Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Tietoa, tukea, tuttuja.
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 ... 46 47 48 49 50 ... 131
Lähetä aihe Tulosta
Onko ms pohjimmiltaan verenkierto sairaus? (Luettu 1008826 kertaa)
Tempsu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Sukupuoli: male
Re: Onko ms pohjimmiltaan verenkierto sairaus?
Vastaus #705 - 07.12.2009 - 02:47:59

Meinaat Pekkeri, että liikunta on pahasta mäsille?

Ihan noin paljon en asiaa yksinkertaistaisi... Tässä on niin paljon muuttujia, jotka vaikuttavat kaikkeen, ylipainosta ja kolesterolista lähtien.

Ja toisaalta itselleni ei edes lämpö ole pahasta, päinvastoin. Itse asiassa käytän usein mikrossa lämmitettävää riisipussia niskan alla rentouttamaan ja helpottamaan nukkumista öisin. (Jos ajatellaan, että se rentouttaa lihaksia, niin ehkäpä se parantaa myös verenkiertoa mahdollisilla "ongelma-alueilla"... Eli siitä on ehkä sikälikin hyötyä.)

Olen tässä funtsinut, että olisikohan hyödyllistä palkata joku näppäräsorminen thai-tyttö hieromaan niskaa 12 tuntia vuorokaudessa? Silmänisku Luulisi veren kiertävän...
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #706 - 07.12.2009 - 08:43:18

Pekkeri kirjoitti on 06.12.2009 - 23:31:49:
Loppukaneetti Hannu Jortikan sanoin, "Ei tää voi olla niin vaikeeta."

Oon Jortikan kanssa samaa mieltä.

Miten olisi hierova istuin? Thai-tytölläkin jossain vaiheessa sormet väsyy. Mutta voishan niitä ottaa useamman. Mullekin kelpais kyllä sellanen hlö.koht. avustajaksi.
Siirry sivun alkuun

Jotain ihan muuta: Miia's Workshop of Moments

IP on kirjattu

Pekkeri
Full Member
Poissa

Vastaus #707 - 07.12.2009 - 09:17:22

Tempsu kirjoitti on 07.12.2009 - 02:47:59:

Ihan noin paljon en asiaa yksinkertaistaisi... Tässä on niin paljon muuttujia, jotka vaikuttavat kaikkeen, ylipainosta ja kolesterolista lähtien.

Ja toisaalta itselleni ei edes lämpö ole pahasta, päinvastoin. Itse asiassa käytän usein mikrossa lämmitettävää riisipussia niskan alla rentouttamaan ja helpottamaan nukkumista öisin. (Jos ajatellaan, että se rentouttaa lihaksia, niin ehkäpä se parantaa myös verenkiertoa mahdollisilla "ongelma-alueilla"... Eli siitä on ehkä sikälikin hyötyä.)

Olen tässä funtsinut, että olisikohan hyödyllistä palkata joku näppäräsorminen thai-tyttö hieromaan niskaa 12 tuntia vuorokaudessa? Silmänisku Luulisi veren kiertävän...

En meinaa, että liikunta itsessään olisi pahasta. Itse olen vaan ainakin kokenut hetkellisen fyysisen rasituksen (jumpasta ihan vessaistuntoihin) vievän voimia aivan suhteettoman paljon nykyisellään. Tietenkin parempi fyysinen kunto auttaa suoriutumaan asioista, ja fyysisen kunnon ylläpitämiseen tarvintaan liikuntaa.

Tarkoitin aiemmalla kirjoituksella siis sitä, että kun aivoihin virtaa verta enemmän kuin normaalisti, mäsäoireet tuntuvat pahenevan eksponentiaalisesti. "On ehkä liian yksinkertaista laskea 1+1=2. Toisaalta Zamboni on kuitenkin osoittanut, että jokaisella mäsällä on tukkeumia tai ainakin ahtaumia kaulalaskimoissa - eli veri ei pääse virtaamaan aivoista pois." Eli yksinkertaistin asioita todella paljon.

