Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  Talon hyviin tapoihin kuuluu, ettei käytä kopiosuojattua tai loukkaavaa materiaalia. Jos huomaat täällä jotain epäasiallista tai hälyttävää, ilmoita ylläpitäjille mod1 tai admin.
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 ... 12 13 14 
Lähetä aihe Tulosta
Copaxonen käyttäjien kokemuksia II (Luettu 172607 kertaa)
Caroline80
God Member
Poissa

I Love YaBB 2!
Kaarina
Sukupuoli: female
Re: Copaxonen käyttäjien kokemuksia II
Vastaus #195 - 07.08.2015 - 10:47:11

Pitääkö vielä paikkansa, että Copaxonea käyttävän täytyy pystyä kävelemään ainakin lyhyehkön matkan.
Siirry sivun alkuun

Carpe diem, quam minimum credula postero. ”Tartu päivään, älä luota huomiseen.” Hymiö

IP on kirjattu

Waltsu
Junior Member
**
Poissa

Eat your greens

Sukupuoli: male
Vastaus #196 - 07.08.2015 - 16:20:42

En tiedä speksejä tarkkaan, mutta RR tyyppinen pitää olla MS että Kela rupeaa korvaamaan melkeen mitään lääkettä. Progressiiviseen ei taida olla muutenkaan mitään lääkeapua.
Siirry sivun alkuun

Dg. 2002. RRMS. B&C + Gilenya kokeiltu, ei sopineet. Tecfidera ja Brintellix käytössä. Pitkällä sairaslomalla eläkeläiskorttia odotellessa.

IP on kirjattu

mike
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #197 - 21.06.2017 - 10:01:47

okariina kirjoitti on 04.12.2013 - 14:01:17:
Olen pistänyt Copaxonea nyt reilun kuukauden ja tänään tuli sitten ahdistuskohtaus. Pistin vatsaan ihan normaalisti seisoma-asennossa. Juttelin siinä hetken miehen kanssa ja yhtäkkiä tuntui ettei kaikki olekaan kunnossa. Huomasin vessan peilistä että kasvot ja rinta punoittavat. Tavallaan maistoin lääkeaineen suussani ja sydän alkoi hakata. Tässä vaiheessa päätin että parempi istua pöntölle rauhoittumaan. Muistaakseni olin sanomassa ääneen että kylläpä sydän hakkaa... Sitten oli mennyt taju. Olin valahtanut pöntöltä lattialle, ensin polvet edellä ja siitä leuka edellä lattiaan. Tämän jälkeen alkoi kouristelu, missä koko keho tärisee ja kouristelee jonkun aikaa. Heräsin siihen että leukani tärisee lattiaa vasten ja olen mahallani lattialla. Pääsin kääntymään selälleni. Olin yltäpäältä hiessä ja tärisin. Rintakehää puristi. Mies soitti neurolle ja sieltä pyysivät huomenna tulemaan sydänfilmiin ja verikokeisiin.

Nyt on vekki leuassa ja toinen polvi vähän ruvella. Mies on morkkiksessa kun ei tajunnut ottaa kiinni. Hän oli luullut että omatoimisesti menen lattialle pötköttämään kun olin niin siististi valahtanut pöntöltä alas Virnistys Tuo kouristelu on minulle ominaista tajuttomuustilassa, en tiedä yhtään mistä se johtuu. Voisin kysäistä neurologilta huomenna. Mutta pelottava tilanne oli. Saapa nähdä pystynkö jatkamaan Copan parissa  Täh

Moro. Onko tuo tajunlähtemisen syy selvinnyt. Itselläkin melkein samat oireet tuli pistämisen jälkeen.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

annetti
YaBB Newbies
*
Poissa

Oulun seutu
Sukupuoli: female
Vastaus #198 - 27.08.2017 - 19:46:10

Mulla alkaa olla pistospaikat vähissä tuon lihaskadon takia, siis jalat, mahan alue ja takapuoli niin montuilla  Epävarma Onko tuosta mitään haittaa vai oisko jo aika vaihtaa lääkettä? Kolme vuotta oon kerennyt pistellä Copaxonea.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

toiveikas_82
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #199 - 18.11.2017 - 14:20:50

Hei!
Aloitin Copaxonen 2011 ja käyttänyt sitä tähän päivään asti. jakson aikana on ollut 2kpl 1,5v.taukoja. (2 lasta)
Ei minkäänlaisia sivuoireita paitsi pistosalueen mustelma/patti/arkuus. Onneksi en ole lyhyitä hameita käyttävä joten nuo ei ole haitannut mitenkään. Käsien pistämisen lopetin aina keväällä jottei kädet olisi niin järkyt.
Viimeisimmän tauon jälkeen copaxonen vahvuus ja pistoväli oli muuttunut 3krt/vko. Tässä on nyt jokin lääkkeen lisäaine mikä tekee lääkkeestä kirvelevän/polttavan. Ei niin kivaa.. Lisäksi pistospaikat alkavat olla loppuun käytetyt ja nyt olen saanut muutaman uuden oireen. Siispä ilmeisesti lääkäri tulee suosittelemaan lääkkeen vaihtoa.

Mutta lyhykäisyydessään: Copaxone oli minulle oikein hyvä lääke. (kun ensin piikkikammoinen rutinoitui autoinjektorin käyttämiseen) enkä vaihtaisi lääkettä jos ei ole pakko.  Hymiö

Tsemppiä käyttöön!
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 ... 12 13 14 
Lähetä aihe Tulosta