Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  5.1.2009 MS Crossroads -parlamentti päivitettiin versioon 2.3.1
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 
Lähetä aihe Tulosta
pyörätuoli (Luettu 2097 kertaa)
Yaana
Senior Member
Poissa

Grow up and Blow away!

Nokia
Sukupuoli: female
Re: pyörätuoli
Vastaus #15 - 16.04.2010 - 11:59:17

Naisena   tässä vielä miettii niinkin  yhdentekevää  asiaa kun niitä  ikuisia  alleja ne vaan ei meille käsivoimin  liikkuville  pääse tulemaan.
Siis  tuoli ja  kyynärsauvat on allienen tuho!
Ihankun joku kauhuleffan nimi  mutta ainakin minun ikäset naiset tietää kuinka  allit vaanii.  Silmänisku
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

ada
God Member
Poissa

YaBB 1G - SP1 on Kuningas!

Vastaus #16 - 16.04.2010 - 21:51:51

Kumpi parempi vaihtoehto,sähkäri vai sähkömopo?
Pienet säilytystilat eikä kovin kummoisia matkoja ulkona tarviis liikkua. Kelata ei jaksa manuaalituolilla.
Kumpi toimii paremmin (ja tekee vähemmän vahinkoa) kesällä esim.nurmikolla liikkuessa?
Kokemuksia?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Yaana
Senior Member
Poissa

Grow up and Blow away!

Nokia
Vastaus #17 - 17.04.2010 - 08:53:17

Minulla on ollu vaan  manuaali pyörätuoli ja  mopo on ainakin hyvin helppo ohjata. Siis sähköpyörätuolista ei ole minulla kokemusta.
Tuoliakin käytän vaan sillontällön kun on huonopäivä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

tellum
Full Member
Poissa

Errare humanum est

Vastaus #18 - 18.04.2010 - 10:10:23

Tuota kauppaan menoa ala harkitsemaa mopolla, mietin vaan että jos ei ole suoraa yhteyttä kassalle, hyllyjä voi kaatua. Mites olette onnistuneet?
Siirry sivun alkuun

dg 96

IP on kirjattu

Yaana
Senior Member
Poissa

Grow up and Blow away!

Nokia
Vastaus #19 - 18.04.2010 - 11:07:01

Ihmeen hyvin markettien kassat on  senverran  levällään että on mahtunut  ja joissain on ihan merkitty invakassa johon mahtuu parhaiten  esim p.tuolilla välistä.
ALKOn  hylly meinas lähtee mukaan ja  kassakin heilahti joten siellä  varmaan  ainoostaan  hullunrohkeet  uskaltaa.
Mopo kääntyy tosi hyvin pienissäkin mutkissa. Hervannassa  voin vaan  kehua  DUOn kassoja kun  siel  on todella palvelualttiita kassahenkilöitä.
Pakaavat  jopa tavarat  valmiiksi  että on helppoa  asioida eikä tuu tunne että oisi  muitten jaloissa.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

rosanen
God Member
Poissa

Suomenlahden rannikko
Vastaus #20 - 18.04.2010 - 11:45:26

Minullakaan ei ole kokemusta sähköpyörätuolista. Itselläni on mopo ja manuaalipyörätuoli. Molemmilla on omat käyttötarkoituksensa. Käytän pyörätuolia silloin, kun jalat eivät kanna kunnolla. Mopo on hyvä silloin, kun pitäisi liikkua pitkiä matkoja.

Kaupoissa ja ahtaissa tiloissa pärjää kyllä mopolla, jos katsoo varuiksi, että kääntämiseen on riittävästi tilaa. Marketeissa mahtuu hyvin ajamaan, kuten Yaana totesi.

Olen oppinut joitakin kikkoja markettiajamiseen:
- varo jalankulkijoita, koska he eivät osaa varoa sinua. Olen kuullut kommentteja "oho, mä en huomannut"  Pyöritä silmiä
- hyllyjen väliin ajaessa ei kannata tehdä tiukkaa käännöstä heti hyllyn päästä, vaan ajaa ihan pikkuisen ohi ja katsoa, voitko kääntyä minne haluat
- väkijoukossa ei kannata ajaa ns. suoraa viivaa eteenpäin, vaan luovia virran mukana. Väistäminen on helpompaa
Siirry sivun alkuun

Toivon, että toivoa ois, ei koskaan heitetä toivoa pois.
- Maj Karma

RR-dg 07/09, tk-eläke jo 01/09.
Avonex > Copaxone. Apuvälineinä pt ja sähkömopo.
IP on kirjattu

Pekka
Senior Member
Poissa

Elvis on Kuningas!
Kainuu
Sukupuoli: male
Vastaus #21 - 24.07.2010 - 08:44:53

Sain uuden arkituolin tuossa pariviikkoa sitten. Tai uusi ja uusi... minulle uusi.
Siinä on nyt ilmakumirenkaat ja edellisiin umpikumirenkaisin verrattuna on kelaaminen todella helppoa ja kovalla/tasaisella alustalla nopeaa.
Vanhemman tuolin kuunostivat ja antoivat takaisin "työtuoliksi", jossa ei haittaa vaikka esim.vaseliinia on renkaissa.
Ja sisätiloissa allani on nostopyörätuoli. Eli hallinnassani on kolme tuolia !
Kerrankin näin päin...jotkut ovat noituneet, kun eivät saa edes toista tuolia käyttöönsä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

rosanen
God Member
Poissa

Suomenlahden rannikko
Vastaus #22 - 24.07.2010 - 18:35:22

Korkeapainerenkaat ovat todella hyvät täyskumisiin verrattuina. Olen itse Schwalbe-fani. Hymiö En oikein tajua, kuka umpikumisista renkaista oikeasti hyötyy... Pistosuojatun renkaan saa tintata aika kovaa lasinsiruihin, ennen kuin se puhkeaa. Pyöritä silmiä
Siirry sivun alkuun

Toivon, että toivoa ois, ei koskaan heitetä toivoa pois.
- Maj Karma

RR-dg 07/09, tk-eläke jo 01/09.
Avonex > Copaxone. Apuvälineinä pt ja sähkömopo.
IP on kirjattu

Sivu: 1 2 
Lähetä aihe Tulosta