Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Tervetuloa Parlamenttiin, MS-keskustelupalstalle. Terveisin Aapo Halko
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 ... 36 37 38 39 
Lähetä aihe Tulosta
Kivat/hyvät asiat-ketju II (Luettu 345212 kertaa)
Kirippu
Full Member
Poissa

Parlamentaristi

Sukupuoli: female
Re: Kivat/hyvät asiat-ketju II
Vastaus #555 - 24.09.2016 - 14:27:07

kukamuu kirjoitti on 24.09.2016 - 12:34:28:
Turkissa ainakin lentokentällä on vessoissa näitä viemäreitä/monttuja, joihin pitäis tarpeensa kyykyssä tehdä  Nolostunut

Mua jotenkin pelottais lähtä ulkomaille nyt tän taudin kans. Siis ihan tavalliselle viikon lomamatkalle. Käsittääkseni jos tosi huono tuuri kävis et pahis iskis niin ainakaan eu:n ulkopuolellahan ei apua saa ku omalla rahalla. Käsittääkseni matkavakuutus ei korvaa diagnosoitujen sairauksien hoitoa? Ainakin mulla toinen sairaus on luettu pois vakuutuksesta. Toisinsanoen, jos kuolet niin pääset sieltä pois tai jos saat turistiripulin/ruokamyrkytyksen niin silloin on vakuutuksesta hyötyä.

Vaikka monessa maassa nämä ruokamyrkytystapaukset ovat suhteellisen yleisiä, niin Japanissa minun käsittääkseni ovat harvemmassa. Kuulemani mukaan esimerkiksi jos kanasta saisi salmonellan, passitetaan kanan tehnyt kokki vankilaan ja rafla kiinni. En kyllä lähtisi ikinä kokeilemaan pallokalan syömistä, koska siitä ei ikinä voi olla ihan satavarma, vaikka sen tekevällä kokilla pitää olla lupa.

Minä en tiedä noista vakuutuskorvausjutuista, mutta aika tylyä jos asiat on noin niinkuin sanoit.  Vihainen Ihan kuin sairaana ei saisi sitten matkustella ja pitäisi jäädä mädäntymään Suomeen. Typerää.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Punapää
Senior Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #556 - 24.09.2016 - 22:57:25

Kun sain diagnoosin, soitin vakuutusyhtiööni ja kysyin pitääkö vakuutusehtoja jotenkin tarkistaa. Kuulemma ei. Vakuutukset on voimassa ihan samalla tavalla. Kävin joskus toisessa vakuutusyhtiössä(Fennia), joka kutsui mut juttelemaan vakuutuksista ja yhtiön vaihtamisesta. Sieltä en ois saanu tapaturma- tai henkivakuutusta enkä muistaakseni kunnon matkavakuutustakaan. Eli vakuutusyhtiötä ei ilmeisesti kannata vaihtaa.
Siirry sivun alkuun

dg maaliskuu -09, betaferon huhtikuu -09
proktiitti toukokuu -12

IP on kirjattu

Punapää
Senior Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #557 - 24.09.2016 - 23:11:58

Ja mulla on aina hikiliina. Oon ostanut kasan valkoisia puuvillanenäliinoja ja aina mulla on semmoinen mukana. Mun naama hikoilee niin herkästi et kannan semmosta mukana melkein ympäri vuoden Suomessakin. Matkoilla mulla on mukana muutama. Yhtä saatan pitää kasteltuna kaulaan sidottuna, viilentää kuumassa. Kosteassa tosta ei tietysti hyötyä ole. Mut hikiliina rules. 😄
Siirry sivun alkuun

proktiitti toukokuu -12

IP on kirjattu

Punapää
Senior Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #558 - 06.10.2016 - 04:17:53

Pari päivää Tokiossa takana. On tää hurja kaupunki. Oon kävelly ihan liikaa, 15 km/päivä ja nyt on jalat puhki. Loppuilloista on ollu kävely tosi vaikeaa. Tänään yritän ottaa rauhallisemmin.

Metrolla pääsee kaikkialle. Metroasemat on vaan niin isoja että niihin eksyy ja saattaa vahingossa tulla ulos ihan väärältä puolelta ja olla tosi kaukana sieltä mistä pitäis. Portaita on paljon. Usein löytyy myös rullaportaan mutta ei aina. Hissejä on vähemmän metroasemilla mutta kyllä niitä on ja niille on opasteet. Vessoja on paljon ja ne on selvästi merkitty ja on ilmaisia ja siistejä. Kyykkyvessojakin on, varsinkin metroasemilla, mutta aina on ollut myös tavallisella pöntöllä varustettu koppi.

Oon kyllä tykännyt kaupungista. Tää on vaan niin iso paikka että hahmottaminen on vaikeaa. Ja kuuma täällä on. Vajaa 30° ollu koko ajan eikä lämpötila juurikaan laske kun aurinko laskee. Onneks lähes kaikkialla on ilmastointi ja löysin hienon viuhkan yhdestä geishakaupasta.

