Milena kirjoitti on 25.01.2011 - 17:49:56:happybunny kirjoitti on 22.01.2011 - 21:32:06:Milena kirjoitti on 22.01.2011 - 12:13:08:Ihmettelen vaan, miksi sitä pistämistä nyt niin kovasti harjoitella tarvii, miksen vaan tuikkaisi noista yhtä itteeni.
Käsittääkseni eka pistos tehdään valvonnan alaisena varsinkin siksi, että on olemassa anafylaktisen shokin riski, eikä asiaa voi tietää muuten kuin kokeilemalla. Jos sitten sattuu olemaan yksi niistä epäonnisista, joille Copa ei todellakaan sovi, on ainakin apu lähellä.
Joo, kiitos kun taas pudottelitte mut maanpinnalle. Olen niin turhan innokas aina kaiken uuden edessä.
Tänään sitten solahti eka piikki vatsamakkaroiden sekaan. Laitoin navasta 10 cm sivuun ja tunsin kummia 1,5 h ajan enimmäkseen kylkiluiden välissä ja navan alapuolella (ei miehet, ei niin alhaalla). Ihan kummallisissa paikoissa siis! Luulin, että kipu tulee pistoskohtaan, muttei tullutkaan. Meni se jo ohi, seuraavaa odotellessa.
Kysyin hoitajalta masennuksesta, ja kertoi, ettei muistanut kuin yhden tapauksen, jolle masennus tuli selkeästi lääkkeen sivuvaikutuksena, eikä sekään lääke ollut Copa vaan Avonex.
Lainasin tän tekstin Copa ja masis -ketjusta.
Tänään toinen piikki reiteen, tuntemukset eivät olleet ihan niin häiritseviä kun mahaan laitettaessa eilen.
(Heh, en mä muuten joka piikistä ala tänne kommentoida, älkäähän pelästykö.)
Mutta tää on pakko kertoa:
Heräsin viime yönä 4 aikaan ja ensimmäinen ajatus oli, että miten ihmeessä uskallan laittaa piikin käsivarteen ja aloin kopeloida käsivarttani, ja yritin etsiskellä turvallista pistopaikkaa tulevia koitoksia varten. Hoitaja sanoi, että helposti siihen voi laittaa sentin mittaisen neulan ulottumatta lihakseen tai luuhun. Apua, mun käsivarret on ainakin päältä, siitä missä
pitäisi olla hauis, ihan ruipelot! Allien puolella onneksi on rasvaa. Kai sitä rasvaa sitten on koko käsivarren ympäri ihan riittämiin ihon lisäksi, ettei solahda lihakseen, jota siis ei ole. Ja koska mahaan tuli ikävä tunne pitkäksi aikaa, meneekö multa käsi sitten ihan toimintakyvyttömäksi, kun ne ruipelot on muutenkin heikot. No, ne kivut kai häviää pikkuhiljaa. Varsinainen pistäminen injektorilla ei tunnu missään.
On se kamalaa, kun menee jo yöunet pistämisen takia. Huoh. Kai se tasoittuu ajan myötä eikä tarvi keskellä yötä miettiä näitä asioita.