Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Tervetuloa Parlamenttiin, MS-keskustelupalstalle. Terveisin Aapo Halko
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 3 ... 28
Lähetä aihe Tulosta
Rebifin käyttäjille, kertokaa kokemuksia vol. 2 (Luettu 152134 kertaa)
sihteeri
God Member
Poissa

Ähtäri
Sukupuoli: female
Rebifin käyttäjille, kertokaa kokemuksia vol. 2
02.01.2008 - 18:19:55

Muokattu:
Tästä onkin sitten hyvä jatkaa uudessa ketjussa Rebifin käyttökokemuksia, kun tuo edellinen ketju on laajentunut yli äyräidensä. Uusi vuosi ja uudet kujeet

Do ni, mitähän sitten mahtaa kertoa se, että mun leukkarit on laskeneet alle raja-arvojen ja erityisen alhaalla ovat neutrofiiliset leukosyytit?
Nyt kuulemma seurataan tiuhempaan, mitä niille tapahtuupi.

Olin vaihteeksi erikoistuvalla tohtorilla, joten eipä sitten sen kummemmin selittänyt, mitä toi tarkottaa ja mitä seuraa, jos eivät lähde nousuun?

Siirry sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 03.11.2011 - 13:33:54 Kirjoittaja Ei tiedossa »  
IP on kirjattu

JerryLeeLewis
Ex-jäsen

Re: Rebifin käyttäjille, kertokaa kokemuksia.
Vastaus #1 - 03.01.2008 - 20:04:22

Hmm...onks kellään????     Kieli

Siis tietoo. Tai kokemusta. Yritin tänään olla täyden päivän ilman särkylääkkeitä mutta nyt illasta alkoi tuntumaan että raajat putoo pois. Annoin periksi ja otin sen buranan. Eilen oli siis se pistospäivä, tähän mennessä olen tullut siihen tulokseen että piikki-iltana otettu kipulääke on minulle jokseenkin turha, mutta seuraava päivä on se olennainen.

Se varsinainen kysymys on että kuinka pitkälle seuraavaan päivään rebif on muille aiheuttanut sivuoireita? Mulla edelleen se 22:nen annos.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

sasaliini.
God Member
Poissa

Paras kosto on nauttia
elämästä.
Uusimaa/Hyvinkää
Vastaus #2 - 03.01.2008 - 20:08:23

^ Mulla sivarit jää pistosyöhön.
Eli riittää kun otan buranan tunti pistoksen jälkeen. Jos en ota, sivarit saapuvat nykyisin 2-4 tunnin sisällä. Horkka ja kaamean kovat lihaskivut.  Pelästynyt Ei niitä kestä.

Seuraavana päivänä olo on normi.
Mitä nyt sitä jäykkyyttä, mut sen jo kestää.
Samat sivarit mulla oli 22 ku tällä 44...ei muutosta.
Siirry sivun alkuun

Diagnoosi 04/07, RR, Copaxone, työssä 6h/pvä....
WWW sasaliini.  
IP on kirjattu

JerryLeeLewis
Ex-jäsen

Vastaus #3 - 03.01.2008 - 20:47:56

Joo tää nyt on sinällää mulle vähän kysymysmerkin arvoinen juttu kun lääkäristä lähtien kaikki toitottivat niiden sivuoireiden läsnäoloa muutama tunti piikin perään. Kukaan ei puhunut seuraavasta päivästä saatikka illasta...

WTF???
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Manna
God Member
Poissa

Oulu/Haukipudas
Vastaus #4 - 04.01.2008 - 09:52:54

Mulla oli siekkarit(=päänsärky) vielä aamulla herätessä, mutta menivät aika pian sitten ohi. Illalla pistän siinä 8-10 välillä. Ennen nukkumaan menoa kun otin parasetamolin, niin ei ollut oireita ollenkaan ja nyt ne on jääneet jo muutenkin pois.
Siirry sivun alkuun

