Olen suurena kysymysmerkkinä
Miksi Copaxonen lääkeselosteessa lukee haittavaikutuksena masennus, jos lääkäri sanoo, ettei se sellaista aiheuta? Mä lopetin kolmannen episodin masennuslääkkeiden kanssa vuonna 2006. Siitä asti on mennyt oikein hyvin, mutta nyt puoli vuotta Copaa käytettyäni kaikki vanhat oireet ovat palanneet. Neuro vaan ilmoitti, ettei näillä voi olla mitään tekemistä keskenään ja sain masennuslääkereseptin. Ja heippa, voi hyvin ja syö näitä.
Toki mä tajuan, että tautia on vuosi takana ja jonkin shokkivaiheen jälkeen alkaa ahdistamaan. Ja ymmärtää, että tietyt vaivat ovat tulleet jäädäkseen. Siihen sopeutuminen luonnollisesti ottaa koville. Ja 10-12h työpäivät vajaakuntoisena ovat melko raskaita... Mutta toisaalta mielenterveyteni vaatii juurikin tuota työtä. Siis tarkoitus ei ollut valittaa, olen sitä vältellyt viimeiseen saakka taudin kanssa, mutta nyt ei muu huvita kuin valittaminen
Siis viestin pointti oli kaikessa sekavuudessaan se, että onko teillä tietoa/ kokemusta näistä lääkkeistä ja depiksestä, ja muutenkin aiheesta. Varmaan joku masennusketjukin jossain on. En jaksa vaan nyt penkoa. Voiko mäsä aiheuttaa muuten fysiologisesti masennusta? Ja siis musta on ärsyttävää, jos joudun vetämään taas jotain pieniä valkoisia pillereitä sen takia, että mun lääkäri haluaa mun piikittävän itseäni joka pvä
Sorry tää oli kyllä tosi sekava vuodatus... Kun on päässä vikaa joka suhteessa ei kai muuta voi odottaakaan