jonka jälkeen vaihdetaan tysabriin. Lääke valuu n. tunnissa jonka jälkeen tiputellaan heti perään 15-30 min. suolaliuosta.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sinnocence
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #48 - 20.06.2010 - 14:47:59

jalmari kirjoitti on 19.06.2010 - 22:09:58:

Tuossa taitaa olla monenlaista käytäntöä. Itse saan aluksi setiritsiinipillerin ja suolaliuosta tiputetaan n. vartin, jonka jälkeen vaihdetaan tysabriin. Lääke valuu n. tunnissa jonka jälkeen tiputellaan heti perään 15-30 min. suolaliuosta.

Ai? Mä olen nähnyt vaan tätä samaa käytettävän, mutta jos niin sanot niin uskon  Silmänisku
Siirry sivun alkuun

Dg 02/2010, Tysabri 02/2010. Tauotettu 05/2011 raskauden vuoksi. Synnytys 02/2012. Tysabrin uudelleenaloitus 04/2012.

http://sinnocencedreams.blogspot.com/

IP on kirjattu

admin
YaBB Administrator
Poissa

Olen kärryillä
Helsinki
Vastaus #49 - 06.08.2010 - 12:16:07

Siirry sivun alkuun

Aapo
IP on kirjattu

jalmari
Senior Member
Poissa

Jokiloinen
Vastaus #50 - 17.08.2011 - 11:57:16

Näkyy tulleen tuo sama käytäntö tänne periferiaankin. Tabletti huuleen ja Tysabri suoneen jonka jälkeen vartti suolaliuosta hännäksi.
Verenpaineet otetaan kyllä ennen jälkeen tiputuksen. Painoa seurataan joka kerta, ei se ole pahemmin muuttunut.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Jerry
Ex-jäsen

Kun lääkitys lopetetaan....
Vastaus #51 - 29.08.2011 - 18:35:06

Lisää tietoa Tysabrista ja taudin aktiivisuudesta kun lääkitys lopetetaan. Pääsääntöisesti tauti palaa entiselle uralleen 4-7kk kuluessa lopetuksesta. Lisäksi on mahdollista että tysabrin lopettaminen laukaisee ärhäkämmän tautimuodon joillekin potilaille. Ja teksti....

Lähde: Auto-Immune postituslista.
-----------------
Posting of the following article has been approved by The Doctor's Guide to the Internet(TM)) (http://www.docguide.com)

Source: Expert Rev Neurother

What happens when natalizumab therapy is stopped?; Schaaf SM, Pitt D, Racke MK; Expert Review of Neurotherapeutics 11 (9), 1247-50 (Sep 2011)

Evaluation of: O'Connor PW, Goodman A, Kappos L et al. Disease activity return during natalizumab treatment interruption in patients with multiple sclerosis. Neurology 76(22), 1858-1865 (2011). Natalizumab is an α-4 integrin antagonist used for the treatment of relapsing multiple sclerosis (MS). Concerns with the drug have a risen owing to a heightened risk of progressive multifocal leukoencephalopathy, which has caused some physicians to interrupt or stop treatment altogether. The article under review evaluates the safety of natalizumab treatment interruption, including the rate and magnitude of the return of MS disease activity toward baseline levels by clinical and MRI measures. The investigators found that by 4-7 months after natalizumab treatment interruption, MS disease activity began to reach baseline levels, which is consistent with the known elimination kinetics of natalizumab. The duration of prior natalizumab exposure or alternate MS treatments during interruption was demonstrated to not affect return of disease activity. Despite nearly similar disease activity after natalizumab treatment, patients with highly active disease prior to treatment had a return of disease activity that was greater in magnitude when compared with those with less active disease. Most significantly, the study did not show evidence of rebound following natalizumab cessation. We agree with these conclusions, but note that a subgroup of MS patients may demonstrate highly active disease after natalizumab cessation.

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Ubuzaga
YaBB Newbies
*
Poissa

Spastinen Marakatti
HKI
Vastaus #52 - 05.06.2012 - 16:37:23

olen ollut jo 6kk ilman ja silti on rrms. onneksi ei muuttunut sekundaari progressiiviseksi tässä ajassa tosin  doksimysiini yms tulehdusta poistavaa auttavat asiaa.
Siirry sivun alkuun

diagnoosi g35 ms, PMl  icd-9 D046.3
ICD-10 A81.2 tysabri laski allensa
lääkitykset:
tysabri 2008-2011
doksimysiini 2012-20XX
copaxone
2012-20XX

IP on kirjattu

Hanna
God Member
Poissa

YaBB 1G - SP1 on Kuningas!

Tampere
Vastaus #53 - 13.10.2012 - 16:38:18

Huomasin tossa, että Mitoksantronia saaneet, eivät saisi ottaa Tysabria enää. Näin ne ajat muuttuu ja tieto lisääntyy.
Siirry sivun alkuun

RR dg. 12/99,04/00 Lääkityksenä mennyt 05/00- -04 Betafeon, Rebiff44, Copaxone, Rebiff22, Rebiff 44; 09/04 MitoksantroniX2; 03/08 TysabriX1. Ei tiedossa tulevaa lääkitystä...

