Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  MS-ihmisten kannattaa huolehtia D-vitamiinin saannista
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 3 ... 12
Lähetä aihe Tulosta
Rebifin kokemukset vol.3 (Luettu 143044 kertaa)
kaptah
God Member
Poissa

Lisää aksonia elämään!

Helsinki
Sukupuoli: male
Rebifin kokemukset vol.3
31.01.2009 - 17:07:44

En jaksanut lukea tuota aikaisempaa ketjua ihan kokonaan. Rebif on ainakin täällä yksi yleisimmistä lääkkeistä. Päivittäkäähän vointinne ja kokemuksenne tänne, minä ainakin olisin kiinnostunut!

Mulla on atooppinen iho. Monien muiden kysymysmerkkien ohessa tuon lääkkeen tuomat iho-ongelmat mietityttää. Meneekö nuo punoitukset ym. jäljet yleensä ohi itsestään?
Siirry sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 03.11.2011 - 13:33:20 Kirjoittaja Ei tiedossa »  

Dg 08/2006, RR(?), ei lääkitystä

IP on kirjattu

sasaliini.
God Member
Poissa

Paras kosto on nauttia
elämästä.
Uusimaa/Hyvinkää
Sukupuoli: female
Re: Rebifin kokemukset vol.3
Vastaus #1 - 31.01.2009 - 17:29:56

Rebif..joo... Hymiö

Siis nyt kaksi vuotta takana (melkein) Rebifin tökkimistä. Aloitin 22mg, sen jälkeen siirryin 44mg...
Pistoskohdat tulevat edelleen punaisiksi, puolen kämmenen kokoisiksi. Ovat myös toisinaan kipeitä. Laitan niihin kaikista ärtsäkimpiin punotuksiin Aloe Vera geeliä, se helpottaa sitä punoitusta. itselläni se menee myös ajallaan ohi, tosin, voi kestää parikin viikkoa.

Sivuoireita muita tulee edelleen, eli nivel/lihassärkyjä, horkkaa ja kuumeista oloa ilman kuumetta, päänsärkyä, Mutta ne pysyvät poissa jos otan piston yhteydessä tulehduskipulääkkeen (arcoxia 60mg).

jalat ovat mahdollisesti rebifin takia jäykemmät ku ennen. Mutta, sen kestän kyllä. Koska haluan luottaa siihen, että lääke tehoaa ja haluan pysyä pitkään työkuntoisena, vaikka sitten lääke aiheuttaisikin mulle jonkinasteista haittaa arjessa.

Niin ja sitten ne sydämen rytmihäitiöt...ne tulee ilmeisesti interferonista ylipäänsä, joten joudun syömään emconcoria rytmihäiriöihin...

Tässä oma päivykseni...
Siirry sivun alkuun

Diagnoosi 04/07, RR, Copaxone, työssä 6h/pvä....
WWW sasaliini.  
IP on kirjattu

JerryLeeLewis
Ex-jäsen

Vastaus #2 - 31.01.2009 - 21:54:05

1,5 v takana josta viimeiset 4kk 44 mcg:a. Sivuoireet tallella, määrä ja laatu kuten edelliselläkin. Torjuntaan käytän iburofeenia 800-1600 mg pistosvuorokauden aikana. Ketoprofeeni olisi myös hyvä mutta vaikutusaika valitettavan lyhyt. Ihoreaktiot tasoittumassa 44:n siirtymisen jälkeen, toisinaan punoittavat läiskät kutiavat jopa yöunia häiriten. Kortisonirasva auttaa, jos muistaa löträtä. Merkittävä parannus ihoreaktioissa tapatui kun lopetin pistämisen yhteydessä ihon jäähdyttämisen kokonaan pois. Ranimex pore 150mg suojaa vatsaa ibuprofeenilta.

Vaikka ei ketjuun kuulukaan, muutama viikko on nyt a/a formulaa takana ja mielestäni sivuoireet ovat keventyneet, kuten yleinen jaksaminen on muutenkin parantunut. Subjektiivinen yhden henkilön huomio tosin.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Manna
God Member
Poissa

Oulu/Haukipudas
Vastaus #3 - 03.02.2009 - 14:37:46

Reilu 3 vuotta pistelyä takana eikä enää sivareita. Lopetin reisiin pistämisen, koska oli niin kivuliasta ja tuli pahat jäljet. Vaikutuksesta on paha sanoa edelleenkään mitään, mutta ainakin oireet on pysyneet poissa ja se riittää toistaiseksi
Siirry sivun alkuun

Dg 09/05, RR, Copaxone, töissä

IP on kirjattu

amok1
God Member
Poissa

vanitas vanitatum et omnia
vanitas

Vastaus #4 - 03.02.2009 - 18:04:31

Millä perusteella annostuksenne on nostettu?

