Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Parlamentti on paikka jossa jokainen saa puhua. (parlare, it. puhua)
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  
 
Sivu: 1 2 
Lähetä aihe Tulosta
Tehdään politiikkaa (Luettu 10631 kertaa)
Tietäjä
Ex-jäsen





Tehdään politiikkaa
16.11.2010 - 13:35:40
 
Kun olin ollut Hollannissa jonkin aikaa, soitin Mikalle ja kysyin, tunteeko hän täältä jotakuta, joka voisi auttaa byrokratiajutuissa ja lääkärin löytämisessä. Hän sanoi, ettei tunne, mutta tuntee suunnilleen 50-60 ihmistä, jotka ovat kyselleet samaa, koska Suomessa reseptin saanti on estetty politiikan takia.

Nyt kun asun täällä vakituisesti ja virallisesti, on olemassa suuri vaara, että ms-, ym potilaat, joilla on lääkekannabikselle sopiva diagnoosi, mutta eivät saa reseptiä Suomessa, vuokraavat turistibussin ja lähtevät Hollantiin reseptireissulle.

Jo tällainen huhu saisi poliitikoille kylmän ringin tiettyyn paikkaan, ja kun se tapahtuisi nyt kun kaikki ovat valmistautumassa vaaleihin, vaikutus voisi olla järisyttävä sillä, jos tuollainen tilanne oikeasti syntyisi, se merkitsisi välittömästi diplomaattista kriisiä maitten välillä, koska Suomen poliittinen johto ei kykene ratkaisemaan asioitaan asettamatta Hollantia ikävään julkisuuteen "huumemaana". Täälläkin on kannabisasiat kiristyneet oikeistohallituksen myötä. Tuollainen huhu mediassa pakottaisi poliitikot lopettamaan reseptikiellon.

Onko teissä poliitikon vikaa, nyt olisi miljoonan taalan sauma vaikuttaa asioihin.

Kerätkää vaikka nimilista halukkaista lähtijöistä ja toimittakaa se poliitikoille ja medialle. Tai lähettäkää minulle niin minä kyllä laadin sellaisen lähetteen, että herkimmillä päättäjillä lurahtaa lusikallinen housuun samantien. Harvoin tulee tilannetta, jossa ruohonjuuritaso on sellaisessa asemassa, että se kykenee uhkaamaan väärin toimivaa hallintoa diplomaattisella kriisillä.
Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
Rami
Senior Member
****
Poissa


”Nikita, haluaisin tilata
yhden nootin.”
Viestejä: 474

Sukupuoli: male
Re: Tehdään politiikkaa
Vastaus #1 - 16.11.2010 - 14:36:04
 
Lainaus:
Kofeinismin, masennuksen, ahdistuneisuuden, paniikkihäiriön, psykoottisuuden, toksisen dementian jne. tieteellinen hoito | Hiipivä hulluus
Paransi minulta yli 20 vuotta sitten eläkkeelle laittaneet vaikean hoidolle resistentin masennuksen, ahdistuneisuus- ja paniikkihäiriön, sekä keskivaikeat ms-oireet.


Tuossapa tuota "tiejän" parannuslistaa.  Kerroppa mikksi Hollannissa asuvana kannattaisi käyttää netikka palveluja, kuten sinä teet? Eikös Hollannissa nuo nettiyhteydet ole melko edullisia/nopeitakin?
Siirry sivun alkuun
 

”Aaaaauuuaaaaahhhhhhhh ööooorrrrrgyuhhhhh.. vvieellll yksch hei jookoschtaa..?”

       kansansanonta

 
IP on kirjattu
 
JerryLeeLewis
Ex-jäsen





Re: Tehdään politiikkaa
Vastaus #2 - 16.11.2010 - 14:56:06
 
Politiikan tekeminen on ihan jotain muuta kuin räksyttämistä ja syyllisten etsimistä.

"Poliittinen johto, terveysviranomaiset, lääketieteellinen yhteisö ja media ovat yksimielisesti eri mieltä minun kanssani. Kansalaisten mielipidettä ei kysytä."

Tuossa minua häiritsee suuresti [Minun kanssani = Kansalaisten]. Yksilön mielipide ja sen kuvaaminen ei todellakaan vastaa ryhmän mielipidettä. Jos usea toisistaan tietämätön taho on kanssasi yksimielisesti erimieltä, eikö silloin ole ongelmaa toisessakin päässä?

