Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Parlamentti on paikka jossa jokainen saa puhua. (parlare, it. puhua)
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 ... 54 55 56 57 58 
Lähetä aihe Tulosta
CANNABIS FLOS varieteit BEDROCAN:Lääkkeenä (Luettu 520104 kertaa)
ms+pot
Junior Member
**
Poissa

Parlamentaristi
Keski-Suomi
Sukupuoli: male
Re: CANNABIS FLOS varieteit BEDROCAN:Lääkkeenä
Vastaus #825 - 06.10.2013 - 10:10:05

Bedrocanin kanssa täytyi vielä pari vuotta sitten ilmoittaa ajoissa (jopa 2kk ennen) apteekkiin seuraavan ostettavan lääke-erän määrä, niin he tilasivat sen varastoon. Nykyisellään Bedrocanin käyttäjiä on jo sen verran, että ainakin Kaukajärven apteekki pitää lääkkeestä pientä varastoa ja paria kuukautta etukäteen ilmoittamista ja odottelua ei enää tarvita.

Eilen julkaisin blogissani kirjoituksen, jossa vertailin Sativexin, Bedrocanin ja Bediolin hintoja kannabinoidipitoisuuksien pohjalta, tämä on asia, jota on usein kysytty. Mukana vertailussa myös kotikasvatettu lääkekannabis.

Kustannusvertailu: Sativex on kallista!

Sativexin kalleus tarkoittaa myös sitä, että mikäli Sativex tulee jossain vaiheessa korvattavaksi lääkkeeksi, on se yhteiskunnalle vähintäänkin 5 kertaa kalliimpaa kuin jos korvaisivat Bedrocanin tai Bediolin.
Siirry sivun alkuun

Käytössä Bediol- ja Bedrocan-lääkekannabis
IP on kirjattu

Agazere
Senior Member
Poissa

Parlamentaristi

Sukupuoli: female
Vastaus #826 - 06.10.2013 - 11:06:37

Tällä hetkellä Bedrocanin ja Bediolin hinta Turussa on 14,5e/g. Yhden purkin hinta siellä on 72e ja jokuset sentit päälle.

Turussa ainakin Bediolin kohdalla yleensä riittää, kun joitakin päiviä ennen soittaa ja ilmoittaa, että on tulossa lääkettä hakemaan. (Jos asuu yli 200km päässä, niin lähetykseen on sitten omat ohjeensa, eli joka maanantai otetaan tilauksia vastaan.) Pari kertaa on tänä vuonna ollut tilanne, että ei ole lääkkeitä saatu maahantuojalta, mutta ei siinä koskaan paria viikkoa pidempää taukoa ole tullut.
Siirry sivun alkuun

05/2010: G37.9
05/2011: G35, RRMS

Ammatillisessa uudelleenkoulutuksessa kevyemmälle alalle.
Lääkkeet: abcr kokeiltu. Käytössä Bediol-lääkekannabis ja D-vit 200ug/vrk.
IP on kirjattu

ms+pot
Junior Member
**
Poissa

Parlamentaristi
Keski-Suomi
Vastaus #827 - 06.10.2013 - 12:43:08

Agazere kirjoitti on 06.10.2013 - 11:06:37:
Tällä hetkellä Bedrocanin ja Bediolin hinta Turussa on 14,5e/g. Yhden purkin hinta siellä on 72e ja jokuset sentit päälle.

Turussa ainakin Bediolin kohdalla yleensä riittää, kun joitakin päiviä ennen soittaa ja ilmoittaa, että on tulossa lääkettä hakemaan. (Jos asuu yli 200km päässä, niin lähetykseen on sitten omat ohjeensa, eli joka maanantai otetaan tilauksia vastaan.) Pari kertaa on tänä vuonna ollut tilanne, että ei ole lääkkeitä saatu maahantuojalta, mutta ei siinä koskaan paria viikkoa pidempää taukoa ole tullut.

Kiitoksia noista hintatiedoista, minulla on siis ollut vanhaa tietoa. Poistan hintavertailusta tuon 13 e hinnan.
Siirry sivun alkuun

Käytössä Bediol- ja Bedrocan-lääkekannabis
IP on kirjattu

Caroline80
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Kaarina
Vastaus #828 - 06.10.2013 - 17:15:00

Nooh tästä mun täytyy sanoa neurolleni, jos se on Turussa näin edullistakin. Hymiö
Siirry sivun alkuun

Carpe diem, quam minimum credula postero. ”Tartu päivään, älä luota huomiseen.” Hymiö

IP on kirjattu

Agazere
Senior Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #829 - 06.10.2013 - 17:33:51

Noh, ei se nyt loppupeleissä niin edullista ole, kun yksi purkki riittää viikoksi. En tiedä onko kenellekään kirjoitettu pienempää annosta kuin 5g/vk, oon kuullut vaan paljon isommista määristä ja heidän lääkekulujaan en edes uskalla kuvitella. Ittelläni menee kaikkiaan 350e/kk matkaliput mukaanlukien.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

haamu
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #830 - 07.10.2013 - 01:08:16

ms+pot kirjoitti on 06.10.2013 - 10:10:05:
Eilen julkaisin blogissani kirjoituksen, jossa vertailin Sativexin, Bedrocanin ja Bediolin hintoja kannabinoidipitoisuuksien pohjalta, tämä on asia, jota on usein kysytty. Mukana vertailussa myös kotikasvatettu lääkekannabis.