Lämmitettävä tyyny voisi tosiaan olla aika hyvä, juuri tuolta kantilta. =)
Siirry sivun alkuun

"Of those who say nothing, few are silent." -Thomas Neill

"Mitä suurempi valhe, sitä suurempi mahdollisuus että siihen uskotaan" -A. Hitler

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #708 - 07.12.2009 - 09:39:15

Mulla on Pekkerin kanssa hyvin samansuuntaisia kokemuksia fyysisten ponnistusten kanssa. Kunto ei riitä mihinkään ja kun rehkii, oireet hyppää silmille. Kyllä se varmaan silti on hyvä asia, että laittaa verta vaikka sitten väkisin kiertämään.

Joskus itekin oon kokeillut lämpöpakkauksia, mut mulle pukkaa ihan suhteeton hiki sellasen kanssa. Kun lämmönsäätely ei toimi, niin hiki voi tulla pelkästä lämpöisestä kaurapussitakin.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #709 - 07.12.2009 - 09:41:11

Kysyin Akuutilta, missä se kotimainen CCSVI-pätkä viipyy, kun ei alkanut kuulua. Tulee kai alustavien suunnitelmien mukaan vasta ti 12.1.2010.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

repe35
YaBB Newbies
*
Poissa

I Love YaBB 2!

Vastaus #710 - 07.12.2009 - 11:13:57

Tempsu kirjoitti on 07.12.2009 - 02:47:59:

Mulle liikunta on erittäin hyvää! ja näin luulisin olevan myös kaikille muille mäsäläisille. Hapenottokyky nousee ja aivoissa  verenkierto paranee ja niihin tulee enemmän happea. Vaikka fatiikki iskisi (onneksi en kärsi siitä, vaan päinvastoin olen ylivirkeä) en usko että tämä olisi syy muuttua sohvaperunaksi.

Näillä keinoilla MS-tauti voitetaan:

- D-viitamiini;
- liikunta hapenottokyvyn nostamiseksi= tupakointi ehdottomasti kiellettyä ja alkoholinkin voi jättää väliin ;
- ruokavalion keventäminen (huonot rasvat pois kokonaan);
- ja viimeiseksi laskimoahtaumat (CCSVI) äkkiä pois!  Silmänisku

Ne ajat, jolloin väitettiin, että liikunta on pahaksi ja voit syödä/polttaa mitä vaan, on ohi.  Silmänisku
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #711 - 07.12.2009 - 12:16:10

Juu, Repe, en minäkään liikuntaa välttele tautini takia. Paitsi silloin, kun fatiikki pistää niin kovasti vastaan, enkä saa tempaistua itseäni salille. Kun pääsen sinne, viihdyn kyllä ihan hyvin.  Hymiö

Haluisin kyllä ennen kaikkea nämä typerät tukokset pois laskimoistani, niinkuin te kaikki muutkin.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Rami
Senior Member
Poissa

”Nikita, haluaisin tilata
yhden nootin.”

Vastaus #712 - 07.12.2009 - 12:37:58

repe35 kirjoitti on 07.12.2009 - 11:13:57:
Näillä keinoilla MS-tauti voitetaan:

alkoholinkin voi jättää väliin ;

Jesh, onneks mä olen niin köyhä, ettei alkoholia ole varaa ottaa... ihan vaan, olutta ja viinaa
Siirry sivun alkuun

”Aaaaauuuaaaaahhhhhhhh ööooorrrrrgyuhhhhh.. vvieellll yksch hei jookoschtaa..?”

kansansanonta

IP on kirjattu

mono
Ex-jäsen

Vastaus #713 - 07.12.2009 - 12:52:40

Hei. Minulle annettiin aikanaan ohje; pari paukkua/olutta lieventää hyvin spastisuutta.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Pekkeri
Full Member
Poissa

Vastaus #714 - 07.12.2009 - 19:21:04

Mentäisiinkö takaisin aiheeseen.. ;)

Ottawa Citizen julkaisi Zambonin vastineen Freedmanille. Freedman väitti Zambonilla olleen mm. vaikeuksia vastata neurologiaan erikoistuneiden lääkärien kysymyksiin. Zamboni kumoaa moiset väitteet. Eläinkoevaatimuksiin hän toteaa, että niiden puute ei estä ihmispotilaiden samanaikaista tukimista.

Seuraavasta olen täysin samaa mieltä. Lääkäreiden nykyinen kanta on mielestäni vastuuton. Potilaiden pitäisi saada muitakin vastauksia kuin "katsotaan ja odotellaan". Itse olen lähetellyt CCSVI:stä useita sähköposteja  hoitavaan yksikkööni, ja ainoat vastaukset olen saanut verisuonipolilta. Missä mättää?