IP on kirjattu

jalmari
Senior Member
Poissa

Jokiloinen
Vastaus #54 - 25.01.2013 - 20:45:02

Yli 4 vuotta (49 kertaa) tuli käytyä tysabritiputuksissa ja nyt neurologi totesi, että ei tässä enää uskalla jatkaa. Olisi pitänyt kai lopettaa jo ajat sitten. En minä mitään erityistä ole huomannut paitsi sen, että tiputuksen teho alkoi jäämään vain viikon-kahden mittaiseksi. Nyt on sitten seuraavan tipottelun aikaan aloitettava kortisonipulssi (3 päivää päivittäin 14 kpl 40 mg tablettia) ikäänkuin varmistukseksi. Ei tässä varmaan tarvitse suuhunsa laittaa muuta syötävää moneen päivään, kun lisäksi laitettiin Lioresalia reilumpi annos eli nostettiin tasolle 3 x 25 mg. Johan niitä pillereitä on muutenkin kourallinen. Saa nähdä mitä tuleman pitää.
Kesällä katsotaan jos vaikka sitä sativexia, kun se nyt ensin tulee korvattavaksi. Neurologin mukaan näin käy joskus kesäkuulla?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Juliane85
God Member
Poissa

Etelä-Suomi
Vastaus #55 - 06.08.2015 - 18:06:29

Mietin joskus, miten näitä lääkkeitä MS-ihmisille annetaan. Mulla on ollut Tysabri. Se on Natalizumab. Tällaiset nimet saavat minut voimaan huonosti.  Odotan vauvaa, enkä haluaisi ottaa lääkkeitä ollenkaan. - Marianna  Hymiö
Siirry sivun alkuun

”Pimeys ei voi karkottaa pimeyttä; vain valo voi tehdä sen. Viha ei voi karkottaa vihaa; vain rakkaus voi tehdä sen”. - Martin Luther King jr.
Näe metsä puilta - maalaisjärkeä unohtamatta - Pirjo L.

IP on kirjattu

VPS358
Global Moderator
Poissa

Yhden sortin pölvästi

Parkano
Vastaus #56 - 06.08.2015 - 20:08:15

Otahan nyt ihan rauhallisesti ja juttele oman neurologisi ja synnytyslääkärisi kanssa, niitten luulisi osaavan neuvoa asiassa...

T: Vesku
Siirry sivun alkuun

Diag. ja SE 2007
Rebif -07-09
Projekti- ja Laatuinsinööri (BSc)
Työpaikan verkon Admin EVP.
Asiantuntemattomuuden antamalla 100% varmuudella

IP on kirjattu

Rami
Senior Member
Poissa

”Nikita, haluaisin tilata
yhden nootin.”

Vastaus #57 - 08.08.2015 - 09:56:36

Juliane85 kirjoitti on 06.08.2015 - 18:06:29:
Mietin joskus, miten näitä lääkkeitä MS-ihmisille annetaan. Mulla on ollut Tysabri. Se on Natalizumab. Tällaiset nimet saavat minut voimaan huonosti.  Odotan vauvaa, enkä haluaisi ottaa lääkkeitä ollenkaan. - Marianna  Hymiö

En odota ketään, enkä haluais käyttää lääkkeitä, en haluaisi MS-diagnoosia... mä en halua, kukas minulta kysyy
Siirry sivun alkuun

”Aaaaauuuaaaaahhhhhhhh ööooorrrrrgyuhhhhh.. vvieellll yksch hei jookoschtaa..?”

kansansanonta

IP on kirjattu

Rami
Senior Member
Poissa

”Nikita, haluaisin tilata
yhden nootin.”

Vastaus #58 - 08.08.2015 - 10:58:17

Rami kirjoitti on 08.08.2015 - 09:56:36:
Juliane85 kirjoitti on 06.08.2015 - 18:06:29:

En odota ketään, enkä haluais käyttää lääkkeitä, en haluaisi MS-diagnoosia... mä en halua, kukas minulta kysyy

jos mä en taho
Siirry sivun alkuun

”Aaaaauuuaaaaahhhhhhhh ööooorrrrrgyuhhhhh.. vvieellll yksch hei jookoschtaa..?”

kansansanonta

IP on kirjattu

Caroline80
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Kaarina
Vastaus #59 - 08.08.2015 - 14:34:07

Tysabrí olisi pitänyt jo vaihtaa, mutta en vieläkään ole tehnyt mitään. Kiire ei kuitenkaan ole. Hymiö
Siirry sivun alkuun

Carpe diem, quam minimum credula postero. ”Tartu päivään, älä luota huomiseen.” Hymiö

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 3 4 5 
Lähetä aihe Tulosta