Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Parlamentti on paikka jossa jokainen saa puhua. (parlare, it. puhua)
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta
VTI miehillä (Luettu 3119 kertaa)
esko74
God Member
Poissa

Elä ja ihastu, ei elämä
siitä pahastu
Uusimaa
Sukupuoli: male
VTI miehillä
21.08.2009 - 14:37:38

Moooro

Nyt sitten mullakin on eka virtsatieinfektio. Keskiviikkona todettiin ja nyt jo toinen antibioottikuuri menossa. Ekasta ei ollut hyötyä ja lääkäri meinas, että vaihdetaan vähän ytympään lääkkeeseen.

Yli vuoden olen katetroinut ja nyt sitten vasta tuli. Kai siihen käsihygieniaan ja katetroimiseen tarttis vähän tiukemmin suhtautua tai sitten ehkä se tulee jos on tullakseen, meinaan tulehdus.

Onko täällä olevilla äijillä usein vti tai onko jollain jopa estolääkitys siihen tai miten naisilla hoidetaan vti:n esto?
Siirry sivun alkuun

DG 2000/04
SP
Osatyökyvyttömyyseläke 09/2008, Eläke 1.6.2011
WWW 74  
IP on kirjattu

mono
Ex-jäsen

Re: VTI miehillä
Vastaus #1 - 21.08.2009 - 14:49:13

Hei. Minulla on estolääkityksenä Hipeksal 1 g / 2x vrk. Joskus on tullut tulehdus. Aina yleensä, jos olen saanut kylmää tai vetoa. Lääkekuurin aikana ei estoa saa käyttää. Kelalkorvausta lääkkeistä ei saa. Maija Perhon olessa ko. ministeri kelakorvaus poistettiin, koska sairauslääkkeet korvataan, mutta ei sairaiden estolääkkeitä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

esko74
God Member
Poissa

Elä ja ihastu, ei elämä
siitä pahastu
Uusimaa
Sukupuoli: male
Vastaus #2 - 21.08.2009 - 20:13:16

Lainaus:
Hei. Minulla on estolääkityksenä Hipeksal 1 g / 2x vrk. Joskus on tullut tulehdus. Aina yleensä, jos olen saanut kylmää tai vetoa. Lääkekuurin aikana ei estoa saa käyttää. Kelalkorvausta lääkkeistä ei saa. Maija Perhon olessa ko. ministeri kelakorvaus poistettiin, koska sairauslääkkeet korvataan, mutta ei sairaiden estolääkkeitä.    

Voi kusi kun on sikamaista. Oikeesti, mitkä ovat yhteiskunnallekin kulut jos saa vti:n ja joutuu vaikka sairaalaan ja se ihmisen kärsimys. Aika syvältä
Siirry sivun alkuun

DG 2000/04
SP
Osatyökyvyttömyyseläke 09/2008, Eläke 1.6.2011
WWW 74  
IP on kirjattu

rosanen
God Member
Poissa

Sukupuoli: female
Vastaus #3 - 22.08.2009 - 10:00:33

Voihan räkä mikä tilanne, esko.

Naisilla on myös käytössä estolääkitys, jos vti:tä on usein tai ne vaikuttavat oireettomilta ts. niitä ei havaitse.
Siirry sivun alkuun

"Jos se ei tapa niin se todellakin hajottaa"
-Haloo Helsinki!

RR-dg 07/09, tk-eläke jo 01/09.
Apuvälineinä pyörätuoli ja sähkömopo.

IP on kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1
Lähetä aihe Tulosta