Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä Kirjaudu tai Rekisteröidy
YaBB - Yet another Bulletin Board
  MS-ihmisten kannattaa huolehtia D-vitamiinin saannista
  KotiOhjeitaHaeKirjauduRekisteröidy  

Sivu: 1 2 3 4 ... 14
Lähetä aihe Tulosta
Copaxonen käyttäjien kokemuksia II (Luettu 172867 kertaa)
Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Re: Copaxonen kätttäjien kokemuksia II
Vastaus #15 - 04.02.2011 - 12:08:31

rosanen kirjoitti on 04.02.2011 - 11:26:41:
Minullakin oli hyviä kokemuksia autoinjektorista. Noin 8 mm säätämällä lääke meni hyvin ihon alle. Lisäksi injektori on helppokäyttöinen. Se tosin myös kuluu tosi nopeasti. Sen vuoksi voinkin kertoa ilouutisena sen, että Yliopiston Apteekki jakaa uusia autoinjektoreita niitä pyytäville.

Kiva, kiitos tiedosta. Sieltähän voisi hakea uuden, jos olisi vaikka parempia kuin se jota nyt käytän.
Siirry sivun alkuun

Jotain ihan muuta: Miia's Workshop of Moments

IP on kirjattu

Jerry
Ex-jäsen

Vastaus #16 - 04.02.2011 - 13:05:26

Tuo on hienoa että niitä saa jo apteekistakin, normaalistihan polilta on tainnut saada kaiken tarvittavan rekvisiitan lääkkeitä lukuunottamatta? Tuon soisi laajentuvan myös Rebifin käyttäjiin, vai olisikohan jo?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

sasaliini.
God Member
Poissa

Paras kosto on nauttia
elämästä.
Uusimaa/Hyvinkää
Sukupuoli: female
Vastaus #17 - 04.02.2011 - 14:40:07

Mä taas inhoan ihan kaikkia injektoreita, perinteisesti manuaalisesti käsin kaikist paras. Ja mikä hulluinta, mä todella pelkäsin ekaa manuaalista pistoa, aivan turhaan, nyt on helppoa ja nopeaa, Ei tarvitse väsillä injektoreiden kanssa, senkun vaan tökkää ja pruuttaa.  Hymiö
Siirry sivun alkuun

Diagnoosi 04/07, RR, Copaxone, työssä 6h/pvä....
WWW sasaliini.  
IP on kirjattu

kilpikonnax
Senior Member
Poissa

dg 11/08, copa 03/09-
tauolla 06/1O alkaen

Vastaus #18 - 05.02.2011 - 00:19:03

Milena kirjoitti on 31.01.2011 - 10:47:50:
(Copa ja masis -ketjusta:)
kilpikonnax kirjoitti on 30.01.2011 - 22:55:03:
ai pahus, tästä ketjusta tuli mieleen että mitenköhän selitän tohtorille että lopetin sen copan kun siitä tuli tosi ikäviä jäykkyysoireita joita mulla ei ole koskaan ollut. kun olo on normaali muutenkin en halua tehdä itseäni kipeäksi ja taistella joka päivä. riittääkö tämmöinen perusteluksi vai rupeaako neuro hankalaksi tämmöisessä tilanteessa?
ei kai mun ole pakko ottaa jotain lääkettä jota en tahdo?

Mä en tiennyt ja epäilin omia tuntemuksianikin, että tästä voi oikeasti jalat jäykistyä. Musta tuntuu samalta. Ja jopa hiukan heikommalta kun ennen Copaa, mutta tosiaan vasta viikko takana, pitää katsoa hiukan pidemmälle.

Ei kai sitä lääkettä voi kellekään väkisin tuupata. oon kyllä itse mietiskellyt sitä, onko tästä lääkkeestä silti pitemmän päälle mulle hyötyä, vaikka akuutisti tuntuu vähän kehnolta.

en halunnut uskoa kans mutta mulla alkoi samantien jalkavaivat lonkkien ja varpaiden kanssa kun aloin copaa ottaa, siis ihan siinä samassa kuussa. lue vaikka ne käyttöohjeet, siellä se on yleisissä sivuvaikutuksissa sanottu. mulle vaan lonkkien jäykkyys on kauheaa, koska ne jää ikäänkuin "väärään asentoon" helposti ja en vuoteen saanut niveliä "auki" (joku tanssija ehkä ymmärtäisi tän)

Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Nanna73
Junior Member
**
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #19 - 07.02.2011 - 14:41:07

Täälä yksi copan käyttäjä. Aluksi hirvitti aloittaa pistäminen,mutta se itse pisto ei oo kummonen,mutta siitä seuraava tuntemus on  Epävarma  niinkuin ampiainen olisi pistänyt, hirveä kuumotus, turvotus,punoitus ja polttava tunne iholla.
Ja päähän tulee semmoinen "pönttö" olo pistämisen jälkeen ja poskiakin voi kuumottaa about tunnin päästä pistämisestä...