Kustannusvertailu: Sativex on kallista!

Sativexin kalleus tarkoittaa myös sitä, että mikäli Sativex tulee jossain vaiheessa korvattavaksi lääkkeeksi, on se yhteiskunnalle vähintäänkin 5 kertaa kalliimpaa kuin jos korvaisivat Bedrocanin tai Bediolin.

Hyvä idea tuo tekemäsi hintavertailu. Mua huvittaa tuo katukauppakannabis käsite, josta on tehty kaiken pahan alku ja juuri, mistä ei pääse kai eroon muuten kuin sallimalla kotikasvatuksen ja jonkinlaisen coffee shop tyylisen toiminnan. Ongelma on jo joka tapauksessa olemassa ja tuolla ratkaisumallilla siitä saataisiin rikollisuus pois niin, että jos joku tarvitsee kannabista, hän voi hakea sitä jonkinlaisesta myymälästä tai kasvattaa kasvinsa itse. Noin "katukauppakannabiksen" hinta häviäisi niin olemattomiin, ettei kannabiksen myymisestä olisi enää mitään hyötyä.

Tosiasiassahan ilman ihmisiä, jotka kasvattavat, risteyttävät ja pitävät lajikkeita hengissä, ei olisi niin laajaa kirjoa lääkekannabislajikkeita, jotka eri kannabinoidipitoisuuksiensa ansiosta ovat hyödyllisiä erilaisiin sairauksiin (immunosupressiiviset ominaisuudet) ja erilaisiin kiputiloihin. Osallistuin kannabisseminaariin kesällä ja siellä puhuttiin katukauppakannabiksesta niin päin, että ainut, mikä luettiin lääkekannabikseksi oli Sativex ja kaikki muu oli poltettavaa katukauppakannabista.

Jouduin käyttämään puheenvuoron ylilääkärin luennon jälkeen, koska hän otti seminaariluentonsa aikana esille, että ms-tautiin pitää kokeilla aina ensin kaikki muut lääkkeet. Kerroin hieman tilanteestani, miten hoidan ms-tautia ruokavaliolla ja lääkekannabiksella, miten kannabis vaikuttaa immuunijärjestelmän toimintaan reseptorien kautta ja lihaksia rentouttaen, auttaen sitä myötä hermosanomia kulkemaan ym. Harmikseni ylilääkäri poistui seminaariluennon jälkeen niin nopeasti muihin tehtäviin, ettei jäänyt aikaa jutella hänen kanssaan muuten lääkekannabiksen käytöstä ms-taudissa ja sen hyödyistä.

Ei ole mitään järkevää syytä, mikseivät ihmiset saisi kasvattaa itse lääkkeitään. Nykyään kannabiksesta on niin paljon tietoa, että siemenfirmatkin pystyvät antamaan lajikekohtaisesti suhteellisen tarkkaa tietoa eri kasvien kannabinoidipitoisuuksista ja hyödyistä eri sairauksiin. Itse kasvattamalla olisi myös mahdollisuus risteyttää oma lajike, jolle hakisi niitä ominaisuuksia, mistä on omiin oireisiin paras apu pienimmillä sivuvaikutuksilla. Niille, jotka eivät halua tai jaksa alkaa kasvattamaan omia lääkkeitään voisi olla jokin tämän tapainen palvelu: http://www.vaporroom.com/menu

Sitä, että lajikkeet saisi kasvattaa itse puoltaisi myös sellainen seikka, että hyödyn yllä pitämiseksi lajiketta on vaihdettava jonkin väliajoin siitäkin syystä, että CB1-reseptorit pienenevät ajan myötä. Tuohonkin voisi siis vaikuttaa eri lajikkeita hieman kierrättämällä, jolloin johtuen siitä, mitkä kannabinoidit aktivoivat THC:tä (+ mitkä terpeenit ym. toimivat yhteistyössä) voisi pitää kannabiksen hyötyä yllä ihan eri tavalla, jonka lisäksi olisi mahdollisuus syödä kannabista esim. iltaisin helpottamaan unen saantia ja unen laatua lihasten rentoutuksen myötä.

