Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Tietoa, tukea, tuttuja.
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 3 4 ... 6
Lähetä aihe Tulosta
Multippeliskleroosin luonnonmukainen hoito (Luettu 39912 kertaa)
happybunny
Full Member
Poissa

everything is fine, thanks
for asking
Etelä-Pohjanmaa
Sukupuoli: female
Re: Multippeliskleroosin luonnonmukainen hoito
Vastaus #15 - 01.02.2010 - 16:30:19

Minä olen ollut ikäni lähes absolutisti, viimeiset pari vuotta ihan täysin. Kahvista en ole koskaan välittänyt. Aiemmin meni ehkä pari kupillista vuodessa ja sekin on viime vuosina jäänyt kokonaan pois. En ole koskaan tupakoinut enkä käyttänyt mitään huumaavia aineita. Lääkkeiden käyttökin on ollut ihan minimaalista, lähinnä satunnaisesti särkylääkkeitä ja allergialääkkeitä. Liikuntaa tuli harrastettua ennen polvien hajoamista ihan kiitettävästi. Minä todellakin haluaisin tietää, mitä olen tehnyt, että sain tämän taudin. Käsittääkseni tutkijat eivät vieläkään ole päässeet selville siitä, mitkä ympäristötekijät asiaan vaikuttavat.

Mutta asiaan, kyllähän ruokavaliolla on merkitystä. Olen keliakian takia joutunut karsimaan kaiken gluteenipitoisen, vehnä- ja ohraperäisiä lisäaineita myöten. Sitten ruokavaliosta lähti maito, koska keliakiaoireiden liennyttyä maidon aiheuttamat ongelmat pääsivät pintaan. Sattumalta löytyi myös yliherkkyys perunalle, jonka oletan johtuvan perunan lektiineistä, joten kaikki perunansukuiset kasvit olen myös jättänyt pois. Kun sitten lueskelin Best Bet -ruokavaliosta, päätin karsia myös soijan ja punaisen lihan pois, koska soijasta luopuminen ei ole mahdotonta ja punainen liha oli jo alkanut tuntua vähän turhan raskaalta syötävältä.

Muita muutoksia en ole ihan äkkiä tekemässä, mutta eihän sitä koskaan tiedä, mikä alkaa aiheuttaa oireita. Pointtina tässä nyt ehkä oli se, että kaikki oireet eivät välttämättä ole MS:ää, sillä se ei sulje pois muita tauteja. Omalta osaltani epäilen, että osa epämääräisistä neurologisista oireistani on johtunut keliakiasta. Sen erotteleminen, mikä mistäkin johtuu, onkin sitten hankalampi juttu, enkä tiedä, onko sillä niin merkitystäkään, jos vaan saa oireet pidettyä kurissa.
Siirry sivun alkuun

NHT 11/09, ei vielä virallista diagnoosia, mutta tulee, kunhan kerkiää

IP on kirjattu

Kari_54
Ex-jäsen

Vastaus #16 - 01.02.2010 - 16:50:07

Jos olet huomannut, että happamoittavat ravintoaineet pahentavat oloa, sinulla saattaa olla synnynnäisenä ominaisuutena virtsahapon kertyminen kehoon ilman mitään erityistä ulkoista rasitetta. Tai sitten jokin noista poistamistasi ruoka-aineista on sisältänyt jotain sellaista, joka on reagoinut yksilöllisen ominaisuutesi kanssa.

Minulla nousi paino gluteenittomalla ravinnolla viikossa 5 kiloa, kun sitä ennen laihduin kaiken aikaa vaikka söin kuinka, ja lääkärit vain inttivät, että en syö tarpeeksi, eivätkä suostuneet tutkimaan vatsaa millään tavalla.

Jos perehtyy laajemmin ms:n eri muotoihin ja laajempaan joukkoon sellaisia sairauksia, joissa on paljon samoja oireita kuin mäsässä, ymmärtää hyvin, miksi nykyään on alettu pitää mäsää oireyhtymänä, jolla voi olla useampia tekijöitä sekä ulkoisesti, että sisäisesti.

