Tempsu kirjoitti on 07.12.2009 - 02:47:59:Meinaat Pekkeri, että liikunta on pahasta mäsille?
Ihan noin paljon en asiaa yksinkertaistaisi... Tässä on niin paljon muuttujia, jotka vaikuttavat kaikkeen, ylipainosta ja kolesterolista lähtien.
Ja toisaalta itselleni ei edes lämpö ole pahasta, päinvastoin. Itse asiassa käytän usein mikrossa lämmitettävää riisipussia niskan alla rentouttamaan ja helpottamaan nukkumista öisin. (Jos ajatellaan, että se rentouttaa lihaksia, niin ehkäpä se parantaa myös verenkiertoa mahdollisilla "ongelma-alueilla"... Eli siitä on ehkä sikälikin hyötyä.)
Olen tässä funtsinut, että olisikohan hyödyllistä palkata joku näppäräsorminen thai-tyttö hieromaan niskaa 12 tuntia vuorokaudessa?
Luulisi veren kiertävän...
Mulle liikunta on erittäin hyvää! ja näin luulisin olevan myös kaikille muille mäsäläisille. Hapenottokyky nousee ja aivoissa verenkierto paranee ja niihin tulee enemmän happea. Vaikka fatiikki iskisi (onneksi en kärsi siitä, vaan päinvastoin olen ylivirkeä) en usko että tämä olisi syy muuttua sohvaperunaksi.
Näillä keinoilla MS-tauti voitetaan:
- D-viitamiini;
- liikunta hapenottokyvyn nostamiseksi= tupakointi ehdottomasti kiellettyä ja alkoholinkin voi jättää väliin ;
- ruokavalion keventäminen (huonot rasvat pois kokonaan);
- ja viimeiseksi laskimoahtaumat (CCSVI) äkkiä pois!
Ne ajat, jolloin väitettiin, että liikunta on pahaksi ja voit syödä/polttaa mitä vaan, on ohi.