Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  MS-ihmisten kannattaa huolehtia D-vitamiinin saannista
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 ... 3 4 5 6 
Lähetä aihe Tulosta
Kofeiiniriippuvuuden katkaisuhoito-ohje. (Luettu 52861 kertaa)
Mymskä
Ex-jäsen

Re: Kofeiiniriippuvuuden katkaisuhoito-ohje.
Vastaus #60 - 24.05.2009 - 16:16:32

lebris kirjoitti on 24.05.2009 - 15:43:00:
Ei enää aamukahvia, ei enää päivälliskahvia, ei enää kahvin myyntiä aulan kioskista, ei enää kahvi-automaattia viherhuoneessa, ei enää mahdollisuutta kahvin keittoon laitoksen tiloissa. Ja kas, kuntoutuskeskus on täynnä terveitä ja käveleviä potilaita.

Tai ainakin jumalattoman kettuuntuneita ja ehkä jopa aggressiivisia.
Mutta me kofeiiniriippuvaiset luulosairaat ollaan niin arvaamattomia.

Taidanpa muuten tirauttaa kunnon kaffet.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

aleksi77
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #61 - 08.06.2009 - 19:42:25

Jo ennen tälle palstalle eksymistäni ja tätäkin ketjua luettuani olen kyllä tullut kauan sitten tulokseen, että kofeiini on samantyyppinen myrkky, kuten nikotiini, alkoholi, kokaiini jne. En ota kantaa asian tieteellisiin puoliin, kun en ole asiantuntija, mutta kokeilkaapa lukea googlailemalla kofeiinin haitoista ja hyödyistä. Kofeiini voi vähissä määrin olla myös terveellistä, kuten nikotiinikin, mutta kuppikaupalla päivittäin kahvin kittaaminen on varmasti haitallista. (Esim nostaa kehon stressihormonipitoisuuksia ja aiheuttaa sitä myöten hermostollisen ylijännitystilan ja esim kortisolin lisääntymisen myötä aiheuttanee vaikkapa lihomista. Itse olen tullut entisenä todella kovana kofeinistina sellaiseen tulokseen, että pieni kuppi espressoa aamulla on vielä ok, ja tee menettelee kohtuullisesti, mutta kaikki sen ylimenevä ei enää aiheuta positivisia vaan negatiivisia vaikutteita.
(saman tyyppisesti siis, kuin alkoholissa). Kofeiinin hyvät vaikutukset ovat niin vähäpätöisiä, että täydellinen pidättäytyminen on varmasti suotavampaa, kuin esim tavallinen suomalainen käyttö. (Kofeiini on lähtökohtaisesti hermomyrkky ja ruokalusikallinen puhdasta kofeiinia aiheuttaa kerta-annoksena jo kuoleman. Lähes kaikki suomalaiset ovat alkoholisteja ja kofeinisteja. Nikotinistejakin iso osa. Ei se silti tarkoita, että niitä kannattaa itseensä imuroida mielin määrin.  Epävarma
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

JerryLeeLewis
Ex-jäsen

Vastaus #62 - 08.06.2009 - 22:05:01

Enpä tuota kiistäkään.

Mutta, toinen näkökulma... Myös vesi tai ruisleipä ovat myrkkyjä tarpeeksi vedettyinä. Joku tolkku väärinkäytössäkin, pätee yhtälailla kahviin.
Siirry sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 09.06.2009 - 07:54:53 Kirjoittaja Ei tiedossa »  

IP on kirjattu

kuka lie
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #63 - 09.06.2009 - 13:07:24

Varsin aktiivinen kaveri tuo tämän ketjun aloittaja.... Törmäsin joskus suomi24:ssa häneen, ja hän jaksaa jatkuvasti kiertää ja tarjota kofeiiniteoriaansa kaikille jotka valittavat outoja oireita. Potkaistiin pois, mutta tuli uudella nikillä takaisin.  Pyöritä silmiä
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Fanny
God Member
Poissa

Si vis amari, ama.
Helsinki
Sukupuoli: female
Vastaus #64 - 09.06.2009 - 13:17:45

Lopetin kahvin juonnin 23.7.1999 aloittaessani Michel Montiqnacin ruokavalion. Yhdeksän vuoden totaalisen kahvittomuuden jälkeen aloitin v. 2008 kesällä yhden kahvikupillisen juomisen. Vointiin ei muuten ole tullut muutosta kuin siten, että fatiikkia ei enää ole. Toki ubikioni vaikuttaa myös virkeyteen, mutta se kuului ohjelmaan myös kahvittomana aikana. Kahvia juon nykyisin pari kupillista päivässä.

