kaptah kirjoitti on 22.07.2008 - 21:26:57:Mulla on ollut jalkojen lihaksissa kipuilua jo melko kauan. Ei kipuile rentoina. Jäykkyyttä ei varsinaisesti vielä ole ja pystyn edelleen juoksemaan "täysiä" jopa. ---
Kuuluuko lihaskivut mäsäoireistoon yleisesti? Ei jotenkin tunnu hermostoperäiseltä, mutta tämä nyt on niin törkykuspää tauti ettei koskaan tiedä.
joo, ei tiedä, ei, mutta mulla on tuo sama oire ja ollut myös pitempään. sillä lailla se kyllä taitaa liittyä MS:ään, että tällä hetkellä kipuileva puoli on lihasvoimaltaan heikompi ja kaikenlainen liika treenaaminen (juoksu mukaanlukien) saattaa aiheuttaa kivuliaita kramppeja. toisaalta kipuja tulee silloinkin, jos ei ollenkaan treenaa.
se on vaikea rasittaa itseään juuri sopivasti, enkä enää jaksakaan niin kovin tarkka olla, koska lihasrelaksantit on keksitty. Sirdan otan nykyään jokaisen liikunnallisen tuokion jälkeen, ja vasta sitten venyttelen kunnolla. jos sen jälkeenkin kipuilee, hierotaan hevoslinimenttiä kipeisiin lihaksiin

tässä yhteydessä täytyy kertoa, että erekin suosittelemassa Fortodolissa on mulla vaste koko ajan parantunut. rasituksen jälkeiset kivut hävisi sillä eilen ihan kokonaan kun käytin sitä yhdistelmähoitona Sirdan kanssa.