Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Tietoa, tukea, tuttuja.
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 3 4 5 6
Lähetä aihe Tulosta
Multippeliskleroosin luonnonmukainen hoito (Luettu 39915 kertaa)
mono
Ex-jäsen

Re: Multippeliskleroosin luonnonmukainen hoito
Vastaus #30 - 02.02.2010 - 10:49:08

Niin nämä kertomukset; Naapurin serkku sairastaa sitä ja sitä..., mutta kun hän on syönyt viisi äidin leipomaa "piparia" päivässä olo ja kunto ovat parantuneet.
Tai kun se koulukavari, joka sairasti sitä ja sitä liittyi hihhuleihin (nimi vaihdettu, ettei kukaan loukkaannu) oireet hävisivät. (tärkeintä lienee, että ryhmä sai samalla potilaan lompakon sisällön itselleen).
Nämä tällaiset jutut saavat voimaan pahoin.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

unelma
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #31 - 02.02.2010 - 10:56:05

Onhan tämä Kari_54 mielenkiintoinen kirjotus ja pitää hyvinki paikkansa. On vaan huvittavaa kun heti tyrmätään jos jotakin semmosta uskaltaa  kirjottaa joka voisi jollakin tapaa olla avuksi tähän MS-tautiin.Vai eikö halutakkaan helpottaa omaa oloa ? Aina voi testata tämmösiä ruoka tottumuksia onko niistä mitään hyötyä. Ei tässä taudissa ole mitään menetettävää päinvastoin saattaa saada vaikkapa avun.Se on kyllä tosiasia että se mitä me syödään joko pahentaa tai helpottaa oloa. Jokainen voi ensin testata tämän Kari_54 antaman vinkin ja sitten vasta mollata että kirjotus on ihan ufo. Täällä helposti ollaan heti huutosakkina moittimassa eikä uskalleta kokeilla. Vai pelottaako tässä jokin asia ettei ole rahkeita kokeilla jos vaikka  paranis taudista.Vaikka lääketiede ei ole vielä löytänyt parantavaa tekijää eikä taudin aiheuttajaa  niin eikö tässä voisi itse kukin kokeilla uusia vaihtoehtoja.Itse olen vahvasti sitämieltä että luonnon mukainen ruoka on paljon terveellisempää ja vaikuttaa myös hyvin vointiin. Jos näkisimme omat sisuksemme niin varmasti käsitys ja ajatus muuttuisi huomattavasti terveellisempään suuntaan. Tiedän kyllä että arvostella saa mutta pitää ensin itse kokeilla niin arvostelu on sitten faktaa eikä omaa olettamusta.Itselläni on myös MS-tauti ja otan kyllä  vastaan kaiken avun.Mieluiten olisin hyvin voiva ja terve jos siihen voi itse jotenki vaikuttaa vaikkapa sitten Kari_54 antaman vinkin mukaan. Toki jokainen tekee omia valintoja. Itse puhun hyvin voinnin puolesta.Ja haluan päästä tästä taudista eroon jos voin jotakin itse tehdä niin miksi en tekisi. Samaa toivon teille jokaiselle uskaltakaa kokeilla sitten tiedätte onko asia oikea vai ei.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #32 - 02.02.2010 - 11:06:52

Luulen myös, että suurimmalta osalta puuttuu tietynlainen itsekuri, että pystyisi elämään tiukalla dieetillä ihan oma-alotteisesti. Ihan turha haukkua ennakkoluuloisesti jonkun tietyn henkilön kirjoituksia. Karsastan tällaista lynkkausmielialaa, kun eihän Kari edes myy mitään. Kenenkään rahoja ei olla ottamassa pois. RUokansa voi kukin ostaa ihan itse kaupasta ja kokeilla miten mikin vaikuttaa omaan kehoon.

Ja kusipäisyys oikeasti voi ainakin osaksi kadota dieetillä. Ainakin mulla kävi niin, hermo pitää paljon paremmin nyt, mutta vaatii kovaa itsekuria pysyä näin tiukalla dieetillä. On paljon mukavampi olla vähemmän artynyt.
Siirry sivun alkuun

Jotain ihan muuta: Miia's Workshop of Moments

IP on kirjattu

Susu
God Member
Poissa

Ei mitään viisasta sanottavaa!

Vantaa
Sukupuoli: female
Vastaus #33 - 02.02.2010 - 11:41:26

Kari_54 on jopa parantunut ms-taudista, vaikka ei ole diagnoosiakaan. Näin luotettavilla lähteillä ollaan  Vihainen.