Olen samaa mieltä kuin nämä kaksi tutkijaa, joiden ansiosta tällaista hoitoa on käytetty menestyksellä, että aiheuttajana ovat väärät elintavat suhteessa yksilöllisiin ominaisuuksiin eri ruoka-aineiden suhteen. Tällaisia asioita pitäisi tutkia, eikä sitä, mitä lääkkeitä tällaisten epätasapainotilojen aiheuttamiin oireisiin voidaan myydä koko loppuelämän ajan.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

lena
God Member
Poissa

Vastaus #17 - 01.02.2010 - 23:45:43

Ja taas samaa paskaa eri paketissa!
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

JerryLeeLewis
Ex-jäsen

Vastaus #18 - 02.02.2010 - 07:57:09

Lainaus:
...sairauksia, joissa on paljon samoja oireita kuin mäsässä, ...

... mitä lääkkeitä tällaisten epätasapainotilojen aiheuttamiin oireisiin voidaan myydä koko loppuelämän ajan.

Mitä ovat nämä sairaudet ja ennenkaikkea mitkä ovat nämä oireet? Jos katsoo syvemmälle, useimmiten ulkoinen oire voi olla samankaltainen mutta mekanismit ei. Miten silloin voi vetää johtopäätöksen että sairaudet ovat "samoja". On totta että sellaisiakin sairauksia on jotka kuuluvat samaan ryhmään, autoimmuunisellaiset ovat hyvä esimerkki. Mutta, vaikka joitain samoja oireita löytyykin hoidot ovat hyvinkin erilaisia. Ei niitä voi niputtaa. Tässäkin on toki poikkeuksia, löytyy lääkkeitä jotka toimivat moneenkin eri vaivaan samalla tavalla. Mitä haluan sanoa? Sitä että yhden kortin varaan pelaaminen olisi hölmöä, kannattaa olla avarakatseisempi ja ottaa vastaan hyvät puolet kaikesta eikä tuijottaa tiukkaan yhden profeetan näkyihin. Ruoka on hyvää ja sitä pitää syödä. Kun päätä särkee hyvästä ruuasta huolimatta, otan buranaa. Simsalabim, särky meni pois.

Siitä olen samaa mieltä että länsimainen lääketiede painottuu liikaa oireenmukaiseen hoitoon, liian vähän on historiassa pantu paukkuja ennaltaehkäisyyn ja sairauden aiheuttajiin. Mutta onhan se toki bisnekselle hyväksi jos saadaan pysymään ihminen hengissä että hän voi lääkettä käyttää.

Aamukahvi maistui taas oikein hyvälle, enkä vaipunut koomaan.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #19 - 02.02.2010 - 08:35:36

Ihan kaikki tässä ketjussa ei ole kukkua. Ruokavaliolla on suuri merkitys. Oireita sillä voi helpottaa, muttei toki parantaa täysin tätä sairautta. Kaikki löpinä ei ole pelkkää Karin omaa hömpötystä, samoja ruokavaliopiirteitä on tosiaan Terry Wahlsin opeissa (lääkäri ja tutkija) sekä Direct-MS-sivustolla. Pitää vain suhtautua sillai sopivan kriittisesti ja poimia itselleen sopivimmat jutut niistä, joista on tieteellistä faktaa. Näin minä porskutan eteenpäin tuoreena mäsänä.

Jos minulle olisi lääke ja sillä pääsisi oireettomaksi, en jaksaisi nähdä näin paljoa itse vaivaa ruoasta tai pitää tällaista dieettiä.

En vielä kyllä ole kokeillut lasillista soodavettä. Jos sen teen, kerron sitten miten kävi.  Hymiö
Siirry sivun alkuun

Jotain ihan muuta: Miia's Workshop of Moments

IP on kirjattu

JONE
God Member
Poissa

Puh on kova jätkä
Tampere
Sukupuoli: male
Vastaus #20 - 02.02.2010 - 08:58:49

lena kirjoitti on 01.02.2010 - 23:45:43:
Ja taas samaa paskaa eri paketissa!

