Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Tervetuloa Parlamenttiin, MS-keskustelupalstalle. Terveisin Aapo Halko
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 3 4 ... 6
Lähetä aihe Tulosta
Kofeiiniriippuvuuden katkaisuhoito-ohje. (Luettu 52871 kertaa)
kariluoto
Ex-jäsen

Re: Kofeiiniriippuvuuden katkaisuhoito-ohje.
Vastaus #15 - 23.05.2009 - 16:38:31

Rami107 kirjoitti on 23.05.2009 - 16:36:22:
Lainaus:
kysymys vain siitä, kumpi häiritsee enemmän, ms-oireet vai kofeiinista luopuminen..

siis väitätkö että, MS oireet (ilmeisesti koko sairaus myöskin) loppuvat kahvinjuonnin lopettamalla... sulle pitäis lääketieteen Nobelia ehdottaa
Olis hyvä, ei jäis ehdotus asteelle Viileä

Kokeile kofeiinittomuutta ja puhdistushoitoa, jos se toimii sinulla, saat ehdottaa minulle mitä tahansa palkintoa.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

erekki
Ex-jäsen

Vastaus #16 - 23.05.2009 - 16:39:22

Minä kun olen tällainen utelias-kokeilija, niin voisin joskus kokeillakin elämää-ilman-kahvia, vaikka tuon pari viikkoa. Itselleni sen kokeilun merkitys olisi lähinnä se, että onko kahvin poisjättämisellä vaikutuksia esim. vireyteen, nukkumiseen, mielialoihin jne. Tällä hetkellä en usko kahvin vaikuttavan terveydentilaani, mutta voihan tuota kokeilla.. ja testata että kuinka helkutin hankalaa se on lopettaa.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Rami107
Full Member
Poissa

Väsynyt ja kyllästynyt

Ei pääse edes sähköjunalla
Sukupuoli: male
Vastaus #17 - 23.05.2009 - 16:45:55

Lainaus:
Minä kun olen tällainen utelias-kokeilija, niin voisin joskus kokeillakin elämää-ilman-kahvia, vaikka tuon pari viikkoa. Itselleni sen kokeilun merkitys olisi lähinnä se, että onko kahvin poisjättämisellä vaikutuksia esim. vireyteen, nukkumiseen, mielialoihin jne. Tällä hetkellä en usko kahvin vaikuttavan terveydentilaani, mutta voihan tuota kokeilla.. ja testata että kuinka helkutin hankalaa se on lopettaa.

Kannattaa varoa, toi pohjalais pölvästihän kertoi/linkitti on hengenvaarallista touhua... siispä kannattaa jatkaa Oluen ja kahvinkin juomista
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Heda
Ex-jäsen

Vastaus #18 - 23.05.2009 - 16:47:51

Lainaus:
Minäkin puhun vasta kun olen tehnyt jotain, tässä tapauksessa parantanut itseni käyttämällä omaa järkeäni.

Ensimmäinen MS-taudista parantunut!

Lainaus:
Kofeiiniriippuvuus aiheuttaa muiden tekijöiden kanssa ms-oireita.

Entä mä, jolla on diagnosoitu MS-tauti. Voiko siitä tulla oireita?

Viimeksi täällä parlamentissa (gmies nimeltäsi tuolloin) keskityit vain tähän kofeiinijauhantaan. Näköjään sama meno jatkuu.

Kävin vilkaisemassa uteliaisuuttani sivustoasi. Paatoksella sielläkin pauhaat. Ja kuten Lebris vinkkasi, taitavat päättäjätkin olla paatostasi täynnä. Anna kunkin elää omalla tyylillä.

Ja pienenä yleissivistävänä vinkkinä > ktl on nykyisin thl. Kannattanee käyttää oikeaa nimeä, jos heitä haluaa puhutella...
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Rami107
Full Member
Poissa

Väsynyt ja kyllästynyt

Ei pääse edes sähköjunalla
Vastaus #19 - 23.05.2009 - 16:49:28

Lainaus:
Kokeile kofeiinittomuutta ja puhdistushoitoa, jos se toimii sinulla, saat ehdottaa minulle mitä tahansa palkintoa.