Katkaisu-hoitoa en tunne tarvitsevani, olkoon kofeiini sitten myrkkyä tai ei, valinta on omani. Silmänisku
Siirry sivun alkuun

Dg. v. 2000, Betaferon 2001-2003
Osatyökyvyttömyyseläke v. 2003
Työkyvyttömyyseläke v. 2005

IP on kirjattu

Cud
God Member
Poissa

Errare humanum est
Tellus
Sukupuoli: male
Vastaus #65 - 09.06.2009 - 14:28:20

kuka lie kirjoitti on 09.06.2009 - 13:07:24:
Varsin aktiivinen kaveri tuo tämän ketjun aloittaja.... Törmäsin joskus suomi24:ssa häneen, ja hän jaksaa jatkuvasti kiertää ja tarjota kofeiiniteoriaansa kaikille jotka valittavat outoja oireita. Potkaistiin pois, mutta tuli uudella nikillä takaisin.  Pyöritä silmiä

Kirjoitti myös paikallisen lehden mielipidepalstalla jokunen viikko sitten, kofeiinista tietenkin. En pitänyt tyylistä syyllistää raskaanaolevia kahvinjuojia, aika harva kuitenkaan juo niin paljon kahvia että siitä olisi sikiölle vaaraa. Jos se olisi ongelma, kai siitä varoitettais. Ainakin voi toivoa niin. Jos kahvinjuonti olisi iso ongelma raskaana oleville ja aiheuttaisi paljon haittaa sikiölle, kai olisi paljon enemmän ihmisiä joilla on niitä kofeiinin aiheuttamia vaurioita/ongelmia/mikä lie.

Kyllä kofeiini on myrkky, sen huomaan selvästi itse, yliherkkä kofeiinille kun olen, mutta siitä on pitkä matka verrata kahvinjuojia huumekäyttäjiin. Hän ei ota huomioon että useimmat on tottunut kofeiiniin, joten he eivät kärsi myrkytysoireista samalla lailla kuten me yliherkät. Minun yliherkkyys johtuu ehkä siitä että minun äitini ei ole koskaan juonut paljon kahvia ja itse en ole koskaan juonut. Ehkä sen takia kun en sikiövaiheessa ole altistunut siihen ja siksi etten välittänyt sosiaalisesta paineesta? Tai sitten vain siksi että kahvi maistuu mun suussa pahalta..
Siirry sivun alkuun

I'm not quite what I thought I was but then again I'm maybe more - Queensryche - The Warning - Roads to madness

IP on kirjattu

lebris
God Member
Poissa

I Love YaBB 2! -84,Copaxone,
SPMS, eläkeke -93
Häme
Vastaus #66 - 09.06.2009 - 17:29:55

"kuka lie" sen kertoikin. Tämä kofeiini-profeetta pyörii kaikilla "Terveyspalstoilla" Suomi 24:ssä.

On joitakin, jotka uskovat, mutta pää-asiallisesti kaveri on naurun aihe.

Omassa plogissaan (löytynee myös linkki parlamentissa) hän toistaa samaa prologiaan kofeiinista ja valkosipulista, kelaatiohoidosta. Menossa on jo sydänsairaudet ja alzheimer, nikki vain muuttuu...

Ehkä hänen mielensä on järkkynyt???

Niin on minunkin, mutta yritän pysyä sen tiedon puitteissa, mitä saan neurologeilta, oikeita tutkimuksia lukemalla, Maskussa.

Luoja paratkoon, mutta kaffe on hyvää ja virkistää!

