Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  5.1.2009 MS Crossroads -parlamentti päivitettiin versioon 2.3.1
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 
Lähetä aihe Tulosta
Autopaikka? (Luettu 757 kertaa)
JONE
God Member
Poissa

Puh on kova jätkä
Tampere
Sukupuoli: male
Autopaikka?
16.07.2010 - 17:05:51

Tahtoisin tietää (faktatietoa) kuinka taloyhtiön on huomioitava vajaakuntoisen pysäköinti vai ei mitenkään? Muutimme uuteen kotiin ja kaikki on muuten tosi jees, mut auton tienvarsipysäköinti on syvältä ja poikittain. Pihassa olisi yksi mahd. "inva"paikka, mut isännöitsijä tuntuu hieman siltä, että pihaan ei pysäköidä ja piste. Paikka ei tuki paloteitä, eikä mitään muitakaan reittejä, mutta luulen että hänen päätään ei ehdotuksilla käännetä.
Siirry sivun alkuun

Paljon on kierretty, mut pirun pientä rinkiä!

IP on kirjattu

Yaana
Senior Member
Poissa

Grow up and Blow away!

Nokia
Sukupuoli: female
Re: Autopaikka?
Vastaus #1 - 16.07.2010 - 19:09:14

Koitas tunkea itsesi taloyhtiön  hallitukseen.
Yhtiökokouksissa on aina tarvetta uusille  innokkaille, siellä ainakin saat äänesi  kuulumaan.
Meillä on ihan sama tilanne autopaikat on tienvarressa ja pihassa yksi inva-paikka. Mulla ei ole  autoa joten en  ole tarvinnut mutta kun muutin  minulle isännöitsijä ilmotti että jos sen paikan tarviin  sitä tällähetkellä käyttävä  terveyksilö  joutuisi siitä luopumaan.
Itse olen taloyhtiön hallituksessa  ja siellä  olessa sain  invamopolle sisäparkkipaikan pistokkeen vieressä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

pikku_lintu77
Full Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Tampere
Vastaus #2 - 16.07.2010 - 19:43:02

Mun käsittääkseni ilman invapysäköintilupaa taloyhtiön ei tartte huomioida mitenkään...täällä on muutaman taloyhtiön pihassa oven vieressä inva-merkillä varustettu pysäköintipaikka, johon on vedetty myös lämmitystolppa talvea varten...niillä paikoilla pysäköi vain autot joissa on lupalappu...ja kuskit tietty asuu kyseisissä taloissa.
Kannattaa kuitenkin nykäistä hallituksen jäsentä hihasta ja kysyä! Isännöitsijä kun on hallituksen työkalu eikä päinvastoin Pyöritä silmiä
Siirry sivun alkuun

10/2009: G35,RR , Rebif22 1/10->

IP on kirjattu

Yaana
Senior Member
Poissa

Grow up and Blow away!

Nokia
Vastaus #3 - 16.07.2010 - 19:58:31

Juu tietysti pysäköintilupa invapaikalle on ensin haettava.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

JONE
God Member
Poissa

Puh on kova jätkä
Tampere
Vastaus #4 - 16.07.2010 - 23:27:28

Kiitos vastauksista. Invalupa löytyy ja aion itselleni virlä paikan hommata.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

pikku_lintu77
Full Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Tampere
Vastaus #5 - 17.07.2010 - 13:29:12

Hyvähyvä! Pidän peukkuja, että saat paikan  Silmänisku
Siirry sivun alkuun

10/2009: G35,RR , Rebif22 1/10->

IP on kirjattu

Morgaine
YaBB Newbies
*
Poissa

Huuhaahippiäinen
Pirkanmaa
Vastaus #6 - 17.07.2010 - 19:59:16

Heip! Kyselisin miten huonossa hapessa pitää olla, että saa sen invapysäköintilapun? Neukku väitti viimeksi, että pitää olla vähintään toinen puoli halvaantunut ja pyörätuolissa. Onko tosi? Ei ole reilua, kun ei pysty kävelemään autolta pitkiä matkoja, että ei saa parkkilupaa   Vihainen Rajoittaa joka paikkaan lähtemistä, kun pitää miettiä parkkiasioita ja kävelymatkojen pituuksia. Ihan kuin mökkihöperyys ei muutenkin uhkaisi...
Siirry sivun alkuun

Aaltomainen MS Dg 2/10
Copaxone 6/10, Rebif kokeiltu

IP on kirjattu

Morgaine
YaBB Newbies
*
Poissa

Huuhaahippiäinen
Pirkanmaa
Vastaus #7 - 17.07.2010 - 20:08:03

Ah sorry tämä olikin väärä paikka asiaa ihmetellä... Luin jälkikäteen kyselytunnin käyttöohjeet. Anteeksi moukkamaisuuteni.  Pyöritä silmiä
Siirry sivun alkuun

Aaltomainen MS Dg 2/10

IP on kirjattu

JONE
God Member
Poissa

Puh on kova jätkä
Tampere
Vastaus #8 - 17.07.2010 - 20:30:19

Tää on ian oikee mesta  Silmänisku
En oo vielä pyörätuoli kunnossa, mut ei tää kävely häävistä oo.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Vontsi
Full Member
Poissa

Etelä-Savo
Vastaus #9 - 17.07.2010 - 21:50:43

MS-liiton tilaisuudessa kun puhuttiin invaluvasta, niin kerrottiin että luvan kyllä saada käveleväkin. Esimerkkinä kerrottiin tapauksesta, jossa perusteena oli se, että jos auton joutuu jättämään kauas (esim. automarket) ja sitten kaupassakin tulee käveltyä aika lailla niin eipä enää jaksakaan sinne autolle.
Siirry sivun alkuun

MS-diagnoosi 11/2008. Betaferon 01/09 - 08/09. Avonex 09/09 puolikkaan piikin kokeilu, Copaxone 04/10

Töissä täyspäiväisesti, ei aina täyspäisesti

IP on kirjattu

mursu
YaBB Newbies
*
Poissa

Varsinais-Suomi
Vastaus #10 - 17.07.2010 - 23:32:03

Joo, voi sen käveleväkin saada.

