Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  MS-ihmisten kannattaa huolehtia D-vitamiinin saannista
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 3 4 5 6
Lähetä aihe Tulosta
Kofeiiniriippuvuuden katkaisuhoito-ohje. (Luettu 52865 kertaa)
Heda
Ex-jäsen

Re: Kofeiiniriippuvuuden katkaisuhoito-ohje.
Vastaus #30 - 23.05.2009 - 18:00:26

Virnistys Virnistys Virnistys Virnistys

Tämä on viihdyttävä ketju!

Nyt lähden pitkästä aikaa ystävieni kanssa iltarientoihin. Taidan pitäytyä kahvin juonnissa, sehän on myrkyllisin, dementoivin ja pään pahiten sekaisin pistävä aine. Eikä ole kallis edes tuolla baarimaailmassa.

Huomisiin!
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

lebris
God Member
Poissa

I Love YaBB 2! -84,Copaxone,
SPMS, eläkeke -93
Häme
Sukupuoli: female
Vastaus #31 - 23.05.2009 - 18:06:32

KIITOS EKI! ASIALLISIA LINKKEJÄ!

Voisikohan hra kariluoto laittaa edes yhden, ei omansa, linkin tehdyistä tutkimuksista?
Mikä onkaan herran dignoosi, koska saatu, miten todettu ms-tauti! Ehkä liian henkilökohtainen kysymys, mutta kai tiedät mille sivustolle kirjoittelet?

Pyöritä silmiä Pyöritä silmiä Pyöritä silmiä
Siirry sivun alkuun

Keksi tähän jotain viisasta! "Venäläinen ferrari on paras punainen auto"! Nyt minä sen kekkasin!

IP on kirjattu

jalmari
Senior Member
Poissa

Jokiloinen
Sukupuoli: male
Vastaus #32 - 23.05.2009 - 18:07:33

Lainaus:
Olen keskustellut tuosta Tuomilehdon tutkimuksesta erään tutkijaprofessorin kanssa, hän joutui myöntämään, että olen oikeassa kun perustelin tieteellisin faktoin missä kohdissa tutkimuksessa oli popikettu tieteellisestä metodista ja, että tutkimus todisti ainoastaan, että sellaiset ihmiset, joiden elimistö kestää hyvin kofeiinia, sairastuvat myös harvemmin kakkostyypin diabetekseen.

Tuo "tieteellisyys" on jokseenkin paksua puppua. Kuka on tuo "eräs" tutkijaprofessori?

Ei vakuuta pätkääkään.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

kaptah
God Member
Poissa

Lisää aksonia elämään!

Helsinki
Vastaus #33 - 23.05.2009 - 18:13:52

Lainaus:
Minä en juttele uskonasioista, vaan tiedon, kokemuksen ja ymmärryksen. Kokeilemalla selviää muutamissa viikoissa, eikä maksa sinulle mitään, tule sitten kertomaan minulle toimiiko idea vai ei, kiitos.

Kun nyt olet tätä asiaa jo pidemmän aikaa kuulutellut monessa paikassa (myös aikoinaan täällä), onko Sinulla näyttöä siitä, mitä ihmiset ovat "tulleet kertomaan" kokeiltuaan? Luulisi nimittäin, että monikin on kokeillut kofeiinittomuutta - ihan ilman kenenkään kehoitustakin - ja tullut sitten siitä kertomaan.

P.S. Jos näitä kokemuksia löytyy jostakin, sen on syytä olla julkinen keskustelupalsta, eli mahdoton muokata. Näyttöä teorioillesi, kiitos.
Siirry sivun alkuun

Dg 08/2006, RR(?), ei lääkitystä

IP on kirjattu

eki
God Member
Poissa

me ollaan sankareita kaikki.......

Pirkanmaa, lentokentän reuna
Vastaus #34 - 23.05.2009 - 18:14:44

Mitähän riippuvuutta tää aiheuttaa.
Siirry sivun alkuun

eki
...
IP on kirjattu

kariluoto
Ex-jäsen

Vastaus #35 - 23.05.2009 - 18:21:15

Löytyy niitä joitakin mielenterveyspalstoilta, ovat päässeet paniikkihäiriöstä. Kofeiini aiheuttaa samalla mekanismilla paniikkihäiriön sellaisille yksilöille, joilla on tarvittava geneettinen alttius tälle oireelle. Aiheuttajavirheeksi epäillään A2a adenosiinireseptorin polymorfismia, jota löytyy paniikkihäiriöpotilailta. Kofeiinin piristävä vaikutus perustuu adenosiinin ja gaban toiminnan estämiseen, jotka ovat rauhoittavia, lihaksia relaksoivia välittäjiä, joiden puutetta bentsodiatsepiinit korvaavat.