Liian lievien sivuoireiden vuoksi?

Minäkin voin kyllä kokeilla jos ehdotetaan mutta jos oireita
tulee palaan matalampaan annokseen tai lopetan kokonaan.
Siirry sivun alkuun

g37.9 -04,  g35 -07, RR, ei lääkitystä, töissä

IP on kirjattu

sasaliini.
God Member
Poissa

Paras kosto on nauttia
elämästä.
Uusimaa/Hyvinkää
Vastaus #5 - 04.02.2009 - 10:55:56

Mulla nostettii  täyteen annostukseen liittyessäni tutkimusryhmään. Eli se minosykliini/rebif. Siin pitää tökkiä sillä suurimmalla annostuksella.
Ei muita syitä nostoon,
Siirry sivun alkuun

Diagnoosi 04/07, RR, Copaxone, työssä 6h/pvä....
WWW sasaliini.  
IP on kirjattu

kaptah
God Member
Poissa

Lisää aksonia elämään!

Helsinki
Vastaus #6 - 04.02.2009 - 15:21:08

Mulle neuro sanoi, että kyllä mahd. hyvä vaste - eli suurin mahdollinen annos - on se mitä haetaan yleensä.

Ja se vastehan on niin arvailujen varassa, että loogisesti ajatellen pitäisi itseensä struutata niin viljalti mömmöä kuin ikinä vain voi.

Mä kyllä alotan 22:lla, enkä aio ihan helpolla sitä suurentaa. Paitsi jos vallan Amok "ei mitään oireita" Amokin kaltaista meno olisi. Silloin voisi edes harkita.

No, tää on nyt ihan turhanaikaista pohdintaa. Täältä tähän.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sauhu
Full Member
Poissa

Mitä tehdään se tehdään
kunnolla!
Pirkanmaa
Vastaus #7 - 04.02.2009 - 16:15:26

Mulle neuro sanoi, että nostetaan jos 22 ei tehoa.
Siirry sivun alkuun

Kaikille ei tarvi olla hyvä mutta kenellekkään ei saa olla paha!!!

IP on kirjattu

amok1
God Member
Poissa

vanitas vanitatum et omnia
vanitas

Vastaus #8 - 04.02.2009 - 18:34:16

kaptah kirjoitti on 04.02.2009 - 15:21:08:
Mulle neuro sanoi, että kyllä mahd. hyvä vaste - eli suurin mahdollinen annos - on se mitä haetaan yleensä.

Ja se vastehan on niin arvailujen varassa, että loogisesti ajatellen pitäisi itseensä struutata niin viljalti mömmöä kuin ikinä vain voi.

Mä kyllä alotan 22:lla, enkä aio ihan helpolla sitä suurentaa. Paitsi jos vallan Amok "ei mitään oireita" Amokin kaltaista meno olisi. Silloin voisi edes harkita.

No, tää on nyt ihan turhanaikaista pohdintaa. Täältä tähän.

Anna mennä vaan piikkiä pakaraan.
Siirry sivun alkuun

g37.9 -04,  g35 -07, RR, ei lääkitystä, töissä

IP on kirjattu

elisa
God Member
Poissa

Maailma on ikuinen keinulauta.
- Montaigne
Välisuomi
Vastaus #9 - 04.02.2009 - 20:24:38

Minä oletin vuonna -05, että 22:sta siirrytään automaattisesti 44: een, mutta omahoitaja sanoi noup. Siihen siirrytään täällä vasta sitten, mikäli tarvetta ilmenee.
Viimevuotinen borrelioosi oli niitti tähän arkkuun, se oli ehkä kuitenkin turhan hätiköityä. Mä haluisin sen kristallipallon Viileä.

Olen tehnyt nyt "Mannat" Silmänisku( kiva kun olet taas linjoilla), reidet jätän joka kierroksella väliin.

Haluaisin palata takaisin 22: een, joka ei aiheuttanut mitään sivareita enää, mutta onko palaaminen mahdollista selvinnee keväämmällä.
Siirry sivun alkuun

dg RR 2/05, työkyvyttömyyseläke 5/05 Rebif22 Rebif44

IP on kirjattu

JerryLeeLewis
Ex-jäsen

Vastaus #10 - 04.02.2009 - 21:09:58

Mulle lausui neurologi että kun on vuosi menty 22:lla, nostetaan annos täyteen 44:n joka on se varsinainen tutkitun tehon saavuttava annos. Minä kun olen aina tykännyt kokeilla kaikkea niin ajattelin että tulta päin sitten. Kyllähän tuosta 22:stakin on tutkittua tietoa ja tehoakin sillä on, mutta 44 antaa pikkuisen paremman tuloksen, noin niinkun tilastollisesti. Yksilökohtainen teho voikin olla eri asia. Mutta oikea peruste tuohon 44 siirtoon oli mun kohdalla se että lääketehdas niin suosittelee.