Onhan virallinen yhteisö vielä erimieltä CCSVI:stakin mutta kelkka kääntyy (hitaasti) oikeanlaisella viestinnällä ja neutraalilla asenteella. Kannabiksella on historiansa takia sellainen maine että sen muuttaminen statukseltaan lääkkeeksi kestää kauan. Se että yksi maa jossa sen käyttö on kutakuinkin luvallista ei tee asiasta globaalia. Toisaalta se että täältä lähtisi linja-autolastillinen kroonisesti sairaita ihmisiä pössyttelemään Hollantiin ei ole uutisenkaan arvoinen asia. Vielä vähemmän siitä on poliittiseksi kriisiksi koska kaikki kyllä tuntevat kohdemaan huumemyönteisen puolen, sitä ei tarvitse erikseen korostaa.
Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
Tietäjä
Ex-jäsen





Re: Tehdään politiikkaa
Vastaus #3 - 17.11.2010 - 02:14:11
 
Lainaus:
"Poliittinen johto, terveysviranomaiset, lääketieteellinen yhteisö ja media ovat yksimielisesti eri mieltä minun kanssani. Kansalaisten mielipidettä ei kysytä."

Tuossa minua häiritsee suuresti [Minun kanssani = Kansalaisten]. Yksilön mielipide ja sen kuvaaminen ei todellakaan vastaa ryhmän mielipidettä. Jos usea toisistaan tietämätön taho on kanssasi yksimielisesti erimieltä, eikö silloin ole ongelmaa toisessakin päässä?


Sinä siis katsot, että minä yksin kannatan lääketieteen ja lääkärinetiikan käyttöä diagnostiikassa ja hoidossa politiikan sijasta? Oletko kysynyt jokaisen muun mielipidettä? Kannatatko itse politiikan käyttöä ko. suhteissa? Onko sinun mielestäsi oikein, että kansalta salataan tietoa jos siitä on haittaa kansainvälisille markkinavoimille? Tuollaisella asenteella sopisit kumpaan tahansa totalitaristiseen systeemiin, kommunismiin tai fasismiin.

Kun lääketiedettä, terveydenhuoltoa ja poliittista koneistoa käytetään sairauksien hyödyntämiseksi, se on selkeä fasistinen tendenssi yhteiskuntakehityksessä. Fasismi ei marssi univormussa ja kanna lippuja tänä päivänä, tänään on vuorossa amerikkalaismallinen ekono-fasismi, jossa markkinavoimat säätävät yhteiskuntaa poliitikkojen avulla villin lännen malliin, ja ihmiset ovat pelkkää talouselämän resurssia.

Lainaus:
Politiikan tekeminen on ihan jotain muuta kuin räksyttämistä ja syyllisten etsimistä."


Sittenhän meillä on työnjako ihan kohdallaan. Minä yritän tehdä politiikkaa teidän hyväksenne ja sinä räksytät ja syyllistät minua kaikesta maan ja taivaan välissä.

Lainaus:
Toisaalta se että täältä lähtisi linja-autolastillinen kroonisesti sairaita ihmisiä pössyttelemään Hollantiin ei ole uutisenkaan arvoinen asia. Vielä vähemmän siitä on poliittiseksi kriisiksi koska kaikki kyllä tuntevat kohdemaan huumemyönteisen puolen, sitä ei tarvitse erikseen korostaa.


Ei tänne tarvitse kenenkään lähteä, pelkkä uhkakuva riittää, sillä Hollannin nykyinen hallitus yrittää kaiken aikaa kiristää kannabiksen asemaa. Mutta sinähän tässä tietysti olet Hollannin asioiden asiantuntija, eikö totta?

Etkös huomaa itse, miten pihalla olet? Minähän olen asunut Hollannissa 3kk ja ollut aktiivisesti tekemisissä nimenomaan kannabisaktivistien kanssa, jotka todennäköisesti ovat sinua paremmin perillä siitä, miten täkäläinen hallinto suhtautuisi huhuun suomalaisesta reseptirallista. Sen perusteella, mitä itse olen keskustellut terveydenhuollon edustajien ja muiden asioiden kanssa toimivien tahojen kanssa, luulisin, että jo muutama suomalainen reseptituristi Groningeniin saisi aikaan kuumia puheluja Hollannista suomalaisille päättäjille.

Koska suomalaisia vaivaisia ei voi estää matkustamasta, eikä menemästä lääkärille toisessa EU-valtiossa, ei päättäjille jää muuta mahdollisuutta estää diplomaattista kärhämää, kuin reseptikiellon poistaminen.

Tuollainen pakkomielteinen kaunaisuus ja putkinäkö on kofeinistille tyypillistä. Etkö lainkaan huomaa, että olet sokeassa vihassasi vastustamassa lääkekannabiksen saatavuuden edistämiseen tähtäävää ehdotusta?
Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
JerryLeeLewis
Ex-jäsen





Re: Tehdään politiikkaa
Vastaus #4 - 17.11.2010 - 09:53:27
 
Oi voi.