Se proffa on Jaakko Kaprio, jonka kanssa olen ollut kirjeenvaihdossa viime syksystä lähtien. Kerron siitä kyllä blogissani.

Tuolta löytyy muutamia aina silloin tällöin, en minä niitä keräile, enkä seuraa.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8152645
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

kaptah
God Member
Poissa

Lisää aksonia elämään!

Helsinki
Vastaus #36 - 23.05.2009 - 18:25:07

Eivätkös kaikki tiedä, ettei kofeiini ainakaan rauhoita? Miten nyt sitten muilla kuin paniikkihäiriöisillä? Tämähän on MS-palsta. Kukaan vastannut helpottaneen esim. tätä tautia?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

lebris
God Member
Poissa

I Love YaBB 2! -84,Copaxone,
SPMS, eläkeke -93
Häme
Vastaus #37 - 23.05.2009 - 18:36:51

Nimimerkki "Paniikkipalvelu" tarjoaa tietoaan tällä hetkellä Suomi 24 osiossa:Terveys/lääketiede....
Myös muilta terveyttä koskevilta Suomi 24 keskusteluista löytyy Paniikkipalvelun tarkkoja ohjeita, osalla tuntuu menevän läpi...pään.
Siirry sivun alkuun

Keksi tähän jotain viisasta! "Venäläinen ferrari on paras punainen auto"! Nyt minä sen kekkasin!

IP on kirjattu

Annu
Full Member
Poissa

Kaikki, mikä ei tapa,
vahvistaa!
Turku
Vastaus #38 - 23.05.2009 - 22:18:20

Virnistys Virnistys Virnistys...tää tuntuu olevan lasten palsta.. Virnistys Virnistys Ootte niin porukalla teilaamassa yhtä, joka tutkii mielestäni ihan asiaa, sekä myös jakaa sitä muillekin . Eihän teitä kukaan estä kahvittelemasta, mä haluan sen lopettaa ja luen aiheesta mielelläni. Kiitän ja kumarran infosta.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

jalmari
Senior Member
Poissa

Jokiloinen
Vastaus #39 - 23.05.2009 - 22:37:31

Annu kirjoitti on 23.05.2009 - 22:18:20:
Virnistys Virnistys Virnistys...tää tuntuu olevan lasten palsta.. Virnistys Virnistys Ootte niin porukalla teilaamassa yhtä, joka tutkii mielestäni ihan asiaa, sekä myös jakaa sitä muillekin . Eihän teitä kukaan estä kahvittelemasta, mä haluan sen lopettaa ja luen aiheesta mielelläni. Kiitän ja kumarran infosta.

Kun tuo juttu on täyttä p*skaa! Jos hoito menisi tuon tyypin väittämän mukaan, olisi mäsä ollut voitettu sairaus jo kauan. Eikö kukaan koskaan ole huomannut tutkailla erilaisten kemikaalien vaikutusta ms-taudissa/tautiin? Ottaisi tuo kirjoittaja ensin selvää, mikä sairaus ms-tauti oikein on eikä alkaisi heittämään tänne tuulesta temmattuja "tieteellisiä" väittämiään. Niissä on tiedettä yhtä paljon kuin kahvinporoista ennustamisessa.

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

JerryLeeLewis
Ex-jäsen

Vastaus #40 - 23.05.2009 - 23:03:47

Ketjun aloittajalle haluaisin kertoa myös ruisleivän, vihreän teen, mustan teen terveydelle haitallisista jopa vaarallisista ominaisuuksista.

Kaikki, siis aivan kaikki noiden ravintoaineiden käyttäjät yhdessä tai erikseen, ovat kuolleet. Parannuskeinoa etsitään, mutta kehnoin tuloksin. Minä puhdistan elimistöni noista myrkyistä monta kertaa päivässä vierailemalla vesiklosetissa.

Muuten mulla menee ihan hyvin.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

kaptah
God Member
Poissa

Lisää aksonia elämään!

Helsinki
Vastaus #41 - 23.05.2009 - 23:56:56

Annu kirjoitti on 23.05.2009 - 22:18:20:

Mä olen hivenen samoilla linjoilla. Mun mielestä teilaaminen on nyt ylienergistä, eihän ketjun aloittaja ole edes hyökännyt ketään vastaan. (Mutta sarvia ja hampaita täällä pelätään kuollakseen - tai yritetään vaieta kuoliaaksi, tuloksetta).

Faktaa kuitenkin tarvittaisiin näkemysten perusteeksi, ei pelkkää paatosta. Linkit "tutkimuksiin" ovat täysin turhia, sillä nikotiinistakin löytyy tutkijoiden niin halutessa positiivisia vaikutuksia. Maailma on aivan järkyttävän täynnä mitä mielikuvituksellisempia teorioita terveyteen vaikuttavista seikoista. Niihin tuntuu aina löytyvän tutkimuksia, mistä milloinkin.

