vempu kirjoitti on 18.04.2010 - 15:24:22:Olet rohkea...
Mitä tämä koko homma suurinpiirtein kustantaa?
Missä ketjussa olet keskustellut ruokavalinnoistasi, anteeksi nyt mutta en ole penkonut ketjuja.
Ketkä tukevat päätöstäsi....esim. oma lääkärisi?
Miten tämä leikkauksen tarve oikein tutkitaan ja päätetään?
Sieniasiaa on
Reishi!-ketjussa.
Ruokavaliosta mm.
täälläOperaation hinta kaikkineen (sis. kuvaukset MRV ja Doppler, silmätutkimus, angiografia, ja yksi stentti, sekä hotellit, matkat lentokentän, hotellin ja tutkimuspaikkojen välillä, siis ihan koko paketti) maksaa 6900 €. Jos ei asenneta stenttiä, hinta on 6400 €. Lisästentit on aina 500 € kappaleelta.
Maksan lisäksi toki lennot Katowiceen, n. 350 €.
Päätöstä tukevat kotijoukot. TAYS-neuroni ei tue edes kuvauksia ulkomailla, (tosin en hänelle kertonut, että aion muuten samalla myös käydä läpi operaation), työterveyslääkäri ei uskaltanut sanoa mitään eikä omalääkäri. Työterveysneuro on ollut eniten positiivisesti mukana hommassa, muttei hänkään tiedä, että nyt todella on alkanut tapahtua.
Ensimmäisenä päivänä kuvataan laskimot. Kuvista päätellään, miten jatketaan. Yhtään stenttiä ei asenneta, vaikka olisi tarve, ellen halua. Ensin tehdään pallolaajennus, jos pysyy sillä suonet auki, ei stenttiä edes tarvita.
Lyhyesti. Olen itse tulevasta tietoisempi kuin moni lääkäri tässä maassa ja siksi tein päätöksen lopulta ihan itse. Luin myös This is MS -palstaa ahkerasti ennen päätöksen tekoa. Minulla on lievästi sanottuna kokekaniini olo, mutta olen silti melko luottavaisilla mielin.