Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Parlamentti on paikka jossa jokainen saa puhua. (parlare, it. puhua)
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 ... 56 57 58 
Lähetä aihe Tulosta
CANNABIS FLOS varieteit BEDROCAN:Lääkkeenä (Luettu 520098 kertaa)
ms+pot
Junior Member
**
Poissa

Parlamentaristi
Keski-Suomi
Sukupuoli: male
Re: CANNABIS FLOS varieteit BEDROCAN:Lääkkeenä
Vastaus #855 - 01.06.2016 - 09:01:10

On tainnut Suomessa lääkekannabiksen käytön lisääntyminen MS-taudin hoidossa tyssätä, kuten tämä keskustelukin tässä. Mahtaako olla uusia reseptejä kirjoitettu lainkaan viime vuoden jälkeen?

Minulla MS-tauti on etenevää muotoa ja voin lääkekannabiksen ansiosta hyvin. Pystyn ylläpitämään fyysistä kuntoani ja pahimmat oireet (mm. hermokivut, pahoinvointi) ovat hyvin hoidossa. On todella ikävä, on väärin, että kaikki halukkaat eivät pääse tätä lääkettä kokeilemaan.

Luin, että Euroopassa yli 1/5 on kokeillut kannabista. Mutta Suomessa MS-tautia sairastavista lääkekannabikseen pääsee käsiksi vain alle 1/50. On se vaan sellainen huume!

Blogistani: Kalson päiväuni: lääkekannabiksen sopivuuden arviointi.
Siirry sivun alkuun

Käytössä Bediol- ja Bedrocan-lääkekannabis
IP on kirjattu

ahaa
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi
Janakkala
Vastaus #856 - 30.01.2017 - 08:36:03

moi olisi kysymys koskien bedrocania että kun sen aloittaa niin kuinka nopeasti se toimii jos toimii? eli esim paraneeko kävely viikossa vai aikasemmin?

kiitos vastauksista etukäteen.
jos vaikka keväällä kokeiluun pääsis.

t. Ahaa Silmänisku
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Caroline80
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Kaarina
Sukupuoli: female
Vastaus #857 - 30.01.2017 - 11:06:45

ms+pot kirjoitti on 01.06.2016 - 09:01:10:
On tainnut Suomessa lääkekannabiksen käytön lisääntyminen MS-taudin hoidossa tyssätä, kuten tämä keskustelukin tässä. Mahtaako olla uusia reseptejä kirjoitettu lainkaan viime vuoden jälkeen?
Minulla MS-tauti on etenevää muotoa ja voin lääkekannabiksen ansiosta hyvin. Pystyn ylläpitämään fyysistä kuntoani ja pahimmat oireet (mm. hermokivut, pahoinvointi) ovat hyvin hoidossa. On todella ikävä, on väärin, että kaikki halukkaat eivät pääse tätä lääkettä kokeilemaan.
Luin, että Euroopassa yli 1/5 on kokeillut kannabista. Mutta Suomessa MS-tautia sairastavista lääkekannabikseen pääsee käsiksi vain alle 1/50. On se vaan sellainen huume! Blogistani: Kalson päiväuni: lääkekannabiksen sopivuuden arviointi.
Ei ole minun lääkkeeni, mutta tätä on vaikea saada Suomessa. Lääkärini (neurologi) sanoi kirjoittaneensa reseptin potilailleen ja joutui itse siitä syystä tutkittavaksi. Hankalaa on. T. Karoliina Silmänisku
Siirry sivun alkuun

Carpe diem, quam minimum credula postero. ”Tartu päivään, älä luota huomiseen.” Hymiö

IP on kirjattu

ms+pot
Junior Member
**
Poissa

Parlamentaristi
Keski-Suomi
Vastaus #858 - 30.01.2017 - 16:19:04

ahaa kirjoitti on 30.01.2017 - 08:36:03:
moi olisi kysymys koskien bedrocania että kun sen aloittaa niin kuinka nopeasti se toimii jos toimii? eli esim paraneeko kävely viikossa vai aikasemmin?

kiitos vastauksista etukäteen.
jos vaikka keväällä kokeiluun pääsis.

t. Ahaa Silmänisku

Moi! Lääkekannabis auttaa heti joihinkin oireisiin, jotka voivat vaikuttaa kävelyyn, mm. lihasjäykkyyteen, kipuihin, tuntoaistimuksiin ja väsymiseen/fatiikkiin. Ensimmäinen viikko voi kuitenkin mennä lääkkeeseen totuttautuessa, sekä sopivan annostuksen ja annostustiheyden hakemisessa.