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

kariluoto
Ex-jäsen

Vastaus #42 - 24.05.2009 - 00:15:50

Tuntuu, että porukka on nyt saanut aivan väärän käsityksen koko jutusta, vaikka heti avauksessa kerroin mistä on kyse. Sanotaan se nyt sitten vielä kerran oikein selkeästi.

Lääkäreillä, eikä edes lääketieteellä ole tästä asiasta yhtä kokonaisvaltaista käsitystyä kuin minulla, koska heidän näkökulmansa on rajoitettu ulkopuolisen tarkkailijan osaan, minä olen perehtynyt omien oireitteni kautta lääketieteen tarjoamiin selityksiin. Tähän ilmiöön liittyvät tutkimukset ovat usealta lääketieteen eri sektorilta, eikä kukaan ole älynnyt yhdistää niitä, koska ei ole ollut käsitystä, mitkä tekijät ja oireet liittyvät yhteen, on etsitty vääriä asioita. Asiaa ei ole myöskään tutkittu, koska lähes kaikki tutkimus tähtää vain oireita hillitsevien lääkkeiden keksimiseen, ei sairauksien ehkäisyyn ja parantamiseen.

Moni muukin tosin tietää, että kelaatiohoito auttaa ms-oireisiin, mutta minä olen selvittänyt sen lisäksi *miksi* se auttaa, ja sitä kautta oireiden syntymekanismin.

Minä en tullut tänne spekuloimaan tai todistamaan mitään, te voitte *ihan itse* todeta muutamassa viikossa miten kofeiinittomuus vaikuttaa teidän oireisiinne ja säästää kaikkien aikaa lopettamalla turha suunsoitto. Minulle on täysin yhdentekevää uskotteko te minua tai oletteko uskomatta, yritättekö parantaa itsenne, vai ette.

Täälläkin käy kuitenkin joitakin ihmisiä, jotka saattavat tietää tieteestä jotain ja ymmärtää mistä on kysymys... tai ihmisiä, jotka päättävät kokeilla puhdistushoitoa tämän tiedon perusteella, vaikka eivät kaikkea ymmärtäisikään, ja heille minä halusin tämän tiedon antaa, sekä lupauksen auttaa jos tietoa tarvitaan lisää vieroituksessa.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Heda
Ex-jäsen

Vastaus #43 - 24.05.2009 - 08:43:28

Lainaus:
Minä en tullut tänne spekuloimaan tai todistamaan mitään, te voitte *ihan itse* todeta muutamassa viikossa miten kofeiinittomuus vaikuttaa teidän oireisiinne ja säästää kaikkien aikaa lopettamalla turha suunsoitto. Minulle on täysin yhdentekevää uskotteko te minua tai oletteko uskomatta, yritättekö parantaa itsenne, vai ette.

Niin, tarkoitus on varmasti hyvä, mutta lupaukset mm. itsensä parantamisesta täyttä P A S K A A! Kukaan ei ole MS-taudista parantunut, ei kahvin juojat ja ne, jotka eivät kahvia ole koskaan juoneetkaan, mutta silti tautiin sairastuneet.

Jokaisella on oikeus kertoa omia mielipiteitään ja uskomuksiaan. Mutta valitettavasti suhtautuminen on skeptistä, kun rinnalle ei ole asettaa minkäänlaisia tieteellisiä todisteita. Ja aina tulee muistaa se, että yksi asia sopii yhdelle, toinen toiselle.

Olen itse ollut ms-elämäni aikana pitkiä pätkiä ilman kahvia, mutta eipä ole ollut minkäänlaista vaikutusta oireisiini. Mikä lienee syynä?

Näistä kariluodon paatoksellisista kirjoituksista on tullut mieleen uskonlahkon käännyttäjä; vain tämä jumala on oikea jumala - vain tämä hoito on oikea...

Olet tällä palstalla ollut aiemminkin jakamassa kahvijumalan sanaa. Pistin jo tuolloin merkille, että mihin tahansa keskusteluun otit osaa, kaikki koskettivat kofeiinin haitallisuutta, vaikkei keskusteluketjuun se olisi sopinutkaan. Turhauttavaa, tylsää ja tyhmää!
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

jalmari
Senior Member
Poissa

Jokiloinen
Vastaus #44 - 24.05.2009 - 09:30:56

Lainaus:
Lääkäreillä, eikä edes lääketieteellä ole tästä asiasta yhtä kokonaisvaltaista käsitystyä kuin minulla...

Minä en tullut tänne spekuloimaan tai todistamaan mitään...

Aamen.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 3 4 5 6
Lähetä aihe Tulosta