Mites teillä muilla oliko alkuun reaktioita ja kuinka pian antoivat periksi?

Mä tykkään eniten pistää reiteen ja mahaan. Näiden tuntemuksien takia,jos pistän kankkuun en sitte muutamaan päivään istu ollenkaan, auts  Pyöritä silmiä

Mutta suht tuore piikittelijä oon ja mielenkiinnolla kyselisin, että kuinka pian teillä alkaneet ikävät sivuoireet,JOS niitä tullut ja MILLAISIA?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #20 - 08.02.2011 - 08:50:56

^Mulle ei ole vielä kahden viikon aikana ilmaantunut muuta kuin jäykemmät jalat, ja ne tosiaan huomasin ihan parista ekasta piikistä lähtien. Pieni ampparinpisto toki myös edelleen jokapäiväistä, mutta se menee ohi todella nopeasti.

Lainaus:
Tuo on hienoa että niitä saa jo apteekistakin, normaalistihan polilta on tainnut saada kaiken tarvittavan rekvisiitan lääkkeitä lukuunottamatta? Tuon soisi laajentuvan myös Rebifin käyttäjiin, vai olisikohan jo?

Polilta joo sai kassillisen kamaa. Oli sellainen läppärilaukun mallinen ja kokoinen. Siellä oli jonkun toisen lääkkeen rekvisiittakasseja myös, jotka oli reppuja. Sori, en muista oliko Rebif vai muu.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

mimu
YaBB Newbies
*
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #21 - 09.02.2011 - 20:25:54

Heips!

Minä täällä tosiaan ihan uus tyyppi Hymiö.

Loetin juuri tänään Copan käytön, takana 3 kk. Lääkäri käski lopettaa heti, kun mulla alkoi pari vkoa sitten turpoomaan pistospaikat ihan muodottomiksi. Ei siis punoitusta tai mitään, hieman mustelmaa joskus, mutta esim reiteen pistettäessä, koko reisi turpos ihan jättiläiseksi ja oli todella kipeä muutaman päivän piston jälkeen. Voin kertoa, että mun kroppa on aika mielenkiintoisen perunapellon näköinen, kun kaikki paikat on ihan turvonneina...

No, nyt sitten pitäis alkaa Avonexia kokeilemaan ensi vkolla, pelottaa ihan kamalasti. Mulla tosiaan MS diagnosoitiin 4/10 ja aloitin pistelyt Rebifillä, josta tuli ihan kaameet olot, sit vaihtu Copaan ja nyt sit Avonex. Jos sekään ei käy ni mitäs sitte  Täh

Tämä on muuten ihan loisto paikka, harmi etten ole aiemmin päässyt tutustumaan  Juustoinen
Siirry sivun alkuun

dg 04/10, Rebif 05/10-10/10, Copaxone 10/10-02/11

Nobody is perfect, I am nobody so I am perfect

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #22 - 10.02.2011 - 09:55:41

Heippa Mimu, kiva kun tulit kertomaan kokemuksiasi. Musta tuntuu, että tää Copa tosiaan turvottaa. Mullon nykyään aina sukkien painaumat jaloissa.

Sit lisäksi näen usein unta, että mulla on kuoppia säärissä. Mulla on ilmeinen pelko tän lääkkeen sivuvaikutuksista.Tarkkailen kehoa ihan hysteerisenä, koska niitä kuoppia alkaa tulla. No, siis unissa jo tulee.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Nanna73
Junior Member
**
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #23 - 10.02.2011 - 15:26:53

no eipä munkaan kokeilu aivan kivuttomasti etene ja pelkäänkin,jos tämä ei tosiaan käy mitäs sitten  Epävarma
Mun pistokohtiin tulee kanssa valtavaa turvotusta ja tuo turvotus pysyy muutaman päivän ja sen päälle saan komean mustelman. Tuleeko teillä muilla noita mustelmiakin aina vai onko alun ongelmaa? Kroppa on kyllä aika karunnäköinen, H U I  Pyöritä silmiä