Mulla on ollut tällä hetkellä Bedrocan kaksi vuotta ja kesän pahenemisvaiheiden jäljiltä huomasin, ettei sen teho ole enää ennallaan, minkä vuoksi määrää joutui päiväkohtaisesti pahenemisvaiheen aikaan jopa tuplaamaan. Noista tapahtumista johtuen, joudun vaihtamaan lajikkeen joko hetkeksi Bedicaan ja ottamaan mahdollisesti siihen rinnalle Bediolin, jos se onnistuu Fimean puolesta, tai sitten niin, että saisin erityisluvan noihin kolmeen lajikkeeseen niin, että voisin kuukausittain kierrättää hieman eri lajikkeita. En tiedä onnistuuko, mutta kaiken kaikkiaan tuo olisi järkevin ratkaisu. Kuukausittainen määrä pysyisi kuitenkin samana.
Siirry sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 08.10.2013 - 10:55:06 Kirjoittaja haamu »  

IP on kirjattu

Liisu
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #831 - 25.10.2013 - 19:07:19

Hei, nyt tarvitsen neuvoja...Sain syyskuun alussa MS-diagnoosin Surullinen Olin silloin sairaalassa kortisonipulssihoidossa. Oireet alkoivat tämän vuoden touko-kesäkuun vaihdessa. Nyt just sunnuntaina alkoi jo kolmas pahenemisvaihe Surullinen . Kysyin sairaalassa myös kannabista lääkkeksi, mutta sain tiedenkin negatiivisen suhtaudumisen osalliseksi. Minulle valitti lääkkeksi Rebismart ja olen saanut nyt sen pakkauksenkin ja parin viikkon sisällä pitäisi aloitta lääkitys. Jotenkin en haluaisi pistä itseäni sillä...haluaisin saada myös jotain niistä kannabislääkkeistä. Minulla on ensi viikkolla(30.10) lääkärin aika. Mitä teen? Kysynko uudestaan niitä kannabislääkeitä? Sillä periaatessa on minulla oikeus saada niidä? Tai onko?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

kaizas
Senior Member
Poissa

Mikään ei ole niin tärkeää,
kuin puutarhanhoito
TURKU
Vastaus #832 - 27.10.2013 - 13:18:09

Siirry sivun alkuun

Dg 12/1996, RR, Copaxone, töissä osaeläkeläisenä

........eikä sekään (puutarhanhoito) ole niin kovin tärkeää

IP on kirjattu

haamu
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #833 - 27.10.2013 - 14:00:23

Liisu kirjoitti on 25.10.2013 - 19:07:19:
Hei, nyt tarvitsen neuvoja...Sain syyskuun alussa MS-diagnoosin Surullinen Olin silloin sairaalassa kortisonipulssihoidossa. Oireet alkoivat tämän vuoden touko-kesäkuun vaihdessa. Nyt just sunnuntaina alkoi jo kolmas pahenemisvaihe Surullinen . Kysyin sairaalassa myös kannabista lääkkeksi, mutta sain tiedenkin negatiivisen suhtaudumisen osalliseksi. Minulle valitti lääkkeksi Rebismart ja olen saanut nyt sen pakkauksenkin ja parin viikkon sisällä pitäisi aloitta lääkitys. Jotenkin en haluaisi pistä itseäni sillä...haluaisin saada myös jotain niistä kannabislääkkeistä. Minulla on ensi viikkolla(30.10) lääkärin aika. Mitä teen? Kysynko uudestaan niitä kannabislääkeitä? Sillä periaatessa on minulla oikeus saada niidä? Tai onko?

Julkisella puolella tuosta asiasta ei kannata välttämättä hirveästi kysellä tai voit saada huumeleiman johtuen hieman vanhakantaisesta, kannabiksen sivuvaikutuksia demonisoivasta, asenteesta, riippuen nyt tietty sitten kuka sen tiedon ottaa vastaan, miten ja mitä sillä tekee. Oikeus sulla kannabikseen lääkkeenä on, mutta toteutus sen suhteen on vielä hieman hankalampaa. Laitoin sulle yv:n.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Iiro
YaBB Newbies
*
Poissa

YaBB 1G - SP1 on Kuningas!