Virnistys Virnistys Virnistys
Kaikki liika on liikaa...paitsi punaiset autot.
Siirry sivun alkuun

Keksi tähän jotain viisasta! "Venäläinen ferrari on paras punainen auto"! Nyt minä sen kekkasin!

IP on kirjattu

Susu
God Member
Poissa

Ei mitään viisasta sanottavaa!

Vantaa
Vastaus #67 - 25.10.2010 - 14:19:25

Oli ihan pakko nostaa tämä ketju ylös  Virnistys. Sama tietäjä kyseessä.
Siirry sivun alkuun

Dg. 09/01, RR, Betaa pistellyt 8 vuotta, Copa kokeiltu, ei lääkitystä. Eläkkeellä.

IP on kirjattu

Rami
Senior Member
Poissa

”Nikita, haluaisin tilata
yhden nootin.”

Vastaus #68 - 25.10.2010 - 14:24:26

Susu kirjoitti on 25.10.2010 - 14:19:25:
Oli ihan pakko nostaa tämä ketju ylös  Virnistys. Sama tietäjä kyseessä.

Aika fiksu tietäjä, asuu Hollannissa ja käyttää Suomalaista palvelinta... näinhän minäkin tekisin, tai ehken sittenkään Täh
Siirry sivun alkuun

”Aaaaauuuaaaaahhhhhhhh ööooorrrrrgyuhhhhh.. vvieellll yksch hei jookoschtaa..?”

kansansanonta

IP on kirjattu

Tietäjä
Ex-jäsen

Vastaus #69 - 25.10.2010 - 14:44:53

Tämähän on vanhaa tietoa, josta kannattaa kiinnittää huomiota ainoastaan porfyriineihin, jotka aiheuttavat hengityslihasten halvaantumista ja "hyperventilaatiota".

Porfyriinit aiheuttavat myös munuaisten tubulusten kuoliota, joka on peruuttamaton. Arvelisin, että porfyriinien aiheuttamat munuaisvauriot ovat yleisemmin toispuolisia ja sijoittuvat sille puolelle kehoa, jolla yleensä nukkuu.

Oireina on yleinen toispuolinen kivuliaisuus esimerkiksi maatessa. Toisella kyljellä maatessa lihakset kipeytyvät, kun taas toisella kaikki on hyvin. Tämä tulee herkemmin esiin kun paraneminen on edistynyt ja oireet palaavat kun happoja sulaa liikaa kerralla, tai jos luistaa emäksisöinnistä.

Kofeiinivieroituksen kannalta tuo parsakaali on paljon nopeampi ja tehokkaampi hoito.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

tatsi
Full Member
Poissa

Jo vain
Rollo
Vastaus #70 - 07.11.2010 - 18:26:43

Tuleehan siitä kipeäksi vaikka söisi kilon terveysruokaa päivässä. Plazallakin tuo kaikkitietävä on keikkunut , en tarkoita muusikkoa nimeltään Kari Luoto. No nyt asiaan: broccoli näyttää ihan pikkuaivolta. On minulla  spinocerebellaarinen ataxia, enkä kahvia juonut kahteen vuoteen. Oireet vaan  paheni , nyt ryystän taas 3 mukillista päivässä, ja olo on leppoisa.Tulee nuoruus ja metsäreissujen lukemattomat nokipannukahvit mieleen. Mieliala ratkaisee paljon.
No, olet linjasi valinnut, mitäpä siitä. Turhempiakin julkisuuden kipeitä on nähty ja luettu.

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Tietäjä
Ex-jäsen

Vastaus #71 - 07.11.2010 - 18:46:04

Kofeiini kertyy elimistöön ja pystyy estämään munuaisia poistamasta itseään kehosta.  Käytön aikana kofeiini- ja muut virtsahapot työntyvät ihon läpi hien mukana ulos kun eivät pääse läpi munuaisista. Kun käyttö loppuu, alkavat myrkyt virrata kudoksista takaisin verenkiertoon. Kofeiinin välittömät vaikutukset peittävät sen aineenvaihduntatuotteiden joitakin vaikutuksia jossain määrin, ja kun lopetat käytön, oireet alkavat paheta kun kofeiini poistuu verestä ja sen myrkylliset jäämät alkavat vaikuttaa keskushermostoon.