Lisäksi pistosraajaan tulee koviakin oireita ja jalat on kangistuneet kovasti... onkohan tämä alun juttuja vai tällänenkö sivuvaikutus voi olla???? Mun jalat oli vetreämmässä ja paremmassa kunnossa ennenkuin aloitan copan käytön...
Ja jalat on jäykkyyden lisäksi kipeätkin... ja painavat kuin tonnin uppotukki, en tykkää en *puhisee*  Vihainen
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

kilpikonnax
Senior Member
Poissa

dg 11/08, copa 03/09-
tauolla 06/1O alkaen

Vastaus #24 - 10.02.2011 - 21:59:10

outoa jumitusta jalkoihin tuli kyllä ks yllä.
mustelmista piti sanoa, että musta tuntui siltä että verisuonet alkoi näkyä koko ajan enemmän reisissäkin, ja jos siihen suoneen pistää vahingossa, mustelma on takuuvarma (no toki, verenpurkauma ihon alla = mustelma). joskus sain mahaan järkyttäviä isoja mustelmia, jotka kääntyi kellelmiksi parissa viikossa. yleensä jos sattui erityisesti, tuli mustelma. sitten taas välillä pisti hermoon, ja se sattui ihan omalla laillaan sit. mut kun mistään ei voi tietää missä ne hermot menee..
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #25 - 11.02.2011 - 08:24:33

Olin juuri ajatuksissa raportoida ihan samaa. Jalat jäykistyy jäykistymistään. Tänä aamuna meinasin kompastua mattoon, kun ei nouse.

Mustelmia tulee takuuvarmasti, jos piikki menee verisuonen läpi. Ja sitähän se tekee usein ainakin mulla. Mutta mustelmat on pieniä eikä niitä aina tule.

Voiskohan tosiaan joku kokeneempi copanisti kertoa, häviääkö tuo jalkojen jäykkyys ajan myötä vai tuliko se jäädäkseen?
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

sasaliini.
God Member
Poissa

Paras kosto on nauttia
elämästä.
Uusimaa/Hyvinkää
Vastaus #26 - 11.02.2011 - 08:40:42

Mulla pian vuosi takana copaa, ja mulla oli ensin se Rebif joka jäykisti mun jalat. Copan aikana taas jalat vetristyivät. Tosin nyt ne on jäykät, mutta on pahis päällä. Mulla tuli päin vastainen reaktio, mun jalat vetristyivät ja toivon todella että ne palaavat siihen tilaan tän pahiksen jälkeen. Koskapa kävelin jo 4km lenkkejä ja nyt taas vaivaisia satoja metrejä.  Vihainen
Siirry sivun alkuun

Diagnoosi 04/07, RR, Copaxone, työssä 6h/pvä....
WWW sasaliini.  
IP on kirjattu

iris.
Senior Member
Poissa

I Love YaBB 2!

Vastaus #27 - 11.02.2011 - 10:34:03

Jäykistyvätpä hyvinkin.  Mutta se taitaa olla pikemminkin taudin kuin Copaxonen vika.  Viime kesänä menin Copa-lakkoon noin neljäksi kuukaudeksi, mutta ei se jäykistyminen mihinkään kadonnut ja on nyt huomattavasti lisääntynyt viimeisten kuukausien aikana.  Aamulla on vaikea päästä punkasta ylös ja liikkeelle, selkäkin on rautakangesta.  Baklofenia nappaan aamulla ja illalla.
Siirry sivun alkuun

dg 11/2007, copaxone 3/2009-6/2011, endoxan 3/2015-1/2016

"On vain kaksi asiaa, jotka ovat äärettömiä: universumi ja ihmisten tyhmyys. Enkä ole täysin varma ensiksimainitusta"  Albert Einstein

IP on kirjattu

Milena
God Member
Poissa

Omakuva

Vastaus #28 - 11.02.2011 - 12:22:44

^No niin, WCS onkin se, että vaikka lääke jäykistäisi jalat, se oire ei enää poistuisikaan, vaikka lääkkeen lopettaa. Mutta sullahan ei ollut ihan varmuutta, mistä tulee. Mä luulen, että mulla on. Olin niin letkeä ennen tätä ja nyt kompuroin ja huojun ja niskakin on alkanut oireilla, kun taas yhtäkkiä kävelen huonommin. Eli on alkanut tulla myös epäsuoria vaikutuksia. Kyllä ei tällainen peli kauaa vetele.
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Nanna73
Junior Member
**
Poissa

Parlamentaristi

Vastaus #29 - 11.02.2011 - 13:07:10

Mä oon ihan vihanen, M U R
Ennen copaa samana päivänä vielä kävin reilun 3km lenkillä, jalat oli kevyet ja olo muutenkin pirteä... heti alottettuani copaa pistään,niin ekasta piikistä alkaen jalat jäykistyi ja nämä painaa liki tonnin. Olo sen takia raskas ja väsy eikä kävellä jaksa!!!!

Mä olin niin onnellinen hyvästä ja kevyestä olostani pitkään aikaan kunnes copa teki musta tälläsen!!!!!!!
Ens viikolla pääsen keskusteleen asiasta  Surullinen

Te joilla samaa ongelmaa oletteko siis jatkaneet lääkitystä eli voiko tämä antaa periksi. Mullakin siis suht tuore piikityksen aloitus??
Siirry sivun alkuun

IP on kirjattu

Sivu: 1 2 3 4 ... 14
Lähetä aihe Tulosta