elisa kirjoitti on 09.06.2008 - 14:10:48:Olisikohan tämä "humiseva harju"- tyyppinen vähän outo huimaava olo Cymbaltan sivari? Eilen illalla varsinkin tuntui huippaavan, vaikka olin pitkälläni
.
Triptylin alkuajoista en muista mitään vastaavaa olotilaa.
Kaipa tämä tästä tasoittuu, on vielä niin alussa tämän lääkkeen käyttö.
Mulla tuli Cymbatasta alussa manian tyyppistä olotilaa, kävin niin uskomattomilla kierroksilla, että siinä ei ollut enää mitään hauskaa... Mutta sitä kesti onneksi vain muutaman päivän. Sen jälkeen mielialat sahasivat aivan laidasta laitaan, epätoivosta riehakkaaseen hilpeyteen. Kunnes sitten tasaantuivat muutaman kuukauden aikana (joka oli mielestäni kamalan pitkä aika odotellessa). Sen jälkeen on ollutkin ihan hyvä meininki.
Voi olla, että hyvä oloni on vain lääkkeiden aiheuttamaa euforiaa, mutta oikeesti: ketä kiinnostaa? Mulla on niin hyvä olo ettei ainakaan pariin vuoteen, en haudo synkkiä, enkä enää suunnittele päivieni päättämistä. Olen jopa ihan tyytyväinen, etten sitä tehnyt.
Paukkuja riittää muuhunkin, kun ei tarvitse niitä tuollaiseen haaskata.
Mitä väliä sillä on, mikä sen muutti? Sain elämäni takaisin ja sillä hyvä. Olen enemmän kuin tyytyväinen tilanteeseen.
Oho, meni vähän ohi aiheen jo, mutta piti sanomani, että minulla taas Triptylin aloitus/annostuksen nosto aiheuttaa alussa humisevaa oloa ja huimausta ja väsymystä, mutta Cymbalta toi van hetkellisesti maanisen olon. Ei muita sivuvaikutuksia (kai?).