Dg 09/05, RR, Copaxone, töissä

IP on kirjattu

sasaliini.
God Member
Poissa

Paras kosto on nauttia
elämästä.
Uusimaa/Hyvinkää
Vastaus #5 - 04.01.2008 - 10:40:44

^Unohdin...muistin vasta ku manna tuosta kirjoitti.
Alussa oli aina sitä päänsärkyä aamulla. Jouduin siis ottamaan buranaa aamullakin.
Mutta tajusin just että ne aamupäänsäryt on lähteneet pois. Eikä burana purkilla tule käytyä enää sen takia. Jes!  Hymiö

Tosin onhan niitä päänsärkyjä edelleenkin, mutta eivät liity pistospäiviin mitenkään. Tulevat sattumanvaraisesti. Ihan siis tavis päänsärkyjä.
Siirry sivun alkuun

WWW sasaliini.  
IP on kirjattu

Manna
God Member
Poissa

Oulu/Haukipudas
Vastaus #6 - 04.01.2008 - 11:12:44

^ Joo ei oo tavispäänsäryt mihinkään kaikonneet, mutta nuo Rebif-päänsäryt on.

Oliko sulla, sasaliini, nuo Rebif-päänsäryt erilaisia kuin tavis? Mulla se oli sellasta vasemmalla ohimolla olevaa jäytämistä, ihan erilaista kuin päänsärky muuten
Siirry sivun alkuun

Dg 09/05, RR, Copaxone, töissä

IP on kirjattu

kaarinas
Junior Member
**
Poissa

I Love YaBB 2!
pohjanmaa
Vastaus #7 - 04.01.2008 - 12:23:00

täytyy yhtyä edellisiin, päänsärky on tosin helpottunut uuden rebiffin myötä. ns tavis päänsärkyä mulla on aina ollut todella harvoin, mutta piikityksen alettua päätä on takonut tooodella usein. mutta lihahaksia särkee lähestulkoon joka piikin jälkeen aina seuraavana päivänä. eritoten reisilihaksia(tai oletettuja Virnistys).kävely on todella rasittavaa, mutta täytyy sanoa että joskus kipu hellittää kun nappaan 600 buranan ja teen kävelylenkin, vaikkakin jalat painaa tonnin ja vasen jalka temppuilee miten sattuu. onneksi ei aina lihakset kipuile, mutta jotenkin tykkään että tää uusi on mulle parempi kuin vanha versio.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

elisa
God Member
Poissa

Maailma on ikuinen keinulauta.
- Montaigne
Välisuomi
Vastaus #8 - 04.01.2008 - 20:35:50

Lainaus:
Kukaan ei puhunut seuraavasta päivästä saatikka illasta...

WTF???

Jokaisen elimistö toimii varmaan vähän erilailla tai eri aikataulussa, mutu- arvio.
Siirry sivun alkuun

dg RR 2/05, työkyvyttömyyseläke 5/05 Rebif22 Rebif44

IP on kirjattu

sasaliini.
God Member
Poissa

Paras kosto on nauttia
elämästä.
Uusimaa/Hyvinkää
Vastaus #9 - 04.01.2008 - 21:05:47

Manna kirjoitti on 04.01.2008 - 11:12:44:
^ Joo ei oo tavispäänsäryt mihinkään kaikonneet, mutta nuo Rebif-päänsäryt on.

Oliko sulla, sasaliini, nuo Rebif-päänsäryt erilaisia kuin tavis? Mulla se oli sellasta vasemmalla ohimolla olevaa jäytämistä, ihan erilaista kuin päänsärky muuten

Aika lailla samanlaista. Jäytävä kuvaa hyvin.
Siirry sivun alkuun

WWW sasaliini.  
IP on kirjattu

Marje
Junior Member
**
Poissa

Viro
Vastaus #10 - 04.01.2008 - 22:58:59

Tänään sitten kävin neurolla.Vasempi jalka vieläkin heikompi(se ensimmäisestä kohtauksesta)
Sain uuden pakkauksen lääkettä.Ja oli MRT.Sivareita ei ole enää ollut,lihaskivut vaan.Joskus sattu pistos tosi paljon(kun teen väärän paikkaan,peffassa).Ongelma on vaan se,että olen laihdunut kuukaudessa 10 kiloa,lääkärikin oli ihmettynyt.He ottivat  kokeet ja sanoivat että tutkivat syyn.
Siirry sivun alkuun

WWW Marje  
IP on kirjattu

Itta
Full Member
Poissa

Elämä hymyilee kuin silakka
piimätuopissa.
Keski-Suomi
Vastaus #11 - 06.01.2008 - 17:30:51

Nyt sitten uutta rebiffiä aloin pistämään.