Hei mä olin kakstuntia ilman kaffetta ja kävin suihkussakin, oli apua oli. Sulle palkinnoksi, mene ulos niskakeinuun.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

kariluoto
Ex-jäsen

Vastaus #20 - 23.05.2009 - 16:51:17

Ei se ole kovin hankalaa jos sen tekee vähentämällä niinkuin esitän tuossa ohjeessa. Ensimmäisenä heikkenevät neuropaattiset kivut ja liikkuminen helpottuu, se tapahtui minulla viikossa, sen jälkeen alkoivat todella vaikeasti kestettävät porfyriaoireet ja mahdollisesti niistä johtuva voimakas masennus ja ahdistuneisuus, joka kesti noin 4+ kk. Neurologiset tuntemukset heikkenivät kuukausien aikana siten, että sen tiedosti kaiken aikaa ja se auttoi jaksamaan ilman noita helpottavia lääkityksiä, joista en silloin tiennyt. Vasta tässä vaiheessa tuli ensimmäistä kertaa jonkinlainen normaaliolo. Nyt, yli vuoden vierotuksen jälkeen psyyke on eheytynyt hitaasti, dementia alkoi hellittää puolen vuoden päästä ja palasi aina kun jäämiä irtosi kehosta. Nyt toimii muisti ja oppimiskyky, ja mieliala on parempi kuin parikymppisenä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

amok1
God Member
Poissa

vanitas vanitatum et omnia
vanitas

Vastaus #21 - 23.05.2009 - 16:55:48

Olisi vallan mainiota jos kertoisit neurologillesi että olet parantunut MS-taudista kahvinjuonnin lopettamalla. Näin sinun ei tarvitsisi turhaan pommittaa kansanedustajia ja saisit varmaan julkisuutta asiallesi kunhan
parantumisesi olisi tutkimuksin vahvistettu.
Siirry sivun alkuun

g37.9 -04,  g35 -07, RR, ei lääkitystä, töissä

IP on kirjattu

Heda
Ex-jäsen

Vastaus #22 - 23.05.2009 - 16:58:35

^ tää parantuminen on kyllä sen verran merkittävä, että järjestäisin hänenä sairaanhoitopiirin kanssa kansainvälisen lehdistötilaisuuden. Kiinnostaa varmasti ulkomaita myöden.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

eki
God Member
Poissa

me ollaan sankareita kaikki.......

Pirkanmaa, lentokentän reuna
Vastaus #23 - 23.05.2009 - 17:17:50

Mites ne ihmiset hyötyy jokka ei juo kahvia ja mitenkä toteuttavat vieroituskuuria?
Täältä porukasta löytyy varmaan muutama ei kahvin ystävä.
Siirry sivun alkuun

eki
...
IP on kirjattu

kariluoto
Ex-jäsen

Vastaus #24 - 23.05.2009 - 17:21:58

Sellaiset voivat kokeilla kelaatiohoitoa, jos se auttaa oireisiin, saadaan ainakin osviittaa oireiden aiheuttajan etsinnässä kun kehosta poistuu myrkkyjä luonnollista tietä. En minä väitä, että kofeiini aiheuttaa jokaiselle jotain, tai jokaisen tapauksen, sama adreanaliinin liikaeritykseen perustuva mekanismi voi käynnistyä monien ympäristö- ja perintötekijöiden yhteisvaikutuksesta.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Mymskä
Ex-jäsen

Vastaus #25 - 23.05.2009 - 17:22:53

Lainaus:
Nyt, yli vuoden vierotuksen jälkeen psyyke on eheytynyt hitaasti, dementia alkoi hellittää puolen vuoden päästä

Ahaa.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

eki
God Member
Poissa

me ollaan sankareita kaikki.......

Pirkanmaa, lentokentän reuna
Vastaus #26 - 23.05.2009 - 17:41:27

Lainaus:
Kofeiinilla ei ole ainuttakaan terveyttä edistävää vaikutusta, mutta lukuisia sitä tuhoavia ominaisuuksia, jotka tulevat esille noin 10-20 prosentilla käyttäjistä mielenterveydellisten, tai neurologisten oireiden muodossa.

Nääkö sitten jauhaa puutaheinää?

http://www.poliklinikka.fi/terveysuutiset/&id=7441715

http://yle.fi/akuutti/arkisto2005/180105_a.htm

Pitempi linkki.

