Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  MS-ihmisten kannattaa huolehtia D-vitamiinin saannista
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 ... 129 130 131 
Lähetä aihe Tulosta
Onko ms pohjimmiltaan verenkierto sairaus? (Luettu 1008839 kertaa)
MrMS
Junior Member
**
Poissa

Parlamentaristi
Espoo
Sukupuoli: male
Re: Onko ms pohjimmiltaan verenkierto sairaus?
Vastaus #1950 - 03.06.2015 - 10:57:57

Tässä voisi olla lisää todisteita CCSVI:n osuudesta:

http://medicalxpress.com/news/2015-06-link-brain-immune.html

In a stunning discovery that overturns decades of textbook teaching, researchers at the University of Virginia School of Medicine have determined that the brain is directly connected to the immune system by vessels previously thought not to exist. That such vessels could have escaped detection when the lymphatic system has been so thoroughly mapped throughout the body is surprising on its own, but the true significance of the discovery lies in the effects it could have on the study and treatment of neurological diseases ranging from autism to Alzheimer's disease to multiple sclerosis.
Siirry sivun alkuun

MS-diagnoosi 1990, Copaxone 9/2014

IP on kirjattu

sofiia
Senior Member
Poissa

Vastaus #1951 - 18.08.2015 - 11:54:11

Pitkästä aikaa päivitän kuulumisiani. Jugularislaskimoiden ahtaumien pallolaajennuksesta on nyt viisi vuotta. Kunto on hitaasti parantunut siitä lähtien, keppikin jäänyt kokonaan pois jo viime kesänä. Kaikki spastisuuslääkkeet jäivät pois jo 2010.
Kävelen 1.5-2km lenkkejä, ennen toimenpidettä 50-300m kävelysauvojen kanssa päivästä riippuen. Edellenkään en juokse, kävely näyttää normaalilta.
Kävin vuosi sitten Puolassa, koska halusin tietää suonien tilanteen. Virtaukset edelleen hyvät, aivojen magneettikuvissa ei yhtään muutosta verrattuna 2010 kuviin.
Suomessa neurologit 3kpl) sanovat, että jotakin ihmeellistä on tapahtunut ja että eivät osaa selittää tätä. Minä saatan osata...
Diagnoosini täyttää 39v joulukuussa.
Siirry sivun alkuun

dg -76,RR,Copaxone -04-07 Kokoeläke -92.  CCSVI-dg sekä pallolaajennus 6/2010 ja 10/2010,
Atsatiopriini

IP on kirjattu

merikihu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Sukupuoli: female
Vastaus #1952 - 18.08.2015 - 15:51:28

sofiia kirjoitti on 18.08.2015 - 11:54:11:
Pitkästä aikaa päivitän kuulumisiani. Jugularislaskimoiden ahtaumien pallolaajennuksesta on nyt viisi vuotta. Kunto on hitaasti parantunut siitä lähtien, keppikin jäänyt kokonaan pois jo viime kesänä. Kaikki spastisuuslääkkeet jäivät pois jo 2010.
Kävelen 1.5-2km lenkkejä, ennen toimenpidettä 50-300m kävelysauvojen kanssa päivästä riippuen. Edellenkään en juokse, kävely näyttää normaalilta.
Kävin vuosi sitten Puolassa, koska halusin tietää suonien tilanteen. Virtaukset edelleen hyvät, aivojen magneettikuvissa ei yhtään muutosta verrattuna 2010 kuviin.
Suomessa neurologit 3kpl) sanovat, että jotakin ihmeellistä on tapahtunut ja että eivät osaa selittää tätä. Minä saatan osata...
Diagnoosini täyttää 39v joulukuussa.

Hienoa, että hoito auttoi sinua.  Hymiö
Siirry sivun alkuun

RR-MS-diagnoosi 11/2009, Betaferon 1/2010 - 4/2015, Tecfidera 4/2015 -

IP on kirjattu

Hartti
Senior Member
Poissa

Urbaani MS-ilmentymä
Helsinki
Vastaus #1953 - 18.08.2015 - 17:37:59

Hienoa tosiaan kuulla että operaatio on jotakuta auttanut!

Kieltämättä muutamia tilastollisia lukuja tutkiessani osalle näistä operaatioista oli selkeästi apua ja osalle sitten taas ei. Jotkut saivat siitä kyllä itselleen haittojakin, mutta todella yksilöllistähän tuon vaikutus sitten on.

Enemmän olen kuitenkin CCSVI:n tunnustamisen puolella kuin sitä vastaan. Harmillista vaan kun kotimaassa johtavat MS-tutkijat/lääkärit ovat koko kuvion suhteen lähes täysin epäuskoisia, joten sinänsä sitä ei varmaan tulla pitkiin aikoihin ottamaan täällä meillä mitenkään vakavastiotettavana vaihtoehtona.