POHJOISKARJALA
Vastaus #834 - 31.12.2013 - 12:47:24

Kysyisin, että mistä voisin saada sativex lääkereseptin kun asun Itä-Suomessa eli alueella jossa ei hyväksytä mitään uutta.. Olen kysynyt kunnalliselta ja yksityiseltä sektorilta. Olen käynyt läpi kaikki Abc lääkkeet   ja vuoden alusta alkaa Gilenya lääkitys, joka pelottaa minua!
Siirry sivun alkuun

YaBB.cgi?action=profile;username=Iiro

IP on kirjattu

Caroline80
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Kaarina
Vastaus #835 - 08.01.2014 - 17:37:49

Minulla on kivulias MS-tauti ja kävin tänään lääkärin vastaanotolla, joka oli kiinnostunut kivuistani ja kuunteli ymmärtäen. Hän esitti jopa uusia ratkaisuja sekä täälläkin jo mainittuja lääkkeitä. Mielessäni mietin, auttaisivatkohan ne minua. Epäilin enkä sanonut mitään. Viimeksi kysyin lääkärin mielipidettä Sativexista ja Bedrocanista. Hän sanoi, että niitä kyllä voidaan antaa MS-potilaalle pahoihin kipuihin, mutta ne ovat kovin kalliita yli tuhat euroa, eivätkä nekään sovi kaikille. Olen pieniin päin, joten ei se nyt onnistu. Hymiö
Siirry sivun alkuun

Carpe diem, quam minimum credula postero. ”Tartu päivään, älä luota huomiseen.” Hymiö

IP on kirjattu

marsu
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #836 - 04.02.2014 - 21:49:17

No niin rakkaat ms-ystäväni. on tullut aika alkaa harkita tätä lääkekannabista. kaikki menee huonosti , helvetti. Ajattelin että josko tästä olisi apua.... Voitteko kertoa onko muualla Suomessa kirjoitettu reseptejä, ku siellä Turuus? Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Juliane85
God Member
Poissa

Etelä-Suomi
Vastaus #837 - 05.02.2014 - 11:29:33

Nämä reseptilääkkeet ovat tehokkaita ja kalliita. Minulla ei ole sellaisia kipuja. Minulla on jo vuosia ollut Lontoossa kirjeystävä, joka kertoo laittaneensa Cannabista ruokaan, ja että siitäkin on apua. Hän kirjoitti, miten hän sen tekee, mutta en perehtynyt siihen kunnolla, kun en usko siitä olevan selvää hyötyä. Uteliaisuuttani voisin kyllä tehdä tällaiset ohukaiset. - Marianna Hymiö
Siirry sivun alkuun

”Pimeys ei voi karkottaa pimeyttä; vain valo voi tehdä sen. Viha ei voi karkottaa vihaa; vain rakkaus voi tehdä sen”. - Martin Luther King jr.
Näe metsä puilta - maalaisjärkeä unohtamatta - Pirjo L.

IP on kirjattu

Agazere
Senior Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #838 - 17.02.2014 - 21:55:17

Nykysin ei näköjään kirjoteta reseptejä ees siel Turuus. Lääkäri ilmotti just, että tän vuoden alusta ei kirjota (ei siis myöskään uusi) lääkekannabisreseptejä. Onkos täällä muita joille tää tieto on kiirinyt ja onko porukka löytänyt resepteille uusijoita? Jotenki on sellanen olo et tässä on nyt hirvee läjä MS-potilaita heivattu tyhjän päälle..... Nolostunut
Siirry sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 18.02.2014 - 15:02:50 Kirjoittaja Agazere »  

IP on kirjattu

Aniara
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #839 - 11.08.2014 - 12:40:06

Harmi kun tämä ketju on jäänyt unholaan. Minulla on aaltomainen MS, ja menneen pahenemisvaiheen jäljiltä jäänyt hankala vasemman käden sormien jäykkyys ja ikään kuin "kiristyminen", kun esim. kirjoitan näppäimistöllä. Myös oikea käsi oireilee jonkin verran. Teen päätetyötä, ja homma vaikeuttaa tekemistä huonoina päivinä aika lailla, kun vielä soppaa sekoittaa erittäin jäykkä niska ja skolioosi. Taustalla mulla on useampi relapsi ennen diagnoosia, nyt olen ollut Copaxonella diagnoosin saatuani kohta vuoden eikä relapseja. Hermokiput kiusaavat aika ajoin, mutta muuten tuo käden ja niskan jäykkyys ovat pahimmat oireet.

Internetin perusteella lääkekannabis olisi avuksi näihin päivittäisiin oireisiini, mutta pelkäänpä että Suomesta ei löydy lääkäriä, joka kuuntelisi ja olisi valmis kirjoittamaan reseptiä, työ- ja toimintakykyinen kun olen (ja hammasta purren kestän mitä eteen tulee). On käsittämätöntä, miksei reseptejä voida määrätä lievempiin oireisiin, vaan täytyy nöyrästi odottaa että homma menee sietämättömän hankalaksi ja sittenkin kokeilla kaiken maailman kolmiolääkkeet haittavaikutuksineen ennen kuin on ylipäätään mahdollista saada bedrocan/sativex/tms. -reseptiä. Luulisi että yhteiskunnallekin tulisi halvemmaksi pitää ihmiset parempikuntoisina ja työkykyisinä.  Epävarma
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 ... 54 55 56 57 58 
Lähetä aihe Tulosta