Pia kirjoitti on 05.07.2009 - 22:44:36:En tiedä salaliitosta, mutta olen täysin samaa mieltä tuputtamisesta. Beta ei käynyt 2001-2002. Sivuoireet olivat massiiviset (suurempi jäykistyminen, kipu ja särky kuin MS:stä, jatkuva yleinen sairauden tunne, lopulta itsemurha-ajatukset ja anafylaktinen shokki).
Copasta 2003 tuli kudoskatoa pistoskohtiin, hormonihäiriöt ja vaikeat niveloireet (artriitti). MS-hoitaja yritti sittemmin ylipuhua minua Avonexiin, lupasi joulutarjoukset ja ilmaiset kuukaudet, kunhan vain olisin tehnyt päätöksen siltä istumalta. Miksi se oli hänelle niin tärkeää??
Myöhemmin kysyin neurologilta, yrittäisikö hän minun tapauksessani Avonexia, tai määräisikö läheiselleen, jos lääkkeistä tulee huonompi olo kuin MS-taudista.
Hän oli sitä mieltä, että satsaisi omalla kohdallaan ja läheistä koskevassa tapauksessa silti siihin toivoon ettei MS etene.
Mahdollisuus on 30 %.
Minä valitsin sen 70%, että tämä menee kuten menee, mutta ei ainakaan lääkkeen aiheuttamilla rajoituksilla.
Minäkin valitsin myös sen 70% ja minun tarina on melkein sama. Isoin ero on se, että lopetin Copan käyttö ennen kuin sain kudoskatoa. Rebif on minun mielestä myrkkyä ja en ole elämässäni ollut niin sairas kuin silloin. Luulin ihan oikeesti että kuolen ja toisin kuin neurologi uskoo, syy ei ollut masennus vaan se että olin niin sairas. Neurologi jotenkin sai päähänsä että masennus teki mut kipeeksi eikä toisinpäin kuten järjellä voisi ajatella.
En ymmärrä miksi tyrkytetään erittäin vahvoja kipulääkkeitä, huumeita, kun on miedompia vaihtoehtoja mitä voisi edes kokeilla. Käytän Temgesiciä päivittän, eli morfiinijohdannainen, ja saan siitä vakavia sivuoireita jotka häiritsevät elämää. Olisi kiva kokeilla miten elämä olisi ilman lääkkeitä joka sekoittavat kaiken.
Olen käyttänyt myös Neurontia ja Lyricaa mutta ne maksavat paljon ja eivät tee paskaakaan. Enimmillään söin 12 x 300 mg Neurontinia ja pää oli jakuvasti sekaisin. En pystynyt ajattelemaan kunnolla ja ainut hyöty oli hieman korkeampi kipukynnys, mutta sama kipu, ja suolisto on pilalla koska se aiheutti krooninen katarri. En ymmärrä miten kannabis voi olla niin vaarallinen verrattuna näihin muihin lääkkeisiin. Jos ei sovi niin voihan sitä lopettaa mutta päättäjät kai pelkäävät että joku voisi nauttia siitä käytöstä ja sehän olisi kamalaa jos MS-tautia sairastava ihminen saisikin nauttia elämästään...
Ehkä mun pitäisi pyytää lääkekannabista seuraavaksi mutta olen huono pyytämään kun en usko että saisin sitä. Olen jatkuvasti vihainen kun on jatkuvasti kipuja ja kunnon apua ei saa mistään. TEKIS MIELI HUUTAA...