Sunnuntaina matka jatkuu Fuji-vuorelle ja sieltä Himejin kautta Kiotoon.
Siirry sivun alkuun

proktiitti toukokuu -12

IP on kirjattu

kukamuu
Senior Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #559 - 09.10.2016 - 01:07:09

Punapää kirjoitti on 24.09.2016 - 22:57:25:
Kun sain diagnoosin, soitin vakuutusyhtiööni ja kysyin pitääkö vakuutusehtoja jotenkin tarkistaa. Kuulemma ei. Vakuutukset on voimassa ihan samalla tavalla. Kävin joskus toisessa vakuutusyhtiössä(Fennia), joka kutsui mut juttelemaan vakuutuksista ja yhtiön vaihtamisesta. Sieltä en ois saanu tapaturma- tai henkivakuutusta enkä muistaakseni kunnon matkavakuutustakaan. Eli vakuutusyhtiötä ei ilmeisesti kannata vaihtaa.

Näin se menee. Jos siis olet ollut terve , ei diagnoosia, kun otat vakuutuksen niin se kattaa tämän todetun sairauden (oli se mikä vaan) hoidon. Mutta kun on diagnoosi ja sit yrität ottaa niin stoppaa siihen hoito tän kyseisen sairauden osalta. Tämä yleinen käytäntö vakuutusyhtiöillä.

Ja sikspä vakuutukset onki hieman huijausta, kun eivät sit kuitenkaan auta vakuutuksen ottajaa, jos sairastuu. Ja jos jää kii et on diagnoosin saatua valehdellut olevansa terve niin tulee jokin sanktio, ainakin kyseiseen sairauteen saatu hoito pitää maksaa takaisin.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Caroline80
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Kaarina
Vastaus #560 - 16.03.2017 - 15:21:42

Kävin äitini ja poikieni kanssa luistelemassa - 2 tuntia. Pojat tosin vielä opettelevat, vaikka vanhempi on jo aika taitava. Olen itse luistellut joskus lukiossa, jolloin MS-taudista ei ollut tietoakaan. Hyvin minä itsekin vielä luistelen. Ainakin poikani pyysivät koko ajan – opeta mullekin. Hymiö
Siirry sivun alkuun

Carpe diem, quam minimum credula postero. ”Tartu päivään, älä luota huomiseen.” Hymiö

IP on kirjattu

kukamuu
Senior Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #561 - 16.03.2017 - 20:58:10

Me käymme kerran talvessa laskettelemassa. Hieman jännitin etukäteen ostanko lippua, jos hommasta ei tule mitään. Uskaltauduin rinteeseen eikä tietoakaan koko taudista! Ei siis mitään heikotusta, vaikka jalat joutuu muutenki siinä kovalle rasitukselle. Nykyään kun portaiden nousu vie ns.maitohapoille. Kerran lensin nurin, kun erehdyin mustaan rinteeseen.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

merikihu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #562 - 11.04.2017 - 12:52:36

Kotiuduttiin viime yönä mieheni kanssa oikein mukavalta Málagan-lomalta. Säät oli siellä minulle sopivat eli aurinko paistoi joka päivä ja päivän ylin lämpötila sellaiset 18-20 astetta. Hymiö Joka päivä kävelin yli 10000 askelta, parhaana yli 20000. Tehtiin myös päiväretki Granadaan ja siellä käveltiin myös reilusti portaita ja mäkiä ylös ja alas.

Toinen hyvä asia viime päiviltä on se, että sain uuden työpaikan. Edessä on muutto Berliinistä Tsekkiin. Selvittelin jo alustavasti, että Tecfideraa saa sielläkin, mutta muuten käytännön asioiden selvittäminen on vielä alkuvaiheessa. Työt alkaa todennäköisesti heinäkuussa eli on tässä vielä aikaa. Toivottavasti sieltä löytyy kielitaitoisia lääkäreitä, sillä en osaa sanaakaan tsekkiä. Virnistys Työssä siellä puhun englantia, kuten nyt Saksassakin.
Siirry sivun alkuun