Siirry sivun alkuun

Dg. 09/01, RR, Betaa pistellyt 8 vuotta, Copa kokeiltu, ei lääkitystä. Eläkkeellä.

IP on kirjattu

JerryLeeLewis
Ex-jäsen

Vastaus #34 - 02.02.2010 - 11:48:45

Minusta se on ihan ok jos kertoo että kun tein näin ja näin, sillä oli tällaisia positiivisia vaikutuksia. Mutta jos teesit pohjautuvat valheeseen (tässä parantuminen MS-taudista) ja yksittäisen henkilön omiin johtopäätöksiin ja niitä esitetään valossa joka antaa ymmärtää niiden olevan täysin yksiselitteisiä ja oikeita... ainakin minun karvani nousevat pystyyn. Noin rajut väitteet pitäisi kyllä pystyä osoittamaan pitäviksi. Ei ole ollut tapana seurailla näitä guruja. No, eipä kyllä muitakaan.

CCSVI on edelleen rehellisin teoria mitä tulee MS:n edes osittaiseen selättämiseen. Siksi osa tiedeyhteisöstä jopa yrittää kampittaa sitä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Kari_54
Ex-jäsen

Vastaus #35 - 02.02.2010 - 11:48:45

Täältä löytyy suomenkielistä tietoa tuosta Tri Robert  Youngin ph-dieetistä ja vesihoidon keksijän, Tri Fereydoon Batmanghelidjin vesihoitosivusto.

Tri Young on tutkinut vuosikymmeniä näitä asioita, ja on kaiketi alansa huippu tällä hetkellä.

Tri Batman, kuten häntä kutsutaan, istui iranilaisessa tyrmässä kuolemaantuomittuna poliittisena vankina ja hoiti toisia vankeja vedellä ja suolalla kun ei ollut lääkkeitä. Ajatollat ymmärsivät hänen työnsä merkityksen, ja vapauttivat hänet, ja hän lähti jenkkilään ja kirjoitti muutaman kirjan tutkimuksistaan.

http://www.oivaoppi.fi/ph/index_ph_young.html

http://www.watercure.com/
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

happybunny
Full Member
Poissa

everything is fine, thanks
for asking
Etelä-Pohjanmaa
Vastaus #36 - 02.02.2010 - 12:03:39

lena kirjoitti on 02.02.2010 - 10:26:56:
Näin paatoksella todistelee mies, joka ei itse sairasta MS-tautia, mutta mielestään osaa parantaa meidät oireettomiksi.

Niinhän siinä käy, kun ensin päättää taudin ja sitten sovittaa oireensa siihen. Jos gluteeniton ruokavalio auttaa, lähtisin etsimään diagnoosia siltä suunnalta. Kannattaa lukea kirja "Vaaralliset viljat", josta käy mm. ilmi, että gluteenille voi olla yliherkkä ilman keliakiaakin ja siitä voi aiheutua hyvinkin sekalaisia oireita.

Itse lähden tällä hetkellä siitä, että BBD on todennäköisesti hyödyllinen, eikä aiheuta minulle hirveää lisävaivaa, koska muut ongelmat ovat ruokavaliota jo kaventaneet siihen suuntaan. Suuremman toivon kuitenkin asetan lääkkeeseen, jota pääsin testaamaan, enkä valita vaikka joutuisinkin sitä käyttämään lopun ikääni, jos se vaan toimii oletetulla tavalla ja edes hidastaa taudin etenemistä huomattavasti.
Siirry sivun alkuun

NHT 11/09, ei vielä virallista diagnoosia, mutta tulee, kunhan kerkiää

IP on kirjattu

Piikki
God Member
Poissa

sivupersoona nelivuotiaana...

Uusimaa
Vastaus #37 - 02.02.2010 - 12:05:19

Nyt haloo kaikki: otetaanpas rauhallisesti näitten kirjoituksien kanssa. Yhdelle sopii yksi konsti, ja toiselle toinen. Kyllähän te senkin tiedätte, etteivät samat lääkkeetkään kaikille sovi!

Olen itse lievästi laktoosi-intolerantti, tulen toimeen hyla-tuotteilla ja joka-aamuisella maitohappobakteeripillerillä. Siitä huolimatta en ole koskaan kärsinyt ripulioireista, vaan hitaasta aineenvaihdunnasta ja kovasta vatsasta.