Sokeassa vihassani lähden nyt juomaan kupillisen kahvia, koska tunnen että ärtymykseni on laantumassa.
Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
Susu
God Member
*****
Poissa


Ei mitään viisasta sanottavaa!

Viestejä: 1222
Vantaa
Sukupuoli: female
Re: Tehdään politiikkaa
Vastaus #5 - 17.11.2010 - 12:36:11
 
Lainaus:
Oi voi.

Sokeassa vihassani lähden nyt juomaan kupillisen kahvia, koska tunnen että ärtymykseni on laantumassa.


 Virnistys Virnistys
Siirry sivun alkuun
 

Dg. 09/01, RR, Betaa pistellyt 8 vuotta, Copa kokeiltu, ei lääkitystä. Eläkkeellä.
 
IP on kirjattu
 
JerryLeeLewis
Ex-jäsen





Re: Tehdään politiikkaa
Vastaus #6 - 17.11.2010 - 12:58:18
 
Näen putkessa taas kahvia. Joku on koristanut kupinreunan jäädytetyllä parsakaalirouheella. Haistan narsismin, vierustoveri saisi vaihtaa sukkansa.
Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
sasaliini.
God Member
*****
Poissa


Paras kosto on nauttia
elämästä.
Viestejä: 3805
Uusimaa/Hyvinkää
Sukupuoli: female
Re: Tehdään politiikkaa
Vastaus #7 - 17.11.2010 - 15:50:34
 
Lainaus:
Näen putkessa taas kahvia. Joku on koristanut kupinreunan jäädytetyllä parsakaalirouheella. Haistan narsismin, vierustoveri saisi vaihtaa sukkansa.


aamen.
Siirry sivun alkuun
 

Diagnoosi 04/07, RR, Copaxone, työssä 6h/pvä....
WWW sasaliini.  
IP on kirjattu
 
Tietäjä
Ex-jäsen





Re: Tehdään politiikkaa
Vastaus #8 - 17.11.2010 - 18:06:47
 
Rohkeasti mukaan vaan, tämä ei sido eikä sekaannuta ketään mihinkään. Lähetätte vain sähköpostin aiheesta osoitteeseen kuukkonen@gmail.com

Kun olen saanut jonkun verran meilejä, kirjoitan hommasta jutun, jonka meilaan poliitikoille, terveydenhuollolle ja medialle. Kerron, että olen saanut xx kpl tiedusteluja, voinko auttaa reseptin saamisessa Hollannista.

Kenenkään tietoja ei anneta julkisuuteen, tämä on vain ihan samanlaista lobbaamista, kuin millä politiikkaa tehdään amerikoissakin. Meillä ei ole porkkanoita, mutta meillä on keppi. Keppinä on uhkakuva siitä, että kun olen käynyt Suomessa järjestelemässä muuttoasioitani ja palaan Hollantiin, Suomesta alkaa tulla vaivaisia krykkyineen ja pyörätuoleineen perässä reseptiä kinuamaan ja luo poliittisesti erittäin hiertävän tilanteen.

Tämä kannattaisi kokeilla, ei se teille mitään maksa, mutta voi tuoda lääkekannabiksen saataville Suomessakin hyvin nopeasti.
Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
sasaliini.
God Member
*****
Poissa


Paras kosto on nauttia
elämästä.
Viestejä: 3805
Uusimaa/Hyvinkää
Sukupuoli: female
Re: Tehdään politiikkaa
Vastaus #9 - 17.11.2010 - 19:33:55
 
Mutta eihän me tarvita reseptiä kun paranemme tekemälläsi puhdistuskuurilla ja kofeiinin poisjättämisellä ja parsansyömisellä? Puhutko kenties hiukan ristiin?
*harkitsee vakavasti aloittavansa uudelleen kahvinjuomisen*
Siirry sivun alkuun
 

Diagnoosi 04/07, RR, Copaxone, työssä 6h/pvä....
WWW sasaliini.  
IP on kirjattu
 
Tietäjä
Ex-jäsen





Re: Tehdään politiikkaa
Vastaus #10 - 17.11.2010 - 21:32:30
 
Ettehän te halua parantua, tehän haluatte lääkintää. Vai haluatteko sitäkään?
Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
JerryLeeLewis
Ex-jäsen





Re: Tehdään politiikkaa
Vastaus #11 - 18.11.2010 - 07:25:25
 
Lainaus:
Ettehän te halua parantua, tehän haluatte lääkintää. Vai haluatteko sitäkään?