Omaani sain kyllä todistuksen TK:sta, joten ei ole käsitystä neurologien soveltamasta haitta-astevaatimuksesta. Neurolla kun en ole ehtinyt ottaa asiaa edes puheeksi ennen kuin olen ollut jo ulkona neuron huoneesta..

Lappu mulla on ollut jo 3 vuotta, ja on kyllä tosi hyvä juuri esim. markettireissuilla kun ei tarvitse yrittää puskea kärryjä usein joka suuntaan viettävillä parkkialueilla. Ja vaikka en ole tuolissa, en ole en ole saanut osakseni lainkaan kommentointia invaruudun käyttöoikeudesta (kävelyni on siis ilmeisesti riittävän pahannäköistä   Pelästynyt)

Siirry sivun alkuun

DG 2002, RR; Tysabri, Töissä
"Pidemmillä matkoilla" keppi

IP on kirjattu

JerryLeeLewis
God Member
Poissa

Go Loud, Go Proud!
P-Karjala
Vastaus #11 - 17.07.2010 - 23:40:28

JONE kirjoitti on 16.07.2010 - 17:05:51:
Tahtoisin tietää (faktatietoa) kuinka taloyhtiön on huomioitava vajaakuntoisen pysäköinti vai ei mitenkään? Muutimme uuteen kotiin ja kaikki on muuten tosi jees, mut auton tienvarsipysäköinti on syvältä ja poikittain. Pihassa olisi yksi mahd. "inva"paikka, mut isännöitsijä tuntuu hieman siltä, että pihaan ei pysäköidä ja piste. Paikka ei tuki paloteitä, eikä mitään muitakaan reittejä, mutta luulen että hänen päätään ei ehdotuksilla käännetä.

Onko kyseessä vuokra- vai omistusasunto? Jos omistusasunto, voit aina asukkaana vaatia asiaa hallituksen käsiteltäväksi. Tähän ei tarvita isännöitsijää, otat vain hihasta hallituksen pj:tä ja esität asiasi hänelle. Siis sillä ei ole väliä oletko itse vuokralla vai omistajana. Asukkailla on aina lain edessä samat oikeudet. Jos taas kyseessä on aito vuokrataloyhtiö, kannattaa koittaa neuvotella vielä sen isännöitsijän kanssa vaikka ihan naamatusten. Jos ei tuota tulosta, aina löytyy isännöitsijän yläpuolelta hallitus tai johtokunta johon voi olla yhteydessä asian tiimoilta. Kärsivällisyyttä asia voi tosin vaatia sillä esteettömyydestä vanhemmissa asunnoissa tai pihoilla ei ole pykäliä olemassa. Uusia kun rakennetaan on jo vähän lainsäädäntöäkin olemassa. Toivotan pitkää pinnaa ja rauhallista neuvotteluasennetta.

Toki voit olla yhteydessä myös kotipaikan sossuun, sieltä voi saada tukea vaikkapa järjestelykustannuksiin jos raha tuntuu olevan kynnyskysymys luvanantajan puolelta.
Siirry sivun alkuun

Hell Yeah!

IP on kirjattu

JONE
God Member
Poissa

Puh on kova jätkä
Tampere
Vastaus #12 - 18.07.2010 - 11:07:36

Kts vastauksesta, oma on...tai no pankin, mut any way Silmänisku toi sossu pointti oli hyvä, vois meinaan kysästä saisko sieltä jotakin jeesiä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Morgaine
YaBB Newbies
*
Poissa

Huuhaahippiäinen
Pirkanmaa
Vastaus #13 - 18.07.2010 - 16:25:34

Kiitos neuvoista! Jospa ottaisinkin kynsiini tk-lääkärin seuraavaksi  Virnistys Se kyllä varmaan käskee kysyä neurolta (joka onneksi tuntuu joka käynnillä olevan eri tyyppi) kun se tk-setä on aina ihan  Täh mun kanssa... Mutta siis vaatia kehtaan, kun muillakin on =D täytyyhän mun sittariinkin päästä!
Siirry sivun alkuun

Aaltomainen MS Dg 2/10

IP on kirjattu

Tiivi
God Member
Poissa

I'm Alive!!
Aivan Saimaan rannassa
Vastaus #14 - 19.07.2010 - 13:43:48

Miten hyvä/huonokuntoisia käveleviä työ ootte? Miulla ei apuvälineitä vielä vakikäytössä, muita kuin kyynärsauvat tarvittaessa. Näillä helteillä on hankalaa käydä kaupoissa... ja etenkin hehtaarimarketeissa... Vihainen Vihainen Helteet vetävät ihan veltoksi ja kompastelen enemmän. Kävely on kuin humalaisen hoipertelua, mut vesiselvänä... ja vielä keskellä kirkasta päivää! Silmänisku Virnistys Hymiö Mut tuo invakortti auttais paljon kauppareissuilla. Ei tarttis kävellä sinne kaukasimpaan parkkiruutuun kassien kanssa viimeisillä voimilla.
Siirry sivun alkuun
« Viimeksi muokattu: 19.07.2010 - 16:13:33 Kirjoittaja Tiivi »  

Dg 03/03, RR, Copaxone, tk-eläkkeellä 05/2008

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 
Lähetä aihe Tulosta