Reilun kahden kuukauden jälkeen, vanhalla koostumuksella, pistoskohtiin alkoi tulla punaisia plänttejä, jotka kutisivat. Reisiin pahimmat. Toivottavasti kutinasta pääsee eroon.

Minusta tuntuu, että siekkareita on alkanut tulemaan vähitellen. Tai sitten työstressi on huipussaan.
Mutta voiko jalkojen, erityisesti reisien jäytäminen johtua rebiffistä? Kankeammaksikin olen muuttunut.
Väsyneemmältäkin vaikutan. Buranaa kuluu ihan kiitettävästi.
Elämä vähän kuin väkisin taablaamista.

Kertokaahan, miten te pistätte käsivarsiin. minä en pistä sinne lainkaan?

Mitä tapahtuu jos jää pistos väliin? Jääkö vaan väliin ja jatkuu sitten normaalisti?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Mymskä
Ex-jäsen

Vastaus #12 - 06.01.2008 - 18:01:53

Itta kirjoitti on 06.01.2008 - 17:30:51:
Kertokaahan, miten te pistätte käsivarsiin. minä en pistä sinne lainkaan?

Mitä tapahtuu jos jää pistos väliin? Jääkö vaan väliin ja jatkuu sitten normaalisti?

Minä en pistä ollenkaan käsivarsiin. Joskus olen antanut toisen pistää, jos on sattunut olemaan sopiva ihminen käsillä, mutta käsivarsiin tuli kaikkein kipeimmät jäljet.

Jos pistos jää väliin, jatkat vain samaan malliin. Pääasia on, että pistosten väliin jää se 48 tuntia. Yhden piikin unohtuminen ei hetkauta hoitoa suuntaan eikä toiseen. Tietysti toivotun tehon saavuttamien edellyttää säännöllisyyttä jne. mutta kyllä se inhimilliset unohdukset ja sen sellaiset kestää. Joskus on vaa tilanteita, jolloin ei yksinkertaisesti pystykään piikittämään. Ei kannata stressata turhaan.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

elisa
God Member
Poissa

Maailma on ikuinen keinulauta.
- Montaigne
Välisuomi
Vastaus #13 - 06.01.2008 - 18:03:08

^ Pistän käsiin härvelillä, kuten muihinkin paikkoihin. Käsistänikin löytyy läskiä riittävästi. Nolostunut
Hoitaja sanoi, että käsiin voisi pistää härvelin "ykkösvaihteella", kunhan lääke vain menee ihon alle. Itse olen pistellyt joka paikkaan kakkosvaihteella.

Yhden pistoskerran unohtuminen ei haittaa mitään. Itsellänikin silloin aluksi unohtui jonkun kerran pistospäivä.
Siirry sivun alkuun

dg RR 2/05, työkyvyttömyyseläke 5/05 Rebif22 Rebif44

IP on kirjattu

Mymskä
Ex-jäsen

Vastaus #14 - 06.01.2008 - 19:33:10

Mitä ihmeitä ovat härvelin ykkös- ja kakkosvaihteet?? Mulla on ollut autoinjektori käytössä viimeksi vuosia vuosia sitten... Silloin se oli sellainen tykki, että oksat pois.

Mulla unohtui pistos viimeksi tällä viikolla. Piikin olin kyllä ottanut valmiiksi esille ja Buranankin otin, mutta unohdin sitten pistää. Ja mä olen siis piikitellyt jo melkein 12 vuotta.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 3 ... 28
Lähetä aihe Tulosta