mariannej kirjoitti on 30.01.2011 - 15:25:19:Sain juuri kelasta päätöksen, että korvaavat copaxonesta peruskorvauksen mukaan eli 42%.. onko muille käynyt näin? Mitä olette kirjoittaneet valitukseen?
Oon ollut tauolla lääkkeiden kanssa kun olin raskaana ja imetin, nyt vaihdettiin lääkettä kun interferoni ei mulle aikoinaan sopinut.. nyt oon ymmälläni tästä päätöksestä
Toi on ihan oikein. Ei ole syytä valittaa. Copa ja interferonit ovat
peruskorvattavia lääkkeitä. Ja niiden korvausprossa on tuon 42, ja päätöskin tehdään vain kolmeksi vuodeksi kerrallaan. Kelakortin koodi 303. Kelakortin koodi 109 on sitten se koodi millä korvataan tietyt MS, oireiden mukainen lääkehoito 100prossasesti, joista maksat sitten 3.00euroa. Mutta kun lääkekatto ylittyy, maksat enää 1.50 per lääke.
Jos sulla on nyt tuo kelan päätös, siellä on nuo kummatkin koodit. Marssit apteekkiin, ostat copasatsin, yhden kuukauden annos ylittää jo omavastuuosuuden, ja loppuvuoden maksat kaikista kelakorvattavista reseptilääkkeistä vain sen 1.50 per lääke. Mahdoinko selittää mahdollisimman hankalasti?
Niin, ja riippuen apteekista...joudut joko maksamaan koko ekan kuukauden summan kokonaan, tai sitten apteekki myy ne sulle hintakatto hintaan, joka on tänä vuonna himpun alle 700e.