Siirry sivun alkuun

http://luulovaisairaus.blogspot.fi/

RRMS diagnoosi 4/2015
Apua vaivaan tuovat Tecfidera, 5mg LDN, lisäravinteet ja terveelliset elämäntavat
IP on kirjattu

Tinde
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #1954 - 20.09.2015 - 13:58:01

Mulla kyllä kolahti tuo verenkierto-ongelma.. Katsoin aamusydämellä-ohjelman, jossa keskusteltiin tuosta pallolaajennuksesta. Omat oireeni ovat juurikin samanlaiset kuin keskustelijoilla ohjelmassa. Keskustelijat osasivat todella hyvin kertoa ja kuvailla oireitaan Hymiö
Olen käynyt useaan otteeseen verenluovutuksessa elämäni aikana ja aina tuo hemoglobiini on ollut yli 140, yleensä 156. Olen auttamisen lisäksi ns. yrittänyt "ohentaa" vertani näillä luovutuksilla, koska suvussa on veritulppia ja sydänsairauksia. ja minulla on ollut lapsesta asti varpaissa ja sormissa huono verenkierto. (siniset ja punaiset varpaat/sormet..) Huimausta ja huonoa oloa.. Olen miettinyt, että niskat jumissa kun ei verikierrä.. ja että selkälihakseni ovat jotenkin huonot..
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Hartti
Senior Member
Poissa

Urbaani MS-ilmentymä
Helsinki
Vastaus #1955 - 20.09.2015 - 15:10:21

Noiden verisuonten/valtimoiden virtauksien ongelmista varmasti saisi tietoa täällä kotimaassakin esimerkiksi doppler-tutkimuksen avulla.

En toki tiedä että kuinka helposti moinen irtoaisi täällä kotimaassa julkisella puolella. Yksityisellä ehkä noin 200€.

Pitäisi käväistä moisessa kernaasti, mutta eri asia on sitten se että mitä kotimaassa meinataan tehdä asialle jos poikkeavuuksia löytyy.

CCSVI-operaatio ulkomailla kai useimmiten maksaa useita tuhansia euroja, mutta tosiaan hyöty voi olla huomattavakin.
Siirry sivun alkuun

http://luulovaisairaus.blogspot.fi/

RRMS diagnoosi 4/2015
Apua vaivaan tuovat Tecfidera, 5mg LDN, lisäravinteet ja terveelliset elämäntavat
IP on kirjattu

Juliane85
God Member
Poissa

Etelä-Suomi
Vastaus #1956 - 20.09.2015 - 16:54:39

Tinde kirjoitti on 20.09.2015 - 13:58:01:
Mulla kyllä kolahti tuo verenkierto-ongelma.. Katsoin aamusydämellä-ohjelman, jossa keskusteltiin tuosta pallolaajennuksesta. Omat oireeni ovat juurikin samanlaiset kuin keskustelijoilla ohjelmassa. Keskustelijat osasivat todella hyvin kertoa ja kuvailla oireitaan

Kaikille ei tällaista pallolaajennustakaan voi tehdä. Eikö toinen rouva sanonut ottaneensa lainaa toimenpidettä varten? - Marianna
Siirry sivun alkuun

”Pimeys ei voi karkottaa pimeyttä; vain valo voi tehdä sen. Viha ei voi karkottaa vihaa; vain rakkaus voi tehdä sen”. - Martin Luther King jr.
Näe metsä puilta - maalaisjärkeä unohtamatta - Pirjo L.

IP on kirjattu

rillithuurussa
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #1957 - 25.10.2015 - 13:50:56

Minulla tosiaan kokoajan niska/kaularankakipuja, olisiko kotimaassa mahdollisuus pallolaajennukseen nykyään?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Juliane85
God Member
Poissa

Etelä-Suomi
Vastaus #1958 - 25.10.2015 - 14:22:10

CCSVI ja MS-tauti: MS ja krooninen keskushermoston laskimohäiriö (CCSVI) http://www.neuroliitto.fi/ccsvi   Hymiö

Siirry sivun alkuun

”Pimeys ei voi karkottaa pimeyttä; vain valo voi tehdä sen. Viha ei voi karkottaa vihaa; vain rakkaus voi tehdä sen”. - Martin Luther King jr.
Näe metsä puilta - maalaisjärkeä unohtamatta - Pirjo L.

IP on kirjattu

Pirtzo
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #1959 - 06.12.2015 - 17:39:50

Hei,

olen kovasti kiinnostunut CCSVI:stä katsottuani Aamusydämellä ohjelman asiasta. Olen etsinyt asiasta tietoa mutta missään ei ole tullut esille mitenkä toimenpiteeseen ilmottaudutaan. Nyt kysyisinkin neuvoa Hymiö missä annetaan hyvää hoitoa; Varsovan Ameds-klinikka vai Katowicen klinikka? mitenkä sinne otetaan yhteyttä?

Toiveissa oireiden lievitys mutta järki päässä  Silmänisku
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 ... 129 130 131 
Lähetä aihe Tulosta