RR-MS-diagnoosi 11/2009, Betaferon 1/2010 - 4/2015, Tecfidera 4/2015 -

IP on kirjattu

Juliane85
God Member
Poissa

Etelä-Suomi
Vastaus #563 - 11.04.2017 - 14:06:07

merikihu kirjoitti on 11.04.2017 - 12:52:36:
Kotiuduttiin viime yönä mieheni kanssa oikein mukavalta Málagan-lomalta. Säät oli siellä minulle sopivat eli aurinko paistoi joka päivä ja päivän ylin lämpötila sellaiset 18-20 astetta. Hymiö Joka päivä kävelin yli 10000 askelta, parhaana yli 20000. Tehtiin myös päiväretki Granadaan ja siellä käveltiin myös reilusti portaita ja mäkiä ylös ja alas.
Toinen hyvä asia viime päiviltä on se, että sain uuden työpaikan. Edessä on muutto Berliinistä Tsekkiin. Selvittelin jo alustavasti, että Tecfideraa saa sielläkin, mutta muuten käytännön asioiden selvittäminen on vielä alkuvaiheessa. Työt alkaa todennäköisesti heinäkuussa eli on tässä vielä aikaa. Toivottavasti sieltä löytyy kielitaitoisia lääkäreitä, sillä en osaa sanaakaan tsekkiä. Virnistys Työssä siellä puhun englantia, kuten nyt Saksassakin.
Aloitatte varmaan miehesi kanssa molemmat uuden työn heinäkuussa. Olen lapsena käynyt vanhempieni kanssa Prahassa. Ajoimme autolla muuallakin. Kaunis maa. Ihmiset puhuivat vanhempieni kanssa englantia. Toivon, että uusi työnne vastaa odotuksianne. Hymiö

Siirry sivun alkuun

”Pimeys ei voi karkottaa pimeyttä; vain valo voi tehdä sen. Viha ei voi karkottaa vihaa; vain rakkaus voi tehdä sen”. - Martin Luther King jr.
Näe metsä puilta - maalaisjärkeä unohtamatta - Pirjo L.

IP on kirjattu

merikihu
God Member
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #564 - 11.04.2017 - 15:53:44

Juliane85 kirjoitti on 11.04.2017 - 14:06:07:
Aloitatte varmaan miehesi kanssa molemmat uuden työn heinäkuussa. Olen lapsena käynyt vanhempieni kanssa Prahassa. Ajoimme autolla muuallakin. Kaunis maa. Ihmiset puhuivat vanhempieni kanssa englantia. Toivon, että uusi työnne vastaa odotuksianne. Hymiö

Itse asiassa mieheni jää ainakin aluksi Berliiniin, koska hänellä on työ täällä. Voidaan molemmat tehdä töitä jossain määrin etänä eli junassa istumista on tiedossa molemmille. Silmänisku
Siirry sivun alkuun

RR-MS-diagnoosi 11/2009, Betaferon 1/2010 - 4/2015, Tecfidera 4/2015 -

IP on kirjattu

Juliane85
God Member
Poissa

Etelä-Suomi
Vastaus #565 - 05.05.2017 - 17:42:44

Jenni Haukion teos: Katso pohjoista taivasta
http://www.suomalainen.com/product-sku-P9789511307730
27,95 on lähes ilmainen. - Marianna Hymiö
Siirry sivun alkuun

”Pimeys ei voi karkottaa pimeyttä; vain valo voi tehdä sen. Viha ei voi karkottaa vihaa; vain rakkaus voi tehdä sen”. - Martin Luther King jr.

IP on kirjattu

Juliane85
God Member
Poissa

Etelä-Suomi
Vastaus #566 - 08.05.2017 - 11:14:04

Luulin tätä antologiaa laihaksi vihoksi, mutta siinä on yli 400 sivua. Nyt alan lukea sitä. Upean naisen upea teos.Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Juliane85
God Member
Poissa

Etelä-Suomi
Vastaus #567 - 30.06.2017 - 18:02:09

Ostin tänään punaisen NOKIA 3310 -puhelimen. VAU!
Mies sanoi: ihminen et tee kahdella puhelimella mitään. Kylläpäs teen.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

VPS358
Global Moderator
Poissa

Yhden sortin pölvästi

Parkano
Sukupuoli: male
Vastaus #568 - 12.07.2017 - 15:40:07

TV-Tuoli tuli tänään remontista, jossa se oli vuorokauden ja kyllä vaan olikin ikävä.
Onneksi ei enää tarvii viettää aikaa pyörätuolissa yhtään enempää kuin on pakko siirtymissa.

T: Vesku
Siirry sivun alkuun

Diag. ja SE 2007
Rebif -07-09
Projekti- ja Laatuinsinööri (BSc)
Työpaikan verkon Admin EVP.
Asiantuntemattomuuden antamalla 100% varmuudella

IP on kirjattu

Juliane85
God Member
Poissa

Etelä-Suomi
Vastaus #569 - 03.12.2017 - 11:09:23

Luin lehdestä: Aurajoki on kuin sadusta. Täytyy mennä lapseni ja mieheni kanssa katsomaan: "Turun kaupungin Suomi 100 -lahja on lumoavan kaunis valo- ja äänitaideteos": https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005474607.html
http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3751119/Satumainen+Aurajoki+avautui++Katso+...
Jaksan itsekin kävellä, kun työnnän poikaamme rattaissa. - Marianna  Hymiö
Siirry sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 03.12.2017 - 20:27:46 Kirjoittaja Juliane85 »  

IP on kirjattu

Sivu: 1 ... 36 37 38 39 
Lähetä aihe Tulosta