It is irresponsible to delay further studies on the value of the endovascular treatment of CCSVI in MS, the so-called liberation procedure. Patients need to have clear answers and it is mandatory to face the problem. Either to organize educational programs for Doppler screening of CCSVI in MS, or to find support for a randomized controlled trial on liberation procedure are more than urgent and reasonable projects.

Edit: verisuonipolilta on siis vastattu jokaiseen mailiin, neuron polilta ei yhteenkään.
Siirry sivun alkuun

"Of those who say nothing, few are silent." -Thomas Neill

"Mitä suurempi valhe, sitä suurempi mahdollisuus että siihen uskotaan" -A. Hitler

IP on kirjattu

erekki
Ex-jäsen

Vastaus #715 - 07.12.2009 - 21:29:25

Mukavan vastineen Zamboni kirjoitti ja pohdiskeli EAE-hiiri kokeiden probleemaa.. sillä tähän saakka tehdyissä kokeissa hiirien laskimoverenkierto on kunnossa, toisin kuin MS-immeisillä. En sitten tiedä miten hiirien kohdalla saadaan tuotettu vastaavat laskimohäiriöt, mutta itse kyllä näen houkuttelevampana aidoilla potilailla tehdyt tutkimukset ja hoitokokeilut.

Asiasta viidenteen, onko teillä muilla ongelmia päästä thisisms.com sivustolle?  - minun kone ei yhdistä sinne.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

erekki
Ex-jäsen

Vastaus #716 - 07.12.2009 - 21:49:53

Lainaus:
Professor Alastair Compston, Head of the Department of Clinical Neurosciences at the University of Cambridge and winner of the 2007 Charcot Award for a lifetime achievement in MS research, is one of the MS Society's six medical advisors.

He said: "The treatment for CCSVI is not available for patients with multiple sclerosis in the United Kingdom because there is no convincing evidence to suggest that it is safe or beneficial to people with MS.

"People with MS are unlikely to benefit from treatments that dilate blood vessels
." [/i]  

Tieteellinen debaatti on raakaa ja panokset korkealla  Silmänisku Joan Beal laittoi brittiläisille mäsille suunnatun viestin, jossa ehdotteli että paikalliset mäsät voisivat vaatia brittien MS-society:ltä tutkimuksia CCSVI:n tiimoilta.. etenkin kun palkittu brittiprofessori Alastair Compston ampui alas koko laskimohäiriöiden olemassaolon  Pelästynyt. Miksiköhän hän näin teki? Ehkä siksi että on kirjassaan teilannut koko laskimo yhteyden ja kaikki siitä puhuneet tutkijat.. ja ensimmäiset tieteelliset viittaukset ovat jo pitkälti yli 100 vuotta sitten. Tekstiä Compstonin kirjasta (julkaistu -85, sivu 35):
http://books.google.com/books?id=TrdFB8JxtaAC&lpg=PA35&ots=Q1muLaAe9h&dq=alastai...
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Polly
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Sukupuoli: female
Vastaus #717 - 07.12.2009 - 22:42:26

Lainaus:
Lainaus:
Professor Alastair Compston, Head of the Department of Clinical Neurosciences at the University of Cambridge and winner of the 2007 Charcot Award for a lifetime achievement in MS research, is one of the MS Society's six medical advisors.

He said: "The treatment for CCSVI is not available for patients with multiple sclerosis in the United Kingdom because there is no convincing evidence to suggest that it is safe or beneficial to people with MS.

"People with MS are unlikely to benefit from treatments that dilate blood vessels
." [/i]  

Tieteellinen debaatti on raakaa ja panokset korkealla  Silmänisku Joan Beal laittoi brittiläisille mäsille suunnatun viestin, jossa ehdotteli että paikalliset mäsät voisivat vaatia brittien MS-society:ltä tutkimuksia CCSVI:n tiimoilta.. etenkin kun palkittu brittiprofessori Alastair Compston ampui alas koko laskimohäiriöiden olemassaolon  Pelästynyt. Miksiköhän hän näin teki? Ehkä siksi että on kirjassaan teilannut koko laskimo yhteyden ja kaikki siitä puhuneet tutkijat.. ja ensimmäiset tieteelliset viittaukset ovat jo pitkälti yli 100 vuotta sitten. Tekstiä Compstonin kirjasta (julkaistu -85, sivu 35):
http://books.google.com/books?id=TrdFB8JxtaAC&lpg=PA35&ots=Q1muLaAe9h&dq=alastai...