Puhut vähän, mutta asiaa!
Siirry sivun alkuun

Paljon on kierretty, mut pirun pientä rinkiä!

IP on kirjattu

mono
Ex-jäsen

Vastaus #21 - 02.02.2010 - 09:01:11

Voihan tuollaisten"satujen" kirjoittaminen keventää keksijänsä oltilaa. Minä yleensä käyn vessassa kun suoli asiasta ilmoittaa.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

mono
Ex-jäsen

Vastaus #22 - 02.02.2010 - 09:14:13

Ja lopputuote lähtee napista painamalla kohti Arabiaa Virnistys.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

lena
God Member
Poissa

Vastaus #23 - 02.02.2010 - 09:51:35

Vetäistään myös nämä esiintymisripulituotteet sinne samaan viemäriin.

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #24 - 02.02.2010 - 09:56:23

Onko teidän ihan pakko. Täällä on ihmisiä, jotka on kiinnostuneita erilaisista ruokavaliohoidoista, kun ei ole lääkettä.

Kiinnostuin itse erityisesti tuosta asiasta, että Kari on saanut lisäkiloja muuttamalla dieettiään gluteenittomaan. Mulla on yksi naispuolinen läpipasko ystävä, jolla on ongelmana saada massaa vaikka syö ihan hirveästi. olen ihan tosissani aikonut ehdottaa hänelle gluteenittomnan ruokavalion kokeilua edes pariksi viikoksi. Ja tällä ihmisellä sattuu olemaan paljon ms-potilaita suvussa.

Mun mielestä pitää sallia kaikki hennotkin oljenkorjet tän taudin kanssa. Turha niitä on haukkua, jos joku sattuu voimaan hyvin jollakin konstilla.
Siirry sivun alkuun

Jotain ihan muuta: Miia's Workshop of Moments

IP on kirjattu

lena
God Member
Poissa

Vastaus #25 - 02.02.2010 - 10:03:48

Voihan näistä kiinnostunut laittaa Karin WWW-sivut kirjanmerkkeihinsä. Meille kauan täällä olleille nämä toistuvat tietoiskut aiheuttavat pelkkää ärtymystä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Kari_54
Ex-jäsen

Vastaus #26 - 02.02.2010 - 10:04:14

Milena kirjoitti on 02.02.2010 - 08:35:36:
Jos minulle olisi lääke ja sillä pääsisi oireettomaksi, en jaksaisi nähdä näin paljoa itse vaivaa ruoasta tai pitää tällaista dieettiä.

Tässä se ajatteluvirhe tulee esille hyvin selkeästi. Lääkkeilla et pääse eroon oireista, jotka aiheutuvat väärän dieetin aiheuttamasta veren peruskemian häiriöstä. Ms on tila, joka korjautuu nimenomaan veren ja kehon ph:n tasapainottavalla ruokavaliolla. Virtsahapot aiheuttavat immuunisuojan laskua ja silloin sienet, bakteerit ja virukset aiheuttavat sekundaarisia oireita ja näiden oireiden lääkehoidosta ei ole mitään vaikutusta siihen häiriöön, joka on kaiken taustalla.

Tällä hoidolla on parannettu tuhansia ihmisiä, ja se on ainoa parantava hoito. Terveys ei tule pillereistä, se tulee omalla tietoisella asenteella ja kurinalaisuudella sellaisten asioiden suhteen, joita mieli halajaa, mutta, joista terveys kärsii. Pitkään kehittynyt myrkytystila vaatii pitkän hoidon, siitä ei pääse yli, eikä ympäri. Ikävä, että ihmisillä ei riitä ymmärrys ja sisu parantaa itseään.