Jos olisit neutraloinut aktiivisesti virtsahappoja kehostasi ollessasi ilman kofeiinia, ja syönyt kehoa emäksisöivää kaninruokaa, olisit saattanut päästä kokonaan oireista eroon tuona aikana. Kun aloitit käytön uudelleen, munuaiset ohjaavat taas myrkyt verenkierrosta kudoksiin, ja oireet helpottavat, mutta myrkkyä kertyy kaiken aikaa lisää.

Myrkkyjen poistuminen kudoksista ilman asianmukaista hoitoa voi viedä loppuiän. Itse olen ollut yli 2½ vuotta täydellisesti ilman, ja vasta nyt kun olen vielä lisäksi hoitanut itseäni aika aggressiivisesti liki vuoden verran, alan olla siinä tilanteessa, että kehon perusteellinen puhdistaminen tapahtuu lähiaikoina. Nythän minä tiedän, miten se tehdään turvallisesti.

Minä olen muuten kaikkea muuta, kuin julkisuudenkipeä. Jos tämän asian olisi saanut tutkittua ilman, että nimeäni oltaisiin mainittu, olisin ollut tyytyväinen. Vasta kun huomasin, että asia halutaan salata, minun oli pakko astua esiin.
Siirry sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 07.11.2010 - 22:32:31 Kirjoittaja Ei tiedossa »  

IP on kirjattu

29v
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #72 - 02.02.2011 - 20:11:24

Vuosi sitten sain ensimmäisen ja ainoan paniikkikohtaukseni, sen seurauksena puoli vuotta kovaa ahdistusta. Kesällä 2010 erään kovan urheilusuorituksen jälkeen kuppi kahvia ja taju lähti. Kahvia olen sen jälkeen juonut muutaman kupillisen.
Sitä ennen 10 vuotta erilaisia kofeiinipitoisia juomia päivittäin, kohtuudella.
Viimeiseen 2 kuukauteen en ole kahviin koskenut, vettä ja maitoa pääasiassa juoneena.
3 viikkoa sitten luin ensimmäisen kerran kofeiinista ja sen jälkeen olen syönyt magnesiumia, rautaa, kuparia, c-vitamiinia, sinkkiä, d-vitamiinia ja omega 3.sta. Paljon.
Urheilua on tullut aina harrastettua, samoin oman yrityksen pyörittäminen, ruumiillinen ja stressaava työ. Aikaisempina vuosina horjuin ihmisrauniota muistuttavana läjänä tähän aikaan vuodesta, mutta nyt tuntuu niin jumalattoman hyvältä, en edes muistanut miltä tuntuu olla normaali.
Asetin oman tavoitteeni keväälle kansalliseen hiihtokisaan.
Koskaan en ole odottanut kevättä näin paljoa! Terveenä.
Kofeiinimyrkkyyn en tule enään ikinä koskemaan. Adios, ladut kutsuu!
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

kristalli
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #73 - 03.02.2011 - 10:24:00

mää oon vetäny siihen lumbiksenjälkioireisiin nyt viikon kahvia ylipaljon mieluummin kuin veripaikkaan jossa on lääketieteellisiä riskejä. mutta pumppu kyllä todella hakkaa ja olo on kehno.juon kofeiinia myös migreeniin kun en ole parempaakaan lääkettä keksinyt. on mullekin myös myrkky kun olen kofeiiniherkkä. ja jostain syystä pohkeet kramppaa mutta en kyllä tiedä miksi , onko maito vai kahvi vai mjokin muu
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

j-p
Full Member
Poissa

I Love YaBB 2!

Vastaus #74 - 03.02.2011 - 11:11:21

ei sitä kahvia kannata lopettaa. on niitä ihmislapsella varmaan muitakin paheita kuten mulla on suklaa ja tupakka. viinaa en ota ku joskus ja siitä ei sen enempää haittaa ole Silmänisku
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 ... 3 4 5 6 
Lähetä aihe Tulosta