Meillä ei ole fiksaatioita asian suhteen, useimmat meistä haluavat elää. Jotenkin tuntuu hölmöltä puhua "meistä" edes tässä yhteydessä. MS on vaan nyt jotakin joka kulkee mukana, ei siihen kannata jäädä kiinni. Onhan sullakin ne paiseet.

Jos nyt vähän vielä kategorisoidaan ihmisiä, MS-ihmiset ovat useimmiten hyvinkin elämänmyönteisiä ja välittömiä. Heiltä ei voi odottaa kurttuotsaisuutta asioiden suhteen, tässä sinä eroat merkittävästi mitä tulee "meihin". Harmistut silminnähtävästi kun emme ota sinua vakavasti. Ei voi mitään, se on elämää  Silmänisku

Just muuten kuuntelen radiosta uutista jossa Hollannin hallitus suunnittelee lakia joka kieltää kannabiksen myymisen turisteille koko maassa. Tämä asia taitaakin olla tässä.
Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
Tietäjä
Ex-jäsen





Re: Tehdään politiikkaa
Vastaus #12 - 19.11.2010 - 09:42:27
 
Niiden juttujen perusteella, joita olen lukenut, täällä tuntuu olevan nimenomaan fiksaatioita, jotka liittyvät tähän oireyhtymään.

Esimerkiksi, että kofeiini tai ravinto yleensä ei vaikuta oireisiin. Henkilöllä, jolla ei ole diagnoosia, ei voi olla ms:ää. Tila on parantumaton. Sitä voi hoitaa vain patenttilääkkeillä. Kaikkea, mitä ehdotan, on vastustettava huolimatta siitä, onko itse kiinnostunut kokeilemaan tai osallistumaan tai saamaan tai antamaan tietoa asiasta.

Jokaisella, joka käyttää kofeiinia päivittäin, on niitä samoja paiseita. Nehän aiheuttavat valtaosan kroonisista kivuista mikroskooppisten kudosvauroiden kautta koko kehon kaikissa kudoksissa.

Olen kyllä huomannut elämänmyönteisyytenne ja välittömyytenne. Kutsun niitä kyllä itse eri nimillä, mutta mitäpä siitä niin kauan, kuin puhutaan samasta asiasta. Eikä minua harmistuta teidän suhtautumisenne, minähän olen aikuinen mies ja minulla on terve itsetunto. Itsehän te siitä kärsitte, että ette suhtaudu vakavasti terveyteenne ja ota vastuuta siitä itse sovittamalla elämäntapanne vastaamaan kehonne tarpeita.

Teidän asiaton suhtautumisenne tosin vaikuttaa siten, että asialliseen keskusteluun kykenevät, terveydestään kiinnostuneet ihmiset eivät viitsi edes aloittaa keskustelua, koska eivät halua joutua teidän riepoteltavaksenne.

Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
JerryLeeLewis
Ex-jäsen





Re: Tehdään politiikkaa
Vastaus #13 - 19.11.2010 - 10:14:41
 
Okei. Kokeillaan.

Nyt kaikki asialliset ihmiset keskustelemaan tästä, olkaapa hyvät.

ps. Mulla on ihan lääkärin lausunto siitä että olen asiallinen mies. Onko sulla?
Siirry sivun alkuun
 
 
IP on kirjattu
 
Susu
God Member
*****
Poissa


Ei mitään viisasta sanottavaa!

Viestejä: 1222
Vantaa
Sukupuoli: female
Re: Tehdään politiikkaa
Vastaus #14 - 19.11.2010 - 10:33:07
 
Tässä pieni otanta tietäjän käyttämistä ja mitä ilmeisemmin hänen mielestään asiallisista kommenteista käydyissä keskusteluissa:

- ms-ihmiset eivät ymmärrä mitään
- rakennamme riitaa
- meillä ei ole paranemisen halua
- meillä ei ole älyä
- olemme vaivamme ansainneet
- tietäjä on kerännyt meille tiedon
- tietäjä on jalat maassa
- meissä on uhrimentaliteetti
- tämä on vittuilufoorumi
- olemme ikimurkkuja
- esiinnymme murkkutyylisesti
- emme halua parantua
- haluamme lääkitystä
- pakkomielteinen kaunaisuus
- putkinäkö
- sokea viha
- asennevammainen suunpieksäjä
- emme suhtaudu vakavasti terveyteemme
- emme ota vastuuta terveydestämme
- jne. jne.

Tässäpä näitä esimerkkejä asialliseen keskusteluun. Ja eikun keskustelemaan.  
Siirry sivun alkuun
 

Dg. 09/01, RR, Betaa pistellyt 8 vuotta, Copa kokeiltu, ei lääkitystä. Eläkkeellä.
 
IP on kirjattu
 
Sivu: 1 2 
Lähetä aihe Tulosta