Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Talon hyviin tapoihin kuuluu, ettei käytä kopiosuojattua tai loukkaavaa materiaalia. Jos huomaat täällä jotain epäasiallista tai hälyttävää, ilmoita ylläpitäjille mod1 tai admin.
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 ... 55 56 57 58 
Lähetä aihe Tulosta
CANNABIS FLOS varieteit BEDROCAN:Lääkkeenä (Luettu 520078 kertaa)
Caroline80
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Kaarina
Sukupuoli: female
Re: CANNABIS FLOS varieteit BEDROCAN:Lääkkeenä
Vastaus #840 - 11.08.2014 - 14:19:18

Tiedän yhden MS-ihmisen, jolle neurologi Turussa on kirjoittanut Bedrocanista reseptin. Hänellä on kivulias MS-tauti (SPMS) - Karoliina L. Hymiö
Siirry sivun alkuun

Carpe diem, quam minimum credula postero. ”Tartu päivään, älä luota huomiseen.” Hymiö

IP on kirjattu

Liisu
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #841 - 24.09.2014 - 16:57:02

Turusta, NEO- sta saa lääkekannabisreseptin. Itse sain sen kuukausi sitten. Taina Rautaoja on lääkäri.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Liisu
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #842 - 24.09.2014 - 18:00:02

Nyt kysymys lääkekannabis käyttäjäille. Käytattekö ainoastaan lääkekannabista tai onko teillä muitakin MS-taudin lääkeitä käytössä. Olen kokeilut Rebifia, Copaxonea ja tänään sain Gilenian korvauspäätöksen Kelasta. Kun niistä lääkeistä ei ole ollut apua tai on ollut pahat sivuoireet, niin kävin Turussa ja sain lääkekannabis reseptin. Ja nyt siis en tiedä mitä pitäisi tehää... Gilenian aloitus olisi kunnalisella puolella, mutta kun loen taas niistä sivareista, niin pelotta ja en tiedä mitä tehää...Voiko joku kirjoitta kokemuksesta, onko saanut pelkällä lääkekannabiksella kaikki oireet pidettynä kurissa ja jos kieltäydyn Gileniasta, mitä sanotaan kunnalisella puolella siitä asiasta?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

ms+pot
Junior Member
**
Poissa

Parlamentaristi
Keski-Suomi
Sukupuoli: male
Vastaus #843 - 07.10.2014 - 06:37:50

Liisu kirjoitti on 24.09.2014 - 18:00:02:
Nyt kysymys lääkekannabis käyttäjäille. Käytattekö ainoastaan lääkekannabista tai onko teillä muitakin MS-taudin lääkeitä käytössä. Olen kokeilut Rebifia, Copaxonea ja tänään sain Gilenian korvauspäätöksen Kelasta. Kun niistä lääkeistä ei ole ollut apua tai on ollut pahat sivuoireet, niin kävin Turussa ja sain lääkekannabis reseptin. Ja nyt siis en tiedä mitä pitäisi tehää... Gilenian aloitus olisi kunnalisella puolella, mutta kun loen taas niistä sivareista, niin pelotta ja en tiedä mitä tehää...Voiko joku kirjoitta kokemuksesta, onko saanut pelkällä lääkekannabiksella kaikki oireet pidettynä kurissa ja jos kieltäydyn Gileniasta, mitä sanotaan kunnalisella puolella siitä asiasta?

Itse sain diagnoosin vasta kun tauti oli muuttunut sekundaaris-progressiiviseksi, eli ABCR- yms. -lääkkeitä ei enää olisi käytettykään. Joten en käytä muita. Mutta olen kuullut myös aaltomaista sairausmuotoa pelkästään kannabiksella hoitavista Suomessa.

Omalta osalta lääkekannabis auttaa moniin oireisiin enkä siksi ole tarvinnus oireenmukaistakaan lääkitystä. Paitsi masennukseen, siihen ei lääkekannabis auttanut. Masennukseen syön Voxraa, joka auttaa minulla myös fatiikkiin.

