Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Tietoa, tukea, tuttuja.
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 ... 3 4 5 6 7 ... 10
Lähetä aihe Tulosta
RE: Nopein ja tehokkain hoito (alk 24 tuntia) (Luettu 77000 kertaa)
amok1
God Member
Poissa

vanitas vanitatum et omnia
vanitas

Sukupuoli: male
Re: Nopein ja tehokkain hoito (alk 24 tuntia)
Vastaus #60 - 04.11.2010 - 11:10:04

Lainaus:
Minua ei suostuta tutkimaan, eikä hoitamaan Suomessa. Tiedän, että ainakin toinen munuaiseni on kuoliossa ja että minulla on keliakia, kumpaakaan ei suostuta tutkimaan, aivan kuin mitään muitakaan oireita aiemmin kuten, verenpaine 150/100-245/165, hyponatremia, sinusarytmia jne...

Kumma juttu. Minua kyllä tutkitaan kun menen lääkäriin. Minun ei siis onneksi tarvitse tehdä itse diagnooseja. Miten muuten diagnosoit kuolioon menneen munuaisen?
Siirry sivun alkuun

g37.9 -04,  g35 -07, RR, ei lääkitystä, töissä

IP on kirjattu

JerryLeeLewis
Ex-jäsen

Vastaus #61 - 04.11.2010 - 11:49:34

amok1 kirjoitti on 04.11.2010 - 11:10:04:
Lainaus:
Minua ei suostuta tutkimaan, eikä hoitamaan Suomessa. Tiedän, että ainakin toinen munuaiseni on kuoliossa ja että minulla on keliakia, kumpaakaan ei suostuta tutkimaan, aivan kuin mitään muitakaan oireita aiemmin kuten, verenpaine 150/100-245/165, hyponatremia, sinusarytmia jne...

Kumma juttu. Minua kyllä tutkitaan kun menen lääkäriin. Minun ei siis onneksi tarvitse tehdä itse diagnooseja. Miten muuten diagnosoit kuolioon menneen munuaisen?

Sama juttu, aina on tutkimukset tehty ja toimenpiteisiin ryhdytty jos on ollut tarpeen. Silti olen edelleen hengissä ja vieläpä verrattain terveenä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Tietäjä
Ex-jäsen

Vastaus #62 - 04.11.2010 - 12:03:34

Lainaus:

Jos syön puriinipitoista ruokaa, toinen puoli kehosta on seuraavana päivänä jäykkä ja kipeä, ja kun lähden kävelemään, iskee pakaraan niin kova kipu, että siitä ei liikuta mihinkään vähään aikaan. Jos makaan oikealla kyljellä lihaksiin sattuu, kuin makaisi asfaltilla, vasemmalla kyljellä olo on normaali.

Puriinista syntyy virtsahappoja, jotka pakkautuvat rikkinäisen munuaisen vuoksi kudoksiin virtsan sijasta. Vasen munuainen poistaa happoja paremmin, joten sinne kivut hiipivät jälkijunassa heikompina.

Minulla on ollut alusta asti pahemmat oireet oikealla puolella kehoa, joten ainoa selitys on toimimaton munuainen. Olen muuten aina nukkunut oikealla kyljellä, ja ajattelin, että painovoima on ohjannut munuaisen tuhonneet porfyriinit siihen munuaiseen, joka on alempana.

Nyt, kun oireita on enää silloin kun vereen ilmaantuu happoja, tuo toispuolisuus on selkeytynyt vielä paremmin. Kahvia juodessa koko kroppa oli melko tasaisen kipeä ja oireileva.

ps. Tuli juuri mieleen, mikä oli veemäisin oire sosiaalisesti. Kiusallisin oire oli kielen puutuminen puhuessa kesken lauseen niin, että puhe muuttui sössötykseksi. Sen katoamiseen meni aikaa reilusti yli vuosi, koska en tiennyt, miten keho puhdistetaan oireita aiheuttavista jätöksistä. Nyt sujuu jopa englantikin ilman kielen jäykkyyeden aiheuttamia ongelmia.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

JerryLeeLewis
Ex-jäsen

Vastaus #63 - 04.11.2010 - 12:23:08

Lainaus:
Lainaus:

Jos syön puriinipitoista ruokaa, toinen puoli kehosta on seuraavana päivänä jäykkä ja kipeä, ja kun lähden kävelemään, iskee pakaraan niin kova kipu, että siitä ei liikuta mihinkään vähään aikaan. Jos makaan oikealla kyljellä lihaksiin sattuu, kuin makaisi asfaltilla, vasemmalla kyljellä olo on normaali.

Puriinista syntyy virtsahappoja, jotka pakkautuvat rikkinäisen munuaisen vuoksi kudoksiin virtsan sijasta. Vasen munuainen poistaa happoja paremmin, joten sinne kivut hiipivät jälkijunassa heikompina.