Aluksi lääke voi "mennä päähän", mutta se menee viikossa parissa ohi, kuten monella muullakin lääkkeellä. Sanoisin oman kokemuksen perusteella, että toimivuuden ja hyödyt huomaa parin viikon jälkeen. Jos liikkuminen parantuu/helpottuu lääkityksellä, liikkumista kannattaa lisätä ja se puolestaan kohentaa edelleen vointia.

Toivottavasti pääset testaamaan. Jos resepti kirjoitetaan aluksi vain testijaksolle, niin kannattaa pyytää 2-4 viikoksi.
Siirry sivun alkuun

Käytössä Bediol- ja Bedrocan-lääkekannabis
IP on kirjattu

ahaa
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi
Janakkala
Vastaus #859 - 30.01.2017 - 22:08:40

kiitos vastauksista kaikille. jalat on kauheen spastiset nii kävely on aika surkeeta,siihen ootan parannusta kovasti.

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

elisabet
God Member
Poissa

dg. -99, benigni, lääk.atsatiopriini,
töissä

Vastaus #860 - 06.11.2017 - 10:50:42

Tilanne lääkekannabiksen saannissa taitaa nyt olla parantumassa Suomessa joidenkin valmisteiden osalta. Kallista kuitenkin on ilman korvattavuutta.
Siirry sivun alkuun

"joka kohdalla on vaikutuksensa, riippumatta siitä, palaako sama tai samanlainen koskaan uudestaan."

IP on kirjattu

Yoker80
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi
Koillismaa
Vastaus #861 - 16.11.2017 - 22:00:09

Hei.
Suomessa on ollu nyt kovasti lääkekannabis tapetilla.
Saa nähä miten mulle käy kun matkaan taipaleitten taa neuroa tapaamaan. Oon kirjottanu muistiinpanoja vuosien varrella ja nyt koonnu niistä referaatia tähän päivään. Oon saanu kokeilla Bedrocania sekä Bedicaa ja sain hyvät vasteet, niin hyvät että itkin ilosta kun tunsin olevani lähes normaani ja terve. Yritin ettii netistä jotain faktaa mitä maksaa yhteiskunnalle mikäli esim alle 40v joutuu jättäytymään kokoaikaisesti työkyvyttömyyseläkkeelle rajun toimintakyvyn laskun, kipujen, spasmien, voimattomuuden, fatiikin, tuntopuutosten ym vuoksi.

Mikäli teillä on antaa matkaan jotain vinkkejä, kuulisin niistä mielelläni Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Juliane85
God Member
Poissa

Etelä-Suomi
Vastaus #862 - 17.11.2017 - 09:24:42

Spastisuus on lievähköä en saisi näitä hoitoja, mutta Bedrogan on kallista. Olen kuitenkin utelias: "Joka kolmas MS-potilas hyötyy."
http://hyvinvointi.ts.fi/terveys/mita-hyotya-laakekannabiksesta/
http://www.marjaana.fi/bedrocan-bediol/
http://mspotilas.blogspot.fi/2013/10/kustannusvertailu-sativex-on-kallista.html

Siirry sivun alkuun

”Pimeys ei voi karkottaa pimeyttä; vain valo voi tehdä sen. Viha ei voi karkottaa vihaa; vain rakkaus voi tehdä sen”. - Martin Luther King jr.
Näe metsä puilta - maalaisjärkeä unohtamatta - Pirjo L.

IP on kirjattu

Red Kite
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #863 - 17.11.2017 - 17:01:01

Yoker80 kirjoitti on 16.11.2017 - 22:00:09:
Hei.
Suomessa on ollu nyt kovasti lääkekannabis tapetilla.
Saa nähä miten mulle käy kun matkaan taipaleitten taa neuroa tapaamaan. Oon kirjottanu muistiinpanoja vuosien varrella ja nyt koonnu niistä referaatia tähän päivään. Oon saanu kokeilla Bedrocania sekä Bedicaa ja sain hyvät vasteet, niin hyvät että itkin ilosta kun tunsin olevani lähes normaani ja terve. Yritin ettii netistä jotain faktaa mitä maksaa yhteiskunnalle mikäli esim alle 40v joutuu jättäytymään kokoaikaisesti työkyvyttömyyseläkkeelle rajun toimintakyvyn laskun, kipujen, spasmien, voimattomuuden, fatiikin, tuntopuutosten ym vuoksi.

Mikäli teillä on antaa matkaan jotain vinkkejä, kuulisin niistä mielelläni Hymiö

Eteran laskelman mukaan työkyvyttömyyseläkkeelle joutunut henkilö kustantaa 158 567e, kun henkilö on 40 vuotias ja palkka ollut 2000e/kk. 3000e /kk palkalla kustannus on 237850e.

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 ... 56 57 58 
Lähetä aihe Tulosta