Anyways, olen vakavasti harkinnut paluuta sihen kakskakkoseen, sillä oli nuo sivuoireetkin sen verran pienemmät. Katellaan nyt vielä pari kk mihin suuntaan tää menee.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Annelis
God Member
Poissa

Ordo ab chao
Etelä-Suomi
Vastaus #11 - 05.02.2009 - 11:39:20

Mulla reilu kolme vuotta piikitysuraa. 44 nostettiin myös sen minosykliini/Rebif tutkimuksen vuoksi.
Sivuoireita on edelleen, melkein joka piikin jälkeen, mutta oireet sentään vähän lievittyneet.
Piikittelen vatsaan, reisiin, kannikoihin sen mukaan mistä kulloinkin mukamas paras makkara löytyy  Virnistys

Vaikutuksesta -
sen verran tuossa taannoin itsepäättämäni viikon tauon (reissuloma)
jälkeen ensimmäisen piikin jälkeen sydän takoi villinä
ja tuttu karmaiseva "Rebif krapula" oli seuraavana päivänä.
Meni muutaman piikkiä taas totutellessa...
Tulipahan opittua kantapään kautta ettei kannata näitä omatoimiratkaisuja tehdä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Manna
God Member
Poissa

Oulu/Haukipudas
Vastaus #12 - 05.02.2009 - 14:30:12

sasaliini. kirjoitti on 04.02.2009 - 10:55:56:
Mulla nostettii  täyteen annostukseen liittyessäni tutkimusryhmään. Eli se minosykliini/rebif. Siin pitää tökkiä sillä suurimmalla annostuksella.
Ei muita syitä nostoon,

Sama syy mullakin.

Reseptissä kyllä lukee myös, että 22 on alkuannostus ja 44 ylläpitoannostus valmistajan ohjeen mukaisesti. Niimpä tietysti valmistajan ohjeen mukaan, koska 44 on kalliimpaa, tietysti ne haluaa että kaikki käyttäis sitä... Vihainen
Siirry sivun alkuun

Dg 09/05, RR, Copaxone, töissä

IP on kirjattu

kaptah
God Member
Poissa

Lisää aksonia elämään!

Helsinki
Aika kallista kamaa...
Vastaus #13 - 12.03.2009 - 17:44:14

Kokeiluvaihe päättyi ja menin apoteekkiin. Kiikutin sieltä pikkuisen pussukan pois. Pussukan hinta oli 672 euroa Kelan korvauksen jälkeen.

Tämän "tavaran" jaksoin kantaa kotiin pikkusormella kannatellen. Kohta tänne uuteen kämppään saapastelevat turvakenkäiset jätkät tuoden ison ruokapöydän. Se oli paljon halvempi.

Rebifin grammahinta kelakorvaus huomioitunakin on heittämällä kultaa suurempi. Ehkä heroiinikin on edullisempaa? Laskin vähän, ja sain (äärimmäisen epätieteellistä ja hataraa!) grammahinnaksi n. 100 egeä. Siis korvauksen jälkeen, ja siis liuoksesta, ei pelkästä interferonista. Huh huh!
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

erekki
Ex-jäsen

Vastaus #14 - 12.03.2009 - 18:14:29

Tuosta muistuikin mieleen reilu vuosi sitten kun vaimo haki apteekista saman satsin ja maksun jälkeen oli talous tiukalla. Se mikä oli mälsää oli se, että kyseinen lääke eli rebif ei sopinut vaimolle - oireita  (tunnottomuutta, jne) tuli vain lääkkeen oton jälkeen. Labratesti osoittikin että lääke ei sopinut. Ok, meillä oli iso satsi lääkettä josta olimme juuri maksaneet reippaan hinnan - eikä sitä voinut palauttaa. Tuli kyllä päästettyä muutama ärräpää. Sairaala kuitenkin ystävällisesti otti lääkkeen lahjoituksena vastaan. Mutta, ei mitään halpaa kela korvauksenkin jälkeen.. kele.

Hienoa tässä oli se, että "lääkkeen" jälkeen ms-oireet jäi pois. Outoa  Surullinen
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 3 ... 12
Lähetä aihe Tulosta