Ja kuitenkin kuulosti niiiiiiiiin tutulta:
"Asidoosikohtauksessa koko keho valahtaa veltoksi, ja tuntuu kuin verenpaine tippuisi nollaan." Kesken ruokailun saattaa tapahtua täydellinen nollatila, jossa yksikään lihas ei jaksa liikkua, pääkin roikkuu kun niska ei kye kannatella. Puolen tunnin päästä off-tilasta ei ole jäljellä merkkiäkään. Olen itse arvellut tilan johtuvan siitä mitä syön - mutta kun mitään järjellistä kuviota ei tunnu olevan. Suolen toiminta ei siitä huvista mulla kumminkaan vilkastu miksikään.

Edelleen: olen JerryLL:n kanssa samaa mieltä, että Kari_54 on vilpittömässä mielessä liikkeellä kertoessaan kokemuksistaan, mutta pitäisin parempana olla puuttumatta ms:n paranemiseen näillä keinoilla.
Siirry sivun alkuun

- dg 1988, SPMS, työkyv.eläkkeellä 2001-> motto: Mäsä ei mua hautaan vie vaan minä mäsän!

IP on kirjattu

Kari_54
Ex-jäsen

Vastaus #38 - 02.02.2010 - 12:13:25

Piikki, Tuo ruokailuun liittyvä juttu on minulle tuttu, yleensä sain lähteä ruokapöydästä suoraan vessaan kun söin sellaista ruokaa, joka aiheuttaa voimakasta happamuutta, kuten spagettia, jauhelihakastiketta ja tomaattisosetta.

Myös ahdistuneisuus- ja paniikkihäiriössä on yleistä, että oireet pahenevat ruokailun jälkeen, joka viittaa happamuuden lisääntymiseen veressä, koska veren emäksisöinti puolestaan poistaa hyvin nopeasti sekä ahdistuneisuuden ja paniikkihäiriön.

Tällä hoidolla on parannettu noin 12 000 Ms-tapausta vuoden 1940 jälkeen, mutta, koska tämä vaatii potilaalta sitoutumista ja vaivaa, menetelmää ei juurikaan käytetä, vaan happamuuden aiheuttamaa ms-oireyhtymää käytetään lääketeollisuuden taloudellisena resurssina, koska se ei voi parantua lääkkeillä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Piikki
God Member
Poissa

sivupersoona nelivuotiaana...

Uusimaa
Vastaus #39 - 02.02.2010 - 12:15:54

Mutta minulla velttohalvaukseen verrattavissa oleva tila ei tosiaankaan aiheuta suolentoiminnan äkkilisääntymistä. Siinähän vain roikun pidellen itseäni tuolilla pöytään nojaten.
Siirry sivun alkuun

- dg 1988, SPMS, työkyv.eläkkeellä 2001-> motto: Mäsä ei mua hautaan vie vaan minä mäsän!

IP on kirjattu

Kari_54
Ex-jäsen

Vastaus #40 - 02.02.2010 - 12:21:36

Ei se minullakaan aina, ainoastaan sellaisten ruokien suhteen, jotka happamoittivat voimakkaasti, tai jos happokuorma oli ennestään suuri. Enimmäkseen minulle kävi juuri samoin kuin sinulle, melkein taju kankaalla kesken syönnin, tai heti sen jälkeen.

Nyt ei ole tullut tuollaisia vaikutuksia ollenkaan. Jos en syö itseäni palloksi, olo on ruokailun jälkeen pirteä ja energinen. Niin kuin se on ollut aamusta iltaan jo pitkään. Herään pirteänä ja hyväntuulisena, jaksan koko päivän, ja kun menen nukkumaan, nukahdan kun saan pään tyynyyn ja nukun kuin lapsi aamuun asti.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #41 - 02.02.2010 - 12:47:14

happybunny kirjoitti on 02.02.2010 - 12:03:39:
lena kirjoitti on 02.02.2010 - 10:26:56:
Näin paatoksella todistelee mies, joka ei itse sairasta MS-tautia, mutta mielestään osaa parantaa meidät oireettomiksi.

Niinhän siinä käy, kun ensin päättää taudin ja sitten sovittaa oireensa siihen. Jos gluteeniton ruokavalio auttaa, lähtisin etsimään diagnoosia siltä suunnalta. Kannattaa lukea kirja "Vaaralliset viljat", josta käy mm. ilmi, että gluteenille voi olla yliherkkä ilman keliakiaakin ja siitä voi aiheutua hyvinkin sekalaisia oireita.

Itse lähden tällä hetkellä siitä, että BBD on todennäköisesti hyödyllinen, eikä aiheuta minulle hirveää lisävaivaa, koska muut ongelmat ovat ruokavaliota jo kaventaneet siihen suuntaan. Suuremman toivon kuitenkin asetan lääkkeeseen, jota pääsin testaamaan, enkä valita vaikka joutuisinkin sitä käyttämään lopun ikääni, jos se vaan toimii oletetulla tavalla ja edes hidastaa taudin etenemistä huomattavasti.