En ole paljoa enää julkisella puolella asioinut MS-tautini vuoksi. Toisaalta nyt kun olen tilanteeseen tottunut niin ei tuo mitenkään haittaakaan. Pahenemisvaiheita ei enää tule, ja uusia MS-oireita ei ole tainnut tulla vuoden 2010 jälkeen, jolloin sain Bedrocan-reseptin, eikä lääkitys kaipaa minulla muuta seurantaa kuin vuosittaisen uusimisen. Tämän vuoden alusta olen käyttänyt Bediolia päivisin ja Bedrocania illalla.
Siirry sivun alkuun

Käytössä Bediol- ja Bedrocan-lääkekannabis
IP on kirjattu

jalmari
Senior Member
Poissa

Jokiloinen
Vastaus #844 - 03.12.2014 - 22:50:28

Tuo Bediol/Bedrocan näkyy olevan luettelossa joita pyritään saamaan kelakorvattavaksi. Utopiaa sainakin toistaiseksi..? Sitten ensi vuonna..?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Aniara
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #845 - 04.12.2014 - 10:33:01

jalmari kirjoitti on 03.12.2014 - 22:50:28:
Tuo Bediol/Bedrocan näkyy olevan luettelossa joita pyritään saamaan kelakorvattavaksi. Utopiaa sainakin toistaiseksi..? Sitten ensi vuonna..?

Mistä tuollaisen luettelon löytää? Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

merikihu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #846 - 04.12.2014 - 12:04:05

Ainakin täältä löytyy (linkki pdf-tiedostoon sivun alareunassa).

http://www.stm.fi/stm/neuvottelukunnat/hila/tiedotteet/saapuneet_hakemukset
Siirry sivun alkuun

RR-MS-diagnoosi 11/2009, Betaferon 1/2010 - 4/2015, Tecfidera 4/2015 -

IP on kirjattu

Farfallino
YaBB Newbies
*
Poissa

Espoo
Vastaus #847 - 04.12.2014 - 22:18:45

Sain Sativex reseptin MS-neuvolasta Helsingistä, mutta nyt lääke on loppu tukusta, eikä voi tehdä mitään.
Siirry sivun alkuun

dg -95 (Rebif, Copaxone, Tysabri, Avonex) at work 100%

IP on kirjattu

jalmari
Senior Member
Poissa

Jokiloinen
Vastaus #848 - 05.12.2014 - 07:06:43

Tuon Sativexin käyttöohje on selkeä ja käyttötavan ymmärtää. Entän ne muut ainekset? Ovatko poltettavia vai millä tavoin niitä nautitaan? Jos annostun on esim kahdesti vuorokaudessa niin otetaanko tötsyt heti aamulla vai pitkin päivää kuten tupakkaakin vedellään? Ilta-annos sitten imaistaan sängyn reunalla ennen nukkumaanmenoa?

Olen vähän pihalla näiden lääkkeiden kanssa, ei tuollaisia ole minulla, mutta neurologi antoi ymmärtää seuraavaksi alettavan jollakin tuon luokan aineksista.  Pelästynyt
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Baryton
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi
Tampere
Vastaus #849 - 07.12.2014 - 18:21:26

En tuosta luettelosta ko. lääkkeitä löytänyt.
Tietääkö kukaan Tampereelta lääkäriä joka on kirjoittanut reseptejä kannabislääkkeisiin?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

jalmari
Senior Member
Poissa

Jokiloinen
Vastaus #850 - 10.12.2014 - 21:40:47

Baryton kirjoitti on 07.12.2014 - 18:21:26:
En tuosta luettelosta ko. lääkkeitä löytänyt.