Kannatan Ramin ehdottamaa palkintoa.
Siirry sivun alkuun

eki
...
IP on kirjattu

eero
Senior Member
Poissa

YaBB 1G - SP1 on Kuningas!

Päijät-häme
Vastaus #27 - 23.05.2009 - 17:52:43

Lainaus:
En minä väitä, että kofeiini aiheuttaa jokaiselle jotain

Asennevammaisten nenänkaivuuheavy pitänee huolen, että nuorisomme ja miksei vähän vanhemmatkin, vammautuvat neuroentogrinologisesti ontologisella  tasolla, syösten tulevaisuuden toivomme masennuksen ja ahdistuksen johdosta alkoholismiin ja tuhoon! Ihme juttu muuten kuinka paljon humppa-ja Beatles-sukupolven kasvateilla on ollut samoja oireita, vaikka radiokanavaa on vaihdettu heti kun saatanallinen kitaranräime on alkanut kaiuttimista ulostumaan!? Taitaa olla luultua vaarallisempaa?

Olen muuten tavannut muutaman blues ja jazz miehen joilla raju ryypiskely ja itsetuhoinen käytös on ollut myöskin hallitsevassa roolissa. Onkohan silloin kenties tullut kuunneltua tai soitettua väärässä tahtilajissa vai onko soittimet ollut viritetty päin helv...tiä?

Lainaus:
Hiivasienen ulosteelle perustuva vi tu tu ksenliuotushoito on vain väliaikainen ratkaisu, jolla syntyy kyllä myös pysyvää tulosta, joidenkin vuosikymmenien kuluttua et enää tajua, että sinua vit u tt aa.

Tässä sitten ote qmiehen asiantuntija repertuaarista.Ja lähdetiedostona näille elämänviisauksille on näköjään ollut Lainaus:
Jånbackanin Levitaatiotutkimuskeskuksen artikkelisarjasta; Kansantajustettua tiedettä joka kotiin

Mahtanee olla luotettavakin tutkimuslaitos??
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Annu
Full Member
Poissa

Kaikki, mikä ei tapa,
vahvistaa!
Turku
Sukupuoli: female
Vastaus #28 - 23.05.2009 - 17:56:27

Minä taas uskon täysin epäilemättä Kariluodon kirjoituksiin ainakin omalla kohdallani. Tiedän ja tunnen selkeästi, että kahvi vaikuttaa minuun haitallisesti ja yritänkin lopettaa sen - on muuten yllättävän koukuttavaa ainetta. Juon vain kupillisen päivässä ja sekin tuntuu olevan liikaa. Mikäs aine se olikaan, jota on syytä käyttää puhdistuakseen vieroituksen aikana??
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

kariluoto
Ex-jäsen

Vastaus #29 - 23.05.2009 - 17:57:33

Niistä käy kyllä ilmi, että kofeiinilla ei ole osuutta asiaan. Olen keskustellut tuosta Tuomilehdon tutkimuksesta erään tutkijaprofessorin kanssa, hän joutui myöntämään, että olen oikeassa kun perustelin tieteellisin faktoin missä kohdissa tutkimuksessa oli poikettu tieteellisestä metodista ja, että tutkimus todisti ainoastaan, että sellaiset ihmiset, joiden elimistö kestää hyvin kofeiinia, sairastuvat myös harvemmin kakkostyypin diabetekseen.

Yksilölliset kofeiiniaineenvaihdunnan erot voivat olla yli satakertaisia, joten kofeiini aiheuttaa oireilua käytetyn määrän ja yksilöllisten ominaisuuksien yhteisvaikutuksen ansiosta todennäköisesti enemmän sellaisille, jotka eivät käytä sitä kovin runsaasti.

Kun tutkimuksessa ei oltu otettu huomioon kofeiinin lääkeaineopillisia ominaisuuksia ja yksilökohtaisia aineenvaihdunnallisia eroja, muodostuu tilastollinen harha. Professori oli täysin samaa mieltä.

Annu, käyhän blogissani lueskelemassa, laitan sinne ensi tilassa linkit sivuille, joilla kerrotaan noista kelaatiohoitoon käytetyistä aineista.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 3 4 ... 6
Lähetä aihe Tulosta