Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Tervetuloa Parlamenttiin, MS-keskustelupalstalle. Terveisin Aapo Halko
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 3 4 
Lähetä aihe Tulosta
Fatiikkiin lääkitys (Luettu 42641 kertaa)
Chili
YaBB Newbies
*
Poissa

Oulu
Sukupuoli: male
Re: Fatiikkiin lääkitys
Vastaus #15 - 11.02.2009 - 11:08:44

Mulla, täyttyy maaliskuussa se huopakatto. Gopaxonen ostosreissulla. Ja saman kalenterivuoden lääkeostokset, kuuluvat tuo huopakaton piiriin. joten reseptiä vaan kuluvan kalenteri vuoden reseptilääkkeistä  KELA:lle, niin he pulittavat maksamasi lääkkeet jos ei rahassa niin huopanauloissa. Tämän jälkeen on se 1.5e ostoskerta. Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Tempsu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #16 - 11.02.2009 - 11:40:28

Chili kirjoitti on 11.02.2009 - 10:31:27:
Modafiniilin saa täyden KELA- korvauksen, ainakin itse näin olen ymmärtänyt. Maksavat n. 300e / 90 tabl.
Lääkekattosumma ei vielä itellä täys, joten eka satsi ( 90 tabl) piti maksaa, muttei täytenä n .170 e. Jonka saa anottua takas kun kattosumma täyttyy.

Eikös toi maksukatto toimi niin, että sen ylittävistä lääkkeistä ei tarvitse maksaa (kuin pieni omavastuu), mutta eihän jo maksettuja enää takautuvasti korvata (paitsi lääkekaton ylittävältä osalta)?

Itselläni ei ole aiheesta mitään kokemusta, mutta näin olen ymmärtänyt...

Eli jos 3 kk satsi maksaa 170 euroa, niin käytännössä melkein 4x170 e joutuu vuodessa myös maksamaan, koska maksukatto taitaa olla jotain 600 euron kieppeillä? (Edellyttäen, ettei käyttäisi mitään muita lääkkeitä. Hymiö )

Tuohon olisi kyllä hyvä saada jotain vahvistusta, että KELA korvaa modafiniilia ylipäätänsäkään... Satanen per kuukausi olisi kyllä mun kukkarolle ehkä vähän liikaa.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Chili
YaBB Newbies
*
Poissa

Oulu
Vastaus #17 - 11.02.2009 - 12:06:58

Oikein olet ymmärtänyt. Elikkä lääkekatto on jotain 649e tarkka ei tiedossa, nousee jatkuvasti. Tuon jälkeen kaikki reseptilääkkeet jotka kuuluvat KELAN erityiskorvattavienlääkeiden piiriin ovat 1,5e ostoskerta. Nämä modafiniilit kuuluvat tuohon ryhmään, mikäli asian oikein käsitin.
Vähintään tuon kattosumman joutuu siis pulittaan vuodessa, mikäli meinaa "ilmaislääkkeitä" napsija. Mulla itellä menee se katto kertaostolla täyteen ( Gopaxone 3/kk) ja apteekki veloittaa täyden kattosumman. Haen KELA:lta sitten ennen kattosummaa ostetuista lääkkeistä palutuksen.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Tiivi
God Member
Poissa

I'm Alive!!
Aivan Saimaan rannassa
Sukupuoli: female
Vastaus #18 - 11.02.2009 - 15:01:57

Kelan kattosumma oli niinkin paljon kuin 672,70 €. Apteekissa farmaseutti totes, ettei muista ko. nousseen aikasemmin näin paljon. Tätä vauhtia maksu on ensi vuonna sit 700 € tai jopa yli...
Siirry sivun alkuun

Dg 03/03, RR, Copaxone, tk-eläkkeellä 05/2008

IP on kirjattu

Annelis
God Member
Poissa

Ordo ab chao
Etelä-Suomi
Vastaus #19 - 11.02.2009 - 15:55:03

Chili kirjoitti on 11.02.2009 - 12:06:58:
Haen KELA:lta sitten ennen kattosummaa ostetuista lääkkeistä palutuksen.

Mä taidan olla nyt täysi puuropää kun en vaan tajua.  Juustoinen

Mulla kans menee vuoden ensimmäisestä ostosta (Rebif) se huopakatto  Silmänisku täyteen. Ja jos jos ennen Rebifin ostoa oon ostanut jotain korvattavia lääkkeitä, niin niiden maksu tavallaan vaan siis nopeuttaa katon täyttymistä. Mutta en mä niistä mitään palautusta ole älynnyt Kelalta hakea.

Siis miten tää nyt oikein oikeesti menee??