Virtsahapot laskevat älykkyyttä ja aiheuttavat myös aggressiivisuutta, pakkomielteisyyttä, putkiaivoisuutta, ja monia sellaisia vaikutuksia käyttäytymiseen, joita kansankielellä sanotaan kusipäisyydeksi, joka on aivan loistavan osuva termi.

Nämä samat virtsahapot aiheuttavat myös suurimman osan mielenterveysongelmista, sen huomaa, kun on normalisoinut ph:n, ja sattuu, että elimistöstä irtoaa varastoituneita virtsahappoja verenkiertoon. Kun hapot aiheuttavat asidoosin ja kun sen sitten hoitaa nopeasti soodalla, merisuolalla, vedellä ja muilla keinoilla, huomaa selvästi, miten asidoosin psyykkiset oireet, kuten sekavuus ja ahdistuneisuus katoavat, ja mieli käy kirkkaaksi ja selkeäksi.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Kari_54
Ex-jäsen

Vastaus #27 - 02.02.2010 - 10:15:28

Milena kirjoitti on 02.02.2010 - 09:56:23:
Kiinnostuin itse erityisesti tuosta asiasta, että Kari on saanut lisäkiloja muuttamalla dieettiään gluteenittomaan. Mulla on yksi naispuolinen läpipasko ystävä, jolla on ongelmana saada massaa vaikka syö ihan hirveästi. olen ihan tosissani aikonut ehdottaa hänelle gluteenittomnan ruokavalion kokeilua edes pariksi viikoksi. Ja tällä ihmisellä sattuu olemaan paljon ms-potilaita suvussa.

Minulla gluteenittomuuden vaikutus saattoi perustua myös siihen, että jätin viljat kokonaan pois kattauksesta. Viljat aiheuttavat valtavaa happokuormitusta, etenkin täysjyvävilja. Kohonneet virtsahappomäärät veressä veltostuttavat suolen lihakset, ja sisältö valuu liukkaasti läpi. Kahvi panee suolen toimimaan kohottamalla veren happamuutta nopeasti, joka rentouttaa suolen sileitä lihaksia. Asidoosikohtauksessa koko keho valahtaa veltoksi, ja tuntuu kuin verenpaine tippuisi nollaan. Suolen sisältö lähtee liikkeelle niin että sen tuntee selvästi, ja kakki on vaaleata, keskentekoisen näköistä. Ei ihme, ettei kilot kerry.

Nytkin, aina kun jalasta irtoaa uraatteja verenkiertoon ja asidoosi alkaa, ensimmäisenä on lähdettävä vessaan, ja sen jälkeen paino putoaa viikon aikana 2-4 kiloa kun ruoansulatus on sekaisin, ennen kuin emäksisöinti taas korjaa tilanteen. Sitten paino nouseekin yhtä nopeasti takaisin normaaliin, vaikka syön pelkästään kasviksia, hedelmiä, manteleita ja tattarileipää. Kun kemia on tasapainossa, aineenvaihdunta toimii, ja pystyy hyödyntämään tällaista terveellistä ruokaa aivan riittävästi, ja mikä parasta, tämä poistaa virtsahappoja kehosta, ja niiden mukana kipuja.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

lena
God Member
Poissa

Vastaus #28 - 02.02.2010 - 10:26:56

Näin paatoksella todistelee mies, joka ei itse sairasta MS-tautia, mutta mielestään osaa parantaa meidät oireettomiksi.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

pikku_lintu77
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Tampere
Vastaus #29 - 02.02.2010 - 10:43:48

lena kirjoitti on 02.02.2010 - 10:26:56:
Näin paatoksella todistelee mies, joka ei itse sairasta MS-tautia, mutta mielestään osaa parantaa meidät oireettomiksi.

niinpä Vihainen
Siirry sivun alkuun

10/2009: G35,RR , Rebif22 1/10-6/2013, Gilenya alkamassa

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 3 4 ... 6
Lähetä aihe Tulosta