Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Talon hyviin tapoihin kuuluu, ettei käytä kopiosuojattua tai loukkaavaa materiaalia. Jos huomaat täällä jotain epäasiallista tai hälyttävää, ilmoita ylläpitäjille mod1 tai admin.
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 
Lähetä aihe Tulosta
kela lääkkeet (Luettu 11637 kertaa)
sasaliini.
God Member
Poissa

Paras kosto on nauttia
elämästä.
Uusimaa/Hyvinkää
Sukupuoli: female
Re: kela lääkkeet
Vastaus #15 - 30.01.2011 - 17:33:26

mariannej kirjoitti on 30.01.2011 - 15:25:19:
Sain juuri kelasta päätöksen, että korvaavat copaxonesta peruskorvauksen mukaan eli 42%.. onko muille käynyt näin? Mitä olette kirjoittaneet valitukseen?  Täh

Oon ollut tauolla lääkkeiden kanssa kun olin raskaana ja imetin, nyt vaihdettiin lääkettä kun interferoni ei mulle aikoinaan sopinut.. nyt oon ymmälläni tästä päätöksestä  Pelästynyt

Toi on ihan oikein. Ei ole syytä valittaa. Copa ja interferonit ovat peruskorvattavia lääkkeitä. Ja niiden korvausprossa on tuon 42, ja päätöskin tehdään vain kolmeksi vuodeksi kerrallaan. Kelakortin koodi 303. Kelakortin koodi 109 on sitten se koodi millä korvataan tietyt MS, oireiden mukainen lääkehoito 100prossasesti, joista maksat sitten 3.00euroa. Mutta kun lääkekatto ylittyy, maksat enää 1.50 per lääke.
Jos sulla on nyt tuo kelan päätös, siellä on nuo kummatkin koodit. Marssit apteekkiin, ostat copasatsin, yhden kuukauden annos ylittää jo omavastuuosuuden, ja loppuvuoden maksat kaikista kelakorvattavista reseptilääkkeistä vain sen 1.50 per lääke. Mahdoinko selittää mahdollisimman hankalasti?

Niin, ja riippuen apteekista...joudut joko maksamaan koko ekan kuukauden summan kokonaan, tai sitten apteekki myy ne sulle hintakatto hintaan, joka on tänä vuonna himpun alle 700e.
Siirry sivun alkuun

Diagnoosi 04/07, RR, Copaxone, työssä 6h/pvä....
WWW sasaliini.  
IP on kirjattu

mariannej
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #16 - 30.01.2011 - 19:14:12

no niinpäs Hymiö ja löysinkin toisenkin ketjun missä oli asiaa käsitelty aiemmin. Kiitos tästä vielä!
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Vontsi
God Member
Poissa

Etelä-Savo
Sukupuoli: female
Vastaus #17 - 31.01.2011 - 20:50:03

Vuoden ekat Copat hankittu hintaa 603 euroa ja sentit päälle. Kattohan ei vielä tuosta täyty, mutta "onneksi" on noita muita reseptillä haettavia että saan katon täyteen ennen seuraavaa satsia.
Siirry sivun alkuun

MS-diagnoosi 11/2008. Betaferon 01/09 - 08/09. Avonex 09/09 puolikkaan piikin kokeilu, Copaxone 04/10

Töissä täyspäiväisesti, ei aina täyspäisesti

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 
Lähetä aihe Tulosta