Toi Kelan kattosumma 2009 672,70e on joo totta. Tieto löytyy Kelan sivuilla.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Chili
YaBB Newbies
*
Poissa

Oulu
Vastaus #20 - 11.02.2009 - 16:31:25

Taitaa olla, että jos lääkkeet ostetaan samasta apteekista esim. alkuvuonna 200e niin tämä 200e vähennetään tuosta 672,70e lääkekatosta, jäljelle jää 472,70, kattoa maksettavaksi
Mulla lääkeostoja eri apteekeista ja tämä kattosumma veloitetaaan Gopaxoonen yhteydessä 672,70 ja muista apteekkiostoista KELA maksaa sitten takas. Tulee erikseen kirje KELA:lta lääkekaton ylityksestä ja pyydytään lisäämään kuitteja muista lääkeostoista kuluvana kalenterivuonna. Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Minka
Full Member
Poissa

Vastaus #21 - 11.02.2009 - 18:48:44

Mulla kans Provigil 100. 1/ päivä yleensä jaksaa, paitsi jos pidempi työpäivä otan 2. Useammat muutkin fatiikkilääkkeet on testattu ja tehottomana jätetty pois. Turhauttavaa touhua välillä  Surullinen

Tuo erikoislupa Provigilille on sitten apteekkikohtainen, eli saa vain siitä apteekista johon reseptin ensimmäisenä vie.
Siirry sivun alkuun

dg 09/05, copaxone, töissä

IP on kirjattu

Tempsu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #22 - 12.02.2009 - 05:15:21

Minka kirjoitti on 11.02.2009 - 18:48:44:
Mulla kans Provigil 100. 1/ päivä yleensä jaksaa, paitsi jos pidempi työpäivä otan 2.

Ja KELA korvaa?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Minka
Full Member
Poissa

Vastaus #23 - 16.02.2009 - 20:50:17

temp: Kela korvaa. Ja kun kattosumma apteekkiin on täynnä, maksaa sen 1,50€ /ostokerta.  Hymiö
Siirry sivun alkuun

dg 09/05, copaxone, töissä

IP on kirjattu

eve
God Member
Poissa

dg -93 eläkkeellä   Mukavaa
olla elossa!
Savonlinna
Vastaus #24 - 26.02.2009 - 15:41:37

Olen kokeillut kaikki mahdolliset ja mahdottomat lääkkeet Fatiikkiin, mutta ei ole ollut apua.  Surullinen
Siirry sivun alkuun

"Ota nokoset aina kun ramasee, äläkä stressaa mistään."

IP on kirjattu

Tempsu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #25 - 01.03.2009 - 22:26:08

Minka kirjoitti on 16.02.2009 - 20:50:17:
temp: Kela korvaa. Ja kun kattosumma apteekkiin on täynnä, maksaa sen 1,50€ /ostokerta.  Hymiö

Mä en saanut apteekissa muuta kuin peruskorvauksen 42%.

Onko mahdollista saada enemmänkin korvausta? Vaatiiko tämä jonkun erityislausunnon lääkäriltä vai miten homma toimii?

Tuon 42% jälkeen omavastuu on noin 180e /90 tbl, eli aika kallista lystiä vielä (etenkin jos meinaa syödä useamman tabletin päivässä). Toki maksukatto tulee ehkä jossain vaiheessa vastaan vuoden aikana, mutta tuskin menee kovin paljon yli näillä mun nykyisillä (korvauksen alaisilla) lääkkeillä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Taru
YaBB Newbies
*
Poissa

elä tässä ja nyt
Päijät-Häme
Vastaus #26 - 02.03.2009 - 13:49:10

Minulla kanssa käytössä Provigil 100mg toimii  Juustoinen
Kun lääkemaksukatto tulee täyteen tulee KELAsta postia siinä on mukana hakemus ylimenneistä ja ne palautetaan mitkä on yli mennyt
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Tempsu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #27 - 02.03.2009 - 22:31:10

Provigil-pakkauksen kyljestä löytyi tällaista tekstiä:

...

Tuosta voisi päätellä, että Belgiassa lääke maksaa potilaalle 157,64 e, Ranskassa 8,90 e ja Saksassa 13.50. (Tai sitten noi suluissa olevat hinnat ovatkin jotain veroja tms...)

On lottovoitto syntyä Suomeen?

Ja vielä kysyisin tuota korvaushommaa, eli onko 42% tosiaan maksimikorvaus (ennen mitään maksukattoja), vai voiko saada suuremmankin erityiskorvauksen?
Siirry sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 03.03.2009 - 07:53:55 Kirjoittaja Tempsu »  

IP on kirjattu

elisa
God Member
Poissa

Maailma on ikuinen keinulauta.
- Montaigne
Välisuomi
Vastaus #28 - 03.03.2009 - 06:38:18

eve kirjoitti on 26.02.2009 - 15:41:37:
Olen kokeillut kaikki mahdolliset ja mahdottomat lääkkeet Fatiikkiin, mutta ei ole ollut apua.  Surullinen

Samma här Surullinen.
Siirry sivun alkuun

dg RR 2/05, työkyvyttömyyseläke 5/05 Rebif22 Rebif44

IP on kirjattu

luossa
God Member
Poissa

Mikä ei tapa, niin sattuu!

Pirkanmaa
Vastaus #29 - 09.05.2009 - 22:33:59

Nyt kun unohdin ottaa Provigili kolmene peräkkäisenä päivänä, niin vanha fatiikkituli takas. Tässä pariviikkoa sitten suoritin yhden työtehtävän kolmess vuorokaudessa, ja unta sain vai kolme tuntia. Aamulla aina nappi huuleen ja baanalle. Työt meni erittäin hyvin.

Suosittelen jos rahat riittää.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 3 4 
Lähetä aihe Tulosta