Minulla on ollut alusta asti pahemmat oireet oikealla puolella kehoa, joten ainoa selitys on toimimaton munuainen. Olen muuten aina nukkunut oikealla kyljellä, ja ajattelin, että painovoima on ohjannut munuaisen tuhonneet porfyriinit siihen munuaiseen, joka on alempana.

Nyt, kun oireita on enää silloin kun vereen ilmaantuu happoja, tuo toispuolisuus on selkeytynyt vielä paremmin. Kahvia juodessa koko kroppa oli melko tasaisen kipeä ja oireileva.

Kuulehan sie kotitohtori, siulla on kihti. Sillä ei ole mitään tekemistä MS:n kanssa. Lopeta kalan syöminen ja käy vähän ulkona reippailemassa niin unohtuu tämmöset hömpötykset. Eihän näitä jaksa tautinenkaan.

http://www.poliklinikka.fi/kipukanava/artikkelit/3759374#
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Tietäjä
Ex-jäsen

Vastaus #64 - 04.11.2010 - 12:29:59

Ms-oireyhtymä *on* tavallaan systeeminen kihti, jossa oireet aiheutuvat siitä, että kertyvät virtsahapot ovat myrkkyä, joka tuhoaa hermostoa hitaasti ja alentaa immuunisuojaa. Etanalta kofeiini tuhoaa hermojärjestelmän ja tappaa sen heti, ihminen myrkyttää itseään hitaasti, jolloin hermostokin tuhoutuu hissukseen kun keho kyllästyy virtsahapoilla.

Kofeiini on keholle kiihdyttävä päihde siinä missä laittomatkin aineet. Se kertyy todistetusti elimistöön, ja se kertyy sellaisessa muodossa, joka on aktiivinen. Päivittäinen käyttö on, kuin pitäisi autoaan käynnissä ympäri vuorokauden kun stressihormonit pitävät solut kemiallisesti taisteluvalmiudessa kun niiden pitäisi levätä. Kun soluja ajetaan turboteholla kaiken aikaa, ne kuluvat ja kuolevat. Luulisi, että tuon tajuaa ihan pelkällä maalaisjärjellä.

Tässä on tutkimus kofeiinin ja paraksantiinin vaikutuksista ihmisessä. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että vaikka paraksantiini piristää siten, että yöuni on happojen ollessa veressä vain 4 tuntia, se piristyminen ei ole miellyttävää, vaan se on osa oirekuvaa, joka tuntuu hyvin ikävältä myrkytykseltä. Tämä on selkeytynyt, kun happoja ei ole vuotanut enää tasaiseen tahtiin, vaan niitä ryöpsähtelee verenkiertoon ajoittain.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8529334

Blogissani on artikkeli, jossa selitän miten ja miksi tämä kertyminen tapahtuu, mutta koska olen kirjoittanut sen näille opiskelijoille, se on englanniksi. Myös tutkimus, joka todistaa kertymisen, on samalla sivulla alimmaisena.

http://qmies.blogit.fi/effects-of-caffeine-with-repeated-dosing/

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

JerryLeeLewis
Ex-jäsen

Vastaus #65 - 04.11.2010 - 12:59:13

MS-taudissa uraattipitoisuudet ovat tyypillisesti nimenomaan alhaalla, Kihdissä ne ovat tapissaan. Kaksi eri asiaa, edelleen.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Tietäjä
Ex-jäsen

Vastaus #66 - 04.11.2010 - 13:13:41

Lainaus:
MS-taudissa uraattipitoisuudet ovat tyypillisesti nimenomaan alhaalla, Kihdissä ne ovat tapissaan. Kaksi eri asiaa, edelleen.

Minähän olen selittänyt selittämästä päästyäni miksi näin on. Ne uraatit jotka synnyttävät nivelkihdin, ovat natriumin uraatteja. Ei kihtikokeissa etsitäkään edes muita uraatteja. Kofeiini aiheuttaa toofisen kihdin, jossa uraatit varastoituvat kudoksiin, aiheuttamatta nivelkihdin kaltaisia oireita.

Kaikille ei aiheudu kihtitoofeista oireita, koska ne voivat sijoittua keskivartalon rasvaan ja muodostaa selluliitia. Minulla ne varastoituivat oikeaan jalkaan, joka oli usein työasennon vuoksi koukussa siten, että varpaat olivat taivuksissa ja päkiä tiukasti tallin betonilattiaa vasten kun korjasin autoja ja traktoreita sun muuta maatalouskamaa.

