Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Avattu maanantaina 24. syyskuuta 2001
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
Kolmipyörät (Luettu 1307 kertaa)
rosanen
God Member
Poissa

Sukupuoli: female
Kolmipyörät
15.08.2009 - 19:31:23

...

Ajelin tänään lenkin kolmipyörällä. Maalaismaisemissa pyöräileminen oli oikein kivaa sen jälkeen, kun kävelymatkat ovat olleet muutaman sadan metrin luokkaa.

Onko täällä joku saanut maksusitoumuksen kolmipyörään? Hinkuisin moista käyttööni. Kallis hinta arveluttaa, koska 850 euron kuntoutustuilla ei voi ostaa kolmipyörää.
Siirry sivun alkuun

"Jos se ei tapa niin se todellakin hajottaa"
-Haloo Helsinki!

RR-dg 07/09, tk-eläke jo 01/09.
Apuvälineinä pyörätuoli ja sähkömopo.

IP on kirjattu

Piikki
God Member
Poissa

sivupersoona nelivuotiaana...

Uusimaa
Re: Kolmipyörät
Vastaus #1 - 15.08.2009 - 20:01:21

Olen tuollaisen kuvassa olevan vakiokäyttäjä jo vuodesta -03... se on ehdottoman välttämätön vekotin kaikelle ulkona liikkumiselleni.
Mutta en sitä itse hankkinut, vaan keskussairaalan apuvälineyksikkö luovutti sen käyttööni määräämättömäksi ajaksi. Tiedustele ihmeessä ensin omalta sairaalaltasi!

Tässä kesäkuun lopulla (olen täälläkin siitä vauhkonnut) pyöräni varastettiin, ja sairaala hankki uuden mutta yllätys yllätys: Helkama ei enää valmista tuollaisia. Kolmikko-nimellä kulkee nykyisin pienen raitiovaunun kokoinen (ja painoinen) kieltämättä tukeva ja jämäkkä tykinlavetti, jota ei alle 165-senttinen ja muutenkin heiveröinen ihminen saa liikkeelle kuin alamäkeen... se kokeilu jäi lyhyeksi!

Ostin siis yksityiseltä uuden samanlaisen, pari vuotta tuoreemman ja täysin käyttämättömän pyörän hintaan 550€. Vanhakin pyöräni löytyi kuukauden kuluttua täysin ajokuntoisena ja palautui Hyvinkään sairaalaan annettavaksi jonkun toisen huonojalkaisen käyttöön.
Siirry sivun alkuun

- dg 1988, SPMS, työkyv.eläkkeellä 2001-> motto: Mäsä ei mua hautaan vie vaan minä mäsän!

IP on kirjattu

rosanen
God Member
Poissa

Vastaus #2 - 15.08.2009 - 20:04:37

Piikki, kiitos kovasti kommentista. Hymiö Niin, apuvälineitähän saa myös lainaan! Pitänee tiedustella asiaa neurolta.

Olipa tympeää, että pyöräsi varastettiin kesällä. Muistelen joskus lukeneenikin siitä alahuoneesta. Onneksi Austin löytyi.

Katselin äskettäin kolmipyöräisten malleja. Osa kieltämättä vaikuttaa melkoisilta raitiovaunuilta. Kuntoitulumielessäkö ne ovat sellaisia? Kieli
Siirry sivun alkuun

"Jos se ei tapa niin se todellakin hajottaa"
-Haloo Helsinki!

RR-dg 07/09, tk-eläke jo 01/09.
Apuvälineinä pyörätuoli ja sähkömopo.

IP on kirjattu

Piikki
God Member
Poissa

Uusimaa
Vastaus #3 - 16.08.2009 - 13:12:35

En tosiaan käsitä millä järjellä liikkumisen apuvälineen pitää olla punttisalivehkeeseen verrattavissa oleva hirviö.

Harkitsen painokkaan asiakaspalautteen lähettämistä Helkamalle.
Siirry sivun alkuun

- dg 1988, SPMS, työkyv.eläkkeellä 2001-> motto: Mäsä ei mua hautaan vie vaan minä mäsän!

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #4 - 17.08.2009 - 10:39:13

Piikki kirjoitti on 15.08.2009 - 20:01:21:
Olen tuollaisen kuvassa olevan vakiokäyttäjä jo vuodesta -03... se on ehdottoman välttämätön vekotin kaikelle ulkona liikkumiselleni.
Mutta en sitä itse hankkinut, vaan keskussairaalan apuvälineyksikkö luovutti sen käyttööni määräämättömäksi ajaksi. Tiedustele ihmeessä ensin omalta sairaalaltasi!

Onko tietoa, lainataanko tällaisia kulkupelejä yleensä kuntien terkkarista vai onko enemmänkin keskussairaalatavaraa?
Siirry sivun alkuun

Jotain ihan muuta: Miia's Workshop of Moments

IP on kirjattu

Piikki
God Member
Poissa

Uusimaa
Vastaus #5 - 17.08.2009 - 14:38:00

Keskussairaalakamaa on; ainakin meidän kunnan tk piti aikanaan kokouksen jossa totesivat ettei 3-pyörää voida mulle myöntää "koska se on liikkumis- eikä kuntoutumisväline"... siis, siellä kuviteltiin monen naisen voimin, että minä se pärrään kapineella nk. järvenympäri harva se päivä...  Kieli
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta