Hyvin tunnutte tietävän mitä fatiikki on.., ja mitä eroa sekä myös vaikutusta toinen toisiinsa henkisellä ja ruumiillisella fatiikilla (sanon noin, kun en hienompia sanoja tiedä).
Niin miunkin tosi vaikeaa "olla uskottavasti" työkyvytön, koska olen iso ja vahva mies sekä suurimman osan päivistä niin terveen näköinen ja oloinen, ettei ulkopuoliset ihmiset kuulemma osaa kuvitellakaan miun milläänlailla sairas olevankaan, ja kun toisina päivinä voimaa kuin isommassakin kylässä, toisina päivinä ei lapsen voimiakaan, toisina päivinä mikään ei väsytä, toisina päivinä pelkkä ajatus mistään nukuttaa.
Mutta onneks olen vuosien aikana oppinut tän kanssa elämään ja ihan hyvin toimeen tullaan.
Ja koska luonteeseeni ei kuulu sen enempää selitellä tai perustella sairauttani, olen valinnut olla mieluiten sen enempää kertoilematta/ selittelemättä.., kerron kylläkin ihan suoraan sairastavani ms:ää, sen enempää kertomatta sairaudesta, omastanikaan.., varsinkin, kun meillä jokaisella on niin kovin monella tapaa erilainen sairaus/ oireet/ kulku..

..avoin olen oppinut kyllä olemaan niille ihmisille, jotka -oikeasti- haluavat tietää sairauteni oireista.
Niin ja kyllä ne monet lääkärit kaikenlaisissa tutkimuksissaan fatiikin miulla ovat todenneet olevan, en siis tiedä mistä ja miten..,ja kaipa se myös näkyy ja kuuluu.