Oireina oli jalkaterän kivuliaisuus ja kylmyys päkiänseudulta alkaen. Jalka ei kestänyt mitään puristavaa jalkinetta tai sukkaa. Jos sukka painoi varpaan kärkeä, se alkoi aiheuttaa sietämätöntä hermokipua, joka levisi koko jalkaan. Varpaiden liikkuvuus oli huono ja liikuttaminen kivuliasta. Mitään havaittavaa turvotusta tai punoitusta ei esiintynyt edes silloin, kun hermokivut olivat sitä luokkaa, että ihon hipaiseminen tuntui, kuin olisi polttanut ihoa puhalluslampulla. Käveleminen kylmällä ja kovalla alustalla tuntui päkiänseudulla, kuin olisi kävellyt tukikuuman, tai jääkylmän lasimurskan päällä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

amok1
God Member
Poissa

vanitas

Vastaus #67 - 04.11.2010 - 13:21:06

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

JerryLeeLewis
Ex-jäsen

Vastaus #68 - 04.11.2010 - 13:28:26

Lainaus:
Lainaus:

Minähän olen selittänyt selittämästä päästyäni miksi näin on. Ne uraatit jotka synnyttävät nivelkihdin, ovat natriumin uraatteja. Ei kihtikokeissa etsitäkään edes muita uraatteja. Kofeiini aiheuttaa toofisen kihdin, jossa uraatit varastoituvat kudoksiin, aiheuttamatta nivelkihdin kaltaisia oireita.

Toofi on "paise". MS-tauti ei tee ihmiselle paiseita, eikä mitään muutakaan allaolevaa.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=reu00066

Seuraavaksi alat laihduttaa ja lopetat ryyppäämisen:

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=snk03240
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Tietäjä
Ex-jäsen

Vastaus #69 - 04.11.2010 - 13:31:55

Tässä on esimerkki toofisesta kihdistä.

http://www.youtube.com/watch?v=TB1un6xzlRI&feature=related
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

JerryLeeLewis
Ex-jäsen

Vastaus #70 - 04.11.2010 - 13:36:49

Lainaus:

Hyi helvetti. Mutta enivei, hillut täysin väärällä foorumilla. MS-tauti ei ole se asia jota nyt esittelet, vaan jotain ihan muuta.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Tietäjä
Ex-jäsen

Vastaus #71 - 04.11.2010 - 13:38:53

Lainaus:
Lainaus:

Hyi helvetti. Mutta enivei, hillut täysin väärällä foorumilla. MS-tauti ei ole se asia jota nyt esittelet, vaan jotain ihan muuta.

Sitä et voi tietää, kuin kokeilemalla itse.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

amok1
God Member
Poissa

vanitas

Vastaus #72 - 04.11.2010 - 13:44:45

Ehkäisyohjeet
Jos käytät nesteenpoistolääkettä (diureettia), keskustele lääkärisi kanssa sen korvaamisesta muilla lääkkeillä.
Lopeta oluen juonti, käytä muita alkoholijuomia vain kohtuullisesti.
Pidä liikapaino kurissa vähärasvaisella ruoalla ja liikunnalla.
Vältä runsaasti puriineja sisältävien ruokien syöntiä seuraavasti:
Kokonaan vältettäviä ruokia ovat sisäelimet, kuten maksa ja munuainen, kalan ja linnun nahka sekä olut.
Rajoitetusti saa käyttää lihaa, kalaa, herneitä, papuja ja alkoholia.
Vapaasti saa syödä marjoja, hedelmiä, kasviksia, vähärasvaisia maitotaloustuotteita, munia, perunaa ja viljaa.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

JerryLeeLewis
Ex-jäsen

Vastaus #73 - 04.11.2010 - 13:46:20

Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:

Sitä et voi tietää, kuin kokeilemalla itse.

Paranemalla paiseista joita minulla ei ole? Paranemalla kivuista joita minulla ei ole? Kusemalla keltaista punaisen sijaan? Kerropa minulle mistä minä paranen kokeilemalla? En ainakaan kihdistä koska minulla ei ole sitä.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Tietäjä
Ex-jäsen

Vastaus #74 - 04.11.2010 - 13:49:52

Pirustako minä sen voin tietää, kokeile niin tiedät itse. Vaan eipä sinussa taida olla miestä siihen hommaan. Tyhjät tynnyrit, ja silleen.

Minulla on aina ollut se tyyli, että jos kuulen jonkin väittämän, joka tuntuu minusta väärältä, tarkistan sen, joko etsimällä tietoa, tai kokeilemalla asiaa itse jos se on mahdollista. Vasta sen jälkeen kun minulla on tarpeeksi tietoa, joko validia tutkimustietoa tai omakohtaista koemusta, tai molempia, kommentoin, sikäli kun on aihetta. Tämä tuntuu, ainakin minun mielestäni, järjelliseltä menettelytavalta.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 ... 3 4 5 6 7 ... 10
Lähetä aihe Tulosta