En ymmärrä miten kukaan voi ottaa tuollaisia kommentteja tosissaan, olkoon millainen ms-auktoriteetti tahansa, mutta kaipa ne ottaa. Kun kysyin neurologilta CCSVI:stä hän totesi, että eiköhän se olisi jo selvillä, jos siinä mitään olisi=tutkittu vanha juttu. Itse olen kyllä sitä mieltä, että eiköhän nuo myeliinikokeet hiirillä ole jo antaneet kaikkensa. Kyllä nuo alustavat tutkimustulokset CCSVI:stä ovat jo itsessään niin lupaavia, että kai nyt jokainen järkevä ihminen tajuaa, että asia pitää tutkia läpikotaisin! TIMSillä oli Cheerleader kirjoittanut ms-naapuristaan, joka oli jo vuosia ollut pyörätuolissa ja hiipumassa nopeasti:
"I referred her to Stanford last summer. D. has been in a wheelchair for a couple years, tried all the chemo drugs, everything, and was slipping fast. She had 4 stents placed in July. At that time, they did an MRI and found a "growth" on her brain...not a tumor. D. said that all the neuros at Stanford looked at it and didn't know what it was, but they would keep their eyes on it. When she went back in October, three months after her stenting, it had disappeared.

Dr. Dake told D she was probably the worst case he's treated. She had venous stenosis throughout her body. D. got 2 more stents placed last trip and she called me today to check in and thank me. Her bladder, spasms, energy and stiffness have all improved. Her voice is stronger and she can take deep breaths. She is doing physical therapy and hopes to get more mobility. She hasn't progressed and for the first time in a long time feels she is actually improving. I told D. I really appreciated her checking in. She wanted to post on the tracking thread, but isn't on the computer much, so she asked if I'd pass along her story. She's happy to be at home, healing and with a sense of hope. "

Jos edellisen perusteella tekisi päätelmiä, kannattaisi laskimokorjaus vaikka tauti olisi jo edennyt pitkällekin.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

repe35
YaBB Newbies
*
Poissa

I Love YaBB 2!

Vastaus #718 - 07.12.2009 - 23:04:47

Seuraavaksi neurologille kannattaa esittää ao. kysymykset/faktat:

6.My neurologist read the research and said it’s impossible, that I can’t have this. Besides, it's unproven.
That’s your neurologist’s opinion. This is just the facts, ma’am.
Ask yourself…are your neurologist’s opinions based on fact? Ask s/he what they believe causes the MS demyelination process. And ask for the facts, not speculation.

7.My neurologist says that MS is autoimmune, and he can prove it! I have oligoclonal bands in my spinal fluid, and that shows my immune system is going after my myelin.

Remind your neurologist that oligoclonal bands in spinal fluid also appear in people with neurovascular disease- like stroke and dementia. It's a well known fact that the immune system is activated to clean up after axonal death and tissue damage in the brain. That doesn't mean a stroke is an autoimmune disease! CCSVI causes damage to the brain and axonal death....of course the immune system will be involved. But the immune system did not cause CCSVI. CCSVI comes first.

http://csvi-ms.net/en/content/introduction-venous-multiple-sclerosis
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

erekki
Ex-jäsen

Vastaus #719 - 07.12.2009 - 23:41:47

Pekkeri kirjoitti on 07.12.2009 - 19:21:04:
Itse olen lähetellyt CCSVI:stä useita sähköposteja  hoitavaan yksikkööni, ja ainoat vastaukset olen saanut verisuonipolilta. Missä mättää?

Edit: verisuonipolilta on siis vastattu jokaiseen mailiin, neuron polilta ei yhteenkään.

Tämä se on jännä juttu, eikö vain? Uteliaisuudesta pälkähti mieleen.. että mitä verisuonipoli on vastaillut?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 ... 46 47 48 49 50 ... 131
Lähetä aihe Tulosta