Oot oikeassa tuon ssuhteern, ettei kaikki ole välttämättä mäsää. Minäkään en oikeastaan väitä, että ylimääräisen ärtymisen katoaminen olisi nimenomaan mäsän parantumista. Se on yleistä aivokemiaa, toimisi varmaan kenelle tahansa. Sen sijaan oikeastaan välttelen kaikkia viljoja enimmäkseen niillä perusteilla, mitä löytyy ms-direct-sivustolta. BBD:ssähän kielletään gluteeni, mutten usko että se kokonaan riittää.

Olet onnellisessa asemassa, jos sinulle löytyy lääke ja sillä pärjäisit. MS-taudissa on, kuten kaikki tiedämme, erilaisia tautimuotoja, ja esim. minulle ei sitä lääkettä nykylääketiede ole löytänyt. Eikä ketään edes kiinnosta tutkia meikäläisten lääkitystä, koska meitä on vähän. Suurin ryhmä on lääketeollisuuden mielestä varmasti mielenkiintoisin.

Ja ruokavaliotutkimukset ovat varmaan siitäkin syystä hankalia, kun ei löydy rahallista tukea lääketeollisuudelta. Heiltähän menisi asiakkaat! Onneksi on säätiöitä, jotka rahoittavat. Ja sitten kokeilunhaluisia potilaita, joilta saa empiiristä epävirallista tutkimustietoa.  Hymiö
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

JerryLeeLewis
Ex-jäsen

Vastaus #42 - 02.02.2010 - 12:59:41

Ohessa linkki abstraktiin julkaisusta jonka mukaan korkeat (muttei taas liian korkeat..) virtsahappopitoisuudet voisivat jopa suojata MS:n tulehdusmuutoksilta. Matalat virtsahappopitoisuudet voisivat toimia biomarkkereina lähestyvästä taudin aktiivisuudesta.

http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=17794197

http://en.wikipedia.org/wiki/Uric_acid

http://www.msrc.co.uk/index.cfm?fuseaction=show&pageid=1798
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Rami
Senior Member
Poissa

”Nikita, haluaisin tilata
yhden nootin.”

Sukupuoli: male
Vastaus #43 - 02.02.2010 - 13:08:09

Lainaus:
Enimmäkseen minulle kävi juuri samoin kuin sinulle, melkein taju kankaalla kesken syönnin, tai heti sen jälkeen.

Ilmankos olet täysin tajuton, tällä palstalla ainakin toukuusta  -09 asti, ketään et ole saanut parantumaan, vähiten itseäsi...
tulin just äsken aamukahvilta (4 kuppia) ja hyvä lohipiirakka, päivä kun ehtii, Tagliatelle kana-pastaa ja parmesan juustoa vähän sekä Aholeivän kauraleipää Kieli
Ai niin, ruokajuomaksi Bourbon County BRAND STOUT  ja jälkkäriksi Kahvi ja Aramis Brandy
Siirry sivun alkuun

”Aaaaauuuaaaaahhhhhhhh ööooorrrrrgyuhhhhh.. vvieellll yksch hei jookoschtaa..?”

kansansanonta

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #44 - 02.02.2010 - 13:24:45

Lainaus:
Ohessa linkki abstraktiin julkaisusta jonka mukaan korkeat (muttei taas liian korkeat..) virtsahappopitoisuudet voisivat jopa suojata MS:n tulehdusmuutoksilta. Matalat virtsahappopitoisuudet voisivat toimia biomarkkereina lähestyvästä taudin aktiivisuudesta.

http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=17794197

http://en.wikipedia.org/wiki/Uric_acid

http://www.msrc.co.uk/index.cfm?fuseaction=show&pageid=1798

Juuri näin! Hyvä että tämä keskustelu poikii perusteltuja vastalauseita. Näinhän juuri saa prasta infoa, vaikkakin tällä hetkellä hieman hämmentävää.

Mutta puoliksihan olette kumpikin o ikeassa. JerryLL, wikipedian linkissä sanotaan, että mäsillä on alkaiset seerumin virtsahappotasot, mutta kun lukee eteenpäin, huomaa, että se nousee yleensä merisuolalla. Eli taas päästiin siihen, että merisuola on tervellistä, kohtuudella nautittuna ja hyväksi meille mäsille, jos siis halutaan nostaa niitä tasoja.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 3 4 5 6
Lähetä aihe Tulosta