Kyllä se siellä alaosassa on:

Muut, myös yhdistelmävalmisteet
Cannabis Flos Verieteit Bediol 6 % + 7,5
% 5 g

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Fannysetä
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #851 - 18.08.2015 - 13:26:48

Liisu kirjoitti on 24.09.2014 - 16:57:02:
Turusta, NEO- sta saa lääkekannabisreseptin. Itse sain sen kuukausi sitten. Taina Rautaoja on lääkäri.

Ihan vinkkinä noin yleensäkin kaikille, jotka lääkannabista ovat saaneet. Älkää mainostako lääkäreiden nimiä. Tässä lainauksessa mainittu on käsittääkseni lopettanut reseptien kirjoittamisen, koska Valvira hengittää niskaan. Ja lääkekannabisyhdistykselle tiedoksi, reseptit ja epikriisit ovat luottamuksellista ja niiden kerääminen on verrattavissa potilastietojärjestelmään ja oma lääkäri ei ollut lainkaan tyytyväinen siihen että näin toimitaan. Käsialasta tunnistin lääkärin tuolta yhistyksen sivulta, joten siitä voi miettiä miksi reseptejä ei enää pahemmin kirjoitella. Joten olkaa hienotunteisia, koska tällaisesta kärsivät sitten kaikki lääkäreiden potilaat, joilta loppuu reseptit kun ei älytä olla mainostamatta.

Olenkin tässä puuhaamassa parhaillaan järjestöä josta tulisi varteenotettava etujärjestö kipupotilaille, ei pelkästään lääkekannabiksen suhteen vaan ylipäätään. Jos saan tarpeeksi aktiiveja kasaan niin ilmoitan asian etenemisestä. Suurin ongelmahan Suomessa on Valviran kuristusote lääkäreistä, varsinkin julkisella puolella.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Juliane85
God Member
Poissa

Etelä-Suomi
Vastaus #852 - 18.08.2015 - 15:13:46

"Turusta, NEO- sta saa lääkekannabisreseptin. Itse sain sen kuukausi sitten. Taina Rautaoja on lääkäri."
Sama lääkäri, mutta lääkekannabista kipuihini en ole saanut. - Marianna

Siirry sivun alkuun

”Pimeys ei voi karkottaa pimeyttä; vain valo voi tehdä sen. Viha ei voi karkottaa vihaa; vain rakkaus voi tehdä sen”. - Martin Luther King jr.
Näe metsä puilta - maalaisjärkeä unohtamatta - Pirjo L.

IP on kirjattu

Caroline80
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Kaarina
Vastaus #853 - 19.08.2015 - 12:45:57

Mulla on kipulääkkeenä edelleen Neurontin 600 mg. Eräs Pulssin neurologi sanoi viime vuonna Bedrocanin hinnan. Mulle liian kallis.  Karoliina Hymiö
Siirry sivun alkuun

Carpe diem, quam minimum credula postero. ”Tartu päivään, älä luota huomiseen.” Hymiö

IP on kirjattu

Hartti
Senior Member
Poissa

Urbaani MS-ilmentymä
Helsinki
Vastaus #854 - 20.08.2015 - 07:52:39

Niin, tästäkin nyt sitten päätetään taas ruveta repimään ahneesti aika mojovia summia ihan vaan taloudellisen voiton maksimoimiseksi.

Onko tuo Bedrocan edes Kela-korvattava?

Eikös tässä hiljattain foorumille tullut linkki addressiin, jossa yritettiin saada kasvattamisoikeus heille jotka ko. lääkeainetta tarvitsisivat jotteivät kaikki rahat menisi suurinpiirtein vain niihin Bedrocanin tukemisiin?

Siirry sivun alkuun

http://luulovaisairaus.blogspot.fi/

RRMS diagnoosi 4/2015
Apua vaivaan tuovat Tecfidera, 5mg LDN, lisäravinteet ja terveelliset elämäntavat
IP on kirjattu

Sivu: 1 ... 55 56 57 58 
Lähetä aihe Tulosta